Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok  (gelezen 26131 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #45 Gepost op: oktober 15, 2011, 11:05:52 am »

vandaag alvast naar vw's gaan kijken. We konden niet wachten tot volgende week.(beurs).We gingen vooral kijken naar de Aart Kok. Om de vw in het echt te zien,na alle folders en filmpjes gezien te hebben. En ik moet het even kwijt, de vw viel tegen,sorry voor de mensen die hem hebben en er blij mee zijn. Je hebt door foto's en filmpjes toch een bepaald beeld in je hoofd en dan kwam niet overheen met wat we zagen en...voelde. waarschijnlijk omdat we de vw te laag vonden,we moesten constant bukken om de vw in/uit te gaan, en de afwerking vonden wij persoonlijk ook niet bij de prijs kloppen.

Dat gevoel ken ik, had ik ook en hoef je je ook niet voor te verontschuldigen. :# Gelukkig is er voldoende variatie in klapkarrenland tegenwoordig en is er voor ieder wat wils. Aart Kok mikt met zijn wagens vooral op de 'De Waard-kampeerder'. Wij hadden onze piramide-tent al lang ingeruild voor een tunneltent omdat we die veel praktischer vinden en dat er geen klik was klopt dus wel. Het goeie gevoel hadden we wel bij Combi Camp (ook Aart Kok tegenwoordig) en Holtkamper. 
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #46 Gepost op: oktober 16, 2011, 10:31:55 am »

We zijn ook nog gaan kijken naar combi camp,trigano,raclet,etc. We vonden daar toch wel de combi camp het beste bij ons passen. Het gevoel... en de vele mogelijkheden met opzetten. Alleen nog niet gezien hoe het inklappen en uitklappen gaat. Maar volgens dit forum hoort deze bij de snelle opzetters... Nu nog de holtkampers bekijken. Maar daar moeten we nog een weekje voor wachten. En even een hele andere vraag/opmerking. Als we tegen mensen zeggen dat we van plan zijn om met een vw te gaan kamperen, kijken ze ons aan of we gek geworden zijn... Een tent of caravan dat mag. Maar een vw! Je krijgt vanalles te horen, bestaan die dingen nog, je bent een hele dag bezig met opzetten, je ziet vw nergens, ga met een tent?! Iemand hier ook "last" van. Mag je je nog wel vertonen op de camping met een vw, of word je door de tent/caravan kampeerders genegeerd. Wij zijn daar niet gevoelig voor, we doen toch altijd al ons eigen ding. En horen we volgend jaar gezellig bij de "klappers"...
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #47 Gepost op: oktober 16, 2011, 10:44:48 am »

En even een hele andere vraag/opmerking. Als we tegen mensen zeggen dat we van plan zijn om met een vw te gaan kamperen, kijken ze ons aan of we gek geworden zijn... Een tent of caravan dat mag. Maar een vw! Je krijgt vanalles te horen, bestaan die dingen nog, je bent een hele dag bezig met opzetten, je ziet vw nergens, ga met een tent?! Iemand hier ook "last" van. Mag je je nog wel vertonen op de camping met een vw, of word je door de tent/caravan kampeerders genegeerd. Wij zijn daar niet gevoelig voor, we doen toch altijd al ons eigen ding.

niets van aantrekken, deze mensen zijn niet op de hoogte van de veranderingen aan de nieuwe generatie klappers of jaloers :J
het verschil in soort kampeerder blijft altijd, in de tijd dat wij met een grote deWaard gingen kamperen, was dit ook niet 'echt'kamperen zo keken de 'echte'kampeerders ons aan terwijl ze zelf met kleine inie minie tentjes zaten en wel met regen hun kinderen bij ons kwamen spelen.

Ik zou zeggen, gewoon lekker doen wat je hard ingeeft, laat anderen maar gaan.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #48 Gepost op: oktober 16, 2011, 11:41:23 am »

Wij gaan al 10 jaar buiten seizoen (mei/juni-september) kamperen, de eerste 8 jaar met caravan en nu 2 jaar met een Combi Camp. Met caravan vielen we niet op tussen al die gepensioneerden. Nu met de vw is dat anders. We worden bekeken alsof we sukkelaars zijn die zich geen caravan of camper kunnen veroorloven. Terwijl we hier bewust voor gekozen hebben. Tot we aan de praat geraken en vertellen wat ons bezielt en dan nog even de prijs van de vw vermelden, dan begrijpen ze het wel. En willen ze zelfs de wagen aan de binnenzijde zien en tot de ontdekking komen dat een vw tegenwoordig wat anders is dan wat zij nog in hun hoofd hebben van pakweg 10 jaar terug.

Dit najaar zijn we voor het eerst in september heel wat vw's tegengekomen. Een trend misschien? Aan het Gardameer stonden we zelfs naast een Duitser met een gloednieuwe Holtkamper Kyte. Op Sicilie 2 CC broederlijk naast elkaar in dezelfde kleuren zelfs, terwijl er maar 3 plaatsen bezet waren op de camping. In Palermo een Nederlander met een splinternieuwe CCC.

Vooral de rondtrekkers die nog werken, reizen blijkbaar meer met een snelklapper. Maar we blijven opvallen tussen al die mega-caravans en campers die meer op bussen lijken. Wij zijn er blij mee en de rest, die bekijkt het maar, letterlijk en figuurlijk.

Ik wou nog even wat toevoegen over de bagageruimte van de Country. De basisuitrusting nl de voortent, de stokken en het gaatjestapijt (gastencabine hebben we niet) neemt bij ons niet zoveel plaats in als hier eerder vermeld. De stokken leggen wij tussen de keuken en het verhoogde bed in de breedte van de wagen, wel de hoekstukken met hun grillige vorm eruit laten. De zak met de voortent en de luifel, daar bovenop het tapijt, nog een klein tapijt voor de wagenbak, een bijzettafeltje en een vouwkrat met handvat, neemt alles samen 1/3 van de ruimte in. Maar in de lengte kunnen dan nog de lange stukken zoals een parasol met stok en voet, een borstel ed ernaast liggen. Tot het middenstuk van het bed kan er dan nog een afwasbak en emmers naast. Dan blijft nog een halve bak over en rondom kunnen dan nog 6 halve curverboxen. De buitenzijde laat ik vrij om de tent diep genoeg te kunnen duwen bij het inklappen. We hebben zelfs plaats over, maar zijn ook maar met z'n tweeën.
En dan leg ik nog 2 self-inflatable matrassen van 5 cm (zie een ander topic over een opdekmatras en prinses op de erwt :)) bovenop de bagage en alles sluit nog makkelijk.

Veel plezier nog verder met jullie keuze en vooral je eigen ding doen.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #49 Gepost op: oktober 16, 2011, 12:01:49 pm »

Dit onderwerp komt vaker terug op het forum. Ik kom vaak mensen tegen die kamperen een inferieure manier van vakantie vieren vinden. Is niks mis mee. Ieder moet zelf maar weten hoe ze hun vakantie doorbrengen, ik ben blij dat ik niet het risico loop deze mensen in m'n vakantie tegen te komen :# Dat maakt kamperen ook zo gezellig, allemaal gelijk gestemde zielen.

Dan heb je nog de caravanners, die meestal reageren in de trant van; ja, zo zijn wij ook begonnen. Eerst een tent, toen een vouwwagen en nu de caravan. Maar met de tent en vw waren toch wel de mooiste vakanties hoor.  ::) ::)

Lekker laten gaan allemaal. Wij zijn blij met onze Kyte (waar we trouwen ook een hele leuke caravan voor hadden kunnen kopen (als die bestond >:( )) en kijken nu alweer uit naar het voorjaar. :J
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Re: Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #50 Gepost op: oktober 16, 2011, 12:13:23 pm »

Wij kamperen al 9 jaar met de odyssee.
Elk jaar kijken we weer naar een ander kampeer middel.
En elk jaar denken we nou we doen het er nog een jaar mee.
Reden omdat de trigano best snel op te zetten is en veel bagage ruimte heeft maar hij is ook niet duur.
Toch dit jaar ook weer gaan kijken.
En onze keuze is momenteel tussen de kyte en de ccc.
Waarbij de kyte echt onze voorkeur heeft.
Dit omdat we 2 fietsen makkelijk op de dissel mee kunnen nemen en de kyte dicht kunnen laden en lossen heel veel bagage ruimte heeft en een vast keuken.


Bij de ccc ben ik bang dat ik bagage ruimte tekort kom.
De fietsen moeten op de wagen wat bij een overnachting er af moet (Bij de odyssee hebben wij ze er ook boven op staan).

De odyssee kunnen wij dromen na al die jaren en daarom ook zeer vertrouwd en je wet wat je eraan hebt.
Maar het prijs verschil tussen een ccc en een odyssee is momenteel een 4000 met de opties die ik zou willen.
Voor een kyte komt daar nog eens 5000 bij.
In 2012 gaan we zo goed als zeker weer met ons oudje.
En daarna zien we wel weer.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Stori

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #51 Gepost op: oktober 16, 2011, 12:26:08 pm »

Op de CCC kunnen de fietsen wel op de dissel, dan moet wel de disselbak weg.


Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #52 Gepost op: oktober 16, 2011, 01:49:39 pm »

Combi Camp heeft inmiddels ook een fietsenrek dat verzonken in het bagagerek wordt gemonteerd. Dat kan dus blijven zitten bij openklappen van de kar. De fietsen moeten er dan uiteraard wel af, maar volgens Thule is dat in 5 minuten per fiets gebeurd. Kan je disselbak dus blijf zitten.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #53 Gepost op: oktober 16, 2011, 02:58:52 pm »

Candace,

Leuk om de reacties over HC-tjes en CC-tjes te lezen maar geen reacties van AK-tjes.
Wij hebben sinds kort een tweedehands Aart Kok Kampala (2 jaar oud en z.g.a.n), na eerst 4 jaar met een Jamet Louisianna te hebben gekampeerd. De reden voor een Aart Kok was de kwaliteit, details, het sneller opzetten en ruimer.
Ik las in 1 van je berichten, dat de Aart Kok afvalt vanwege het feit dat je er niet rechtop in kunt staan. Bijzonder... Ik ben 195 cm groot en kan eindelijk fatsoenlijk overal in de vouwwagen staan! Nooit meer gebukt staan voor de keuken. Wat we ook erg mooi én praktisch vinden is het bed wat omgetoverd kan worden tot loungebank: super! Wat een nadeel kán zijn, is dat er iets minder laadruimte in zit en dat je dit t.o.v. een Jamet wat lastiger bereikt. Voor ons een detail.

Ik heb wel wat foto's online staan. Wil je ze zien, stuur me een PB.

Pascal
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #54 Gepost op: oktober 16, 2011, 04:49:00 pm »

even een reactie op de ak, wij vonden het  in /uit lopen van de tenten van ak "laag". Maar waar wij zijn gaan kijken(de wit) hadden ze niet de kampala staan en dat is een tunnelmodel,toch. Wij vinden van de ak dat model wel het mooiste ,maar dus niet in het echt gezien. Wel de andere modellen, maar die vonden wij persoonlijk minder als bv een cc. Ze zeiden ook dat de kampala het model was,( in de serie van de ak,)het meeste werk was met opzetten. Hoe is jullie ervaring daar mee? Maar daarom gaan we ook op de beurs kijken,en alle modellen en merken te vergelijken(voelen...)  Maar wel fijn dat er iemand een keer reageert met een ak, was tot nu toe weinig reactie's.  En over de fietsendragers, wij nemen(tot nu toe) geen fietsen mee op vakantie. En ook wel goed om te horen dat de vw een beetje in opkomst zijn...
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #55 Gepost op: oktober 16, 2011, 05:26:18 pm »

Even over het inpakken. Ik lees al vanalles op deze topic. Maar als ik het goed begrijp kun je dus ook bij een vw met harde deksel dus nog behoorlijk wat kwijt OP het bed. Je kunt dus gewoon je bed thuis "gezellig" opmaken... een doek over je beddengoed heen, en dan kun je dus nog spullen daarop kwijt. Maar gaat die deksel dan nog wel lekker dicht. Zoals bv bij de hk astro, ccc, en de alpha,die hebben een harde deksel. (En ik denk dat een van die vw het beste bij ons gaat passen...) Maar als er nog zoveel op het bed kan... scheelt dat natuurlijk heel veel ruimte ,wat anders onder in de bak gaat. Wij zouden dan b,v. de tafel,stoelen en de bedden van de kinderen erop doen.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #56 Gepost op: oktober 16, 2011, 05:35:28 pm »

De Kampala is inderdaad het tunnelmodel. Voordeel is dat hij dus erg ruim is én je een mooie grote luifel hebt. Het opzetten is een weelde vergeleken met een Jamet. Je hebt geen ton aan staal meer mee voor de voortent.

Je klapt hem open, vouwt het tent doek uit. Zet de twee aluminium boogstokken in elkaar (gaat erg snel) en ritst deze in de tent en maakt hier de tentspanstokken er aan vast. Vervolgens trek je het geheel omhoog en span je de tent strak. Binnen 10 minuten staat de tent. Vervolgens moet je de rest (luifel, grondzeil etc.) nog doen. Groot voordeel is, dat de keuken aan de bak vast kan blijven zitten. Erg handig bij een overnachting.

Wij staan elke vakantie 3 week lang op 1 camping en trekken dus niet rond. Het snel opzetten vind ik dus ook maar relatief. Trek je veel rond, dan moet je dit voor lief nemen óf een andere vw kopen.

Bijgevoegd 1 foto van de Aart Kok Kampala (zonder grondzeil en frontpaneel). Rechts zie je de loungebank. Die zit op de bak gemonteerd. Onder deze bank / bed is je opbergruimte. Ook kun je spullen kwijt in de "bankkasten".

P.
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2011, 05:37:21 pm door rijzinga »
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #57 Gepost op: oktober 16, 2011, 05:48:16 pm »

Even over het inpakken.

Bij de Alpha heb je ongeveer een 13 cm hoogte ter beschikking op de matras. Daar gaat dus eventueel een dekbed vanaf, als je de bedden opmaakt voor vertrek. Wij hebben heel bewust niets op de dekbedden liggen omdat je dan bij een snelle overnachting alles van het bed moet halen (en we de ruimte ook niet nodig zijn). Maar niet te hoge dingen kunnen er dus in principe op liggen. Hoe het zit met de CC Country en Valley weet ik niet, de Country heeft een verhoogd bed, waardoor je daar meer ruimte in de hoogte hebt.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #58 Gepost op: oktober 16, 2011, 08:10:54 pm »

Over het inpakken met een hard deksel.
Ik kan alleen vergelijken tussen de HK Flyer (hard deksel) en de Astro (zeil)
bij de Flyer kon je op het bed kwijt: twee SI matrasje + het opgemaakte bed (donsdek of slaapzakken en hoofdkussen)
Bij de Astro: mijn extra topdekmatras + 2 SI matjes + tafel + vier stoelen.
IK kies er bij de Astro dan wel voor om ons donsdek niet op te leggen omdat ik dat nog gemakkelijker in een hoekje kwijt geraak en de stoelen niet  :#

Toen wij op zoek waren naar een vouwwagen hebben we ze ook allemaal bekeken Uiteindelijk kon alleen Combi Camp en Holtkamper ons bekoren. De Combi Camp vind ik vooral super om zijn mooie en complete keuken. Waarom we uiteindelijk toch voor HK gekozen hebben was omcat we plots op een leuke Flyer vielen dat we een echt koopje vonden. Wij zochten wel naar een 2dehands exemplaar dat maakt natuurlijk wel een verschil.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #59 Gepost op: oktober 16, 2011, 09:34:01 pm »

?p het bed van CC Country gaat niet zoveel, zoals aangegeven heeft deze wagen een verhoogd bed vanwege de 14"wielen. Daardoor kan er wel veel onder, maar niet zo veel ?p het bed. Wanneer je ook de luifel en een eventuele gastencabine mee vouwt dan is het met het nodige beddengoed wel afgelopen met de ruimte.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal