Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok  (gelezen 26129 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #30 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:22:30 pm »

Wij missen een pack&go ook niet echt. In plaats daarvan gaan wij bij het eerste mooie weekend van het jaar er op zondagmiddag op uit met de klapper. Met in de auto alles wat eigenlijk in de bak moet. Terwijl de kinders in het bos spelen leggen wij, onder het genot van verse koffie of een bak soep, de complete kampeeruitrusting op z'n plek. Die blijft daar dan de rest van het seizoen, tenzij we ergens kamperen natuurlijk, ook liggen. Thuis kunnen we makkelijk bij de keuken, de disselbak en de ruimte op het deksel dus daar gaan de zaken in/op die we niet het hele seizoen in de wagen kunnen laten. Kleding en voedsel gaan in de auto als we weg gaan.

Aan het eind van het seizoen halen we (een deel van) de uitrusting er weer uit. Op deze manier hoeven we de wagen thuis niet te openen en missen we het snellaadsysteem dus ook niet.

Dat inpakken ziet er dan zo uit:  ;)

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #31 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:38:32 pm »

da's relaxed dat inpakken bij jullie.
lekker..... in de zon :J
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #32 Gepost op: oktober 12, 2011, 10:49:40 pm »

Pack 'n Go op de Kyte kost ook tijd om te openen. Ik denk dat je in dezelfde tijd ook de Astro uitklapt. Deze blijft zonder haring staan en omdat ie naar achteren klapt is er niet veel ruimte nodig. Het kan zelfs langs de kant van de weg. Omdat je hem nat kunt inklappen kun je zelfs tijdens regen droog inpakken, iets wat bij Pack 'n Go niet kan.

Kamperen met de Astro lijkt op caravannen. Bij een overnachting klap je hem in no time uit om te slapen zonder af te koppelen en blijf je langer staan dan kun je de voortent en/of luifel opzetten. De luifel is trouwens altijd beschikbaar en snel uit te vouwen zonder losse stokken.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #33 Gepost op: oktober 13, 2011, 06:54:37 am »

Met pack engo kan je ookmgewoon droog inpakken. Ingeklapt kan je er aan de buitenkant bij. Opngeklapt vanuit de binnenkant. Het scharniert dus twee kanten op. Je kan alsmhet regent de wagen keurig droog inruimen en daarna inklappen, waarbij de binnenkant droogt blijft
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #34 Gepost op: oktober 13, 2011, 01:35:24 pm »

uit jullie ervaringen begrijp ik, als je een vw hebt die je snel in/ uit klapt, mis je niet echt het pack en go systeem. Het is wel handig,maar heel veel meerwaarde dus niet. En aangezien wij de vw in onze tuin open kunnen klappen. Kunnen we hem ook daar inpakken. Dus kunnen we ook weer naar vw kijken zonder dat pack en go systeem.... We dachten eerst dat het veel handiger was,kratten in de gang,vw voor de deur en inladen...
Nog weinig ervaringen gelezen van de tenttrailers van Aart Kok,wel op een andere topic gelezen dat die niet binnen droog blijft na nat inpakken.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #35 Gepost op: oktober 13, 2011, 06:46:04 pm »

Met pack engo kan je ookmgewoon droog inpakken. Ingeklapt kan je er aan de buitenkant bij. Opngeklapt vanuit de binnenkant. Het scharniert dus twee kanten op. Je kan alsmhet regent de wagen keurig droog inruimen en daarna inklappen, waarbij de binnenkant droogt blijft
Klopt, je kan droog inpakken, maar het bed kan je niet opmaken en dekbedden niet op matras leggen.
Moet eerst de tent worden uitgeklapt.

Het pack 'n go systeem is verder heel handig.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #36 Gepost op: oktober 13, 2011, 10:10:47 pm »

uit jullie ervaringen begrijp ik, als je een vw hebt die je snel in/ uit klapt, mis je niet echt het pack en go systeem.
Klopt helemaal!

Citaat
Nog weinig ervaringen gelezen van de tenttrailers van Aart Kok,wel op een andere topic gelezen dat die niet binnen droog blijft na nat inpakken.
Er zijn relatief weinig Aart Kok's verkocht (is geen bulk-merk), en de Livingstone waar je het eerder over had is pas sinds vorig jaar op de markt.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #37 Gepost op: oktober 13, 2011, 10:41:03 pm »

uit jullie ervaringen begrijp ik, als je een vw hebt die je snel in/ uit klapt, mis je niet echt het pack en go systeem. Het is wel handig,maar heel veel meerwaarde dus niet. En aangezien wij de vw in onze tuin open kunnen klappen. Kunnen we hem ook daar inpakken. Dus kunnen we ook weer naar vw kijken zonder dat pack en go systeem.... We dachten eerst dat het veel handiger was,kratten in de gang,vw voor de deur en inladen...

Dat klopt als je een hele snelle uitklapper hebt. Onze Kyte is bv een snelle uitklapper maar geen hele snelle zoals de Astro. Bovendien heeft ie veel meer ruimte nodig uitgeklapt en zijn er haringen nodig die je niet altijd in de oprit/tuin kwijt kunt. De Astro heeft daar geen last van. Bij de Astro is een Pack 'n Go van minder toegevoegde waarde dan bij de Kyte. Wij moeten de Kyte op straat laden en zonder Pack 'n Go was dat toch een probleem geweest, bij de Astro niet. Maar de Kyte heeft weer andere voordelen :)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #38 Gepost op: oktober 13, 2011, 10:51:53 pm »

Als Aart Kok geen bulk-merk is, dan maak ik me sterk dat HK dat ook niet is.... In mijn ogen is er maar 1 bulk-merk en dat is Jamet.

Ik wil het even over een andere boeg gooien....
In de tijd dat wij aan het zoeken waren heb ik ook geprobeerd om alles helemaal tot op de bodem uit te zoeken om tot de best keuze te komen. Achteraf ben ik heel blij met de keuze, echter, ik ben in de loop der tijd anders gaan kamperen. Alle snufjes en toeters en bellen zij  helemaal niet zo belangrijk meer voor mij. Luxe keuken, kraantje, mooie lades, ik had het allemaal in de planning staan, maar ... met een beetje minder doen is eigenlijk niet minder, mar veel leuker....

Ik geniet des te meer van het uiterlijk van onze tent, van het feit dat de boel snel en goed staat, van de 4 slaapplekken van de grond, van het feit dat we in de simpelste setup binnen kunnen slapen EN zitten .... Maar een beperkt aantal accenten dan waar ik mee bezig was in het aankoopproces.


Ik wil dit OOK aan je meegeven.

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #39 Gepost op: oktober 13, 2011, 10:55:25 pm »

Met pack engo kan je ookmgewoon droog inpakken. Ingeklapt kan je er aan de buitenkant bij. Opngeklapt vanuit de binnenkant. Het scharniert dus twee kanten op. Je kan alsmhet regent de wagen keurig droog inruimen en daarna inklappen, waarbij de binnenkant droogt blijft

Wat ik zei is dat je met Pack 'n Go niet droog kunt inpakken, als de wagen uitgeklapt is natuurlijk wel, maar dan gebuik je het Pack 'n Go systeem niet. OK, uitgeklapt droog inpakken kan niet bij elke vouwwagen maar de OP is op zoek naar een wagen met Pack 'n Go om niet te hoeven uitklappen. Uitklappen is over het algemeen minder snel en minder handig dan Pack 'n Go. De Astro is hier een uitzondering op.

Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #40 Gepost op: oktober 14, 2011, 07:22:07 pm »

vandaag alvast naar vw's gaan kijken. We konden niet wachten tot volgende week.(beurs).We gingen vooral kijken naar de Aart Kok. Om de vw in het echt te zien,na alle folders en filmpjes gezien te hebben. En ik moet het even kwijt, de vw viel tegen,sorry voor de mensen die hem hebben en er blij mee zijn. Je hebt door foto's en filmpjes toch een bepaald beeld in je hoofd en dan kwam niet overheen met wat we zagen en...voelde. waarschijnlijk omdat we de vw te laag vonden,we moesten constant bukken om de vw in/uit te gaan, en de afwerking vonden wij persoonlijk ook niet bij de prijs kloppen. Ook de cabanon gezien, wel mooi,maar we willen waarschijnlijk geen dubbel klapper. Het enige waar we een beetje een goed gevoel bij kregen was de 3dog. We zijn nu wel heel erg benieuwd hoe de hk en de combi camp er in het echt uitzien... zoals al meerdere keren gezegd het is ook het gevoel wat je krijgt als je een vw binnen stapt. En dat is gelukkig voor iedereen anders.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #41 Gepost op: oktober 14, 2011, 08:33:17 pm »

Fijn toch zo zoeken, aankomen, kijken, twijfelen, nog eens elders gaan kijken, vergelijken.... Ik heb soms spijt dat ik al een vouwwagen heb :X :)

Heel veel fun gewenst.

Oh ja, waarschijnlijk is het me ergens ontgaan. Wil je een nieuwe of is een tweedehands ook een optie? Er staat momenteel wel een mooie HK Astro tweedehands op marktplaats. Het is ook nuttig om eens een ouder model te gaan bekijken en zo te vergelijken met de nieuwe modellen.
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #42 Gepost op: oktober 14, 2011, 08:58:39 pm »

We willen het liefs nieuw, maar een mooie 2de hands sluiten we ook niet uit. De hk blijven 2de hands toch wel aan de hoge kant en er is niet heel veel aanbod in de hk. Wel in combi camps, zijn 2de hands of ex verhuur modellen te koop. Ik snap alleen niet waarom mensen na 1/2 jaar hun vw al weer verkopen. Er kunnen natuurlijk genoeg redenen zijn, maar ik vraag me dan soms af, is het niet te snel gekocht. Hadden ze misschien op dit forum de ervaringen en adviesen moeten lezen ;-)
We merken wel dat het ook erg op gevoel is. En soms zie je door de bomen de vw...niet meer. Je gaat je van alles afvragen wel/ niet handig,gevoel,optie's,etc.  Zo zitten we nu weer te denken wel of geen kraan/water. Ik denk handig, mijn man denkt ,niet echt nodig. Zo blijven we lekker zoeken en kijken en...lezen op dit forum.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #43 Gepost op: oktober 14, 2011, 09:37:45 pm »

Wij hebben onze vouwwagen na twee seizoenen ingeruild voor een hk. De trigano olympe was voor ons een prima wagen. Als je dan verder gaat kijken merk je dat er ook ander mogelijkheden zijn. Ik was toen nog geen lid van het forum ( wellicht helaas). We hebben onze mening daardoor wel volledig op eigen inzicht gebaseerd.

Uiteindelijk gezwicht voor het klapgemak en het bed van de hk.  Wij zijn heel blij met onze nieuwe wagen wat echter geen afbreuk doet aan onze eerste wagen waardoor we besmet zijn met het vouwwagenvirus.
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #44 Gepost op: oktober 14, 2011, 11:11:10 pm »


Enkele reacties op hierbovenstaande opmerkingen;
Inderdaad worden vouwwagens soms na één half jaar weer verkocht.  De aankoop van een vouwwagen, caravan, stacaravan, huisje in het buitenland etc etc gaan vaak gepaard met emoties en minder met verstand. Men wil graag al het positieve horen, het negatieve wordt vergeten.
Maar voor sommigen is het een schot in de roos; de vouwwagen.  En inderdaad wat is dan wel en wat is dan niet belangrijk.  Kan je relativeren?  Natuurlijk is snel opzetten fijn, maar als je van plan bent ergens drie weken te gaan staan, wat maakt het dan uit of je er één, twee of twee en een half uur over doet? En als je hem koopt op het moment dat je twee kinderen hebt van 6 en 8 jaar is de situatie 4 jaar later al anders en 8 jaar later al helemaal anders.  Als wij in de zomer in Zuid Frankrijk staan valt het ons op dat iedereen even veel plezier heeft; de een in zijn oude tent, de ander met een oude caravan, weer iemand met een splinksplinternieuwe camper van 80.000 euro of een luxe vouwwagen; als je op het strand ligt, bij de bbq, in je luie stoel of op de fiets; het maakt allemaal niets uit, het vakantiegevoel is er!!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal