Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Voor alle Trigano galleon vouwwagen bezitters  (gelezen 9762 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.359
Re: Voor alle Trigano galleon vouwwagen bezitters
« Reactie #15 Gepost op: mei 30, 2015, 01:30:38 pm »

aan het frame van de wagentent zitten oogjes! daar haak je ze in.

Een vraag misschien voor de ervaren galleonners; Wij hadden een probleem met het strakzetten, precies het gedeelte wat van de wagenbak naar de tent overgaat. De 3 bovenste stokken die je net op dat punt horizontaal moet gebruiken, met die ronde haakjes eraan, daarvan hebben wij niet kunnen ontdekken waar die aan bevestigd moeten worden. Nu steken ze eigenlijk de wagenbak in, zonder eindbevestiging. Is dat de reden waarom het doek aan de bovenkant niet strak staat?

Ik hoor heel graag hoe dat bij jullie is en wat wij niet goed hebben gedaan.

Groet,

Ilona


Gelogd
Adventure Awaits

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.643
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Voor alle Trigano galleon vouwwagen bezitters
« Reactie #16 Gepost op: mei 30, 2015, 02:52:02 pm »

- stroom stekker tussen keuken en vouwwagen
Vervang deze zo snel mogelijk door een 7 polige stekker, anderzijds gaat bij de eerste regenrit de hele kerstboom achter verkeerd branden
WAAROM EEN 7 POLIGE? EEN 13 POLIGE HEEFT TOCH OOK EEN GOED AFDICHTING OF ID

Ook wij hebben een Trigano wagen, met de veelbesproken stroomstekker aan de keuken. Vorig jaar meerdere heel heftige buien gehad (bijbelse proporties, episch, noem maar op). Nooit last gehad met de verlichting.

Wel helemaal eens dat het er weinig degelijk uitziet, afwerking is matig, maar is dat niet de charme van een frans product?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Rsjab

  • Gast
Re: Voor alle Trigano galleon vouwwagen bezitters
« Reactie #17 Gepost op: mei 31, 2015, 12:26:46 pm »

@Ilona.
Wij hebben de wagen 1x in de tuin opgezet een week na het ophalen en dat ging goed.
Met de hemelvaartvakantie een paar dagen weggeweest en het opzetten ging ook weer goed. Het bevestigen van de 3 horizontale stokken gaan inderdaad aan de oogjes die aan het slaapgedeelte vast zitten.
Waar ik achterkwam, was dat een slaapgedeelte los van de grond stond na het opzetten. Deze werd als het ware door de tent omhoog getild. Bij de volgende keer maar extra op letten.
Verder een regenbui over de tent gehad en ook hier geen problemen. k denk dat het op zetten ook niet voor problemen hoeft te zorgen.
Ik heb niet zoveel haast als ik op vakantie ben en wat scheelt een half uurtje langer nu in het geheel?

Veelplezier met de komende vakantie's.

Groet,

Ronald
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Voor alle Trigano galleon vouwwagen bezitters
« Reactie #18 Gepost op: juni 09, 2015, 10:34:28 pm »

ik wou graag weten hoe het slaapcomfort en ruimte is bij de Galleon. Deze heeft 1.40 bedden tegenover 1.65 zoals de Safari. Ook heeft de galleon geen lattenbodem wat me precies meer aanspreekt qua stevigheid.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.359
Re: Voor alle Trigano galleon vouwwagen bezitters
« Reactie #19 Gepost op: juni 09, 2015, 11:46:46 pm »

Dag Veek,

Comfort.. zo persoonlijk.

Wat ik je wel kan zeggen is dat er over stevigheid van het bed niets te klagen is.  voor sommigen is het mss zelfs een beetje te. Ik vind het bed niet overdreven smal. Mijn referentie is het bed dat ik als laatste in de caravan had en dat was gevoelsmatig smaller. 

Waar je wel rekening mee moet houden is dat het matras uit 2 delen bestaat en dat het tweede deel een smal aan te ritsen stukje is. dat is gewoon niet ideaal. een topper elimieert dat en dat kan (weet ik inmiddels) al een dekbed zijn wat je er overheen legt. dat maakt het ook gelijk wat zachter. Mijn ex vond het bed veel te hard, ik vind het heel fijn, maar slaap graag op een stevig matras.  Je komt er echt maar op 1 manier achter... proefliggen. En ik weet niet wat je budget is, maar het kan geen kwaad om te overwegen de matrassen direct te vervangen voor iets wat bij je past. Eigenlijk is het typisch. Als je het forum leest dan zie je dat er over iedere vouwwagen wel op en aanmerkingen zijn op de matrassen. Te hard, te zacht etc.  en achteraf proberen we het met toppertjes naar de zin te maken. Waarom niet direct investeren in een goed matras?  (als het je niet bevalt)

Lekker algemeen antwoord he :-) maar het is gewoon een feit dat wat de een heerlijk vindt dat dat voor de ander niet zo hoeft te zijn. Ik vind het bed fijn, maar ga dus niet verkondigen dat het dat is. Dat moet je gewoon zelf ondervinden.

Hoop dat je hier wat aan hebt! 
Gelogd
Adventure Awaits

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Voor alle Trigano galleon vouwwagen bezitters
« Reactie #20 Gepost op: juni 10, 2015, 09:39:17 am »

Ik heb hier zelfs veel aan :P ik worstel toch echt met een galleon en een safari. Een topper zou idd een uitkomst hierop zijn. Klapt je het dan ook nog gewoon mee dicht? Is de 140cm inclusief het zitkussen want op de brochure is dit zeer onduidelijk. Ik had niet het gevoel toen ik in Boxtel was dat dit zon klein bed was. En bij camping zorro staan ze niet in de showroom.
Is het grondzeil echt beduidend lichtere kwaliteit (las ik in een ander topic)
Ook las ik water in de bedden? Lijkt me eerder een fout dan een 'kinderziekte'? Of heeft u daar ook wel last van?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.359
Re: Voor alle Trigano galleon vouwwagen bezitters
« Reactie #21 Gepost op: juni 10, 2015, 10:06:48 am »

Water in de bedden?  dat is mij geheel onbekend. ik heb zelfs geen vochtige matrassen waar anderen wel vaak over klagen. 

Ik zat gisteren te twijfelen. want 140 is volgens mij alleen de breedte van de bedplank en dus niet met het aangeritste stuk want zo smal vind ik het bed niet, maar ik heb de vouwwagen net gisteren naar de stalling gebracht dus kan het niet voor je nameten. 

Het kuipgrondzeil is niet van bysonil wat het bij anderen wel soms wel is. het is sterk genoeg. ik heb er zelf een tenttapijt op maat in liggen om de kuip te beschermen.  Het is inderdaad lichter. Dat is denk ik een bewuste keus. Het is ander materiaal, lichtere kwaliteit dat zou ik zo niet willen zeggen. Bij mij doorstaat het honden en kinderen zonder probleem, en het is handelbaar.

Gelogd
Adventure Awaits

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Voor alle Trigano galleon vouwwagen bezitters
« Reactie #22 Gepost op: juni 10, 2015, 04:22:26 pm »

Dat van de vochtige bedden was bij de raclet dus, dacht da het de galleon was.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14734.0
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.756
Re: Voor alle Trigano galleon vouwwagen bezitters
« Reactie #23 Gepost op: juni 10, 2015, 06:54:48 pm »


Dat van de vochtige bedden was bij de raclet dus, dacht da het de galleon was.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14734.0
Is bij ons ook niet bekend voor de Raclet.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal