Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Hulp bij keuze, trigano Odyssee of Olympe  (gelezen 17677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rvdboomen

  • Gast
Hulp bij keuze, trigano Odyssee of Olympe
« Gepost op: mei 12, 2013, 10:36:22 pm »

Eerste onderwerp na een 20 tal zoekuren op deze site. Kan in de bestaande topics niet voldoende terugvinden. Daaro via deze weg nieuwe poging. Alvast bedankt voor de reacties.

Mijn naam is Rob, vader van twee kinderen (2 en 5 jaar). Laatste jaren stacaravan geboekt in Italië en Frankrijk. Nu we aan hoogseizoen vastzitten is dit geen optie meer. Te duur.

Daarom willen we naar vouwwagen.

Heb gekeken naar trigano odyssee, cabanon manga en Mercury, raclet safari.

We willen zowel in zuid europa als in Nederland kamperen. De odyssee lijkt ons daarom wat klein. Opbergruimte en zijingang wel eeg prettig.

Ben bang dat de grotere klapwagens problemen opleveren in zuid Europa. Zoek daarom middenweg?
Als we gaan blijven we op een plek staan.

Willen moderne wagen met dito kleurstelling. twijfelen over Bernkeuken. Daarnaast lattenbodem.

Budget bij nieuw rond 7000, tweedehands in augustus ook optie. Zie op dit moment dat gebruikt nog erg prijzig is. We hebben voor deze zomer helaas al stacaravan geboekt.

Hoor graag jullie ideeën, eventueel andere merken of opties
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2013, 04:47:29 pm door Rvdboomen »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2013, 10:41:01 pm »

Ik heb nooit in Italië gestaan, maar kregen afgelopen week te horen van iemand die onze wagen stond te bewonderen dat je er beter niet mee naar Italië kon gaan. Ik gruwel dan al van de gedachte dat je zulke kleine plekken hebt, maar goed.

De Mercury zou dan wellicht te groot zijn, ook omdat je waarschijnlijk in dat soort waarmee landen niet veel aan een voortent hebt, en met twee kinderen kan je best kiezen voor een kleine wagen.

In Nederland ben je wel blij met een voortent.

Om even flauw te doen, als je alle kosten goed berekend kost een vouwwagen toch ook best wat. Er is een draadje op dit forum wat het eea uit rekent
Verstuurd van mijn Nexus 4
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2013, 10:44:49 pm door Qwaqa »
Gelogd

Rvdboomen

  • Gast
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2013, 10:55:33 pm »

We willen wel ruim vantevoren reserveren voor de zomervakantie. Hoop dät ze rekening houden met de grootte van de tent.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2013, 09:11:20 am »

Welke van deze heb je "live" gezien?

Ik zou ze allemaal bekijken in een showroom.
In het echt kunnen sommige dingen enorm mee of juist tegen vallen.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Rvdboomen

  • Gast
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2013, 10:21:12 am »

Heb ze allemaal live gezien. Maar helaas hebben we geen ervaring, waardoor we geen goede inschatting kunnen maken.

Opzettijd is bij alle modellen goed, bij Odyssee heel kort.

Vragen die ik heb:

Wat is het kwaliteitsverschil? Raclet Safari was vanwege prijs beste optie voor ons, maar lees dat Trigano en Cabanon beter zijn. Hoe merk je dat, en is het erg belangrijk?
Hoe zit het met grootte? Heb je echt een probleem als je een grotere klapkar hebt in zuid europa, of valt dit prima te regelen als je ruim vantevoren boekt?

Bij de koepeltenten zit geen zij ingang. Is dit belangrijk in zuid europa (italie) of zijn er voldoende diepe plaatsen te vinden?

Kun je met een gezin met twee kids goed vooruit in de Odyssee, of is het bij slecht weer echt niet te doen ivm kleine binnentent?
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2013, 01:37:17 pm »

Ik merk bij het boeken ook de nadelen van een grote vouwwagen. Vooral de lengte is een probleem.
Bij kleine plaatsen kun je natuurlijk kiezen om je voortent of je luifel weg te laten.
Zeker als je de voorwanden van je voortent kunt weghalen of oprollen.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2013, 02:09:36 pm »

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je met twee kinderen prima uit de voeten kunt met een Trigano Odyssee.

Zelfs met vier kinderen ging het goed, met dien verstande dat we toen wel een uitbouw aan de zijkant hadden waar de jongste in sliep.

Als je de voortent netjes opgeruimd houdt, voldoet deze ook wel. Dit laatste overigens gebaseerd op vakanties in het zonnige Zuid-Europa.
Kan zijn dat dat voor een verblijf in een nat Nederland anders uitpakt.

Vrienden van ons met een Jametic (komt volgens mij erg overeen met de Odyssee) konden ook goed uit de voeten met twee kinderen.
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2013, 02:33:20 pm »

Ik heb sinds vorig jaar een Trigano Odyssee met een aanbouw. Deze aanbouw kan gebruikt worden om in te slapen maar ook om spullen in op te slaan of om in te spelen.

Het afgelopen klapweekend werd de aanbouw veelvuldig door de kinderen gebruikt om in te spelen tijdens de regenbuien.
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #8 Gepost op: mei 13, 2013, 02:36:14 pm »

Wij hebben 3 schatjes en een Odyssée. Werkt prima, ook als het weer eens tegenzit.

Tja, de tent is net iets kleiner dan een huis, dus het helpt als je alles een beetje organiseert. Twee kinderen slapen op de uitgeklapte lattenbodem, 1 kind in het tentje eronder. We hebben de uitbouw nog niet gebruikt...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #9 Gepost op: mei 13, 2013, 02:59:24 pm »

Onze wagen is vrij groot als je de voortent en de luifel erbij aanzet. Veel praktische leefruimte, je kunt met gemak met zijn zessen in de voortent zitten met ook je keuken koelbox en de rest. Zowel de voorwand als de rechterzijwand kun je er volledig uitritsen zodat je en heerlijk briesje door je tent hebt. Wij hebben de meivakantie in italie doorgebracht en konden de hele tent met gemak kwijt, maar dat geld natuurlijk niet voor alle campings... Hij heeft alleen geen lattenbodem en de bedden vind ik persoonlijk niet geweldig maar wij zijn wat zwaarder als goed voor ons is....
Voordeel: veel leefruimte
                  Super doortochtmogelijkheden
Nadeel: opzettijd
Succes met je zoektocht, mocht je meer willen weten stuur maar een pb
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #10 Gepost op: mei 13, 2013, 03:01:29 pm »

Onze wagen is vrij groot
Ik weet even zo uit mijn hoofd niet waar jullie hebben?
Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

Rvdboomen

  • Gast
Re: Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #11 Gepost op: mei 13, 2013, 03:28:20 pm »

Ik weet even zo uit mijn hoofd niet waar jullie hebben?
Verstuurd van mijn Nexus 4

Zie dat nieuweklapster de Trigano Galleon heeft. Is vergelijkbaar met de Raclet Safari en Cabanon Mercury, maar dan zonder lattenbodem en iets minder snel op te zetten.

Wel stuk goedkoper. Wij vonden deze ook erg mooi, maar werd vanwege mindere afwerking afgeraden door verkoper. Is een mooie open voorkant.

Merk wel dat het een lastige afweging blijft, grote of kleine wagen kopen.....Nadeel van grotere is wel dat zijkant niet open kan. Kan dit wel bij de Galleon?
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #12 Gepost op: mei 13, 2013, 07:34:17 pm »

Dit had wel een berichtje van mijn kunnen zijn enkele maanden geleden :#..Ook wij zaten in twijvel, maar zijn uiteindelijk gegaan voor de Cabanon Mercury

Voordelen in onze ogen van de mercury:
Ruimte voortent, zodat bij slecht weer de kinderen lekker kunnen spelen zonder dat ze mij voor de voeten lopen
Snel op te zetten
Ook zonder voortent te gebruiken bv op een overnachtingscamping
Prachtige sportieve uitstraling
Zeer zware kwaliteit katoenen tentdoek.
Geen harde top vinden wij een Pré, kunnen we nog meer mee slepen en met verlengd afdekzijl nog net wat extra :o :+

Succes met jullie keuze! Wij mogen oer 2 weken deze prachtige klapepr ophalen, ik kan niet wachtten!!
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #13 Gepost op: mei 13, 2013, 08:01:19 pm »

. Kan dit wel bij de Galleon?
[/quote]

Ja, dit kan bij de galleon wel, ook is er een raampje aan de andere zijkant die ook open kan.
Gelogd

Rvdboomen

  • Gast
Re: Hulp bij keuze, cabanon, racletof trigano
« Reactie #14 Gepost op: mei 13, 2013, 08:49:27 pm »


Succes met jullie keuze! Wij mogen oer 2 weken deze prachtige klapepr ophalen, ik kan niet wachtten!!

Ben erg benieuwd naar jullie ervaring deze zomer..wij hebben deze zomer al dure stacaravan geboekt. Willen na zomer kijken voor gebruikte Vouwwagen...
Gelogd
Pagina's: 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal