Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuw hier, en op zoek!  (gelezen 2800 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fokkedeboer

  • Gast
Nieuw hier, en op zoek!
« Gepost op: april 14, 2012, 03:19:18 pm »

Hallo mensen,

Elders had ik me al kort voorgesteld, en schreef daar, dat we op zoek zijn naar een vouwwagen. Nou zijn wij beiden (wij = mijn vriendin en ik, beiden 50+, kinderen het huis uit) ex-De Waard-kampeerders, en vinden dat een vouwwagen zo'n soort uitstraling moet hebben. Vinden wij gewoon mooier. Dat betekent, dat de keuze al aardig ingeperkt wordt, tot een Aart Kok of een Holtkamper.
Vroeger had ik op campings wel eens een HK zien staan, en vond ze wel leuk. Zal een ouder model geweest zijn, want we hebben het dan wel over 10, 15 of meer jaar geleden!

Vorige week zijn we bij Erica geweest, en hebben daar de Livingstone bekeken, en daarna doorgereden naar HK waar we het meest gecharmeerd waren van de Cocoon S (of eventueel M).

Maar wat een moeilijke keuze!! We willen meer gaan trekken (3 - 4 dagen op een camping, en dan weer door), dus vlot opzetten en inpakken is prettig. Maar dat schijnt bij beiden wel goed te zitten. Nieuw of tweedehands zijn we ook nog niet uit, maar een Livingstone zullen we niet veel tweedehands tegenkomen denk ik zo. In elk geval zal er dan een nieuw matras inkomen.

Wie heeft tips? Verhalen? Andere suggesties? Alvast bedankt!
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Nieuw hier, en op zoek!
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2012, 03:49:32 pm »

En wat denken jullie van een Smitveld, ook erg mooie vouwwagens met een tentuitstraling.

http://www.smitveld-vouwwagens.nl/ruebist/

Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Nieuw hier, en op zoek!
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2012, 04:04:29 pm »

Hallo fokkedeboer,

we waren vroeger fanatieke Slee-kampeerders. We zijn op een gegeven moment ook, en dat was om mijn brakke rug, op zoek gegaan naar een vouwwagen. We kwamen uit bij Slee om de (bijna) onnavolgbare manier waarop die tenten in elkaar gezet werden, en om het ontzettend mooi van het geheel. Zal jullie niet helemaal onbekend in de oren klinken, denk ik zo. Alle bungalowtenten op wielen vielen gelijk af. En er bleef er eigenlijk maar één over. Holtkamper. Op dit moment zou ik ook Aart Kok en de zambezi er bij nemen. Die Livingstone is wel erugggg mooi en die Kariba ook, trouwens. En er zijn hier meer HK bezitters die er zo over denken.
Onze route : eerst een Flyer, toen een Astro en nu een Kyte. Kies je voor HK heb je toch relatief veel geld in je kampeermiddel gestoken. Wel erg waardevast,maar toch. We hebben wel voordat we de Kyte kochten serieus over de Zambezi nagedacht. Als je na aankomst op een camping snel achter een W:of  bier willen zitten)en die heb je hier zeker :J, dan zou ik de Zambezi of Cocoon nemen. Wilden we ook gaan doen voordat we als een blok voor de Kyte vielen.
Geen kinderen bij je maakt ook nogal wat uit voor de hoeveelheid meuk die je meesleept. Als je ons op pad ziet, lijkt het of we gaan emigreren. :#
Heel veel succes bij je zoektocht.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nieuw hier, en op zoek!
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2012, 04:07:05 pm »

Wij hadden de livingstone ook in onze keuze zitten.
Is een zeer mooie wagen met opzetten wel wat meer werk omdat je de kuipzijl moet inritsen.
Voordeel je kan ook zonder kuipzeil klappen.
Zou zelf tussen de cocoon en de livingstone ook erg lastig vinden.
Suc6......

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Nieuw hier, en op zoek!
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2012, 04:40:23 pm »

welkom bij dit forum,
en ja er is veel keuze, en advies.....ieder prijst zijn eigen klapper aan.

ook wij hebben lange tijd met dewaard rondgetrokken en door rugklachten de overstap gemaakt.
ook wij kozen bewust niet voor een rechtoe rechtaan klapper, maar een met voor ons een mooie uitstraling!

eerst een 2e of 3e hands holtkamper astro gekocht om te proberen.
dat was een succes.

dus opzoek naar....???
Livingstone is mooi.
smitveld heeft zo z'n charme...
zambezi......bijna net een dewaard.

maar uiteindelijk gekozen voor HK cocoon.


Tja, wat wilje, wat is je budget en kies je voor snel en eenvoudig of kies je voor .....

je moet het toch zelf zien, ruiken, proberen.
toch een advies, koop eerst een gebruikte en maak daarna een besluit voor nieuw.....

succes

Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Nieuw hier, en op zoek!
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2012, 05:16:02 pm »

Hallo Fokke

als liefhebber van De Waard moet je toch echt eens naar de Smitveld kijken  ;)
Wij hebben gekozen voor de Smitveld nadat we die (wij nog in de caravan) een keer tegen kwamen op een camping. Wij wisten toen,als we weer een vouwwagen aanschaffen moet het die worden  :J

Wij zijn tent liefhebbers maar ik kan door mijn slechte rug ook niet meer op de grond slapen en het bed in de Smitveld is heerlijk. En als tent liefhebbers hebben we met deze VW nog echt het idee dat we met een tent kamperen, maar dan wel met het gemak / comfort van een goed bed, veel bagage ruimte en een makkelijk op te zetten geheel.

Ik zou zeggen kom eens kijken tijdens het voorjaars weekend op camping " Kom Es An"  daar kun je veel verschillende vouwwagens in gebruik zien, waaronder 2x de Smitveld Ruebist.

Hier onder een link naar een post van mij over het opzetten van de Smitveld, het opzetten gaat nu al wel wat sneller dan toen maar een uurtje heb ik toch wel nodig voor het geheel.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6989.msg76403.html#msg76403

Veel succes bij jullie zoektocht naar de juiste klapper.
« Laatst bewerkt op: april 14, 2012, 05:18:08 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

jsteijn

  • Gast
Re: Nieuw hier, en op zoek!
« Reactie #6 Gepost op: april 14, 2012, 05:22:01 pm »

Nouja, kun je zien hoe actief dit forum is  :H
Ik had mn berichtje al klaarstaan om www.kom-es-an te promoten,.... is ondertussen iemand me al voor  :K
Je kunt een dagje komen kijken of... als de camping nog plek heeft, komen kamperen of een trekkershut huren als die er nog is.

Kijk voor info over het weekend op dit draadje http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8235.0.html

De smitveld van @Bensi is inderdaad net een tent, zet ultra snel en makkelijk op en heeft een prima bed. Toch ook wel ruimte voor eventueel een keer een kind of loge mee en ik vind m persoonlijk likkebaardend mooi  :K (na vorig jaar op klapweekend een rondleiding en ik woon bijna naast smitveld  ;) )

Welkom hier en veel plezier met de voorpret.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Nieuw hier, en op zoek!
« Reactie #7 Gepost op: april 14, 2012, 10:07:26 pm »

De smitveld van @Bensi is inderdaad net een tent, zet ultra snel en makkelijk op en heeft een prima bed. Toch ook wel ruimte voor eventueel een keer een kind of loge mee en ik vind m persoonlijk likkebaardend mooi  :K (na vorig jaar op klapweekend een rondleiding en ik woon bijna naast smitveld  ;) )
Nou Judith, dank voor het compliment over de Smitveld, maar ULTRASNEL is het niet hoor, er zijn snellere klappers. Maar wel ULTRA makkelijk, en daar gaat het mij om. Ik kan hem makkelijk alleen opzetten en weer inklappen, en haast heb ik niet als ik op pad ben met de VW  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

fokkedeboer

  • Gast
Re: Nieuw hier, en op zoek!
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2012, 03:59:24 am »

Hallo Fokke

als liefhebber van De Waard moet je toch echt eens naar de Smitveld kijken  ;)
Uh... de bedoeling was, dat het gemakkelijk zou worden!  :H
Maar da's inderdaad ook een fraaie VW. Ik zal het eens in de groep gooien of we langs kunnen komen. Blijven kamperen wordt lastig: de tent is verkocht, en we hebben nu geen trekhaak! Maar wel een grote bus (Fiat Ducato) die we als camper gebruiken. Vorig jaar gedaan, maar is het niet helemaal (bovendien gaat die bus eruit en komt er een kleinere).

Super, al die tips en ideetjes hier! Reuze bedankt! Ik zie, dat een ritje naar Heemskerk en Heemstede (Aart Kok en Smitveld) in elk geval de moeite waard is.
« Laatst bewerkt op: april 15, 2012, 04:08:37 am door fokkedeboer »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Nieuw hier, en op zoek!
« Reactie #9 Gepost op: april 15, 2012, 09:14:46 am »

Blijven kamperen wordt lastig: de tent is verkocht, en we hebben nu geen trekhaak!
Ze hebben bij Kom-es-an ook trekkershutten. Mijn indruk is dat jullie situatie (50+, ex-kids, ex-De Waard) bijna standaard is en daardoor tot grotendeels standaard keuze-opties leidt, die je zelf al noemde. Maar ik ben misschien bevooroordeeld (want 50+, ex-kids, ex-De Waard) Een echte piramide-tent is er, behalve die Smitveld, volgens mij niet echt onder de klappers, juist als gevolg van het principe van het vouwen en de vormen die daarbij mogelijk zijn. De Livingstone kwam daar voor ons het dichtst bij. Aart Kok heeft voor ons sowieso een beetje het hoogste 'adventure gehalte'. :P

Als je wilt mag je onze kleine Zilvermeeuw wel lenen voor dat weekeind*) , want wij hebben 'm nog niet verkocht, maar volgens mij is Kom-es-an wat gewone kampeerplekken betreft inmiddels vol.
In ieder geval staat er dat weekeind dus 1 Livingstone te glimmen, die echter niet te koop is. :#


*) dan kan ik er een foto van maken voor ik 'm op Marktplaats zet  :P
« Laatst bewerkt op: april 15, 2012, 11:38:38 am door Frankie »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Nieuw hier, en op zoek!
« Reactie #10 Gepost op: april 15, 2012, 10:57:06 am »

Omdat je naar meerdere soorten aan het kijken bent heb ik hem even verplaatst naar een algemener deel ;) Succes en plezier met de zoektocht.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal