Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: bouwjaar vouwwagen  (gelezen 3037 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patricia1970

  • Gast
bouwjaar vouwwagen
« Gepost op: oktober 08, 2011, 08:46:09 pm »

Als beginnend kampeerder, zou ik heel graag een tweedehandse vouwwagen aanschaffen.

Mijn voorkeur gaat naar een Jametic, of een Camplet....

Niet alle eigenaars beschikken nog over een origineel aankoopbewijs,

Waar vind je het bouwjaar terug op de jamet jametic  en op de Camplet ?

In afwachting van jullie informatie.

Groetjes uit Vlaanderen.

Gelogd

Angel

  • Gast
Re:bouwjaar vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2011, 07:44:58 am »

Meestal staat dit op de dissel. Het is dan vaak een cijfercombinatie waar je wel rekening mee moet houden is dat het jaartal op de dissel  een jaar ouder zou kunnen zijn dan de wagen zelf, omdat de dissel als eerste gemaakt wordt
Gelogd

Sidecarmaniac

  • Gast
Re:bouwjaar vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2011, 10:06:01 am »

In Nederland worden aanhangwagens die onder de 750 kg wegen niet geregistreerd bij een officiële instelling zoals het Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW).
Daardoor zijn er ook geen kentekenbewijzen voor deze categorie aanhangers waarop je de eerste toelating op de weg zou kunnen achterhalen.
Soms is het bouwjaar inderdaad ergens op de dissel te vinden of op de (rem-)koppeling. Maar het is geen verplichting en kan ook best veranderd zijn. Als er b.v. een nieuwe remkoppeling gemonteerd wordt, staat hier het bouwjaar van deze nieuwe koppeling op en kan veel jonger zijn dan de klapkar zelf.
Ook kan een fabrikant hebben gewacht met een jaartal inslaan tot dat de wagen toentertijd verkocht was. Dus een vouwwagen stond b.v. eerst twee jaar in een showroom en kreeg pas een jaartal na de verkoop.
Het maakt allemaal niet zo heel veel uit denk ik. Belangrijker is de staat van het geheel zoals die nu is.
Op de banden is dacht ik ook een productiedatum te achterhalen. Dat zegt vaak niet zo heel veel maar als ze ouder zijn dan de beweerde bouwdatum van de vouwwagen klopt er iets niet. Ook het eventuele reservewiel even bekijken!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:bouwjaar vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2011, 10:34:25 am »

Die banden truck klopt ook niet helemaal.
Want op een 2005 wagen kunnen 2004 banden zitten want de wagen staat meestal wel een poosje op voorraad.


Bij de jametic is het zeker moeilijk te bepalen meestal kun je aan de kleurstelling veel zien.
De lattenbodem kwam pas na 2004 dus dit helpt ook.
Maar een bon blijft het beste natuurlijk.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mieke

  • Gast
Re:bouwjaar vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2011, 10:35:53 am »

In Nederland worden aanhangwagens die onder de 750 kg wegen niet geregistreerd bij een officiële instelling zoals het Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW).

Ook in België is geen registratie van aanhangwagens < dan 750 kg
Jaartal doet voor mijn niet veel ter zake. Ik heb al vouwwagens van 1991 gezien die er beter uitzien als eentje van 1999. Alles hangt af van hoe de vouwwagen behandeld geweest is  (gebruik, opslag, onderhoud,....)
Bij bepaalde merken kan je door type specificaties het jaartal achterhalen.
Gelogd

piedro,danielle en tycho

  • Gast
Re:bouwjaar vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 20, 2011, 09:18:43 pm »

bij roadmaster kun je kijken naar het chassis nummer..de eerste 2 cijfers is het bouwjaar..  08 is 2008   99 is 1999 enz enz
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal