Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: keuze vouwwagen  (gelezen 10251 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flamenco

  • Gast
keuze vouwwagen
« Gepost op: september 14, 2011, 01:38:23 pm »

Ik zoek een vouwwagen met een nieuwprijs van rond de 4000 euro.

Voor 1 vrouw van 48 jaar met2 kinderen van 14 (jongen) en 16 jaar (meisje).

Wij zijn jaren lang met 3 kleine tentjes geweest en mijn kinderen vinden dit eigenlijk niet meer zo leuk. We hebben nauwelijks een voortent in de tentjes en staan altijd buiten in de regen te koken.

Vorig jaar een trigano safari gehuurd en 3 weken mee naar Italie geweest, de kinderen konden er technisch mee overweg, maar ik vind hem toen te duur en ik wil perse een nieuwe vanwege de geuren van andere mensen die ik niet prettig vind in die oudere wagens. We vonden het allemaal wel fantastisch!!!

Dit jaar huurtent gehuurd om die optie ook eens te proberen, maar allemaal op een rij, niet zelf je plek kiezen en in 6 jaar heb je zo'n vouwwagen er wel uit als je in de bouwvak moet gaan (ik werk in de bouw).

Een keuken is niet noodzakelijk, omdat ik nog wel even dat keukentje van de tent in de voortent kan gebruiken, maar een motivatie als de kinderen slapen vanaf hun 12 toch wel in een klein tentje zie ik bij ons niet opgaan. Dit hebben we echt gehad.

Is de trigano ergens ook zonder keuken te koop? Daarmee zou hij denk ik 2000 euro in prijs kunnen dalen.

Een andere optie die ik vond was de Racket Moveea.

Dat is een 2-4 persoonswagen voor 3700 euro zonder keuken, maar daar moet je ook de disselbak nog betalen. Een neuswiel zou er wel bij inbegrepen zijn. Weet iemand of je ook 2 veldbedden in de voortent kan zetten voor de kinderen? Er zit zo'n tent aan de wagen vast. Dit is eigenlijk een tent voor een onderweg overnachting. Daarna kun je nog een grotere voortent eraan opzetten. Maar die kost ook alweer 700. Dus met disselbak en voortent erbij kom ik ook alweer totaal op 4700 zonder keuken.

En beschadigd je vloer dan niet door een veldbed? Of moet je dan weer van alles op de grond erbij kopen dat ik ook allemaal los op de prijslijst zie staan? Is dat dan nog wel de beste optie voor mij? Ik verwacht eerder dat mijn dochter nog 3 jaar mee gaat en daarnaast extra een weekje met de vriendinnen in nederland gaat met mijn vouwwagen dan dat ze nog in een tentje gaat kruipen. Of al dat binnen 2 jaar weer veranderen denken jullie? En dan ben ik alleen over met mijn zoon.

Dus wie kan mij adviseren?

Bedankt!!! groetjes, Marjorie
« Laatst bewerkt op: september 14, 2011, 01:44:09 pm door flamenco »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2011, 04:48:00 pm »

4000 ga je denk ik nier redden nieuw
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2011, 06:02:23 pm »

Jawel, de Raclet Moovea is op zich best een aardige optie en volgens mij ook de voordeligste. Alleen het laadvermogen is wel erg beperkt, daar moet je wel rekening mee houden. (Dus een disselbak is in dit geval ook weing zinvol).

Wellicht is het mogelijk om ergens een showmodel te kopen, dan heb je wat geurtjes betreft, wel een nieuwe, maar is ie alleen gebruikt om in en uit klappen. Dit kan snel een aardige duit schelen (1000,- tot 1500,-). Meestal worden die door de dealers op marktplaats aangeboden.
« Laatst bewerkt op: september 14, 2011, 07:17:07 pm door nunogconway »
Gelogd

az

  • Gast
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2011, 03:25:14 pm »

Vertel mij eens waar dat kan een schowmodel met 1000 tot 1500 euro korting. ?????
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2011, 03:57:26 pm »

Hij is al verkocht en ligt wel (ver) buiten het budget, maar op zich kan een showmodelkorting van 1000-1500 best wel...

http://www.bravovouwwagenwereld.nl/showroom/aanbiedingen/824
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2011, 04:13:53 pm »

?4000,- is inderdaad pittig maar denk dat je daarvoor geen nieuwe hebt, nou ja, de Raclet Moovea bijna dan.
Wij hebben zelf een 3e hands alpenkreuzer uit '91 en daar zitten geen geuren van andere mensen in. Ik ben zelf van mening dat de geuren van mensen in de (slaap)kussens gaan zitten die aanwezig zijn en niet in het tentdoek. Wij hebben dan ook alle kussens eruit gedaan en slapen nu op een luchtbed wat voor ons prima is en ik ruik geen andere mensengeurtjes meer.

Even over de Raclet Moovea (leuk karretje om te zien trouwens).
Laadvermogen is 150 kg, moet voldoende zijn, neem aan dat er ook gewoon spullen in de auto gaan en niet alleen in de vouwwagen.
http://www.raclet.nl/vouwwagens.php?type=6<---heb hier het filmpje van de wagen gezien en volgens mij moeten de veldbedden voor 1 overnachting wel passen in de wagentent.
Het probleem met het veldbed op grondzeil kan je voorkomen door stukjes karton (niet te dun) onder de poten te doen, deed ik zelf ook altijd bij het grondzeil van onze vorige tent en werkte prima.
Is de voortent niet standaard?? teminste, zoals ik begrijp uit uw bericht?
Meestal is dat toch bij de wagen inbegrepen?
« Laatst bewerkt op: september 15, 2011, 07:01:13 pm door Tom »
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2011, 04:32:54 pm »

Bij Vervat hebben ze nog een jametic outdoor staan voor 4495,00. Inclusief accesoire pakket.
Wel iets boven budget, maar als je per se nieuw wilt, misschien een optie?
Deze is ook nog eens snel op te zetten en heeft genoeg ruimte voor de kinderen (ondertentje en eventueel 2e bed te maken).
Met keuken en grondzeil.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2011, 05:53:58 pm »

Vertel mij eens waar dat kan een schowmodel met 1000 tot 1500 euro korting. ?????

Iemand hier op het forum heeft bij de Wit een complete Cabanon Malawi voor minder dan ? 5.000,- gekocht (nieuwwaarde boven de ? 6.000,-) ; terwijl dit een nieuw (net geintroduceerd) model is. Dus het kan wel, alleen natuurlijk niet het hele jaar door. Kwestie van de boel in de gaten houden......

Overigens is het niet zo'n zinvolle discussie, ? 4.000,- is (helaas) gewoon te weinig voor een nieuwe vouwwagen. Je kunt je beter richten op een ex-verhuur model welke 3 weken verhuurd is geweest. Die zijn her en der wel te vinden.
(Volgens mij staat/stond er bij Stolwijk een bijna nieuwe Raclet voor dat geld)
« Laatst bewerkt op: september 15, 2011, 05:57:25 pm door nunogconway »
Gelogd

flamenco

  • Gast
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: september 15, 2011, 09:28:37 pm »

Wat goed zeg, al die reacties! Ik had dit helemaal niet verwacht. Ik kon mijn berichtje nauweliks terugvinden toen ik inlogde.

Hartstikke bedankt allemaal! Ik denk dat ik hier echt wel iets mee kan. Om even in te gaan op wat opmerkingen. De voortent zit idd niet bij de prijs in. Er zit wel een soort van kleinere tent direct aan de wagen vast.

Dat het laadvermogen minder is had ik nog niet in de gaten. En dat van die veldbedden met dat karton is ook een goed optie. Verder ga ik een skijken naar de andere modellen hier genoemd. Zoals die jametic outdoor. Ik zal ook eens terug gaan naar Ton van stolwijk voor die raclet. Heb hem niet op de site gezien.

Echt leuk. Dank jullie wel!!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: keuze vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: september 16, 2011, 08:02:06 am »

Grappig om eens te lezen dat get niet altijd zo is dat kinderen in hun eigen tent willen, maar juist in de wagen. Vaak wordt dat namelijk als reden gegeven om een bepaald soort wagen te kopen.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: september 16, 2011, 07:51:59 pm »

Misschien is dit ook een idee, een Smitveld, niet nieuw maar wel erg mooi en practisch. Makkelijk op te zetten, een tent met een zeer goed bed en naast de wagenbak 2 ruimtes waar de kids kunnen slapen. Wij zijn er helemaal enthousiast over.

http://link.marktplaats.nl/476019414
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: september 16, 2011, 10:25:08 pm »

Als ze zo enthousiast is over de trigano odyssee (safari) deze liggen nieuw net buiten dat budget. Maar er zijn ook hele jonge wagens te koop. En geloof me ze hebben echt niet allemaal een geur dat ligt toch echt aan de eigenaar.
Die van ons ook 8 jaar en zit geen geurtje in.
Zoé dus gewoon een jonge trigano odyssee de safari is alleen de kleur stelling.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

flamenco

  • Gast
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2011, 10:32:25 am »

Hoi, hoi,

Wat leuk nog 2 reacties!

Ik ben nu toch aangekomen bij de tweedehandsen vanaf ongeveer 2007.

Ik heb nu een roadmaster op het oog, maar die heeft heeft maar 2 slaapplaatsen van de grond af, maar ik wil nog uitzoeken hoe gemakkelijk je van het gedeelte waar die bankjes staan een bed kan maken.

De wagen viel op omdat hij er zo goed onderhouden uit ziet en rond mijn budget (4000) euro zit en zo compleet is.

Volgens mij heb ik daar nogjaren plezier van en houdt hij zijn waarde ook.

Ik denk alleen dat hij zelfs zwaarder is dan de trigano safari. En ik las id dat je wieltjes onder de keuken kunt laten lassen en zie dat sommige occasions dat al hebben. Van perse een nieuwe ben ik dus maar afgestapt.

Dus ik ben idd ook weer naar de trigano tweedehands rond 4000 euro aan het kijken!

Hartstikke bedankt weer!
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: september 21, 2011, 10:41:02 am »

Kijk anders ook eens naar een Wolder (www.de-wit.nl). Die zitten net boven de ? 4000 nieuw maar wellicht dat je een showroommodel voor minder kan krijgen. Of een Cabanon Tabora.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:keuze vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2011, 03:30:50 pm »

Ik heb nu een roadmaster op het oog, maar die heeft heeft maar 2 slaapplaatsen van de grond af, maar ik wil nog uitzoeken hoe gemakkelijk je van het gedeelte waar die bankjes staan een bed kan maken.
De wagen viel op omdat hij er zo goed onderhouden uit ziet en rond mijn budget (4000) euro zit en zo compleet is.

Ik denk alleen dat hij zelfs zwaarder is dan de trigano safari. En ik las id dat je wieltjes onder de keuken kunt laten lassen en zie dat sommige occasions dat al hebben.

Wat voor een Roadmaster is dat dan? De Family S heeft standaard 4 slaapplaatsen van de grond af. De Roadmaster sport S (nieuw model sinds ik dacht 2009/2010) heeft wel maar 2 slaapplaatsen van de grond af. Verder is er nog een model dat inmiddels uit productie is met maar 2 slaapplaatsen (t.w. de midi S).
Hier op het forum inmiddels een behoorlijk aantal klappers met een family S uit diverse jaargangen. Inderdaad een degelijke wagen, met veel laadruimte. De wieltjes onder de keuken hoef je niet te laten lassen. Een los wieltje met een buis waarin de keukenpootjes vallen is veel handiger.
Deze zijn standaard bij Roadmaster in Goirle verkrijgbaar, of als je handig bent maak je ze zelf. Geloof ergens hier een topic over.
Succes in elk geval met de zoektocht.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal