Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Oceane 3.15 gl of odyssee gl  (gelezen 2859 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chica1010

  • Gast
Trigano Oceane 3.15 gl of odyssee gl
« Gepost op: juli 01, 2016, 10:15:07 pm »

Dag,
Ik ben nieuw hier, want na jaren kamperen met een grote tunneltent, willen wij nu een vouwwagen aanschaffen. Ik heb me, denk ik :), redelijk goed georiƫnteerd, maar vind het nog steeds een lastige keus! Wij kamperen in principe in mooi weer, blijven op een overnachting na meestal op dezelfde camping, hebben twee kinderen. Ik vroeg me af of het verschil in opzettijd tussen een snelklapper als de odyssee in vergelijking met de Oceane erg groot is? En dan vooral voor 1 overnachting, waarbij we bij de Oceane geen voortent en luifel zouden opzetten?
En que rijden? De odyssee heeft 13' banden, de Oceane 10'. Is de ervaring dat 10' banden vaker of sneller problemen geven, klapbanden? Daar las ik iets over en klinkt mij wat spannend haha. We kijken overigens naar wagens uit 2003, 2004 en 2005. Die zouden, indien goed onderhouden, nog best wat jaartjes moeten meegaan toch?!

Veel dank alvast!
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Trigano Oceane 3.15 gl of odyssee gl
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2016, 12:14:25 pm »

Ik ken de Oceane niet goed, de Odyssee des te beter. Qua opzetten voor een nacht zal het niet veel uitmaken denk ik, wellicht is de oceane nog sneller, want kleinere tent, hoewel de odysse ook binnen vijf minuten staat. Maar je zit bij de oceane wel met twee dingen: waar laat je je keuken(doe moet afgekoppeld buiten staan en is dan niet waterdicht, zou je eventueel onder het afdekzeil kunnen beschermen) en waar laat je je bagage. Daar moet je in de oceane overheen kruipen en die ligt in de odyssee gewoon onder je bed.
Als je de ruimte niet nodig hebt zou ik voor de Odyssee gaan, die is met het opzetsysteem echt veel handiger. Als je de Oceane helemaal wil opzetten is dat veel meer werk. Wat je ook doet: zet in ieder geval wieltjes onder de keuken.

Volgens mij heeft een Oceane van die jaren overigens ook 13' banden
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2016, 03:48:31 pm door weep »
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Trigano Oceane 3.15 gl of odyssee gl
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2016, 12:27:33 pm »

De Oceane is een symmetrische klapper waarbij de bagage in het midden tussen de bedden ligt. Als je voor een enkele overnachting geen voortent en luifel op wilt zetten dan ligt je bagage in de weg. Bij de Odyssee ligt de bagage onder het bed en kan dus rustig blijven liggen. Bij de Odyssee moet je de voortent sowieso opzetten, want deze klapt met de slaapcabines in 1 keer mee open. Voor wat betreft de banden zou ik me geen zorgen maken over 10 of 13 inch, alhoewel een VW met grotere wielen iets rustiger de auto zal volgen. Even opletten bij aankoop: zijn de banden ouder dan 6 jaar of zijn er scheurtjes zichtbaar dan vervangen.
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Trigano Oceane 3.15 gl of odyssee gl
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2016, 01:04:30 pm »

Wij hebben een Oceane uit 2005 en zijn daar afgelopen weekend voor de eerste keer mee weggeweest.
Ik vond de vw inc. voortent en luifel vrij snel staan, ongeveer 1,5 uur, inc. leggen van grondzeil.
Daarna nog wel afspannen, maar daar moet je wel de tijd voor nemen, evenals het waterpas zetten van de bak.
Wat betreft de keuken die er achter hangt, die kun je bij een enkele overnachting ook onder de luifel zetten, deze rits je nl. aan de bak en dan even wat stokken zetten.
Ik heb de luifel in mijn eentje afgebroken en dat ging heel makkelijk, duurde misschien 10 minuutjes, dus ik denk dat opzetten niet veel langer zal duren.
Qua rijgedrag niets dan goeds, soms vergeet ik zelfs dat de vw achter de auto hangt... :# :#
Gelogd

Chica1010

  • Gast
Re: Trigano Oceane 3.15 gl of odyssee gl
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2016, 02:24:35 pm »

Heel hartelijk dank! Het gaat de Oceane worden, uit 2005. Deze behoeft wel nieuwe banden, de huidige zitten er al jaren onder. Nog tips daarvoor? We wonen in Haarlem, dus tips voor specifieke plekken ben ik ook heel blij mee!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Trigano Oceane 3.15 gl of odyssee gl
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2016, 05:34:37 pm »

Gefeliciteerd.
De oceane is de voorganger van de Galleon. Kijk eens in het topic waar ik heb beschreven hoe je met kratjes in kunt pakken. Dan heb je geen last van over de bagage heenklimmen. Je klapt open stapelt de kratjes op en klaar is kees. De keuken zet ik op de grond tegen de zijkant van de wagen dan slaat het bed er over heen en is die ook droog /veilig etc.  Fijne vakantie!
Gelogd
Adventure Awaits

Chica1010

  • Gast
Re: Trigano Oceane 3.15 gl of odyssee gl
« Reactie #6 Gepost op: juli 03, 2016, 02:26:44 pm »

Top! Dat zijn goede tips, dank daarvoor. Dit weekend maar eens proef opzetten :)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Trigano Oceane 3.15 gl of odyssee gl
« Reactie #7 Gepost op: juli 04, 2016, 11:36:15 am »

Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal