Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee  (gelezen 11204 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

woosterhof

  • Gast
Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Gepost op: januari 11, 2016, 08:43:06 pm »

We hebben net een Trigano Odyssee 2015 aangeschaft. Onze eerste vouwwagen! Deze zomer willen we erop uit met onze twee dochters (4 en 2 jaar). We twijfelen of we een dissselbak of een fietsendrager op de dissel laten zetten. We gaan redelijk veel trekken, dus een imperial lijkt ons niet handig bij het laden en lossen. We rijden in een stationwagen met redelijk wat ruimte achterin. Wat adviseren jullie? Biedt de Odyssee voldoende laadruimte of is een dissselbak echt wel noodzakelijk bij een langere vakantie?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2016, 09:04:08 pm »

Onze meiden zijn bijna even oud, en als ik zie wat we nu nog allemaal extra mee moeten nemen op vakantie. Campingbedje, buggy, stoeltje etc.. Wij zouden onze disselbak niet graag willen missen. Daarom hebben wij een imperiaal voor de vouwwagen gekocht.
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2016, 09:09:33 pm door _Jeroen_ »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2016, 09:06:32 pm »

Gefeliciteerd met je aankoop. Een tip al gedacht aan fietsen op het dak van de auto te doen?
Gelogd

woosterhof

  • Gast
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2016, 10:27:25 pm »

Bedankt voor jullie reacties!
@_Jeroen: welke spullen hebben jullie in de disselbak opgeslagen? En wat zit er allemaal in de dakkoffer?
@martijnmarleen: fietsen op het dak lijkt me zo zwaar en onhandig. Of heb je hier goede ervaringen mee?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2016, 10:32:33 pm »

Martijnmarleen heeft een Roadmaster,  deze heeft een vaste deksel.  Dat is wel echt anders dan een wagen met afdekzeil. Het optillen van de fietsen blijft natuurlijk even zwaar. Er zijn veel vouwwagenkampeerders die de fietsen op de wagen vervoeren
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2016, 10:51:28 pm »

Wij hebben iets oudere kinderen en inmiddels moeten er dan ook 4 fietsen mee. Een fietsenrek op de dissel is dan geen optie, en fietsen hoog op het dak van de auto tillen zie ik niet zo zitten. Dan blijft een imperiaal op de vouwwagen met 4 fietsengootjes over, geeft wel wat werk ter plaatse maar in 10 minuutjes is alles eraf. Onze koelkast staat in de disselbak, dat ding is te groot om in de vouwwagen zelf te vervoeren. In de auto zou ook passen, maar ik vind het handig om alle benodigdheden van de vouwwagen in het ding zelf te bewaren. Qua laadruimte is de Odyssee echt royaal, als je ruimte te kort komt neem je echt te veel mee :)
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2016, 10:53:13 pm door klapkei »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2016, 11:04:04 pm »

Bedankt voor jullie reacties!
@_Jeroen: welke spullen hebben jullie in de disselbak opgeslagen? En wat zit er allemaal in de dakkoffer?
@martijnmarleen: fietsen op het dak lijkt me zo zwaar en onhandig. Of heb je hier goede ervaringen mee?

De disselbak: Koelkastje, grondzeilen, tenttapijt, elektrisch/snoeren, gereedschap. Veel materiaal wat je met opzetten meteen al nodig hebt. Daardoor meer ruimte in de bak zelf voor spulletjes van de kinderen.

Dakkoffer: Kinderwagen, speelgoed kids, en allemaal losse toestanden die licht zijn maar ruimte innemen. De achterbank van de kinderen is daardoor helemaal vrij :)



Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #7 Gepost op: januari 12, 2016, 05:50:36 am »

Op het dak is wel zwaar. Maar te doen denk ik. Inderdaad bij de Roadmaster heb je een vast deksel en daar kunnen de fietsendrager opblijven zitten. Dus bij ons speelt dat probleem niet.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #8 Gepost op: januari 12, 2016, 10:07:23 am »

Als je veel wilt trekken en niet te hoog wilt tillen lijkt mij een fietsendrager op de dissel het meest praktisch. En kom je ruimte tekort dan zou je een dakkoffer kunnen overwegen. Over een paar jaar heb je waarschijnlijk minder spullen voor de kinderen nodig. Dakkoffers zijn op Marktplaats zeer gewild, dus die ben je tegen die tijd zo weer kwijt.
In plaats van een fietsdrager kun je ook een trekhaak kogel op de dissel monteren. Daar past dan een normale trekhaak fietsdrager op en zo heb je ter plaatse ook nog de mogelijkheid om met de auto + fietsen ergens naartoe te rijden.   
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #9 Gepost op: januari 12, 2016, 12:33:31 pm »

Bij onze Cabanon gaan de fietsen op de vouwwagen, zoals _Jeroen_ (maar dan zonder dakkoffer).

Mocht je overigens fietsdragers zoeken, bij rosebikes.nl zijn ze soms nog wat goedkoper (http://www.rosebikes.nl/artikel/thule-freeride-532-fietsdrager).
Nu €50, maar ik heb ze een paar dagen geleden voor €35 besteld.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #10 Gepost op: januari 12, 2016, 03:29:32 pm »

Over een paar jaar heb je waarschijnlijk minder spullen voor de kinderen nodig. 
:off Volgens mij heeft de TS twee dochters, dus zeer waarschijnlijk juist meer mee te nemen als ze ouder worden. :P

Serieus: stadsfietsen op het dak van de auto is vragen om rugproblemen, athans, daarmee begon bij mij mijn spit.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #11 Gepost op: januari 12, 2016, 04:54:57 pm »

Kan er geen fietsendrager achter de Odyssee? Bij de Alpha is het vrij eenvoudig de kokers onder de keuken te verlengen en daarop een drager te monteren. Op de plek aangekomen hoef je alleen de drager met kokerbalken en al los te maken en eruit te schuiven. Er zijn er al een aantal op dit forum die dit hebben gedaan.
Gelogd

woosterhof

  • Gast
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #12 Gepost op: januari 12, 2016, 07:21:31 pm »

@Gait: heb je een foto of link naar de dragers op de verlengde kokers onder de keuken?

Fietsdragers op het dak lijkt voor ons niet de beste oplossing. We denken eerder aan een fietsdrager op de dissel en eventueel een dakkoffer. Of de oplossing die Gait voorstelt...
Gelogd

Gait

  • Gast
Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #13 Gepost op: januari 12, 2016, 09:58:59 pm »


Zoek even op posten van Yella, Alex en Retteked. Zoeknaam 'hitch'. Die zijn ermee bezig geweest. Holtkamper heeft die dingen als accessoire op de Cocoon. Wel goed kijken of de balans nog goed blijft. Vuistregel is elke kg op de hitch moet ook in de disselbak. Weet niet of het frame van de Odysee geschikt (te maken) is.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Fietsdrager of een Disselbak op Trigano Odyssee
« Reactie #14 Gepost op: januari 12, 2016, 11:43:21 pm »

Voor de HKCocoon is dit zo bedacht maar ik vraag me af of dit nog steeds onder de oorspronkelijke keuring valt.  Ik zou dat wel goed uitzoeken
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal