Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: De Vogezen: Saint Maurice sur Mossel: Camping Les Deux Ballons  (gelezen 5382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
F: De Vogezen: Saint Maurice sur Mossel: Camping Les Deux Ballons
« Gepost op: juli 19, 2011, 10:59:04 pm »

Dit is een leuke camping in een schitterende omgeving. De eigenaar, Stan is een zeer vriendelijk man die je zelfs in het Nederlands te woord kan staan. Bij de receptie heeft hij een enorme hoeveelheid aan folders over wat er zoal te doen is in de omgeving. Ook is er daar een computer die je kunt gebruiken, de kosten daarvan weet ik niet, wij hebben er geen gebruik van gemaakt. Op het terrein is ook Wifi aanwezig, voor 2 euro kun je er een uur gebruik van maken.
De camping heeft 160 staanplaatsen en een paar blokhutten. De kampeerplaatsen zijn verdeeld over verschillende veldjes waarvan sommigen op terrassen.
Er is een mooi schoon zwembad met een leuke glijbaan. Er is een pingpongtafel binnen en een buiten, een klein speeltuintje(wip, wipkip en huisje met glijbaan) en een tennis kooi (asvalt)

Er zijn een aantal toiletgebouwen, 1 met alleen douches en toiletten(hoofgebouw), 1 met alleen afwasplaatsen wasmachine en kinder en invalide toilet en nog 2 met toiletten, douches en afwasplaatsen. Alle gelegenheden waren goed schoon en werden ook goed bijgehouden. Verder is er een blokhut waar je pizza's en patatjes kunt kopen en daar kan je ook brood bestellen voor de volgende ochtend.

Over het terrein loop een beekje en er is een visvijver met forellen waar je tegen betaling kunt vissen.

    * Vriendelijkheid personeel:  9
    * Sanitair: 8
    * Schoonheid van de camping zelf: 8
    * Animatie team: nvt
    * Voorzieningen: 9
    * Eet gelegenheden op de camping: 8

Kortom een erg leuke gemoedelijk camping op een mooie locatie niet al te ver weg. Wij gaan er nog wel een keer terug denk ik!

http://www.camping-deux-ballons.fr/bienvenue.php

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

stefan56

  • Gast
Re: F: De Vogezen: Saint Maurice sur Mossel: Camping Les Deux Ballons
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2014, 03:36:42 pm »

Ik weet dit bericht is oud.maar heb je nog mooie plek nummers.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: F: De Vogezen: Saint Maurice sur Mossel: Camping Les Deux Ballons
« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2014, 10:38:22 pm »

Dat vind ik moeilijk om te zeggen, iedereen heeft andere wensen. Wij stonden op 87 was een mooie plek, kraantje voor de deur en de ochtend zon, rond etenstijd was de plek in de schaduw dus dan gingen we naast de tennis kooi zitten, heerlijk in de ondergaande zon.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: F: De Vogezen: Saint Maurice sur Mossel: Camping Les Deux Ballons
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2017, 05:12:03 pm »

Dit Topic over deze camping is van 2011, wij waren er van 28 juni t/m 6 juli. Dus hier een recensie over deze leuke camping, 6 jaar later.



* Vriendelijkheid personeel:  10
    * Sanitair: 7.5
    * Schoonheid van de camping zelf: 7
    * Animatie team: nvt
    * Voorzieningen: 8
    * Eet gelegenheden op de camping: 6


Algemeen/ Ligging: Stan runt nog steeds de camping, een vriendelijke man die je van harte welkom heet. Hij spreek opvallend goed Nederlands.


De camping ligt in de "Hoge Vogezen" aan de voet van de ballon d'Alcase. De top van deze berg ligt op 8 km van de camping. Kortom uitdagend voor fietsers, hardlopers etc. Misschien wel iets om rekening mee te houden is dat dit deel van Frankrijk tot de natste regio's van dat grote land behoort. Wij hadden de eerste 4 dagen regen en gelukkig de laatste 4 dagen prima weer. Supermarkten zijn er te vinden in Le Thillot. Wij vonden de Intermaché (richting La Bresse) het fijnst. Met de fiets is de Aldi het snelst bereikbaar via het vlakke fietspad dat achter de camping langs loopt.


De camping ligt direct aan de N66. Deze weg is s'nachts rustig en volgens mij verboden voor vrachtwagens. We hadden er geen last van in ieder geval.


Sanitair: Het sanitair is schoon. Opvallend is dat het gebruik van het sanitair gemengd is, dat ben ik nog niet vaak tegengekomen. Een nadeel vind ik dat de douches en toiletten in één ruimte zijn. Niet echt fijn om onplezierige geuren te ruiken tijdens het douchen of tandenpoetsen. Baby sanitair is aanwezig in een klein sanitairgebouw vlakbij de receptie.


Voorzieningen: Er is nog steeds een forelvijver. Ik heb niks met vissen, maar ben toch ff wezen kijken maar vond het ook geen aantrekkelijke plek om naartoe te gaan. Er is een mooi groot zwembad met daarnaast een klein peuterpadje. Het zwembad heeft wel onderhoud nodig. Veel voegen aan de zijkanten zijn verdwenen. Het zwembad is verder schoon en plezierig om in te zwemmen. Bij het zwembad is ook een speeltuin. Daarnaast is er een tennisbaan en heel veel pingpongtafels.


Plaatsen/ Terrein: Het terrein is wel schoon maar oogt wat rommelig. Bij regen ontstaan er veel plassen, er liggen veel steentjes en takken. Opvallend was dat er tijdens een valwind 2 bomen om tijdens een valwind op de camping omwaaide, daar kan de camping niet veel aan doen.


Het was nog erg rustig toen wij aankwamen. Later werd het drukker vanwege de passage van de Tour de France. We hadden een plek van 100 m2, maar een groot deel van deze plek bestond uit hoge wortels en hierdoor niet bruikbaar om een tent of vouwwagen op te zetten. Hierdoor moeten wen een klein stukje van de plek naast ons gebruiken om onze compacte Cabanon Malawi op te zetten. Gelukkig bleef deze plek vrij tijdens ons verblijf.
De plekken variëren sterk qua oppervlakte. Op veel plekken past denk ik geen vouwwagen of met veel moeite.


Eet gelegenheid: Er zijn pizza's hotdogs, patat en frikadellen etc te krijgen op de camping. De pizza's zijn niet lekker, althans de onze waren wat verbrand aan de onderkant. Omdat we uit Italië kwamen waren we natuurlijk ook flink verwend qua pizza's. De patat is ok, maar ook niet meer dan dat. Je kan brood bestellen en de volgende ochtend ophalen. Ik raad aan om naar de bakker te lopen op 500 meter van de camping. Het stokbrood daar is veel lekkerder. Tip loop dan via de achterkant van de camping naar het dorp. Dan hoef je niet langs de grote weg. Er is ook bar op de camping, daar hebben we geen gebruik van gemaakt.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: De Vogezen: Saint Maurice sur Mossel: Camping Les Deux Ballons
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2017, 09:44:03 am »

Dank je wel voor de update! Zo te zien gaat de camping wat achteruit, dus hopelijk lezen ze mee en gaan ze daar wat aan doen  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: F: De Vogezen: Saint Maurice sur Mossel: Camping Les Deux Ballons
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2018, 02:59:44 pm »

Weer een kleine update over deze camping... Wij hebben er dit jaar een aantal dagen gestaan.
Grotendeels kunnen wij ons vinden in de laatste beschrijving.
Het mindere onderhoud aan het zwembad is mij niet op gevallen...
Wij hadden plek 19 dat ligt eigenlijk op een veldje plekken 15-19, A en B op 15 na zijn dit mooie grote plekken. waar onze vouwwagen (jamet louisiane) prima paste.

De camping stond zo goed als vol, dit was in het sanitair helaas te merken doordat het minder schoon was.

Gelogd

aartnely

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt
Re: F: De Vogezen: Saint Maurice sur Mossel: Camping Les Deux Ballons
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2018, 10:44:36 pm »

plaats 72 is een mooie en grote plaats
Gelogd

ellennul10

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Tent & Trailer
Re: F: De Vogezen: Saint Maurice sur Mossel: Camping Les Deux Ballons
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2018, 06:11:11 pm »

Wij hebben de eerste week van onze vakantie op deze camping doorgebracht.
We vonden het een prima camping (inderdaad een beetje rommelig) maar niet fantastisch.
De omgeving is mooi, maar we vonden het vooral jammer dat je vanaf onze plek (en de meeste andere plekken) niet op de omliggende bergen keek.
We hadden wel een heerlijk ruime campingplaats nr. 71, maar de auto's moesten op de plek gezet worden en dat vind ik nooit een fraai gezicht, net als de vele caravans.
Het sanitair vond ik keurig en over het algemeen heel schoon.
De omgeving is zoals gezegd erg mooi, maar zelfs in het weekend in het hoogseizoen was er (in de dorpjes enzo) weinig bedrijvigheid en gezelligheid (terwijl ik echt helemaal níet van dat hele toeristische houd). Sommige dorpjes doen best een beetje armoedig en verlaten aan...
We hebben ons prima vermaakt, maar zullen er niet snel terug gaan.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2018, 06:13:28 pm door ellennul10 »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: De Vogezen: Saint Maurice sur Mossel: Camping Les Deux Ballons
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2018, 09:39:46 am »

Zo zie je maar dat een "recensie" een persoonlijke mening is en dat een stukje tekst vaak meer zegt dan een cijfer. Dank je wel voor de aanvulling!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal