Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Plankjes onder de poten  (gelezen 10637 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vdirk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Chantilly
Plankjes onder de poten
« Gepost op: april 11, 2013, 07:32:04 pm »

Hoi allemaal,

Allereerst zal ik mezelf even voorstellen, ben nieuw hier op het forum, maar nu al verslaafd  :P.
De naam is Dirk, en sinds 2 jaar fanatiek kampeerder met de vouwwagen :).
Ik heb een vraagje, onder onze Trigano Chantilly (uit 1994/95) zitten onder de bed-poten van die witte plaatjes die de poten ondersteunen. Moet je daaronder nog extra houten plankjes leggen? Afgelopen 2 jaar in Italië gestaan, niet gedaan en ging prima, maar is het slim om het toch te doen? Schuiven de poten daar niet snel vanaf?
Hoor graag van jullie!
Gelogd
To klap or not to klap, that is not a question!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.427
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2013, 09:03:23 pm »

Als de plantjes groot genoeg zijn zullen ze door het gewicht van het bed niet snel verschuiven.
Wij gebruiken wel planken omdat we ook nog wel eens op modderige gronden staan en het gewicht dus beter verdeeld word.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2013, 10:08:17 pm »

wij gebruiken ook plankjes onder de poten!
Vierkante watervaste plankjes van ong 15cm bij 15 cm met een verdieping in het midden waar de beddenpoot invalt zodat deze niet weg kan schuiven.
 Ook zit in het plankje een gat waar we een haring doorslaan zodat het geheel niet kan gaan schuiven!!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2013, 10:25:40 pm »

Ik doe geen plankjes onder de bedpoten. En nog nooit, en dan ook nog nooit, gemerkt dat ik ergens last van kreeg, dat iets weg schoof, dat het vast zou komen te zitten in de modder.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.385
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2013, 07:36:16 am »

ik had nog een pakje van die goedkope bigfoots liggen. die heb ik er nu onder. maar.... afgelopen jaar leek dat er voor te zorgen dat ik het bed net niet helemaal goed recht kon zetten. minimaal maar precies genoeg om toch het gevoel te hebben dat je scheef ligt.
Gelogd
Adventure Awaits

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2013, 12:58:58 pm »

wij hebben bij de vouwwagen vierkante houten plankjes erbij gekregen en die liggen nog schoon in de keuken...moet eerlijk zeggen dat we ze nog nooit gebruikt hebben en zoals qwaqa ook zegt we hebben nog nooit het idee gehad ze nodig te hebben, zelfs niet toen we vorig jaar in een modderpoel stonden...

we hebben wel van die goedkope bigfoots voor onder de uitdraaipootjes.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL 2017
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2013, 01:03:32 pm »

Bij ons kunnen er geen bigoots onder de uitdraaipoten, dus hebben we plankjes bij de vouwwagen gekregen. Voor onder de bedpootjes heb ik Fiamma Plates gekocht:

Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

bosi

  • Gast
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #7 Gepost op: april 12, 2013, 03:27:26 pm »

Bij ons kunnen er geen bigoots onder de uitdraaipoten, dus hebben we plankjes bij de vouwwagen gekregen. Voor onder de bedpootjes heb ik Fiamma Plates gekocht:



Die schotels hebben wij ook, zowel onder de uitdraai poten als onder de bedpoten, ideaal. Ik heb in de buitenrand wel 2x een 8 mm gaatje geboord zodat ik de schotel met een pinharing kan vast zetten (kunnen ze dus niet onder de bedpoten vandaan schuiven).
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #8 Gepost op: april 12, 2013, 04:30:01 pm »

Maar, heb je wel eens zonder geprobeerd? Als dat niet zo is, hoe weet je dan dat je niet gewoon iets toe voegt wat helemaal niet nodig is?
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #9 Gepost op: april 12, 2013, 04:35:10 pm »

Ik heb wel eens grotere plankjes onder de bedpoten moeten leggen omdat de kleine al wegzonken.
Zo heb ik ook al meerdere keren de poten en plankjes vastgezet met zware haringen omdat het bed omhoogkwam door de wind.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Qwaqa

  • Gast
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #10 Gepost op: april 12, 2013, 04:38:24 pm »

Het bed omhoog door de wind? Ik ken je wagen niet goed, maar kan de wind onder je bed komen? Dan ontstaat er een opwaartse druk? En houden een paar haringen dat dan echt tegen? De wind was bij mijn cheap-ass partytent nooit onder de indruk van die paar haringen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #11 Gepost op: april 12, 2013, 05:00:38 pm »

Het bed omhoog door de wind? Ik ken je wagen niet goed, maar kan de wind onder je bed komen? Dan ontstaat er een opwaartse druk? En houden een paar haringen dat dan echt tegen? De wind was bij mijn cheap-ass partytent nooit onder de indruk van die paar haringen.
Wind hoeft ook niet onder het bed te komen. Kan ook vacuum trekken vlak over de tent. Bij onze Jametic tilt de tent ook het bed mee omhoog. Is dus geheel afhankelijk van de constructie van de vw. Bij onze Jametic doe ik wel degelijk plankjes onder de bedpoten. Weet wel zeker dat de boel in de grond zakt als ik het niet doe. Anderhalve cm2 is niet bepaald een groot oppervlak als er een paar 100 kg gewicht op komt. 1 cm verzakken betekent al dat de vw niet meer strak staat.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #12 Gepost op: april 12, 2013, 07:00:49 pm »

Bij onze Jametic doe ik wel degelijk plankjes onder de bedpoten. Weet wel zeker dat de boel in de grond zakt als ik het niet doe.
Weet je zeker omdat het gebeurd is?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #13 Gepost op: april 13, 2013, 11:09:07 am »

Weet je zeker omdat het gebeurd is?
Ja, daarom doe ik het ook. waarom wordt er getwijfeld aan iets, wat vooraf al vrij duidelijk en logisch is? Zo'n pootje van anderhalve cm in het vierkant zakt zo weg. behalve natuurlijk op steen of zand. Maar als je op een zachtere ondergrond staat gaan de pootjes door het bewegen langzaam dieper weg. Zelfs met plankjes eronder wil de boel soms verzakken als de ondergrond erg zacht is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

scholtes

  • Gast
Re: Plankjes onder de poten
« Reactie #14 Gepost op: april 13, 2013, 11:53:57 am »

wij gebruiken ook plankjes onder de poten!
Vierkante watervaste plankjes van ong 15cm bij 15 cm met een verdieping in het midden waar de beddenpoot invalt zodat deze niet weg kan schuiven.
 Ook zit in het plankje een gat waar we een haring doorslaan zodat het geheel niet kan gaan schuiven!!

Zo iets heb ik ook gemaakt.
Een plankje met deze voetjes erop geschroefd :http://www.vrijbuiter.nl/tenten/tent-accessoires/vrijbuiter-outdoor-tentstokvoet-a/

En in de plankjes 4 gaten waar pen haringen in kunnen. Verschuiven doet het echt niet, verzakken weet ik nog niet daar ik er nog maar erg weinig ervaring mee heb.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal