Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte, Flyer of Combi Camp country  (gelezen 24416 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muilwijk

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #30 Gepost op: mei 10, 2013, 07:30:18 pm »

Vele stokken?
Volgens mij gebruik ik maar 4 stokken voor de voortent/luifel.
Oke, zijn er meer dan bij een Kyte, maar het woordje 'vele' vind ik niet van
toepassing.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #31 Gepost op: mei 10, 2013, 08:11:18 pm »

Vele stokken?
Volgens mij gebruik ik maar 4 stokken voor de voortent/luifel.
Oke, zijn er meer dan bij een Kyte, maar het woordje 'vele' vind ik niet van
toepassing.

Ehm, misschien vergis ik me, maar zojuist de instructie video bekeken van CC en daar zie ik toch aardig wat stokken die ik in elkaar moet uitschuiven/klikken, kortom een complete framewerk voor de voortent.

Dit staat los van het feit dat ik de CC nog steeds een hele mooie wagen vind zodra hij volledig staat. 
Maar goed, zoals eerder in deze topic al beschreven is, meerdere keuzes, meerdere smaken.
Gelogd
Groeten,

Erik

eRJee71

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #32 Gepost op: mei 10, 2013, 08:32:02 pm »

Wij hebben vanmiddag onze HK Cocoon Aero MTT opgehaald en deze is dus een combi van Cocoon en Kyte.
Met de MTT versie heb je de vaste Kyte keuken waar je onderweg wel bij kan. De koelkast kan onderweg via de 12V van de auto continue aan.
En de tent ziet er dus, naar onze mening, waanzinnig uit ( a la de Kyte...)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #33 Gepost op: mei 11, 2013, 08:16:21 am »

....., Mijn vrouw vond de CC niet een enorme vooruitgang met het prijsverschil wat we moesten bijbetalen. Dat kwam door wederom de vele stokken.
::) Dan ziet het er naar uit dat je niet goed hebt gekeken c.q. niet de juiste uitleg hebt gehad ......... o ja, het is meer dan 1 stok  WW
 
Overigens heb ik liever minder haringen die ik de grond in moet peren dan een paar stokken die ik overeind moet zetten. Een CC is strak op te zetten met luifel, zonder extra stokken en zonder ook maar 1 haring in de grond te slaan  :J . Ik zie bij de Kyte alleen al 5 haringen bij elk luifelpunt. Daar ben je m.i. in landen met een steenachtige grond niet blij mee..............
........... en ze staan bij Holtkamper zelf versteld van alle losse stokken (die niet nodig zijn, hum, hum ...........en nog een en nog een en nog een, 'voor wat andere tentplekken'............)

en ja, ik vind de Kyte en de afgeleide Cocoon Aero hele mooie wagens ....... maar ik kan niet anders concluderen dan dat onze CC al staat opgezet en afgespannen als ze in het filmpje nog bezig zijn met het verwijderen van de softtop. Hoewel ik dat niet zo boeiend vind, een half uurtje meer of minder op 3 weken vakantie (of zelfs voor een lang weekend).
Elke wagen heeft zo zijn eigen voor en nadelen waar ieder zijn keuze in kan maken, mede gestuurd door het beschikbare budget. Maar als je informatie verstrekt aan derden die daar om vragen en je kraakt andere wagens af dan moet dat wel ergens op gebaseerd zijn, en niet zo maar een losse flodder die eigenlijk kant nog wal raakt. Beperk je tot de voordelen van jouw keuze/product, dat is ook wat een goede verkoper siert.

 De Holtkamper Kyte: helemaal realistisch opgezet op een Nederlandse grasmat in 12 minuten.
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2013, 09:06:07 am door nunogconway »
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #34 Gepost op: mei 11, 2013, 10:22:37 am »

Wat een leuk filmpje, zo kan je goed zien hoe dit opgezet behoort te worden....mooi wagen vind ik het.
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #35 Gepost op: mei 11, 2013, 11:40:32 am »

Shit, na het zien van dit filmpje kom ik er achter wat ik al meer dan 20 jaar verkeerd gedaan heb! Wij hebben maar één hamer bij ons. Of anders gezegd; ik lig op mijn knieen haringen erin te peren terwijl vrouw lief leuke dingen doet ::) (kastje in elkaar zetten, keuken inruimen, bed opmaken in een hete vouwwagen en  bier voor mij zorgen) Volgende keer een hamer extra.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #36 Gepost op: mei 11, 2013, 03:36:48 pm »

Maar we na onze jamet wezen kijken bij de CC en de HK. Mijn vrouw vond de CC niet een enorme vooruitgang met het prijsverschil wat we moesten bijbetalen. Dat kwam door wederom de vele stokken.

Ik zie anders in de eerste twee minuten van bovenstaand HK-filmpje m??r (losse) stokken dan ik ooit in een CC zal gebruiken? Die dan bovendien eerst nog allemaal even 'opzij' gelegd moeten worden.

De HK is enorm duur, maar als je eenmaal het materiaal heb gevoeld, het opzetgemak en de ruimte, tja dan ben je meteen verkocht. Mits het budget toereikend is natuurlijk.

Hier blijf ik hartgrondig 'NEE' tegen zeggen. Als of het niet kopen van een HK alleen een budgetkwestie is??? Ik ben er geweest, heb de wagen goed bekeken en *had het budget*. Maar het is niet mijn wagen en zal het nooit worden, los van de mooie uitstraling. Over opzetgemak verschillen de meningen over het algemeen trouwens ook wel iets  ;)

Het blijft een lastige topic en je moet het zelf gaan ervaren door de varianten zelf te zien en te voelen denk ik.

Kijk, daar ben ik het dan wel weer hartgrondig mee eens... Het is vooral een kwestie van smaak: wat past bij mij, bij mijn gezin en bij mijn stijl van kamperen!! Voor de één is dat een HK, voor een ander niet.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #37 Gepost op: mei 11, 2013, 04:17:46 pm »

Shit, na het zien van dit filmpje kom ik er achter wat ik al meer dan 20 jaar verkeerd gedaan heb! Wij hebben maar één hamer bij ons. Of anders gezegd; ik lig op mijn knieen haringen erin te peren terwijl vrouw lief leuke dingen doet ::) (

Hahahahahahahaha!!!!!!!!!!

Enige leuke opmerking in dit topic waarin iedereen alleen maar zijn eigen ding wil aanprijzen, niets zo vermoeiend als preken voor eigen parochie....
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #38 Gepost op: mei 11, 2013, 04:31:40 pm »

Ik vind de Kyte een enorm gaaf ding. Het gevoel dat wij hadden na de uitgebreide demo was dubbel... Enerzijds erg enthousiast over ruimte, het fantastische uiterlijk, de hoogwaardige uitstraling en het opzetgemak. Aan de ander kant hadden we het gevoel van een oplossing voor dit en dat, de enorme omvang van de aanhanger en de prijs vonden wij iets minder.

Mijn vrouw vond de CombiCamp helemaal geweldig. Het opzetgemak is m.i. onovertroffen, zeker voor een overnachting. Uiteindelijk is het toch iets anders geworden vanwege de ruimte en vooral de stahoogte. De stahoogte was voor mij eigenlijk net te krap, en op het deksel kon ik zowieso niet staan.

Als ik geen 2 meter 12 was geweest en geen dochter had gehad, dan was het de CCV geworden. De Kyte.... Ik denk dat die er ooit wel een keer gaat komen, maar dan wil ik niet het gevoel hebben iets te kopen wat nog niet is uitontwikkeld. Ik zeg niet dat dat zo is, maar dat dat het gevoel is waarmee wij afscheid hebben gnomen bij Holtkamper.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #39 Gepost op: mei 25, 2013, 05:41:08 pm »


....... Mijn vrouw vond de CC niet een enorme vooruitgang met het prijsverschil wat we moesten bijbetalen. Dat kwam door wederom de vele stokken .....


Gelukkig heeft de HK niet zo veel stokken en nagenoeg geen haringen .......

http://m.youtube.com/#/watch?v=ThnJ4KSnESw&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DThnJ4KSnESw
Gelogd

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #40 Gepost op: mei 25, 2013, 07:08:16 pm »

Als ik zo die opzet video van de HK cocoon aero bekijk, zie ik dat het met de afwerking van HK wel snor zit. Die hoge prijs is wel te rechtvaardigen. Eenmaal opgezet ziet het er mooi uit hoor.
Maar het is nou niet bepaald 'eenvoud siert de meester'. Allemachtig, het lijkt wel door Willie Wortel geconstrueerd. Veel flapjes, ritjes, nb een katrol om een stok omhoog te takelen. En dan die 5 (!) haringen plus 1 die er dan weer tussendoor moet voor de spanning van de luifel. Dat wordt flink oefenen op de oprit voor de HK'ers onder ons, of zie ik het verkeerd?

Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #41 Gepost op: mei 25, 2013, 09:25:33 pm »

Vind je het moeilijk dan? Moeilijker dan de CC helemaal compleet opzetten? Dit is trouwens de Cocoon Aero en niet de Kyte die in dit topic besproken wordt. En ja, dat opzetten gaat heel anders.

Als je trouwens voor een Kyte kiest dan ga je niet voor de snelst mogelijke opzettijd voor een basis die later uit te bouwen is. Dan zou je uit andere modellen moeten kiezen als je een Holtkamper wilt.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #42 Gepost op: mei 26, 2013, 09:52:11 am »

Elke wagen heeft zo zijn eigen voor en nadelen waar ieder zijn keuze in kan maken, mede gestuurd door het beschikbare budget. Maar als je informatie verstrekt aan derden die daar om vragen en je kraakt andere wagens af dan moet dat wel ergens op gebaseerd zijn, en niet zo maar een losse flodder die eigenlijk kant nog wal raakt. Beperk je tot de voordelen van jouw keuze/product, dat is ook wat een goede verkoper siert.

 De Holtkamper Kyte: helemaal realistisch opgezet op een Nederlandse grasmat in 12 minuten.

Ik heb er even over nagedacht om te reageren, omdat ik niet wil dat het een afzeik forum wordt. Uiteraard besef ik me dat ik ge-citaat zal worden, maar dat is dan maar zo.

@nunogconway Heel kort je laatste video is van de Cocoon Aero dus tja.

Het eerdere verhaal wat ik heb opgesomd is onze ervaring bij het zoeken naar een nieuwe vouwwagen. Wij zijn destijds bij Bravo geweest in Ommen. Zij hebben ons de CCC laten zien. Wellicht heb ik het niet eerder aangegeven, maar om te kamperen voor 1 nacht is voor ons geen optie. Het gaat bij ons om het totaal plaatje inclusief voortent, luifel, kindertent en inritsbaar kuipzuil.
Nogmaals hierbij hebben wij gezien, wij dus, dat alleen de wagen snel staat, dat klopt voor 1 overnachting. Echter zagen wij dat de voortent, luifel, kindertent en eventueel een zij luifel allemaal losse onderdelen zijn met aardig wat stokken. Zowel de kindertent als het grondzuil konden niet blijven tijdens het opzetten en inpakken. De stokken en het tentdoek werd volgens Bravo opgeborgen in de ruimte onder het bed, wat ons inziens, dus onze mening, veel ruimte wegneemt van de bagageruimte.

Het voorbeeld aan stokken in de videofilm van de Kyte is inclusief kindertent. En als je goed luistert dan zijn de zgn vijf haringen bij elke luifelpunt bijna nooit nodig. Onze ervaring, 1 haring gebruikt en 3 elastiekjes erom heen.
Onze ervaring van de Kyte kent:
1 losse pendelboog in de voortent (optioneel)
1 losse pendelboog aan de voorkant de luifel (optioneel)
1 losse pendelboog aan de keuken zijde, handig voor de stahoogte.

Dat zijn alle stokken van de Kyte, allen aluminium en zeer licht.
De kindertent XL, wat overigens blijft zitten tijdens opzetten en inklappen kent inderdaad meer stokken, 5 stuks.

Dus tja ik val in herhaling, het is onze mening en onze ervaringen bij het zoeken naar een nieuwe klapkar, geen losse flodders maar naar eigen inzicht.

Prettig weekend en hopen op wat beter weer.
Gelogd
Groeten,

Erik

rvesan

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #43 Gepost op: mei 26, 2013, 10:07:00 am »

En jullie hebben allemaal gelijk. In de categorie "elk nadeel heb z'n voordeel" heeft iedere vouwwagen voordelen en nadelen.
Zo te zien heeft iedereen de vouwwagen uitgezocht die het beste bij hem of haar (kampeergedrag) past.

Wij uiteraard ook en uit ervaring kan ik zeggen dat zelfs dat in de loop der tijd behoorlijk kan wijzigen. Negen jaar geleden hebben wij een Roadmaster Family S gekocht en vorig jaar een HK Cocoon. De een is niet beter of slechter dan de ander, maar past bij een andere behoefte.
In dezelfde situatie zou ik in beide gevallen nu weer dezelfde keuze maken. Dat maakt deze prima wagens niet beter dan andere merken of typen. Het paste gewoon het beste bij ons.
En zoals ik al eens eerder op dit forum las "het is vakantie, nooit geweten dat dat een wedstrijd is".

Roel.
Gelogd

marcmuts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte Kitchen
    • mmchil.eu
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #44 Gepost op: mei 26, 2013, 10:14:58 am »

In ieder geval heeft de (nu inmiddels afgehaakte) topic starter geleerd dat er veel emotie komt te kijken bij het kiezen van het "juiste" vouwwagen-merk.  :X
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal