Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte, Flyer of Combi Camp country  (gelezen 24418 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boraxx

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Bedouin 25th anniversary
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #15 Gepost op: januari 21, 2013, 09:27:52 pm »

Hoi barbje,

Zelf ben ik nog helemaal nieuw in vouwwagen land.
Hebben van de week zelf een flyer gekocht.
Voordeel van de flyer vond ik het extra zitje in de vouwwagen.
Leuk voor de kinderen om aan te spelen of kleuren.
Hebben zelf 3kinderen van 5, 3, en 20 maanden.
Je ligt ietsje verder uit elkaar. Groot voordeel vond ik dat je zowel
Binnen als buiten kan koken. Keuken moet er wel eerst af voordat je hem uitklapt.

Als ik mij goed heb laten informeren kan je bij de Kyte alleen onder de luifel koken.
Dus sta je wel droog, maar wel buiten omdat je de luifel niet kan afsluiten.
Kyte heeft wel een super mooie en handige keuken. En de luifel is natuurlijk geweldig.
Ik durf bijna niet te reageren, bang dat ik iemand beledig . De Kyte ziet er wel strak uit

Gaan jullie alleen in de zomer weg, of ook voor en naseizoen als het nog koud kan zijn.
Als het met een goede kachel goed warm te krijgen is ,dan willen wij van Pasen tot de herfstvakantie gaan kamperen. Maar goed nog geen ervaring, misschien wel iets te positief gedacht  ;)

Het andere merk ken ik niet.
Moeilijke keuze h??

Uiteindelijk hadden wij mazzel, konden een flyer uit 2011 kopen via de dealer voor een nette prijs. Waardoor we ook nog garantie hebben.
Nog veel geld, maar werkelijk alles erop en eraan. Uiteindelijk bleek het de vouwwagen van iemand hier van het forum. De Kyte was er niet als occasion en nieuw voor ons niet te betalen.  De de keuze werd al beperkter.  ;)

Denk voor je zelf een lijstje maken wat je echt heel graag wil.
Pack en go / verrijdbare keuken / wil je onderweg kunnen koken /

Succes met de keuze
Groetjes Mariska
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2013, 10:03:31 pm door Boraxx »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #16 Gepost op: januari 21, 2013, 09:47:42 pm »

Als we dan toch nadelen gaan noemen, zullen we het dan ook maar hebben over de koelbox van de Kyte die onderweg niet toegankelijk is (lekker makkelijk als je 'm thuis al wilt inpakken), een niet mugdichte slaaptent, etc? Dat vind ik pas nadelen...

Koelkast: klopt!  Wij vonden dit niet erg handig. Je hebt voor onderweg iets anders nodig. Één van de redenen dat wij hem zonder hebben besteld met een aangepaste keuken. Mooie ruime wasbak er in nu.

Niet muggendichte slaaptent? Wel iets over gelezen. Niets van gemerkt. Wellicht heeft HK wat verbeteringen aangebracht in 2012.. maar we hebben flink wat muggen gehad en geen 1 binnen. Je mag mij ook een gaatje aanwijzen waar ze binnen kunnen vliegen. Ik heb hier nadrukkelijk op gelet bij aanschaf! Misschien een oorkruiper-achtige die zich bij een buis langs wurmt. Verder is alles erg netjes afgesloten.

Nog een nabrander en meegenomen in onze overweging: ik wil buiten kunnen zitten onder een luifel, wil per direct binnen kunnen zitten (avond) in een ruime binnentent met (bij voorkeur vast) kuipgrondzeil zonder telkens van alles om- of uit te bouwen. Bovendien moeten er nu 1 en straks 2  :> kinderen in slapen.
Dit heeft de Kyte maar had onze Cabanon ook. De Kyte zet je alleen veel sneller op, inclusief alles! Ook kan de bagage nu op zijn plek blijven. Ten onzichte van de Cabanon vind ik de Kyte ook redelijk compact, of in ieder geval beter passend op een kampeerplek. De Cabanon had inclusief zonneluifel en scheerlijnen een meter of 11 nodig. Dat is vaak een paar meter te veel. Als de Kyte niet past, ben ik op de verkeerde camping beland (lees hutjemutje).

Naar de Flyer heb ik ook naar gekeken maar ik pas er met mijn 1,96m niet overal onder. Voordeel van de Flyer is wel het formaat van de kar. Hoewel je er in de praktijk geen last van hebt, oogt de kar van de Kyte vrij groot.



Leuke discussie verder. Lijkt hier en daar een beetje op een Audi vs BMW topic (of opel vs VW of iets uit Frankrijk wat mij betreft)....

One man's conviction is another man's lie, one man's cold turkey is another man's high...
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2013, 10:32:50 pm door GJT »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #17 Gepost op: januari 21, 2013, 09:50:02 pm »

Dit is en blijft een lastige kwestie.

Omdat de kinderen nog maar een paar keer mee gaan ging onze voorkeur uit naar de CC met een harde deksel. We zien het als de meest ideale vouwwagen voor 2 personen. We hebben 2 opvouwbare logeermatrasjes gekocht die we onderweg op de 'imperiaal' onder het dekzeil hebben liggen. Bij een tussenstop leggen we die matrasjes op de harde deksel en hebben we binnen een minuut voor 4 personen een goede slaaplaats in een compleet afgespannen tent zonder ook maar 1 haring in de grond te slaan. Op bestemming leggen we 1 matras in het bijzettentje van de oudste en 1 in de gastencabine.

Wat ik nu een groot voordeel van de CC vind, en toen we hem kochten had ik daar niet eens over nagedacht, is dat je de tent heel flexibel op kunt zetten; Alleen de wagentent, de wagentent met luifel, de wagentent met luifel en een linker/rechter of beide zijwanden, de wagentent met luifel, beide zijwanden en de voorwand en aan dit alles eventueel nog een extra luifel (hebben wij overigens niet ). We hebben de CC pas kort maar we hebben bijna elle opties al een keer gehad omdat dat op dat moment goed uitkwam.

Ja, en dan dat waterpas stellen; laat ik het zo zeggen: ik heb er nog geen problemen mee gehad. Daarnaast kun je bij een CC ook uitzetpoten onder de vouwwagen laten zetten om deze vervolgens daarmee waterpas te zetten; de uitzetpoten onder de keuken zijn daar in ieder geval niet voor bedoeld.

Ik heb wel met een scheef oog naar de Kyte gekeken, maar mijn vrouw vond dat helemaal niks (waarom is mij een raadsel, waarschijnlijk door het model van de ramen), dus heb ik me daar verder maar niet in verdiept.
 
Het enige minpunt voor mij tot nu toe aan de CC: Ik gesloten toestand vind ik het niet zo'n mooie vouwwagen...........daar ligt m.i. de HK ver voor. Vandaar dat ik zelf een mooi wit dekzeil heb laten maken met een traanplaat keuken er achter. http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=8309.msg132259#msg132259
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2013, 09:10:08 am door nunogconway »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #18 Gepost op: januari 21, 2013, 10:31:12 pm »



Bovendien moeten er nu 1 en straks 2  :> kinderen in slapen.

:off gefeliciteerd!!!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

nikkel1964

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #19 Gepost op: januari 22, 2013, 08:21:02 am »

Ik snap het probleem niet.
Er word een vraag gesteld en daar geef ik naar mijn mening antwoord op.

Om toch nog even mijn (laatste) reactie hierop te geven: jij waagt je aan een voordeel/nadeel vergelijking tussen verschillende wagens. Daar begin ik zelf niet aan omdat ik de verschillende wagens niet uit eigen ervaring ken. Ik weet w?l een hoop van CC en omdat wij regelmatig kamperen met groepen tot 25 wagens van datzelfde merk beperkt mijn ervaring hierin zich niet alleen tot de mijne.

Maar dat jouw kennissen moeite hebben om een wagen waterpas te stellen zonder hulpmiddelen zegt toch meer over die kennissen dan dat het een eigenschap van die ene wagen is? Afgelopen zomer stond er op camping Cnossen bij het Leekstermeer een Kyte opgesteld waarbij een mishandelde zoutzak nog elegant leek. Ga ik dan in dit topic roepen dat een Kyte niet strak op te zetten is, alleen maar omdat die ene wageneigenaar daar niet zo handig in was of het misschien niets kon schelen hoe zijn wagen er bij stond? Kom nou toch...

Ik reageer niet omdat je aan 'mijn' CC komt maar omdat je zaken als feiten presenteert terwijl die zaken gebaseerd zijn op een veel te smalle waarneming. Op die manier ontstaan scheve of zelfs geheel foutieve beelden van producten. En wie is daar nou bij gebaat? Niemand toch?

Denk gewoon drie keer na voordat je je aan een dergelijke vergelijking waagt: weet ik voldoende van een bepaalde wagen om er iets over te kunnen roepen wat voldoende hout snijdt? Zo nee, laat het dan gewoon achterwege. Zo houden we de boel zo objectief mogelijk en daar heeft een aanstaande wagenkoper nog het meest aan. Je mag natuurlijk je eigen voorkeur en smaak presenteren maar doe dat dan ook als zodanig en breng het niet als 'eigenschappen' van een wagen.

Maar goed, dat is dan slechts weer mijn mening  ;)
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2013, 08:37:41 am door NielsP »
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #20 Gepost op: januari 22, 2013, 10:19:56 am »

Helemaal eens met voorgaande spreker.

Ik kan de voor en nadelen noemen van een combicamp. De voordelen voor ons zijn:
Snel op te zetten om te overnachten, goed niet te hoog bed, fijne keuken bereikbaar onderweg, en het flexibele opzetten!

Nadeel: kleine, niet stevige disselbak.

Grappig, ik vind juist de combi camp in gesloten toestand heel erg mooi... Staat mooi strak achter de auto, zo zie je maar: smaken verschillen.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #21 Gepost op: januari 24, 2013, 11:14:40 pm »

:off gefeliciteerd!!!

En daar sluit ik mij  :off helemaal bij aan! Deze zomer al met z'n viertjes?!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #22 Gepost op: januari 25, 2013, 08:04:25 am »

 :off

Dank!

Deze zomer indedaad met zijn 4-en. Echter pas in juni waardoor we in de zomer waarschijnlijk niet gaan klappen. De kleinste kleine is dan nog iets te klein... Misschien een weekje in September, afhankelijk van hoe het gaat. 

In plaats van de zomer zal nu waarschijnlijk de hele (14 dgn) meivakantie meegepakt worden.

Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #23 Gepost op: mei 10, 2013, 11:43:09 am »

In de showroom watertandend naar de CC Country gekeken. We zijn nu een vw gewend, symetrisch model, in het midden de bak met bankjes en links +rechts twee keer twee slaapplaatsen. We zijn nog maar met zijn tweeen, dus onze spullen liggen op het bed dat niet in gebruik is (op de andere zijde leggen we de twee matrassen op elkaar.
Het prettige hiervan vinden we dat we onze "rommel" makkelijk kwijt kunnen. gedeeltelijk op het vrijgekomen bed. Deels in de twee bankjes, (kleding) en nog veel onder de de twee bedden.  Links rommel zoals de lege doos van het kastje, hoes van de tent, bezem etc.  Rechts de kratten met levensmiddelen als we terugkomen van de supermarkt. (bier, wijn frisdrank, mud aardappelen, fruit, etc etc. Ligt hier redelijk koel, op de grond (grondzeil).

De "lege"  Combi Camp in de showroom ziet er allemachtig mooi uit, maar waar laat ik mijn spullen?  Disselbak en keuken natuurlijk. Maar geen ruimte onder de de slaapplekken. Deels natuurlijk wel onder het omhoog te tillen bed, maar dat lijkt me mee een plek tijdens het transport, en niet een plek om frequent iets onder vandaan te halen zoals de fles wijn. 8)

Op de vaste bodem wordt denk ik ook een rommeltje.  Een achtertent lijkt mij de beste optie, waar laten jullie je spullen?  (en ga nu niet vertellen dat de keggen onder de deksel zo dik zijn, dat je daar nog kratten kwijt kunt ::)
Gelogd

gaaf

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #24 Gepost op: mei 10, 2013, 12:00:03 pm »

Als wij met onze CCC op stap gaan zit onze kast indeling er ongeveer zo uit. Onder het bed zaken zoals ieder zijn eigen krat kleding en ander noodzakelijk kwaad om hygiënisch te leven, boeken e.d. verbandtrommel.
Boodschappen die niet in de koelbox thuis horen in tassen tegen de achterwand zo staan het ook niet echt in de weg.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #25 Gepost op: mei 10, 2013, 02:38:34 pm »

Ook wij zijn tot aanschaf van een CC overgegaan omdat we vanaf nu voornamelijk met z'n tweeën weg zullen gaan. Voor de jongste, die wellicht nog af en toe een keertje meegaat, hebben we er een gastencabine bijgekocht die we tzt verkopen.
We zijn er vorig jaar 3 keer mee weggeweest en hebben op zich geen probleem gehad met het opbergen van de spullen. De eerste rand direct onder het bed is ook bereikbaar zonder het bed omhoog te doen en daar heb ik goed gebruik van gemaakt.


Andere spullen die we vaak nodig hebben liggen in de keuken. Waarschijnlijk gaan we (lees: mijn vrouw) wel tot aanschaf van een vouwkast over zoals bij de VWS is de showroom staat. Dit is een hoge kast met een schuine achterzijde die direct naast de ingang staat. Die moet dan zo'n beetje voor de prullaria zijn, spelletjes, boekjes e.d.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #26 Gepost op: mei 10, 2013, 02:58:14 pm »

Kleding kan onder het bed, of op het deksel eventueel in een kast.
In de keuken zit heel veel ruimte. Wij hebben nog een vouwkastje staan voor
boodschappen enz. Het extra flesje wijn, of bier wat niet meer in de koelkast past gaat
gaat in een emmer onder de wagen, tot er weer plek is in de koelkast.
Met zijn tweeën lijkt me ruimte zeker geen probleem. Wij hebben deze vouwwagen met
zijn 5-en. Er slapen er 2 in een bijzettentje en we hebben een gastencabine. Maar hier slapen ze alleen
in en staat een tasje kleding. Geen spullen van ons, of andere op te bergen dingen. En toch gaat er bij ons een
hele inventaris mee voor 6 personen.
Gelogd

amontillado

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2012, IQ
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #27 Gepost op: mei 10, 2013, 03:22:28 pm »

Als we heel kort staan (1-2 dagen) :
- Kleding ofwel in de auto, of onder het bed
- Levensmiddelen in de keuken (koelkast en overige bergvakken)

Als we langer staan :
- Kleding in twee hangkasten die in de wagentent hangen http://www.kampeergoed.nl/camping-keuken-hangkast-bocamp-pc-4977.html?cPath=71_295_1669&osCsid=e05ddae7ae7e0aa6d12cb0564cef1545
- Levensmiddelen in de koelkast en deels in een defa kast die in de voortent staat http://www.vrijbuiter.nl/kampeermeubelen/kampeermeubels/defa-opbergkast-dlx-schuin/
- Wijn en bier dat niet meer in de koelkast past ligt onder de keuken/wagenbak omdat het daar lekker koel is.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #28 Gepost op: mei 10, 2013, 03:23:43 pm »

Barbje,

Geen idee of je de topic nog leest.
Maar we na onze jamet wezen kijken bij de CC en de HK. Mijn vrouw vond de CC niet een enorme vooruitgang met het prijsverschil wat we moesten bijbetalen. Dat kwam door wederom de vele stokken.

De HK is enorm duur, maar als je eenmaal het materiaal heb gevoeld, het opzetgemak en de ruimte, tja dan ben je meteen verkocht. Mits het budget toereikend is natuurlijk.

Het blijft een lastige topic en je moet het zelf gaan ervaren door de varianten zelf te zien en te voelen denk ik.
Gelogd
Groeten,

Erik

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #29 Gepost op: mei 10, 2013, 06:41:09 pm »

De basis staat de cc super snel.
En als je dan een luifel alleen gebruikt ben je ook zeer snel klaar.
Alleen als je alles dicht ga maken moet mede stokken gebruiken.
Maar valt volgens mij best mee.
Bij ons stond de ccc hoog op het lijstje hoor samen met de Livingstone.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal