Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat is nou het beste...  (gelezen 4959 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

veldhuiss

  • Gast
Wat is nou het beste...
« Gepost op: september 16, 2011, 07:20:18 pm »

Hoi,

Wij zijn nieuw in de wereld van vouwwagens en zitten met een vraag...

Stel je hebt een bepaald bedrag in je hoofd wat je wilt besteden aan een vouwwagen, laten we als voorbeeld nemen 7500 euro.
Zou je dan kiezen voor bv een nieuwe Jamet of Trigano of toch kiezen voor een 2e hands Holtkamper of Aart Kok van een jaartje 7 a 8 oud. Heb al flink op het forum gezocht en verschillende zaken gelezen over de verschillen in kwaliteit tussen bovengenoemde merken, opzet gemak, service van de dealers, enz... Elk merk heeft dan zo z'n voordelen en nadelen is mijn conclusie...
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2011, 07:34:22 pm »

Tja, wat is het beste. Het beste is misschien wel om je eigen hoofd even helemaal leeg te maken en eens gewoon op te schrijven wat je eigen wensen zijn. Wil je bijvoorbeeld een vast deksel. Waar stal je s'winters je vouwwagen. Hoeveel personen moet de vouwwagen herbergen. Zijn er (kleine) kinderen en wil je die wel in een ondertentje of moeten die ook op een bedklep. Gaan er ook fietsen mee. Ga je voor een langere tijd op 1 plek staan, of wil je al trekkend je vakantie beleven. En noem maar op. Ten slotte bepaal je je budget en dan ga je zoeken. Je zult vast ook concessies moeten doen, maar begin daarmee onderaan je prioriteiten lijstje. Dan kom je vanzelf tot een merk en type dat dus het beste bij je past.

Bedenk goed; elke vouwwagen heeft voor en nadelen. Het gaat er dus om wat jij belangrijk vind.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2011, 07:48:41 pm »

Voordeel van nieuw is dat je het nog naar je eigen smaak aan kan passen, met 2e hands wordt dat al wat moeilijker.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2011, 10:55:59 pm »

Ook wij hebben voor deze keuze gestaan en hebben precies gehandeld zoals hierboven omschreven: hoofd leeg en opschrijven. Uiteindelijk terecht gekomen bij een 2e hands Holtkamper Spacer Membrane Airco. Bak is uit 2003 en tent is nog nooit gebruikt. Door Holtkamper zijn er (ongevraagd) nieuwe banden en nieuwe velgen op gezet. Uiteindelijk dus een nagenoeg nieuwe vouwwagen tegen een gebruikte prijs...nog geen minuut spijt dat we geen nieuwe hebben gekocht (van een ander merk). Andere kanshebbers waren een Cabanon of een Trigano Odyssee. de laatste heeft gewoon een mindere afwerking en kwaliteit maar is natuurlijk wel stukken goedkoper dan een nieuwe Holtkamper...

in ieder geval...succes!
« Laatst bewerkt op: september 21, 2011, 09:51:26 pm door EdwinMerks »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2011, 10:33:41 pm »

met dit budget ging ik voor nieuw;

kan je zelf je wagen samenstellen,
heb je volledig aanspraak op garantie, I:

en ben jij diegene die geniet van zo'n heerlijk 'nieuw luchtje'. :>

uiteraard is dit erg persoonlijk, maar wat belangrijk is, kijk vooral goed rond, wat is er nieuw te koop, wat stel ik dan als minimale eis, en is dit wel 2de hands te koop.

succes met kiezen
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #5 Gepost op: september 19, 2011, 05:55:36 am »

ik zou voor en 2e hands holtkamper gaan, ze hebben leuke occasions , met garantie.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2011, 02:48:48 pm »

Nieuw, tweedehands,....het is voor iedereen anders. Persoonlijk zou ik gaan voor een goede occasie van een betere kwaliteit ipv een nieuwe. Ik denk ook dat als je uiteindelijk beslist om terug te verkopen dat een HK vlugger terug zijn geld opbrengt dan een Jamet die je nieuw kocht.
Maar zoals ik al zei dit is allemaal persoonlijk!
Gelogd

M90

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
    • Vouwwagenpunt
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2011, 06:26:53 pm »

een nieuwe smitveld vouwwagen. er zijn deze maand nog leuke aanbiedingen

http://www.smitveld-vouwwagens.nl/bestelactie/


 
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2011, 06:50:03 pm »

een nieuwe smitveld vouwwagen. er zijn deze maand nog leuke aanbiedingen

http://www.smitveld-vouwwagens.nl/bestelactie/


 

Werk jij bij Smitveld? Je hebt in totaal 10 reacties op dit forum geplaatst, in *alle* tien verwijs je mensen naar Smitveld. Enthousiast zijn over je eigen merk klapkar is OK, maar ik vind dit naar pure reclame ruiken?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #9 Gepost op: september 20, 2011, 10:08:10 pm »

Werk jij bij Smitveld? Je hebt in totaal 10 reacties op dit forum geplaatst, in *alle* tien verwijs je mensen naar Smitveld. Enthousiast zijn over je eigen merk klapkar is OK, maar ik vind dit naar pure reclame ruiken?

Haha, grappig dat je dat ook is opgevallen, ik had hetzelfde idee.
Voor je het weet zit er ook iemand van de Wit die verwijst naar hun site, en van Obelink, Vervat, en weet ik veel wie nog meer.
toch een beetje belangenverstrengeling of zo ::)
Zou in ieder geval geen onpartijdige gebruikerservaring zijn.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #10 Gepost op: september 20, 2011, 11:27:51 pm »

ik zou in eerste instantie voor gebuikt gaan van en jaar of 2tot 4 voor dit bedrag heb je dan een hele leuke wagen waar de mankementen zijn verholpen die er bij de nieuw aankoop wat ik mee lees op het moment wel vaak gebeuren  :# en waar je dan alleen maar gemak van hebt
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #11 Gepost op: september 20, 2011, 11:34:51 pm »

ik zou in eerste instantie voor gebuikt gaan van en jaar of 2tot 4 voor dit bedrag heb je dan een hele leuke wagen waar de mankementen zijn verholpen die er bij de nieuw aankoop wat ik mee lees op het moment wel vaak gebeuren  :# en waar je dan alleen maar gemak van hebt

Dussss, een vouwwagen is net als wijn, ze worden beter als ze wat langer liggen :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

tommybol

  • Gast
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2011, 07:16:34 pm »


Naast bovenstaande lijstjesmakerij heb je net als bij auto's, kleding etc een beeld bij wat je mooi vind om die welverdiende vakantie in door te brengen. Voor die centen hoef je niet alleen naar functionaliteiten te kijken.....en een nieuwe is na een kampeerseizoen ook gebruikt, zeker na een zomer als deze.....dus dat luchtje...
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #13 Gepost op: september 27, 2011, 02:26:56 pm »

Als het de eerste keer is dat je wilt gaan kamperen zou ik onder budget blijven. Kijk ook naar andere items die aangeschaft dienen te worden als goede slaapzakken (minimaal 50.00 per stuk want geloof me..... het is met hemelvaart echt nog koud :# )
Verder de complete inboedel en een kacheltje enzo.... er gaat meer geld in zitten dan je denkt.

Verder inderdaad dat lijstje maken met wat je wilt en veel dealers van merken bezoeken. Niet zozeer om een nieuwe aan te schaffen maar om de verschillen goed te bekijken. Met name zoals al eerder gezegd:
kindjes of niet --> eigen tentje of nog lang niet
Is de keuken van het merk handig in gebruik of is het een bak zonder indeling, ligt dan alles door elkaar terwijl je niet van rommel houd....?
in noord europa kans op regen dus grotere binnenruimte
lang op 1 plek, dan is wat meer bouwwerk minder erg dan voor trekkers
veel of weinig spullen mee.... voor een gezin met 2 kids is 10 klapkratjes heel normaal (en ik pak echt minimalistisch ivm kleine klapper en fiat panda als auto)

Succes en veel zoekplezier
Gelogd

veldhuiss

  • Gast
Re:Wat is nou het beste...
« Reactie #14 Gepost op: oktober 08, 2011, 06:00:15 pm »

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Na het bezoeken van veel verschillende dealers/merken is de keuze gevallen op een nieuwe Cabanon Mercury. Veel ruimte, relatief klein achter de auto, mooie kleurstelling en ook compleet met wat extra wensen goed betaalbaar.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal