Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.  (gelezen 4883 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petteflat

  • Gast
Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Gepost op: september 02, 2011, 09:19:09 pm »

Hi,

Ik ben zojuist aangesloten op dit forum. Ik vind het erg waardevol om zo alle informatie rondom alle vw's te lezen. Dit help goed om een keuze te maken, althans bijna. Wij hebben ons de afgelopen periode flink verdiept in de aanschaf van een nieuwe vw. Tot dit jaar huurde wij altijd een stacaravan, maar met bijna 3 kids vinden wij het leuk om over te stappen naar het echte campeer gevoel, maar wel met enige luxe.

Op mijn shotlist stonden eigenlijk 3 vw's; de Kyte, livingstone en de Columbia. Hoewel wij de Kyte het mooiste vinden, is die ook verreweg het duurste, zeker met een aantal opties erbij. Er blijven dus over de Columbia en de Livinstone. Er zijn voor beide vw's voor- en nadelen. Ik ben echter benieuwd naar jullie mening. Waarom zouden wij juist de Columbia moeten kiezen of waarom de Livingstone.

Ik hoor lees graag jullie advies, ervaringen etc.

Ps. Morgen gaan wij alvast een kijkje nemen bij de Wit.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2011, 10:19:11 pm »

Hi,

Ik ben zojuist aangesloten op dit forum. Ik vind het erg waardevol om zo alle informatie rondom alle vw's te lezen. Dit help goed om een keuze te maken, althans bijna. Wij hebben ons de afgelopen periode flink verdiept in de aanschaf van een nieuwe vw. Tot dit jaar huurde wij altijd een stacaravan, maar met bijna 3 kids vinden wij het leuk om over te stappen naar het echte campeer gevoel, maar wel met enige luxe.

Op mijn shotlist stonden eigenlijk 3 vw's; de Kyte, livingstone en de Columbia. Hoewel wij de Kyte het mooiste vinden, is die ook verreweg het duurste, zeker met een aantal opties erbij. Er blijven dus over de Columbia en de Livinstone. Er zijn voor beide vw's voor- en nadelen. Ik ben echter benieuwd naar jullie mening. Waarom zouden wij juist de Columbia moeten kiezen of waarom de Livingstone.

Ik hoor lees graag jullie advies, ervaringen etc.

Ps. Morgen gaan wij alvast een kijkje nemen bij de Wit.

Zou inderdaad eens gaan kijken. Je hebt het hier over twee totaal verschillende vouwwagens. De columbia is stukken groter (op sommige campings zelfs te groot..) Qua bagage kun je in de AK meer kwijt en kun je er bij zonder de tent op te zetten. Ik denk als je meer een vergelijkbare zoekt bij HK je beter naar een Cocoon of Spacer kunt kijken. Dan zit je ook meer in de prijsklasse van de AK (die gewoon een stuk duurder is dan de Columbia) Wellicht dat je ook eens naar de Cabanon Malawi kunt kijken. Ligt een beetje in de lijn van de AK.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2011, 10:47:54 pm »

De columbia is stukken groter (op sommige campings zelfs te groot..)
Die campings moet ik nog tegen komen. Heerlijk die ruimte!
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2011, 11:33:42 pm »

Als je de Cabanon Columbia overweegt, zou je ook kunnen kijken naar de Aart Kok Tundra  :O Scheelt toch weer wat met de Livingstone in prijs. En Ten Cate katoendoek ipv all season doek, wat de Columbia geloof ik heeft. Dat vonden wij toch belangrijk. Ga ze vooral allemaal bekijken, dat geeft de beste indruk.
Gelogd

Petteflat

  • Gast
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2011, 08:40:08 pm »

Vandaag zijn we bij de Wit in Schijndel geweest. Prima geholpen daar. Na het zien dan de Livingstone viel deze direct af. Deze is te klein voor 3 kids en 2 volwassenen. Ons oog valt nu dus vooral op de Columbia. De wit had er nu een actie pakket bij, 'edition pakket. Je krijgt nu voor 399euro er een reserve wiel, disselbak en zonneluifel bij (normaal 900euro). Tsja, een geinige aanbieding, maar voor de rest is er bijna niets mogelijk... Wij twijfelen vooral over de keuken, die vind ik wat sober en de matrassen. En als laaste vergelijk willen wij nu nog gaan kijken naar de Holtkamper Cocoon xl. Volgens de verkoper bij de wit is de hk niet veel beter, maar dat is natuurlijk ook een gevalletje wij van wc eend....
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2011, 09:45:09 pm »

Vandaag zijn we bij de Wit in Schijndel geweest. Prima geholpen daar. Na het zien dan de Livingstone viel deze direct af. Deze is te klein voor 3 kids en 2 volwassenen. Ons oog valt nu dus vooral op de Columbia. De wit had er nu een actie pakket bij, 'edition pakket. Je krijgt nu voor 399euro er een reserve wiel, disselbak en zonneluifel bij (normaal 900euro). Tsja, een geinige aanbieding, maar voor de rest is er bijna niets mogelijk... Wij twijfelen vooral over de keuken, die vind ik wat sober en de matrassen. En als laaste vergelijk willen wij nu nog gaan kijken naar de Holtkamper Cocoon xl. Volgens de verkoper bij de wit is de hk niet veel beter, maar dat is natuurlijk ook een gevalletje wij van wc eend....

3 kids in een holtkamper xl ? Zou dan een holtkamper nemen met zo'n Adventure achtertent waar 3 kids in passen. Of een flyer...
« Laatst bewerkt op: september 03, 2011, 09:48:04 pm door tommybol »
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2011, 09:45:41 pm »

Vandaag zijn we bij de Wit in Schijndel geweest. Prima geholpen daar. Na het zien dan de Livingstone viel deze direct af. Deze is te klein voor 3 kids en 2 volwassenen. Ons oog valt nu dus vooral op de Columbia. De wit had er nu een actie pakket bij, 'edition pakket. Je krijgt nu voor 399euro er een reserve wiel, disselbak en zonneluifel bij (normaal 900euro). Tsja, een geinige aanbieding, maar voor de rest is er bijna niets mogelijk... Wij twijfelen vooral over de keuken, die vind ik wat sober en de matrassen. En als laaste vergelijk willen wij nu nog gaan kijken naar de Holtkamper Cocoon xl. Volgens de verkoper bij de wit is de hk niet veel beter, maar dat is natuurlijk ook een gevalletje wij van wc eend....

Nou, dat actiepakket hebben ze er altijd bij dus laat dat geen reden voor je zijn!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2011, 11:15:24 pm »

Dat 'actiepakket' is inderdaad interessant, maar hebben ze altijd. Laat je daardoor niet opjagen.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #8 Gepost op: september 04, 2011, 09:55:44 am »

Hoe oud zijn de kinderen. Gaan die niet op korte tremijn al in een eigen tentje. Dan is het zonde om nu een wagen te kopen dienstraks wellichtnte groot is. Wij hebben een cocoon xl met kidsroom en de kids zijn 6en 8 jaar. De oudstenwil volgend jaar in een eigen tent.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #9 Gepost op: september 04, 2011, 11:17:07 am »

Gisteren was ik ook bij deWit in schijndel.
Ook even gekeken naar de verschillende vouwwagens (ook al heb ik een nieuwe cocoon) het blijft altijd een leuke en gezellige rondgang.(beetje camping gevoel)

De livingstone was ook één van onze favorieten, viel af door het donkere tentstof, hoge bedinstap, luifels hebben slikranden (maakt dat het drogen bewerkelijker is).

Tevens gekeken naar de columbia.
De columbia heeft een praktische leefruimte door de boogstokken, een echtge familiewagen voor kleinere kinderen, en een kuipgrondzijl (zal de livingstone ook hebben als extra optie). voor de rest zie ik geen praktische punten ten opzichte van de livingstone.
De aartkok is meer een 2 personen klapper waarbij de kinderen aparte tent hebben, de columbia is een 4 persoonsklapper met 2 bedden.
Ik kan deze wagens niet met elkaar vergelijken, grote verschillen.

Succes met je keuze en vooral de argumenten ben ik benieuwd naar.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #10 Gepost op: september 04, 2011, 12:24:41 pm »

Gaan [de kinderen] niet op korte tremijn al in een eigen tentje.[...] de kids zijn 6en 8 jaar. De oudstenwil volgend jaar in een eigen tent.
Of dat gebeurt is van te voren moeilijk vast te stellen. Wij hebben genoeg ruimte en nog geen vragen voor eigen tentjes. Laat je daar niet te veel door leiden, tenzij je dat juist wil natuurlijk.
Gelogd

Petteflat

  • Gast
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #11 Gepost op: september 04, 2011, 12:30:37 pm »

Bedankt voor al jullie reacties. Onze kids zijn 4, 2 en bijna geboren. Ze gaan dus nog wel even mee in de klapper.. De leefruimte in combinatie van de 2 ruime bedden lijken nu de doorslag te geven. Daarnaast, ook belangrijk, vinden wij de Columbia er ook mooi uitzien. Wat me alleen nog niet lekker zit is de prijs, dat er niets vanaf gaat. Volgens de Wit heeft het maken met de verwachte prijsstijging (5-8%) per 1 oktober, het 2012 model wat wij willen (er is overigens niet bekend of er wijzigingen zijn) en het leveren in het voorjaar 2012.
Gelogd

Petteflat

  • Gast
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #12 Gepost op: september 04, 2011, 04:24:27 pm »

Tsjaad, ik ben er vandaag nog eens flink ingedoken en de keuze gaat nu vooral tussen de Tundra en Columbia. Wij vinden de Columbia qua uiterlijk mooier, echter de tundra heeft ook een aantal belangrijke pluspunten. Dit zijn de keuken, deze lijkt ons bij de tundra praktischer, je kan hem op de bak laten, maar ook los neerzetten. En de koelkast kan er mooi inzet worden. Daarnaast kan de tundra aanhanger tempo100 gekeurd worden. Ik denk dat dit een voordeel is bij evt. verkoop, behoud van restwaarde. Wat is jullie ervaring?
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #13 Gepost op: september 04, 2011, 04:25:02 pm »

Volgens de Wit heeft het maken met de verwachte prijsstijging (5-8%) per 1 oktober, het 2012 model wat wij willen (er is overigens niet bekend of er wijzigingen zijn) en het leveren in het voorjaar 2012.

Prijsstijging kan kloppen. Prijs van o.a. katoen schijnt aardig de lucht in te gaan.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Aart kok Livingstone of Cabonon Columbia?.
« Reactie #14 Gepost op: september 04, 2011, 09:59:22 pm »

Bedankt voor al jullie reacties. Onze kids zijn 4, 2 en bijna geboren. Ze gaan dus nog wel even mee in de klapper.. De leefruimte in combinatie van de 2 ruime bedden lijken nu de doorslag te geven. Daarnaast, ook belangrijk, vinden wij de Columbia er ook mooi uitzien. Wat me alleen nog niet lekker zit is de prijs, dat er niets vanaf gaat. Volgens de Wit heeft het maken met de verwachte prijsstijging (5-8%) per 1 oktober, het 2012 model wat wij willen (er is overigens niet bekend of er wijzigingen zijn) en het leveren in het voorjaar 2012.

Een paar weken geleden kon je: nu bestellen, paar honderd euro aanbetalen, De Wit zorgt voor stalling, halen als je hem voor de 1e keer nodig hebt, dan pas betalen en ingaan garantie. Kan me niet voorstellen dat dit nu niet meer mogelijk is. Probeer maar even via Peter de Wit (die heeft het ons aangeboden en er die dag meerdere op die voorwaarden verkocht).
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal