Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wellke vouwwagen?  (gelezen 4337 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linda2016

  • Gast
Wellke vouwwagen?
« Gepost op: oktober 10, 2016, 10:44:32 pm »

Beste mensen,
Net geregistreerd omdat we ons aan het oriënteren zijn. We willen een vouwwagen kopen die snel op te zetten is (ook ivm weekenden weg en doortrekken), vaste keuken heeft en goed slaapcomfort. Ook willen we 4 fietsen meenemen. Twee kinderen van 9 en 11 die nu nog niet zelf kamperen. We zijn gecharmeerd van de country camp. (Gezien bij de dealer), maar is uiteraard meer op de markt. Budget tot ongeveer 7500 inclusief. Mag occasion zijn. Tips zijn zeer welkom!
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2016, 03:36:34 am »

Dat wordt dus een Trigano Alpha met achter- of zijtent :-)
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2016, 05:28:24 am »

Dit kan een verhaal worden van wij van wc eend. Mijn advies is ga rond kijken. Vraag of hem mag opzetten en ga ook even liggen. Dan krijg je een goede indruk. Of je zou dit weekend naar de kampeer en caravan jaarbeurs kunnen gaan. Heb je meerdere vouwwagens bij elkaar staan. Succes met de keuze

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2016, 07:17:39 am »

Als alle vier de fietsen op de vouwwagen mee moeten, moet je sowieso goed kijken hoe je dat doet. Volgens mij zijn er weinig of geen modellen waarop er vier mee kunnen en als, dan zullen ze er voor het klappen afmoeten. Dat kost tijd. Stel er kunnen er twee op de auto en 2 op de dissel dan is het handig om te kijken naar een model waarbij een fietsendrager op de dissel geen probleem is met opzetten. Succes!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 11, 2016, 08:18:15 am »

Imperial op de wagenbak is geen probleem
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 11, 2016, 08:44:46 am »

Wij hebben op onze Arizona 5 fietsen mee gehad, maar dat was geen snelklapper. Snelklappers hebben vaak een vaste deksel, dan wordt het draagvermogen van de fietsendrager op de deksel belangrijk, kijk hier goed naar.
Als je wilt trekken (vaker in en uitklappen tijdens de vakantie) dan kom je bij snelklappers uit, als je (net als wij) meer hebt met 2 weken op een plek staan, en daar de wijde omgeving verkennen, dan kan je ook denken aan een ander type... (ons bevalt twee weken op een plek prima, dan fietsen we maar wat meer, of gaan met de auto een dagje weg)
Voordeel van een vaste deksel is dat je sneller klapt (voor zover ik weet) nadeel is dat inpakken lastiger kan zijn (hangt er ook van af hoeveel baggage, en hoe ruim de auto is)
Een dekzeil heeft het voordeel dat je wat flexibeler met pakken bent, zolang je onder de fietsendrager blijft.
Ik ben zelf geen voorstanden van fietsen op de auto (dat kunnen er nooit 4 zijn volgens mij, dat kan het dak van een auto niet aan) dat kost behoorlijk wat brandstof....
Kijk of bij de carablabla beurs of even bij wat verschillende dealers in de buurt.
Succes met de zoektocht
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 11, 2016, 10:59:41 am »

Veel snelklappers met dekzeil hebben de mogelijkheid voor beugels waarmee je fietsendrager boven op de vouwwagen kan monteren.

https://webshop.aartkok.nl/nl/allesdrager-imperiaal/
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2016, 11:05:04 am door Krizz »
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2016, 11:25:41 am »

Veel snelklappers met dekzeil hebben de mogelijkheid voor beugels waarmee je fietsendrager boven op de vouwwagen kan monteren.

https://webshop.aartkok.nl/nl/allesdrager-imperiaal/
Of op de dissel.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 11, 2016, 11:27:27 am »

Of op de dissel.
Vier fietsen op de dissel gaat niet lukken
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 11, 2016, 11:30:57 am »

[Copy/Paste]
Fietsendragers voor 2, 3 of 4 fietsen

Vakantie zonder fiets? Dat is voor veel kampeerders onvoorstelbaar. Daarom hebben wij een fietsendrager in ons assortiment opgenomen waarvan uw complete familie profiteert. Want bij ons kunt u maximaal 4 fietsen op de speciaal verlengde dissel vervoeren - en dat is nog niet alles. Onze fietsendragers kunnen bovendien op de eigen aanhanger koppeling van het voertuig worden vervoerd. Wanneer u dus een keer zonder aanhanger op pad gaat, kunt u de fietsen toch meenemen.

[/Copy/Past]

;) ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 11, 2016, 02:57:49 pm »

Imperiaal hebben we ook en we krijgen er ook 4 fietsen op (onze vouwwagen is wel iets breder dan standaard).
Afhankelijk van het type vouwwagen, kan het wel zijn dat je minder mee kan nemen. Als je geen imperiaal hebt, kan je redelijk doorstapelen bovenop de vouwwagen (al gaat dat wel ten koste van het snel klappen); bij een imperiaal heb je een maximum. Bij onze laatste vakantie hadden we een gat in het dekzeil omdat die tegen de imperiaal aan schuurde.

Onze is semisnel, geen vaste keuken.

Snel is overigens altijd relatief: wat wil je opzetten en hoeveel tijd kost dat? Als ik alleen de wagen opzet, ben ik snel klaar. Zet ik de hele vouwwagen op, dan duurt het wel even (maar valt nog mee als je de oppervlakte ziet).
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: oktober 11, 2016, 03:13:43 pm »

ik weet niet of je electrische fietsen mee gaat nemen? Bedenk wel goed dat deze zwaar zijn (dissel snel hoge kogel druk) waarmee je gelijk een hap uit je laad vermogen haalt.

Voor electrische fietsen moet je zover ik weet ook speciale dragers hebben, of die ook al op de cc kunnen, waarmee je ze kan laten zitten bij het klappen, moet je van te voren navragen.

Met een achtertent en fietsen is een cc of alpha geen snelklapper meer  :#

Huren van fietsen kan ook meestal op de camping, misschien ook het overwegen waard?

Jamet jameta en een trigano alpha zijn gelijk aan de ccc qua type vouwwagen. Daarnaast hebben je nog verschillende wagens met disselkeuken en doorloop keukens die vast kunnen blijven zitten. Hier moet dan vaak wel naast de fietsen eraf halen het hele imperiaal er ook nog af. Fietsendragers op een ccc/v kunnen blijven zitten en hoeft alleen de fiets eraf.

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.574
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: oktober 11, 2016, 05:46:45 pm »

Wij laten op de ccc de fietsen erop staan, is geen enkel probleem.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 11, 2016, 06:56:31 pm »

Natuurlijk kan er een imperiaal op een vouwwagen en daar kunnen dan vier fietsen op. Maar die vier fietsen moeten er dan eerst af voor je gaat klappen en daarmee verlies je tijd. Als de wens een snelklapper is, dan vertraagd dat de boel best wel. Dan is het nuttig een klapper te hebben waarop de fietsen kunnen blijven staan (geen idee of er wagens zijn waar er vier op kunnen die tijdens het klappen kunnen blijven staan). Of je moet genoegen nemen met net effe iets minder snel klappen of je neemt minder fietsen mee of je neemt er in/op de auto mee.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Wellke vouwwagen?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 11, 2016, 08:16:40 pm »

Wat ik begrijp is dat ze vooral een snelklapper willen om ook makkelijker weekendjes weg te kunnen. Daarnaast willen ze fietsen meenemen op vakantie.
Please correct me if I'm wrong.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal