Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Toch weer klappen!  (gelezen 21876 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #30 Gepost op: april 01, 2016, 10:29:23 pm »

Als je van plan bent vaak met alleen het basisdeel te staan, moet ik wel zeggen dat de keuken van de Malawi daar minder geschikt voor is. Hij heeft een extra afdekking nodig. Of je moet de luxe luifel opzetten.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #31 Gepost op: april 01, 2016, 10:48:53 pm »

Als je van plan bent vaak met alleen het basisdeel te staan, moet ik wel zeggen dat de keuken van de Malawi daar minder geschikt voor is. Hij heeft een extra afdekking nodig. Of je moet de luxe luifel opzetten.

Klopt. Wij lossen dat op met een barbecuehoes erover of een tarp als snelle luifel, maar het blijft wel een beetje behelpen.
Gelogd

kooshof

  • Gast
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #32 Gepost op: april 03, 2016, 10:39:22 pm »

Als ik het goed heb, staat de keuken van de Malawi op twee steunbalken. Het tentdoek van de basistent moet daar achterlangs (tussen wagenbak en keuken) naar beneden, toch? Zitten die steunbalken dan niet in de weg?
De Malawi heeft best veel ruimte in de basistent (in ieder geval veel meer dan de Jamet Jameta). Je kunt er ongetwijfeld met z'n tweeën zitten, maar met een voortent erbij heb je zeker meer dan genoeg ruimte. luxe luifel is ongetwijfeld een mooi alternatief.
De Jameta heeft standaard een voortent.
Heeft niemand op dit forum zo'n Jameta?
Gelogd

kooshof

  • Gast
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #33 Gepost op: april 03, 2016, 10:43:10 pm »

We zullen zeker wel vaak voor een kort verblijf alleen de wagentent uitzetten. Bij onze oude Jamet (Louisiana, die geen vastdeksel had, maar een zeil), gebruikten we altijd dat zeil als keuken-afdekking.
Paste natuurlijk voor geen meter, want dat zeil was veel te groot en het stond dus niet al te strak, maar 't was toch maar voor één of hooguit twee nachten.
Gelogd

kooshof

  • Gast
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #34 Gepost op: april 03, 2016, 10:46:00 pm »

Als je bij de Malawi alleen de basistent opzet, moet je dan ook altijd het grondzeil inritsen?
Gelogd

john1311

  • Goldmember 2024
  • Klap fanaat
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
  • lekker klappen :-)
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #35 Gepost op: april 04, 2016, 04:58:56 am »

Als je bij de Malawi alleen de basistent opzet, moet je dan ook altijd het grondzeil inritsen?

Nee dat hoeft niet maar het schort wat de ruimte afdicht tegen de wagenbak zit er dan ook niet aan waardoor er onder de wagendoor van alles in kan komen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #36 Gepost op: april 04, 2016, 02:05:02 pm »

Eigenlijk moet dat dus wel. Nu zit die er snel in óf je laat hem er in zitten. Dan klap je hem mee. Moet je wel met twee man dan doen, zodat je de vieze onderkant tegen elkaar vouwt.

En de keuken rust inderdaad op 2 balkjes, die voor de tent zelf niet in de weg zit. Alleen het extra schort van de luifel/voortent past niet zonder een aanpassing.
« Laatst bewerkt op: april 04, 2016, 02:07:42 pm door Drikusniet »
Gelogd

Jet en Jon

  • Gast
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #37 Gepost op: april 04, 2016, 08:27:52 pm »

Klopt. Wij lossen dat op met een barbecuehoes erover of een tarp als snelle luifel, maar het blijft wel een beetje behelpen.

Even een vraagje: Waarom kan de afdekhoes die over de vouwwagen zit tijdens het rijden niet over de keuken gelegd worden als je de basistent hebt opgezet?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #38 Gepost op: april 04, 2016, 08:41:26 pm »

Dat kan wel, maar als je erbij moet, dan is dat erg onhandig. Dan is een lichte kleinere hoes een stuk prettiger.
Gelogd

kooshof

  • Gast
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #39 Gepost op: april 09, 2016, 09:05:42 pm »

Ondertussen een stuk wijzer geworden, mede dankzij dit forum. En dankzij bezoeken aan dealers, niet te vergeten. Om mijn eigen vraag ('Toch weer klappen?') te beantwoorden: dat wordt dus inderdaad weer klappen. Inmiddels ben ik er - mede door de bemoedigende teksten van enkelen van jullie hierboven - min of meer van overtuigd geraakt dat mijn leeftijd (60+) geen probleem hoeft op te leveren. Toch was die leeftijd wel degelijk aanleiding om een vouwwagen te zoeken, die vooral heel snel en makkelijk is op te zetten. En die bovendien niet al te groot is en toch genoeg ruimte biedt om de meest essentiële kampeerspullen mee te nemen. En die alles bijeen niet boven de 10.000 euro uit zou komen.

We waren bijzonder gecharmeerd van de Cabanon Malawi, en in een later stadium zeker ook van de Jamet Jameta, die we eigenlijk heel toevallig ergens tegenkwamen. Ondertussen vielen de Trigano Alpha en de Raclet Panama Up af, omdat we zowel een keuken willen als ook de ruimte op de dissel willen gebruiken om fietsen mee te nemen - en bij de Trigano en de Raclet kan die combinatie niet (althans niet zonder meerkosten). De Holtkampers en Aart Kok-wagens en eigenlijk ook Combi Camp vielen af om budgettaire redenen.

En tenslotte ook de Cabanon. Dat is en blijft een mooie wagen, die precies lijkt te zijn wat ik zoek, maar ik lees tegelijkertijd over kleine en iets minder kleine problemen en ergernissen, waar ik destijds met mijn eigen Jamet Louisiana van 1996 nooit mee te maken heb gehad. Gelukkig zijn er ook genoeg enthousiaste reacties van tevreden Malawi-eigenaren te vinden, maar ik was er niet helemaal gerust op. Met mijn eigen oude, maar positieve ervaringen met Jamet in het achterhoofd viel de keuze uiteindelijk toch op de Jameta.
Waarschijnlijk omdat dit zo'n nieuw model is, is er hier nog maar weinig (gebruiks-)informatie te vinden. Helaas, helaas...

De Jameta heeft in tegenstelling tot de Malawi een vast deksel. Weliswaar heb ik daar geen ervaring mee, maar ik beschouw dat voorlopig als een voordeel in verband met het binnenklimaat van de wagentent. Tegelijk is de opbergruimte van de Jamet zo te zien veel kleiner, maar omdat we met z'n tweeën zijn hoeft er ook niet zoveel meer mee.

Afgelopen week besteld en als het een beetje meezit, wordt-ie begin mei afgeleverd. Kan bijna niet wachten; het zou leuk zijn om 'm in het Hemelvaart-weekend uit te kunnen proberen.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #40 Gepost op: april 09, 2016, 09:23:05 pm »

Gefeliciteerd met deze keuze! Veel kampeerplezier toegewenst!
Gelogd

kooshof

  • Gast
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #41 Gepost op: april 09, 2016, 09:25:24 pm »

Dank!
En trouwens: iedereen ook bedankt voor het meedenken
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #42 Gepost op: april 09, 2016, 09:28:14 pm »

Mooi te horen dat jullie idd gaan klappen.

Gefeliciteerd met jullie aanschaf.

Heel veel plezier gewenst

Oja uitproberen met hemelvaart kan natuurlijk tijdens ons jubileum klapweekend.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #43 Gepost op: april 09, 2016, 09:29:19 pm »

Gefeliciteerd met jullie aankoop

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Toch weer klappen?
« Reactie #44 Gepost op: april 09, 2016, 09:40:05 pm »

Gefeliciteerd, een weloverwogen keus zo te lezen.  Heel veel plezier gewenst.
Wat betreft de informatie over de Jameta,  er ligt een forum voor je open ;) deel vooral de ervaringen  :J

Tja, en zoals hiervoor ook al gezegd, we houden van 4 -8 mei jubileum klapweekend  :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal