Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: alleen opzetten  (gelezen 42033 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
alleen opzetten
« Gepost op: april 06, 2016, 10:40:17 am »

Als alleengaande ouder moet ik bijna alleen een tent of vouwwagen gaan opzetten. De kinderen kunnen wel een helpend handje bieden (8 en 9 jaar) Ooit begonnen  in een tent, toen een hele oude vouwwagen met helemaal los doek met 2 volwassenen prima te doen, daarna caravan en nu 3 jaar met caravan ouders gekampeerd ( zij zetten hem dan op een camping, bouwen samen de voortent op en ik breek deze alleen weer af. )
Nu wil ik dit jaar zelf weer een kampeermiddel aanschaffen.
- tunneltent. (zal vanwege de bagage ook een bagagewagen nodig zijn)
- vouwwagen ( als ik een bagagewagen nodig ben dan is vouwwagen ook een optie
- caravan ( nadeel zie ik het op de plek krijgen op de camping, in mijn uppie)

Maar nu welke vouwwagen zou ik zo goed als alleen op kunnen zetten. En is niet te zwaar om op een plek te zetten. (even er vanuit gaan dat er geen volwassen helpende handen zijn) Kinderen zouden wel samen met mij de bedden uit kunnen klappen denken ik.
Budget 2e hands max  €1000,-

Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: alleen opzetten
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2016, 10:53:30 am »

Hoi enidan76 aller eerst welkom op het forum. Op markt plaats staan een aantal klappers tot €1000 ,-
Alleen weet ik niet welke er goed in je eentje op te zetten zijn.
 Een camp-let is volgens mij wel goed in je uppie op te zetten.

Een roadmaster family s ook wel alleen is de deksel daarintegen wel aan het gewicht. Dit omdat het een stalen deksel is en de bak is ook van staal.

Een holtkamper daar heb ik geen ervaring mee.

Een alpen kreuzer is wel te doen.

Over de andere merken durf ik geen uitspaak over te doen.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2016, 11:01:32 am door vic36shorty »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: alleen opzetten
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2016, 11:09:54 am »

Hoi Enidan. Ook welkom namens mij.  Een camplet is het beste geschikt denk ik. Of een vouwwagen met 123 systeem zoals trigano Odysee of Jametic. Mijn kids helpen dan wel even met de keuken maar mss is zonder keuken makkelijker. Bij de
Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: alleen opzetten
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2016, 11:11:23 am »

Dom touchscreen.


Camplet zwaai je de keuken uit de bak.  Wilde ik nog schrijven.
Gelogd
Adventure Awaits

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: alleen opzetten
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2016, 11:17:46 am »

Kijk eens naar deze post

misschien is het wat, valt in elk geval binnen budget

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17925.0;topicseen
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: alleen opzetten
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2016, 11:21:26 am »

Enkel het opslagen van de wagenbak, denk ik dat bij de meeste wagens wel mogelijk is om alleen te doen. Ouderen voortenten kan al wat moeilijker liggen. Zeker als je naar de tent gaat kijken eens vragen om ook de voortent op te slaan zodat je kan zien in hoeverre dat lukt. En eventueel de kinderen mee nemen, mogelijk vinden ze het wel leuk om bij het een en het andere te helpen bij het opslaan. Wij zijn geen alleenstaande ouders, maar de kinderen helpen ook graag een handje. En dat is soms wel handig om het geheel een stuk sneller op te slaan.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: alleen opzetten
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2016, 11:53:06 am »

Beste Enidan, Als voormalig ( sinds kort weer een relatie) alleenstaande pa met 3 kids  de leeftijd ( nu ) 14 en een tweeling van 10 kan ik uit ervaring melden:
Toen ik voor het eerst met de klapper op pad ging in 2014 waren de kinderen dus in ongeveer dezelfde leeftijd als de kinderen die jij hebt.

De Jamet Louisiana is absoluut niet een snelle klapper! maar in mijn uppie en met een beetje hulp van de kids kon ik hem toch compleet in 3 uur tijd opzetten en gedeeltelijk inrichten. Nu zijn ze ouder en vorig jaar stonden wij ingericht en wel in 2 en een half uur tijd !.  (waterpas zetten niet meegerekend).   Het een en ander heeft wel met de nodige voorbereiding te maken. Stokken goed gemarkeerd en in twee zakken doen. En de kids duidelijke en voor hen goed te behappen zaken laten doen. ( stokken aangeven met die en die kleur en een luchtbed op laten pompen. Samen met de jongste zoon de haringen van de wagenbak vastgezet.

Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: alleen opzetten
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2016, 11:57:58 am »

Ik zou ook zeggen, eentje waarbij de voortent al aan de wagenbak vastzit, a la Trigano Odyssee. Trek je zo in 1 keer slaapcabines en voortent omhoog. Trouwens, op een camping is men over het algemeen heel behulpzaam en zul je vast wel een medekampeerder vinden die even mee wil helpen.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: alleen opzetten
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2016, 01:12:14 pm »

het is dat je met je budget zit anders had ik zeker een  systeem als een combi flexi oid aangeraden die zet je alleen op. een caravan alleen gaat heel goed. dat heb ik zelf ook twee vakanties gedaan. er zijn altijd handjes op de camping om hem even op de plek te zetten als je met de caravan aankomt. en anders via mp een moover scoren ( al zit je dan weer met je budget) of paar keer steken met je auto.. als je goed kan sturen ( heeft mij destijds wel 2 extra lessen gekost) kan je hem op veel campings dan wel  voor 90% knap neerzetten en de laatste 10% lukt dan ook wel...een tent is ook te doen en misschien een opblaastent  van karsten een idee???
Op vouwwagen gebied kan ik je niet echt helpen wij hebben net een aart kok gekocht die kan je alleen opzetten maar budgetair ligt dat hoger. we hebben vroeger een conway gehad met een 123 systeem en dat is alleen niet te doen...

succes met je zoektocht.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2016, 02:11:20 pm »

Dankjewel voor jullie reacties. Misschien komen er nog meer.
@ejpwg op die advertentie heb ik via mp vanmorgen gereageerd per mail met wat vragen. 
 Voor het achteruit rijden met kar moet ik ook nog even flink oefenen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: alleen opzetten
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2016, 02:22:31 pm »

Het systeem van de combi camp flexi is er in vele merken. Hier een paar op een rijtje:
Camplet, met keuken die niet van de bak af hoeft
Jametic, met losse keuken die eraf moet.
Trigano Odyssee, zelfde als de jametic
Combi camp flexi, met of zonder keuken
Aart Kok Kavango,  met doorloop keuken.

Naast dit model zou je ook kunnen kijken naar de Combi camp country, Holtkamper flyer, Spacer, Astro en Cocoon
En dan mis ik er vast nog wel een aantal.

Misschien een idee om te komen kijken op het klapweekend met Hemelvaart.  Er staan dan rond de 65 wagens bij elkaar

Succes
Gelogd

herwerdenrijder

  • Gast
Re: alleen opzetten
« Reactie #11 Gepost op: april 06, 2016, 03:13:41 pm »

De camp-let is inderdaad redelijk eenvoudig alleen op te zetten. Vanwege het lage gewicht kan je hem (helemaal met wat hulp van je kinderen) op de juiste plek zetten. Dan waterpas zetten, openklappen en in 1 keer de tent eruit trekken. Die laatste 2 stappen zijn in je eentje te doen als je een beetje kracht hebt, maar zoals hiervoor is aangegeven zal er ook altijd wel iemand willen helpen.
Je hoeft de keuken er niet af te tillen, die scharniert gewoon naar buiten. Met de standaard 4 slaapplekken prima geschikt voor jouw situatie.
Er zijn vast meer geschikte wagens, maar dit is de enige waar ik ervaring mee heb. Met een beetje mazzel vind je een hele complete voor een bedrag ruim binnen je budget!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: alleen opzetten
« Reactie #12 Gepost op: april 06, 2016, 03:16:01 pm »

Voor het budget van € 1000,- meeste kans op een Camplet; prima alleen op te zetten en ook niet al te veel haringen, geen zoekwerk van buizen e.d.;


Op het CC-forum staat ook een nette CombiCamp op leeftijd te koop; http://cc-club.nl/index.php/forum/14-aangeboden-en-gevraagd/10001-combi-camp-easy-plus-700
Staat er ook een voor € 75,- http://cc-club.nl/index.php/forum/rond-het-kampvuur/9997-te-koop-gevraagd-oude-combi-camp/14098

Ik zou in ieder geval wegblijven bij vouwwagens met losse voortenten, die zijn in je eentje niet of nauwelijks op te zetten.

Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: alleen opzetten
« Reactie #13 Gepost op: april 06, 2016, 04:20:58 pm »




Ik zou in ieder geval wegblijven bij vouwwagens met losse voortenten, die zijn in je eentje niet of nauwelijks op te zetten.
Daar zijn de meningen over verdeeld ik zette de roadmaster ideal in mijn eentje op inc losse voortent.

Tegenwoordig de alpenkreuzer parade royale met panoramatent is ook te doen in je eentje verg alleen iets meer tijd.

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: alleen opzetten
« Reactie #14 Gepost op: april 06, 2016, 04:54:06 pm »

Daar zijn de meningen over verdeeld ik zette de roadmaster ideal in mijn eentje op inc losse voortent.

Tegenwoordig de alpenkreuzer parade royale met panoramatent is ook te doen in je eentje verg alleen iets meer tijd.
Idd zie mijn inbreng als"ervarings" deskundige met 3kids. Misschien een optie om dit jaar een vw te huren en te kijken hoe het een en ander bevalt?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal