Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Advies vouwwagen/tenttrailer  (gelezen 7628 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Advies vouwwagen/tenttrailer
« Gepost op: oktober 04, 2011, 06:50:05 pm »

Hallo,al veel gevraagd natuurlijk op dit forum,maar graag advies voor "ons" gezin (met 2 kinderen 11,7). We kamperen nu met een tunneltent,maar zijn op zoek naar een vouwwagen. Op internet veel gezien...en veel gelezen op forums. We komen eigenlijk telkens terug op Holtkamper,Aart Kok en combi camp. Maar omdat wij geen ervaring hebben met een vouwwagen graag jullie advies,tips,ideeen,etc. Ook al gekeken op;welke vw past bij jou...en we gaan naar de kampeerbeurs om alles te zien/vergelijken. Maar met jullie adviesen kunnen we gerichter gaan kijken;-) Even wat dingetjes...waar wij de voorkeur aan geven.
-Snel uit en inklapbaar,blijven niet lang op 1 camping.(bij de meeste vw staat het "slaapgedeelte" zo,maar dan de voortent,al meerdere mensen gesproken dat ze daar 1.5 uur mee bezig zijn,niks voor ons...).
-Laadruimte onder in de bak, zodat veel kratjes erin kunnen blijven.
-Koelkast
-Geen fietsen mee en de vw kan in onze eigen garage
Sorry voor het lange verhaal,maar dan weten jullie een beetje wat we zoeken. Alvast bedankt.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2011, 07:02:42 pm »

Als je "veel kratjes" onder het bed wilt stoppen valt de Combi Camp al snel af, deze heeft t.o.v. de Holtkamper en Aart Kok de kleinste laadruimte. (Hoewel "klein" relatief is, onze volledige kampeeruitrusting gaat er in maar dan zonder kratjes). De CC is wel één van de snelste opzetters, mede omdat je er van geval tot geval voor kunt kiezen om alleen di? delen op te zetten die je nodig hebt (alleen luifel, luifel met 1 of 2 zijwanden, voorwand er bij, zeil er in etc). De complete voortent (dus met zij- en voorwanden) kost mij iets van een half uur als ik het alleen doe. De kinderen slapen in een apart tentje?
Gelogd

jim1

  • Gast
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2011, 07:23:49 pm »

Hoi hoi,

Goed idee om naar de kampeerbeurs te gaan, ik vind een vouwwagen aanschaffen gaat ook op gevoel. Wij hadden wensen snel uitklapbaar en invouwen moet geen probleem zijn. Voldoende ruimte met zijn 2en voor 1 of 2 nachtjes en wij kunnen de tent naar gelang wij staan aanpassen naar grote. In de vakanties gaan er 2 kinderen mee wij hebben gekozen voor de zambezi riverlodge, die gaf daarin de meeste opties. Wat betreft ruimte wagenbak genoeg, en wij hebben nog een extra groot bed die wel wat ruimte in de wagenbak inneemt. Kies je daar niet voor heb je meer dan genoeg ruimte dat is onze ervaring.
Wij hadden 2 opties of de cocoon L van Holtkamper of Zambezi van Aart Kok, het fijne gevoel wat de zambezi tenttrailer gaf was voor ons de doorslag.
Je lijstje wensen meenemen naar de beurs en de opties bekijken er blijven er altijd een paar over en dan je gevoel, dan kom je tot de tenttrailer die helemaal past naar jullie wensen. Komt helemaal goed, leuk hoor en succes met uitzoeken! :)
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2011, 08:07:32 pm »

Hoi,

Ook al eens naar een Trigano Alpha gekeken? Is een kopie van de Combi Camp, maar dan voor een aanzienlijk lagere prijs (zeker als je de Combi Camp met de accessoires op hetzelfde uitrustingsniveau brengt). Wat NielsP over de CC aangeeft, geldt ook voor de Alpha. Uit ervaring kan ik zeggen dat 'ie inclusief voortent in een goed half uur staat. Zonder voortent staat 'ie binnen tien minuten en is ook net zo snel weer ingeklapt. Het bed kan je van te voren opmaken en is dus gebruiksklaar na open klappen. Bij eventueel uitklappen/inklappen met regen blijft dat bed ook droog.

Net als bij de Combi camp kan er best het een en ander onder het bed weggepakt worden, je keuken is meteen gebruiksklaar en hoeft ook niet weggetild te worden. Gas, water en elektriciteit is allemaal aanwezig (met CEE stekker, waar je bij de Holtkamper zelfs nog voor moet bijbetalen). De disselbak is erg groot en bevat in elk geval de gastank en de jerrycan voor het water (en dat neemt dus geen ruimte in beslag in je keuken). Dan blijft er nog zat ruimte over voor heel veel andere spullen. Het bed in een Alpha is groter dan in de folder staat (212*150). Om een indruk te geven van de bagageruimte een fotootje:



Het klinkt misschien als een reclamespotje voor een Alpha, zo is het niet bedoeld. Wij hebben best lang gedaan over de keuze van merk en type en zijn ondermeer om bovenstaande redenen op de Alpha uitgekomen. Ook wij hebben de Kampeer en Caravanbeurs gebruikt om de Combi Camp en de Alpha goed te vergelijken. Ik heb daarbij één argument kunnen vinden dat in het voordeel van de CC spreekt: de gastentent. Die kan bij de CC mee ingeklapt worden, waar die tent bij de Alpha in de achtertent zit en dus moet worden afgebroken.

Succes met je keuze!
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2011, 08:11:51 pm door wijnand »
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #4 Gepost op: oktober 04, 2011, 10:41:38 pm »

Als ik de bovenstaande foto bekijk, dan heeft de CC Country toch nog een voordeel, het verhoogde bed. Op de omliggende rand kan je daar  8 halve curverboxen kwijt  (daarmee bedoel ik de klassieke curverbox maar dan in gehalveerde hoogte en ik heb ze gewoon van Allibert gekocht en niet bij CC) en de volledige bagageruimte kan +/- 15 cm hoger worden geladen. En dat scheelt aardig wat hoeveelheid bagage. Ik sta nog steeds verbaasd dat er zoveel in kan.
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #5 Gepost op: oktober 04, 2011, 11:03:54 pm »

Daar ben ik nog even... Ik denk dat onze oudste (11) volgend jaar wel in een eigen tentje wil slapen,van 7 wil nog graag bij ons in de tent. En ook meteen nog een vraag erbij, is een vw met harde kap fijn. Dat ivm ongelijke ondergrond? En op de foto hierboven zie ik een kacheltje;-) bevalt dat goed? Geen probleem met stroomverbruik. Of hoe doen andere kampeerders dat?
Leuk die reacties,alvast bedankt.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #6 Gepost op: oktober 04, 2011, 11:12:03 pm »

Wij vinden een groot voordeel van de harde kap dat je hiermee ongeveer 20cm van de grond blijft, waardoor je minder last hebt van de kou. Het is natuurlijk wat gevoeliger voor oneffenheden, maar met wat oefening en "schaal één op het oog" heb je daar geen last van: het deksel steunt op een rooster wat alleen op de hoeken ondersteund hoeft te zijn.

Zo'n soort kacheltje hebben wij ook. Het is voldoende om de voortent wat bij te warmen in voor- en najaar. Op de meeste campings kun je er wel mee terecht, maar dat hangt natuurlijk van de camping af...  Een maximale stroomafname van meer dan 6 amp?re is tegenwoordig vrij normaal, en daar kan die kachel prima op werken. Het voordeel (maar daar zijn al genoeg topics over geschreven op dit forum) van een elektra-kachel is dat deze veel minder vocht produceert dan een kachel op gas. Maar zoek even op "verwarming" op dit forum als je daar meer over wilt weten.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #7 Gepost op: oktober 05, 2011, 09:04:57 am »

Wij hebben zelf gekozen voor een jametic (4x4 in ons geval), maar je zou ook kunnen kijken naar ee Jametic Outdoor of misschien een Trigano Odyssee bij al deze type vouwwagens kun je aan de voortent al naar gelang een tentje (160 X 220 ongeveer) aan ritsen (als optie). Voortent zit aan de bak vast dus staat alles erg snel. In principe heb je maar 3 stokken nodig om alles op te zetten. Let wel op dan sta je droog, maar wil je alles mooi strak hebben staan moet je nog wel even een 60 tal haringen in de grond slaan, maar dat is niet per se een must als je maar 1 of 2 nachten ergens staat en het is rustig weer.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #8 Gepost op: oktober 05, 2011, 03:10:01 pm »

Ik zou kunnen gaan pleiten voor een HK omdat "ons" die zo goed bevallen maar dat ga ik niet doen ;)

Eigenlijk is er maar een goed advies en daar zijn jullie zelf ook al opgekomen: GA NAAR ZOVEEL MOGELIJK modellen kijken die aan jullie criteria voldoen.
Harde of zachte bak? Wij hebben ze beide gehad eerst een harde nooit problemen mee gehad. Nu een zachte ook niet echt voor of nadelen van ondervonden dus ik denk dat het eerder op smaak aankomt. Idd waterpas zetten met een zachte kap zal misschien op het eerste zicht makkelijker gaan maar het is toch altijd gans de tent die je strak moet krijgen dus....
Niels P haalt aan dat de cc de snelste opzetter is omdat je kan kiezen wat je wel of niet wil opzetten (luifel, tent,...) dit geldt echter ook voor de HK dus...
Onder het bed van de HK Cocoon en de HK Astro kan je veel kratjes kwijt, De HK Spacer biedt ook mogelijkheden. Bij de Kyte weet ik het niet (over naar andere deskundigen).
Op de meeste dissels kan je wel een koffer zetten waar je ijskast zo in kan. Bij CC zit er volgens mij een keuken met ijskast op de kop.
Zo'n vuurtje hebben wij ook, tot hier toe nog nergens problemen mee gehad (400W/800W). Je moet wel zien welk type je koopt, eentje van 1200w zou wel eens voor problemen kunnen zorgen. Meeste campings geven 6Amp stroom maar als je minder hebt kan alles problemen veroorzaken natuurlijk.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #9 Gepost op: oktober 05, 2011, 03:20:47 pm »

Als je budget het toelaat dan zou ik voor de HK Cocoon gaan. Mooi, makkelijk en nog comfortabel ook!

Wij hebben er een aantal heerlijke vakanties mee opzetten, de Coccon ligt als een blok achter de auto, staat in een kwartier, keuken ook onderweg bruikbaar en gebruiksklaar, goed bed, grote toegankelijke bagegeruimte. Als we alleen overnachten dan passen er nog makkelijk 2 luchtbedden in de voortent.
 
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #10 Gepost op: oktober 05, 2011, 05:59:53 pm »

Ik mis nog een parameter : Waar slapen de kinderen? Wil je die ook in de klapkar of gaan die in een eigen tentje?

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

nikkel1964

  • Gast
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #11 Gepost op: oktober 05, 2011, 06:49:18 pm »


Niels P haalt aan dat de cc de snelste opzetter is omdat je kan kiezen wat je wel of niet wil opzetten (luifel, tent,...)

Nee, dat heb ik niet gezegd...  ;)
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #12 Gepost op: oktober 05, 2011, 07:16:17 pm »

In het hele bovenstaande verhaal kom ik het woord "budget" maar één keer tegen. En zonder daar rekening mee te houden, en dus vw's te vergelijken die of 6500 euro of 15.000 euro kosten is toch wel een beetje appels en peren vergelijken.  Dus; spreek vóórdat je naar de beurs gaat met jezelf af hoeveel je uit wil geven......
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #13 Gepost op: oktober 05, 2011, 07:45:02 pm »

Voor wat betreft het harde deksel: het bevalt ons prima om de redenen die NielsP ook heeft aangegeven. Het kacheltje doet het ook goed, houdt wel rekening met de hoeveelheid stroom die je ter beschikking staat. De hoogste stand vind niet elke campingbaas leuk...

Holtkampers zijn mooi, maar ik vind ze vooral erg duur. Voor de prijs van één Kyte koop je twee Alpha's. En wat voor mij een absolute no-go was is het feit dat de keuken bij veel HK types op de dissel staat, zelfs tijdens het kamperen. De dissel zit dan onder de luifel.  Lijkt mij niet handig koken, met zo'n schenenkneuzer tussen je benen. Bij andere types kan je de keuken eraf halen. Maar of de keuken op wielen staat of niet, vergis je niet in het gewicht van een vol bepakte keuken.

Bij de Kyte schijn je ingeklapt niet bij de keuken/koelkast te kunnen. Dat vind ik niet praktisch bij inpakken en uitpakken, of als je onderweg even wat uit de koelbox wilt halen. Ik vraag me zelfs af of je de koelkast onderweg wel ingeschakeld kan/mag hebben. Zo niet, dan heb je dus een tweede koeler nodig om eventuele te koelen etenswaar mee te nemen. En die nemen in de auto flink wat ruimte in. Dan is de CC/Alpha gewoon praktisch met een koelbox die altijd bereikbaar is, met een keuken op de, in mijn ogen, handigste -vaste- plaats. Maar ook dat is persoonlijk. Ik lees nu ook berichten dat Holtkamper de CEE aansluiting elektra wil gaan proberen op haar modellen. Die zit er bij de Alpha gewoon standaard op.

De aankoop van een vouwwagen is natuurlijk ontzettend persoonlijk, gelukkig valt er over smaak niet te twisten. Maar staar je niet blind op merknamen, wij hebben een redelijk rationele afweging gemaakt van wat wij belangrijk vonden aan een vouwwagen en uiteraard ook bepaald of we 'm mooi vonden of niet. Geef je ogen goed de kost op de beurs! Ben benieuwd waar jullie keuze op uit komt!
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Advies vouwwagen/tenttrailer
« Reactie #14 Gepost op: oktober 05, 2011, 10:25:32 pm »

Leuk al die adviezen. Elke keer als er weer een reactie is,gaan we kijken naar dat merk/type. Het is al een paar keer vermeld, dat het een persoonlijke keuze is...maar door al die adviezen kun je voor jezelf een afweging maken wat voor "ons" belangrijk is.
Even over slapen van de kinderen, van 11 waarschijnlijk in eigen tent(als we wat langer staan...) en van 7 wil nog graag bij ons in de vw. En over het bugdet,tja daar heb je een punt... We komen vaak weer terug op de hk,cc en aart kok(over dat merk hoor ik weinig over.) Dus dan weet je ook welk prijskaartje er aan hangt.Helaas niet de goedkoopste,maar wel veel postieve reactie over de cc en hk.Maar door dit forum,worden er ook andere merken genoemd waar we eerst niet goed naar gekeken hebben. Vaak is dat om het uiterlijk,maar het opzet gemak en de ruimte in de kar is denk ik voor ons belangrijk. Vw waar we vaak op terug komen zijn o.a. Van hk de astra en cocoon. Maar volgens mij kun je de astra tent wel dicht maken en kan dat bij de cocoon niet,maar heb je wel een ruimere tent. Van cc de country. Van aart kok de kampala. Maar al jullie adviezen en opmerkingen meer dan welkom.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal