Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vreemd aanhangsel Trigano Oceane  (gelezen 2628 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deevay

  • Gast
Vreemd aanhangsel Trigano Oceane
« Gepost op: juli 14, 2013, 04:44:14 pm »

Hallo allemaal,

Enkele weken geleden hebben wij besloten om met een Trigano Oceane vouwwagen die wij hier al jaren hebben staan op pad te gaan.
Met het nodige Googlen kwam ik op dit forum uit waar ik al heel wat interessante documentatie en instructies heb kunnen vinden die in ieder geval hebben bijgedragen aan een partij inzicht om de vouwwagen gebruiksklaar te maken.

Echter, waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden is het volgende:

OP de hoeken van de vouwwagen zitten een soort van pootjes (zie foto) en ik heb geen idee waar die voor dienen. Wellicht leest er iemand mee die hier het antwoord op weet. Dan hoor ik het graag.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Vreemd aanhangsel Trigano Oceane
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2013, 04:52:15 pm »

Heb je de wagen toen der tijd tweede hands van iemand over genomen? Ik heb het idee dat dit steunen zijn voor en zelf gemaakte imperiaal.
Want de plaats, en hoe het gemonteerd is duid op een  imperiaal. Hier zou je wat mee kunnen doen.
Henk
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Vreemd aanhangsel Trigano Oceane
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2013, 05:14:17 pm »

Mijn idee, wij hebben op een Trigano Odyssee destijds een imperiaal gebruikt op zelf gemaakte steunen, en dat had wel enige gelijkenis met deze! Ws. is het een imperiaal geweest dat officieel niet bij de vw hoorde en waar andere bevestigingspunten voor nodig waren!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

bosi

  • Gast
Re: Re: Vreemd aanhangsel Trigano Oceane
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2013, 07:25:18 pm »

Hallo allemaal,

Enkele weken geleden hebben wij besloten om met een Trigano Oceane vouwwagen die wij hier al jaren hebben staan op pad te gaan.
Met het nodige Googlen kwam ik op dit forum uit waar ik al heel wat interessante documentatie en instructies heb kunnen vinden die in ieder geval hebben bijgedragen aan een partij inzicht om de vouwwagen gebruiksklaar te maken.

Echter, waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden is het volgende:

OP de hoeken van de vouwwagen zitten een soort van pootjes (zie foto) en ik heb geen idee waar die voor dienen. Wellicht leest er iemand mee die hier het antwoord op weet. Dan hoor ik het graag.
Wij hebben zelf een oceane en de pootjes zijn inderdaad voor een imperiaal. Zo te zien niet de gebruikelijke onderpootjes, dus wellicht heeft de vorige eigenaar nog de rest van de imperiaal liggen?

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 4 Beta

Gelogd

Deevay

  • Gast
Re: Vreemd aanhangsel Trigano Oceane
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2013, 07:31:45 pm »

Dank voor de reacties.
Uit wat oude folders maakte ik inderdaad op dat dit zeer waarschijnlijk voor een imperiaal is, maar die zit er volgens mij niet bij. Of hij zou nog ergens moeten slingeren hier.

De vouwwagen is door ons (mijn voorgangers in het bedrijf) ooit eens ingeruild voor zover ik weet, dus of alles helemaal compleet is, is mij onbekend.
Voor zover ik het nu heb kunnen achterhalen hebben we de belangrijkste onderdelen bij elkaar.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Vreemd aanhangsel Trigano Oceane
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2013, 10:11:42 pm »

Ik voor je bijgevoegd de beschrijving van de meest gebruikte imperiaal voor de Trigano's. Deze heeft andere verbindingen, waarbij de profielen naast de zijkant van de klapper, blijven zitten. Je schroeft het rek eraf en klapt de poten naar beneden.
Dit lijkt me een systeem waarbij de hele imperiaal van de pootjes tilt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal