Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: welke vouwwagens klappen makkelijk?  (gelezen 11119 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: welke vouwwagens klappen makkelijk?
« Reactie #30 Gepost op: januari 24, 2012, 08:17:27 pm »

:off Genuanceerd schrijven is lastig, genuanceerd lezen zo mogelijk nog lastiger.

Ik heb geen zin meer in die voor en roze bril toestanden ivm HK. 
Ik heb in de eerst volgende post expliciet aangegeven dat het niet persoonlijk naar jou bedoeld was. Als dat zo is overgekomen: sorry. Ik heb ook nergens beweerd dat je andere vouwwagens afkraakt. Wat mij alleen opvalt, en dat is in dit topic niet anders, dat HK eigenaren (en daar bedoel ik dus niet jou persoonlijk mee) wel heel erg de neiging hebben om net te doen alsof er niets beters op de wereld bestaat dan Holtkampers. Ik denk daar anders over. Even goede vrienden.

Mischien is het wel jaloezie! ik kan geen holtkamper betalen! anders had ik echt wel een kyte gehad! :J
Tuurlijk, over genuanceerd reageren gesproken. Laat ik het zo stellen: wij hebben heel bewust niet voor een HK gekozen, en dat heeft niets met geld te maken. Over andermans portemonnee is het ook lastig oordelen.

Verder bemoei ik me niet meer met discussies over HK, kennelijk mag je geen kanttekeningen plaatsen bij euforie over HK's. Mijn excuses aan de topicstarter als ik in haar topic wat HK eigenaren op de tenen heb gestaan.
 
Ik ben vooral heel benieuwd welke keuze er uiteindelijk gemaakt wordt, want het uitzoeken van een vouwwagen is natuurlijk bovenal gewoon leuk!
Gelogd

Frank T

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon S Offroad
Re: welke vouwwagens klappen makkelijk?
« Reactie #31 Gepost op: januari 24, 2012, 08:22:27 pm »

Ja, wat zal ik zeggen. HK ehhh..........., gewoon verschikkelijke mooie wagens, Cocoon, Astro, of de oude formule van de Flyer. Daar betaal je wel een hoge prijs voor dat klopt maar ook de andere merken weten tegenwoordig aardig wat te vragen voor de vouwwagen.
Voor ons is kamperen gewoon het ultieme genot van vakantie vieren. Het opzetten is hier onderdeel van. De ene persoon kiest voor een stoere bak de ander voor een suffige grote klapper. Maar ook het op elkaar ingespeeld zijn met het opzetten is belangrijk. 
Wij hebben in chronologische volgorde de volgende kampeermiddelen gehad:

- Een jamet (inderdaad, het opzetten was een hels karwei)
- Een caravan (lekker relax en slingerend naar het zuiden rijden, bij het koken zweet je je rot in zo'n hetelucht oven zonder airco, kortom we hebben onze caravan snel weggedaan)
- Een de waard tent (wij hadden een redelijk grote lepelaar, dus haringen slaan, maar wat kon je dit ding mooi strak zetten. Geweldig om in te kamperen maar ik kreeg last van m'n rug. Ook bij dit kampeermiddel wist wij, bij mooi droog weer, het voor elkaar te krijgen om rond 07:00 de boel op te breken en rond 08:15 de camping af te rijden)
- Een Holtkamper, Cocoon M -2de hands (voor ons de beste optie op dit moment, sneller dan snel opgezet. Dit is geen fabel, laat je overtuigen door de filmpjes op Youtube. Zelfs de Kyte zetten ze hier live op in ik geloof 12 minuten (gewoon even googlen op "kyte"en "opzetten") en je hebt een enorme leefruimte.
- Een Holtkamper, Cocoon S Offroad -nieuw (Ondanks de mooie Kyte hebben wij toch gekozen voor een nieuwe Cocoon. De prijs is gelijk aan de kwaliteit. Ik vind dit gewoon een hele mooie wagen met een mooi uiterlijk en zeer makkelijk op te zetten, onderweg staat onze wagen in ongelogen 3/4 minuten. Haringen zijn niet nodig, en je zet hem in je uppie op. Maar dat is onze mening)

Dan even de tip voor de steller van het bericht.
- Voor jullie gebruik is de Flyer die op dit moment op marktplaats staat inderdaad een goede optie (ziet er nog zeer goed uit, tent is uit 2000) en zoals eerder genoemd gelijk aan het model van de Flyers die nu verkocht worden.
- Maar kijk ook eens naar een Smitveld Beauvist dit is ook een geweldig mooie wagen met een uiterlijk van een tent. Ik heb ze ook al voor een prijs van rond de 1800 euro te koop zien staan)
- Ook de combi-camp lijkt mij een wagen die makkelijk is op te zetten maar heb hier geen ervaringen mee. Maar mooi vind ik hem echt niet, wel lijkt hij enorm praktisch en makkelijk opzetbaar.

Tot slot: Deze vakantie ga ik mij roze bril eens opzetten ipv mijn zonnebril.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re: welke vouwwagens klappen makkelijk?
« Reactie #32 Gepost op: januari 24, 2012, 09:31:32 pm »

Frank, ik heb een combi gehad. Kwaliteit uitstekend. Keuken superieur. Opzetten van de basis een makkie. Maar combi camps zijn tweedehands duur...knappe jongen als je een niet te oude voor onder de 2 ruggen kan kopen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: welke vouwwagens klappen makkelijk?
« Reactie #33 Gepost op: januari 25, 2012, 12:57:07 pm »

Ik heb me idd niet verdiept in de HK, heb geprobeerd om wat uitvouw tekeningen/foto's te vinden van de oudere modellen, maar die heb ik nog niet gevonden. Ik kan dus ook niet echt zeggen of ik dat makkelijk vind en dat was waar ik bij camplet voor gevallen was. misschien is HK dus wel net zo makkelijk, maar goed.

Mij maakt het echt niet uit hoor voor welk merk je uiteindelijk kiest  :) Waarom ik reageer is omdat ik (goede) ervaring heb met de wat oudere modellen van HK met name de Flyer uit 1991 en de Astro uit 1996. En omdat ik denk dat het de bedoeling is van dit forum om ervaringen te delen.  Bij deze dus:
De uitvouwtekening van een Flyer uit 2011 zal bijna identiek zijn als eentje uit 1990. Het principe is helemaal hetzelfde gebleven, klep open, bedla uittrekken en twee stokken uitvouwen om voortent  te plaatsen. Er zijn in de loop van de jaren natuurlijk verbeteringen of veranderingen aangebracht. Ik kan alleen maar zeggen dat de HK Flyer snel klapt maar zoals zo vaak aangehaald op dit forum veel hangt af van wat je allemaal op en in je vouwwagen wil zetten (extra luifel, grondzeil, kastjes,..) Of wat je allemaal wenst mee te nemen. Er is voldoende laadruimte in de Flyer maar er is ook wel het nadeel dat je bijna alles moet uitladen wat in de middenbeuk zit.
Je kan eens een kijkje nemen op de Holkamper site daar staan hier en daar wat oude foto's en ik zag zelf een filmpje van een ouder type HK Flyer. Kijk aub door de reclame door maar dat telt echt wel voor elk merk hoor.
Zelf hoop ik ooit een oudere HK Spacer op de kop te tikken  oei haal ik me weer commentaar op de hals :X :)
Veel succes met je keuze of met het behoud van je super AK-tje
Gelogd

miekvp

  • Gast
Re: welke vouwwagens klappen makkelijk?
« Reactie #34 Gepost op: januari 25, 2012, 01:14:51 pm »

wow tnx all voor het reageren! We zullen gewoon eens goed moeten nadenken en prioriteiten stellen. Ik weet nu iig wat meer over verschillende modellen van verschillende merken en dat is volgens mij altijd een goed iets toch?!
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: welke vouwwagens klappen makkelijk?
« Reactie #35 Gepost op: januari 25, 2012, 11:40:25 pm »

@ Mieke, :off
Genoeg oude spacers op MP nu. En Kijk eens in de outlet van HK http://www.holtkamper.nl/occasions/
ze hebben daar combi-modellen.
En als je dat dan gaat doen, wil je mij dan je bedframe geven :P
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re: welke vouwwagens klappen makkelijk?
« Reactie #36 Gepost op: maart 05, 2012, 08:31:28 pm »

Van de zomer nog een keer lekker met je AK eropuit gaan.
Dan kijk je naar wat er zoal >wel< bevalt en wat er >niet< bevalt.
En met die wetenschap ga je opzoek naar de ideale vw.
(die vervolgens niet blijkt te bestaan want elk voordeel hep z'n nadeel oftewel tisaltijwa, is het niet iets technisch dan is het wel f$nancieel)
Zelf vond ik de suggestie AK-bagagekar & tunneltent ook nog wel een mooie.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal