Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok  (gelezen 26128 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #60 Gepost op: oktober 17, 2011, 10:39:46 am »

Tot nu toe niet gereageerd, omdat de reacties toch meest gaan over Holtkamper en CombiCamp. Eerlijk is eerlijk, Persoonlijk vind ik HK, CC en Aart Kok Zambezi toch weer net een stapje mooier dan de basismodellen van Aart Kok. Maar voor ons boven budget. Ik vraag me echter af of ze net zoveel leefruimte hebben. Er wordt veel gesproken over opbergruimte en dat is ook prachtig natuurlijk. Maar de leefruimte vonden wij ook een belangrijk argument om voor de Tundra te kiezen. Hij heeft veel stahoogte, vinden wij. Met de regen waren we er maar wat blij mee, dat we ruimte om ons heen hadden binnen. In een eerdere reactie gaf je aan dat Aart Kok wagens niet droog ingepakt kunnen worden en daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Wij hebben hem altijd droog kunnen inpakken of bijna droog (om vervolgens weer op de volgende camping op te kunnen zetten). We hebben nog geen natte bedden gehad, ondanks het vreselijk natte weer. Mijn ervaring met de Aart Kok Tundra is dat hij prima op hoogte is. Hoger volgens mij dan de drieling Kampala, Kariba en Kavango. Wij zijn ook 180 en 194 hier. Het was juist een reden om voor deze wagen te gaan.  Mijn man vindt eerder genoemde merken allemaal te krap qua leefruimte. Dus zelfs met budget zou ik er nog een harde dobber aan hebben om hem te overtuigen om voor iets anders te gaan.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #61 Gepost op: oktober 17, 2011, 07:19:43 pm »

Ik ben 1.93 lang en heb overal riant stahoogte in onze Alpha. Laat de foto's maar beoordelen of er genoeg leefruimte is.... Laat ik het zo stellen: je hoeft elkaar niet in de weg te zitten  :#












O ja, voor de afspancritici: daar was het nog even niet van gekomen...
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #62 Gepost op: oktober 19, 2011, 03:52:23 pm »

Het weekend is de beurs, waar we dus naar toe gaan ( we hebben er zin in...om al die vw's te gaan bewonderen).  Maar ik wil alvast iedereen bedanken voor het meedenken,adviezen,foto's,etc. Misschien dat we na de beurs weten wat voor een vw we willen. En als we weten wat het word...laat ik natuurlijk even weten wat het geworden is.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #63 Gepost op: oktober 19, 2011, 04:07:00 pm »

Heel veel plezier!
Gelogd

MvA

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #64 Gepost op: oktober 26, 2011, 02:00:18 pm »

Hoi,

Dit onderwerp gevolgd en weer wat geleerd. Ik ben sinds gisteren op dit forum en merk dat het erg leuk is om te lezen. Ook wij staan voor de keus van een vw. Ben benieuwd wat jullie hebben gekozen, Candace. En vooral, het waarom...
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #65 Gepost op: oktober 29, 2011, 10:06:41 am »

We waren een paar dagen weg. Maar we hebben nog geen vw gekocht... Op de beurs veel gezien,goed bekeken en vooral ,wat voor een gevoel krijg je bij de vw. Bij Holtkamper vonden we de cocoon met kyte keuken erg mooi. We dachten eerst dat de astro een idiaal model zou zijn, maar daar vonden we het binnen gedeelte te klein. Het voordeel van asto vw was wel dat je de voortent dicht kon maken. De kyte schitterde vw, maar zoals ze van holtkamper zelf al zeiden; je zet of de hele vw op of niet. En we vonden voor "ons"de kyte erg groot. Maar we snappen helemaal dat "klapper" die een kyte kopen. Ze gaven bij holtkamper goed en eerlijk advies, en voor ons zou de cocoon de beste keus zijn. En de andere vw die we mooi en vooral makkelijk vonden was, de combi camp country. Ook het voordeel het snelle op/in klappen (net als holtkamper) maar bij de ccc vonden wij weer het voordeel ;de keuken zit alles op, je kunt hem snel opzetten met luifel en als het slecht weer is, kun je de luifel helemaal dichtritsen. Ook de vaste deksel waar je eventueel bij een korte stop,de kinderen op kunt laten slapen. Je kunt bij de cc veel kanten op, of veel of weinig opzetten. bij combi camp heb je maar 2 modellen voor ons valt de valley af ivm laadruimte.  Het is dus nog de knoop door haken voor ons, en dan laat ik het jullie natuurlijk weten.  (MvA naar wat voor vw zijn jullie op zoek. En het inderdaad een leuk en goed forum hier....)
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #66 Gepost op: oktober 29, 2011, 10:16:00 am »

Als ik dit zo lees gaan jullie voor de CC Country.  Heb je die ook vergeleken met de Trigano Alpha?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #67 Gepost op: oktober 29, 2011, 12:12:55 pm »

Fijn dat jullie al zo ver zijn.

De combicamp keuken vind ik ook super. Ik vraag me af ok ik ze niet op mijn HK kan zetten....
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #68 Gepost op: oktober 29, 2011, 01:05:27 pm »

Het zijn in principe losse keukens die je met behulp van twee beugels aan het chassis hangt. Dus wie weet kan een handig iemand zelf zoiets maken?  ;)
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #69 Gepost op: oktober 30, 2011, 11:24:50 am »

We waren een paar dagen weg. Maar we hebben nog geen vw gekocht... Op de beurs veel gezien,goed bekeken en vooral ,wat voor een gevoel krijg je bij de vw. Bij Holtkamper vonden we de cocoon met kyte keuken erg mooi. We dachten eerst dat de astro een idiaal model zou zijn, maar daar vonden we het binnen gedeelte te klein. Het voordeel van asto vw was wel dat je de voortent dicht kon maken.

De ruimte op de klep van de Astro vinden wij ook (te) krap maar zijn weg van de mogelijkheden om hem verder naar behoefte uit te bouwen. De Cocoon vinden wij te klein, zowel tent als (vooral) de luifel. Voor de Cocoon geldt trouwens ook dat je hem helemaal opzet. Oke, je hoeft de luifel niet uit te zetten maar in theorie hoeft dat bij de Kyte ook niet. De Kyte is eigenlijk een vergrote Cocoon, als ze dat trucje bij de Astro toch ook eens zouden doen...
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #70 Gepost op: oktober 30, 2011, 02:22:52 pm »

We willen waarschijnlijk toch nog een keer bij Holtkamper gaan kijken. Hebben de ccc al wel bekeken... Maar we hebben geen haast, maar dat we met een vw in de toekomst willen gaan kamperen ,dat weten we al wel zeker. En omdat we steeds beter weten wat we willen, kun je bepaalde merken of type vw schrappen. Bij de Holtkamper vw kregen we op de beurs wel een fijn kampeergevoel. En dat is gelukkig voor iedereen weer anders. Het is voor ons een beetje, ga je voor het gevoel of voor de praktische keuze. Maar omdat we voor de merken "vallen" die niet in de goedkopere prijsklasse vallen willen we niet te snel een keus maken, al zijn er gelukkig mensen die meteen weten wat ze wilen, maar wij horen niet bij die catogorie. We weten ook pas sinds een paar maanden dat we een vw willen. Maar het fijne van dit forum is wel, dat je je ideeen en gedachten kunt delen met ervaren klappers. Zoals ik al eerder aangaf zijn er in onze directe omgeving weinig mensen die de lol van het kamperen met een vw begrijpen. We krijgen veel te horen: "koop toch een caravan" (ivm de prijs). Maar als wij dan zeggen; we willen onder een doek slapen...en het kampeergevoel. Haken veel mensen af.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #71 Gepost op: oktober 30, 2011, 03:29:39 pm »

Zoals ik al eerder aangaf zijn er in onze directe omgeving weinig mensen die de lol van het kamperen met een vw begrijpen. We krijgen veel te horen: "koop toch een caravan" (ivm de prijs). Maar als wij dan zeggen; we willen onder een doek slapen...en het kampeergevoel. Haken veel mensen af.

Geloof me. Dat ligt niet aan jou maar aan die mensen  :#
Wij kregen dat ook te horen, maar als je tentkampeerder bent ga je niet in een caravan. Op de afgelopen beurs waar we toch ook even bij de witte hokken gingen kijken wisten we het weer zeker. Een caravan is niks voor ons. Onze keus ging in het laatst tussen de Kyte en de CCC. In dit topic heb ik al beschreven waarom we voor de Kyte zijn gegaan.http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7623.msg84505.html#msg84505
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2011, 05:12:31 pm door campingloge »
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #72 Gepost op: november 03, 2011, 06:34:34 pm »

De knoop is doorgehakt.... En het is geworden....de combi camp country. Dus volgend jaar horen wij ook bij de "klappers".
En jullie bedankt voor het meedenken, we blijven natuurlijk op dit forum. Want er zullen nog wel vragen komen voor /na het inpakken of na het eerste kampeerweekend.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #73 Gepost op: november 03, 2011, 07:14:02 pm »

gefeliciteerd met jullie (weloverwogen) keuze.

veel plezier ermee (nog vele nachtjes slapen),
en laat gerust weten hoe het jullie bevalt.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #74 Gepost op: november 03, 2011, 07:14:59 pm »

Gefeliciteerd met jullie keuze! En nu maar wachten tot je er mee weg kunt...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal