Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Beladen Trigano Alpha  (gelezen 5872 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luukaerts

  • Gast
Beladen Trigano Alpha
« Gepost op: maart 14, 2015, 09:57:32 pm »

Hoi,

Wie kan mij vertellen hoe je een Trigano Alpha met voortent het beste kunt beladen ? Welke spullen onder het bed en welke spullen in de auto ? Waar kan ik het beste de 4 stoelen en een tafel kwijt ?
Is het mogelijk om een tempur matras op het bed te leggen en daarop 2 dekbedden ? Gaat de deksel dan nog dicht ?

Ik hoor het graag

Gr,
Luuk
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #1 Gepost op: maart 15, 2015, 12:18:29 pm »

Dat hangt er vanaf wat jij onder "het beste" verstaat. Ik heb er een paar jaar mee geĆ«xperimenteerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik alles wat echt elke kampeervakantie meegaat in de vouwwagen heb liggen (bv stokken van de luifel en de zonneluifel). Onder het motto "de vouwwagen staat kampeer-klaar". Ik bepaal dan per weekend/vakantie of er aanvullende zaken mee gaan als dak-voortent/kuipzeil/zijwanden voortent (als we de voortent gebruiken) of de achtertent. Dat zijn stuk voor stuk kleine handzame pakketjes en die pak ik in de auto. Daarnaast heb ik de stokken van de voortent in de bak liggen (permanent) omdat die vrij lang zijn en in de auto daardoor nogal wat onhandige ruimte innemen. Dat zelfde geldt voor zaken als een koffiezetapparaat, waterkoker, kacheltje, parasol, en een paar kratten met spullen die je daags zo nodig bent. Bij de stoelen heb ik er opgelet dat deze extra plat inklappen en die liggen ook vast in de kar (maar dat zijn er in ons geval twee). De tafel is nu nog vrij groot (blad) en ligt in de auto, maar ik overweg de aanschaf van een oproltafel en die kan dan ook in de bak. Met andere woorden: het is in het begin een beetje puzzelen in wat je prettig vindt. 

Of er een tempur matras op de lattenbodem kan weet ik niet (hoe dik is zo'n ding?). Wij laten de dekbedden op de standaardmatras liggen en dan gaat het deksel goed dicht (tip: zorg ervoor dat je bij het dichtklappen de matras zoveel mogelijk aan de rechterzijde van de kar hebt liggen, anders wil er aan de linkerzijde weleens te weinig ruimte over blijven voor het tentframe en krijg je de deksel niet dicht). Wij klappen 'm wel altijd in zonder dak-voortent of luifel, omdat we nooit weten wat er de volgende keer gebruikt gaat worden.
Gelogd

luukaerts

  • Gast
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #2 Gepost op: maart 15, 2015, 04:24:27 pm »

Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb nog even een vraag. Ik begrijp dat jullie ook een Trigano Alpha hebben. Is er ook een luifel te krijgen voor de Trigano Alpha of alleen een voortent (waarvan je de voorkant en zijkanten dicht kunt maken). Graag zouden ik aan de voortent nog een luifel willen plaatsen maar kom dit op internet nergens tegen. Bevalt de Alpha verder goed ?

Ik hoor het graag.

Gr,
Luuk
Gelogd

luukaerts

  • Gast
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #3 Gepost op: maart 15, 2015, 04:35:43 pm »

Hoi,

Is het mogelijk om met 4 personen in de voortent aan een tafel te zitten of is dat te klein ?

Graag uw reactie.

Mvgr,
Luuk
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #4 Gepost op: maart 15, 2015, 04:54:42 pm »

Is er ook een luifel te krijgen voor de Trigano Alpha

Jazeker, wij hebben er destijds een zonneluifel bijgeleverd gekregen. Die gebruiken wij als we een weekend weggaan omdat deze snel geplaatst is en de grond niet raakt (geen slikranden). Scheelt weer schoon maken bij vertrek. De luifel kan zowel aan de wagenbak als aan de voortent worden geritst.

Is het mogelijk om met 4 personen in de voortent aan een tafel te zitten of is dat te klein

Wij gebruiken de Alpha met z'n tweetjes, dus geen ervaring met vier. Met vier volwassenen zal het passen en met twee kleine kinderen zeker. De voortent is niet veel groter of kleiner dan van andere merken.

De Alpha bevalt ons erg goed. Snel op te zetten (en in te klappen) en alles wat je nodig hebt zit er op en aan (goed en ruim bed, vaste keuken, vaste gas, water en electra aansluitingen). Ik heb weleens naar de Raclet Panama gekeken, want die biedt de voordelen van de Alpha en ook nog een van buiten toegankelijke bagageruimte, maar dat is voor ons niet voldoende reden om de Alpha in te ruilen. Die gaat hier nog jaren mee :J
Gelogd

luukaerts

  • Gast
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #5 Gepost op: maart 15, 2015, 06:29:42 pm »

Hoi,

Heb je toevallig een foto van de zonneluifel ? Kom hem nergens tegen op internet.

Gr,
Luuk
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #6 Gepost op: maart 15, 2015, 07:47:18 pm »

Jazeker  :J:

Gelogd

luukaerts

  • Gast
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #7 Gepost op: maart 15, 2015, 08:25:43 pm »

Hoi,

Bedankt voor de info en de foto.

Gr,
Luuk
Gelogd

Ttdr13

  • Gast
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2015, 09:05:47 pm »

Op de foto is de luifel direct aan de slaapcabine geritst maar kan die ook aan de voortent?
Want daar zitten alleen ritsen aan de bovenkant en niet de zijkant als ik me niet vergis.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2015, 09:12:08 pm »

De luifel kan inderdaad ook aan de voortent worden geritst. Daar zitten de ritsen alleen aan de bovenzijde, maar je kan de zijkanten van de luifel afspannen, dus de ritsen naar onder mis je niet.
Gelogd

WvdSteeg

  • Gast
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #10 Gepost op: mei 07, 2017, 11:05:51 pm »

Wie gebruiken er een afdekhoes voor de Alpha? Wij denken er over na om er 1aan te schaffen
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Beladen Trigano Alpha
« Reactie #11 Gepost op: mei 08, 2017, 11:49:52 am »

Daar ga je wel plezier aan beleven. Afdekhoes is super degelijk en goed passend gemaakt. Scheelt veel schoonmaakwerk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal