Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo **** aangevuld met additionele info  (gelezen 7269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slompie

  • Gast

Beste ...

Als een volledige Newbee op jullie forum, heb ik de afgelopen tijd veel geleerd. Over klapper (had de eerste keer werkelijk geen flauw idee waar jullie het over hadden) en zo nog meer. Afgelopen weekend maar de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld voor dit forum

Anyhow, wij zij serieus op zoek naar een vouwwagen en staan hevig in twijfel wat we moeten kiezen. Een Trigano Odysee of een Jamet Rondo? Natuurlijk is er een prijs verschil, maar er is ook een verschil in ruimte die je krijgt. De voortent bij de Trigano is 2,5 meter diep, die van de Jamet 3,1.

En dan de verhalen over lekkage en wat voor een horror zaken wel niet allemaal voor kunnen komen, is er dan echt niemand tevreden over de gemaakte keuze? Of zijn het de uitzonderingen die de regel bevestigen? Is het echt allemaal kommer en kwel? Ik wordt er bijna bang van.

Maar hoe dan ook, ik geloof wel dat ik door zet met de VW. Maar ben nog steeds in twijfel, ik kan het geld maar een keer uitgeven en ben benieuwd of jullie mij (ons) kunnen en willen voeden met jullie overwegingen. De gezin situatie is vader/moeder/dochter (8 jaar).

Alvast bedankt voor de genomen moeite.


Ernst Slomp



***** Aanvullingen ******

Ik heb begrepen dat er toch nog wat additionele informatie nodig is.

Qua budget denk ik dat uiteindelijk zowel de Jamet Rondo als de Trigano Odysse moeten kunnen, uiteindelijk wordt het bedrag over meerdere jaren afgeschreven en het uieindelijke prijs verschil van ongeveer ? 1.700,- is te overbruggen. Natuurlijk geef ik ze liever niet uit als dat niet nodig is!

Onze invulling van de vakantie is vanaf de geboorte van onze dochter tot op heden altijd nog het innemen van een vaste stek geweest. Echter hebben wij altijd de wens gehad om na een ruime week toch weer een ander gebied te bezoeken, gewoon een verandering van omgeving. Overigens geen absloute noodzaak, want als dochterlief een leuke aansluiting heeft gevonden met vriendinnen (en straks vriendjes :P) dan is het blijven staan natuurlijk ook geen issue. Daarnaast zouden wij het leuk vinden om ook gewoon spontaan eens de VW te pakken en een (lang) weekend weg te gaan. Want om een dergelijke aanschaf voor maar 3 tot 4 weken te doen schiet mijns inziens het doel voorbij.

Nogmaals dank voor de genomen moeite.

Groet,

Ernst
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2012, 08:35:37 am door Slompie »
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2012, 10:53:07 pm »

Beste Ernst,

Welke zaken vind je belangrijk aan de vw? Wil je een snelle opzetter of maakt het niet uit? Nieuw of gebruikt? Welk budget etc.
Ik denk als je zoveel mogelijk info geeft je veel reacties zult krijgen.

We willen je heel erg graag helpen bij het maken van de keuze.

groet, Edwin
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2012, 10:53:42 pm »

Beste Ernst,

Allereerst welkom hier op het forum!

En NEE: het is echt niet alleen maar kommer en kwel, absoluut niet zelfs! Kamperen (met klapper) is genieten! Dat is natuurlijk ook wel de manier om erin te gaan. Mensen die iets meemaken wat niet goed gaat, komen vaak meer aan het woord omdat ze ervaring hebben in die gevallen!

Wij hebben voor onze huidige wagen, een Trigano Oceane (geen snelklapper, veel ruimte) en daarna een Trigano Odyssee (wel snelklapper, minder ruimte, meer campings per vakantie mee bezocht) gehad, beide heerlijke wagens, maar ik ben de eerste die vraagt: wat wil je op je vakanties: trekken of 2/3 weken op een plek? Wil je korte tripjes/weekenden ermee 'doen' of is dat niet waarschijnlijk? Dat is als eerste ff de belangrijkste vraag lijkt mij!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

muis

  • Gast
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2012, 11:06:01 pm »

Welkom op het forum, we hebben een aantal woorden in een lijstje gezet ;) http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5512.0.html

Je vouwwagens die je noemt zijn allebei snelle vouwwagens (snelklappers) Ze komen van dezelfde firma alleen Trigano heeft een veel betere afwerking tov Jamet. Ervaring hebben wij met geen van beide, weet vooral dat kamperen met een vouwwagen helemaal super is
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2012, 12:30:30 am »

Wij hebben een 2e hands Jamet Louisiana en zijn er eigenlijk wel tevreden over. 1 lekkage bij een gaatje waar her stiksel doorlopt tijdens een flinke stortbui van een paar dagen moet toch kunnen ;-)

Wij zijn zelf mensen die lang op 1 plek staan endat bevalt ons goed. Beetje zekerheid tijdens je vakantie werkt iig voor mij erg ontspannend.

Denk goed na over wat en hoe jullie op vakantie willen en baseer daar jullie keuze op.

Sent from my X10 using Tapatalk
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2012, 06:58:40 am »

Hallo, welkom. Wij hebben de Jametic van het Jametic drama. Inmiddels zijn alle problemen opgelost. Vanaf het begin wel een heerlijke vw geweest. Het water lekken was nieuwigheid van het doek. Het bed met lattenbodem bijv. ligt heerlijk. De Jametic is een redelijk snelle klapper. 3 kwartier ongeveer vanaf loskoppelen van de auto tot opgezet. Meeste werk zit in het waterpas zetten op onvlak terrein en de haringen er in slaan. Voortent is 4x2,75 m. Dus net tussen beide genoemde modellen in. wij zijn ook 2 ouders en dochter van bijna 12. dochter slaapt in het ondertentje zodat de wagenbak vrij blijft voor de spullen en er meer ruimte in de voortent overblijft. Alleen de lichte ecru kleur van het tentdoek die wij zo mooi vinden is een nadeel omdat je ieder vuiltje op het doek zit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo **** aangevuld met additionele info
« Reactie #6 Gepost op: januari 20, 2012, 10:03:27 am »

De Odyssee is een snelle klapper met veel bagage ruimte.
Ook sta hoogte in deur hoogte is goed ben zelf 1,94m bed ook groot genoeg.
Bij compleet opzetten ben ik nog geen 20m bezig.
Voor overnachting binnen 5minuten.
Fijne wagen die wij zelf al dik 8 jaar gebruiken en al de afgelopen 3 jaar naar iets anders kijken (omdat we eens wat anders willen).
De enige die er in de buurt komen zijn de CombiCamp ccc (vinden wij te weinig opberg ruimte hebben) en de holtkamper Kyte (deze is toch wel duur).
Dus gaan wij dit jaar gewoon weer met de Odyssee weg.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo **** aangevuld met additionele info
« Reactie #7 Gepost op: januari 20, 2012, 11:11:40 am »

Wij hebben ook een inmiddels dertien jaar oude odyssee en ervaren het als een probleemloze wagen. Lekkages hebben wij nooit meegemaakt. Ja, de bevestigingselastieken knappen nog wel eens, het doek reageert onderhand vrij sterk op het weer (droog is het doek net niet helemaal strak te krijgen, nat staat het erg strak) en de naad van de rits van het raam bij de keuken is gescheurd: los ik op met een beetje tape omdat ik de reparatie te duur vind. Maar dat is het dan ook wel. Wagen bevalt verder erg goed en voor de verdere nadelen (oa zware keuken) zijn goede en goedkope oplossingen.
Binnenruimte is wel iets om even naar te kijken Wij zijn mooiweerkampeerders en zitten bijna altijd buiten. Wil je ook in voor en naseizoen en dichterbij dan lijkt me binnenruimte wel belangrijker. Onze oude odyssee heeft nog een zitje wat je om kunt bouwen naar bed, dat geeft ons wat extra mogelijkheden maar de nieuwere types hebben dat niet meer. Wellicht biedt de zijuitbouw nog wat mogelijkheden (die hebben wij niet).

Rondo XL ken ik niet maar overtuig jezelf van het opzetgemak. Bij de oudere Jamet en Trigano modellen was dat echt een probleem, ik ken verschillende klappers die daarop zijn afgehaakt. Verder moet je je wel realiseren dat je mobiliteit in sterke mate bepaald wordt hoeveel je meeneemt. Ook met de odyssee pieker ik er niet over om te gaan verkassen gezien de hoeveelheden spullen die vrouw en kinderen nodig achten om een fijne vakantie te hebben.

Je zou ook nog een Olympe kunnen overwegen, erg veel binnenruimte maar wel weer wat duurder. Misschien een showroommodel of een ex-rental, scheelt zo weer 500 - 1000 euro.

Peter
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.635
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo **** aangevuld met additionele info
« Reactie #8 Gepost op: januari 20, 2012, 12:03:10 pm »

Bij de Rondo is een disselbak weleens problematisch omdat het tentdoek daarbij tamelijk ver uitstaat. Disselbak levert wel boel veel bergruimte op en een middel om je kogeldruk eenvoudig te regelen.

Hoe een Odyssee bevalt weten we nog niet...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo **** aangevuld met additionele info
« Reactie #9 Gepost op: januari 20, 2012, 02:56:38 pm »

Wij hebben jaren in een Jamet Arizona gekampeerd. Een prima wagen met veel ruimte. Als je je gehele vakantie op dezelfde camping blijft staan, een is dat met een Jamet geen probleem. Wil je vaker verhuizen (zoals wij) kun je dus beter voor een snellere klapper gaan. Het kost toch veel tijd, het op- en afbreken en er komt dan een dag dat je het zat bent :) De Odyssee ken ikzelf niet, maar er wordt al aangegeven dat dit een snelle klapper is.
Makkelijk he, kiezen :)
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo **** aangevuld met additionele info
« Reactie #10 Gepost op: januari 20, 2012, 04:54:00 pm »

Ik zou voor de odyssee gaan! De rondoXL heeft nog een lastige ronde stang die er ingezet moet worden! vond ik er toen wat lastig uitzien inverhouding met de odyssee!
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo **** aangevuld met additionele info
« Reactie #11 Gepost op: januari 22, 2012, 09:33:23 am »

En als je dan toch interesse hebt voor een odyssee dan heb ik nog 1 in de aanbieding.
Zie HIER
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo **** aangevuld met additionele info
« Reactie #12 Gepost op: januari 22, 2012, 12:10:53 pm »

En wat gaan jullie weer kopen? zijn jullie daar al uit?
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo **** aangevuld met additionele info
« Reactie #13 Gepost op: januari 22, 2012, 12:45:15 pm »

Wij hebben de Rondo bevalt goed. Destijds gekozen omdat hij lekker ruim is en toch snel opgezet kan worden, naast beide slaapcabines heb je een heel stuk waar je spullen kan zetten. (bij ons de wasmand, strandspeelgoed, buggy, bijzettafel, vishengels, etc, etc). kortom ideaal voor een groot gezin. Het probleem met de disselbak hebben wij opgelost door deze demontabel te maken met vleugelmoeren, eenmaal op de camping loskoppelen en links of rechts naast een slaapcabine zetten.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Twijfel tussen Trigano Odysee en Jamet Rondo **** aangevuld met additionele info
« Reactie #14 Gepost op: januari 22, 2012, 01:45:30 pm »

En wat gaan jullie weer kopen? zijn jullie daar al uit?
het zal een kyte worden.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal