Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Help! Welke vouwwagen past bij ons?  (gelezen 2695 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wilma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jametic (verkocht)
Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Gepost op: februari 05, 2017, 12:32:09 pm »

Nadat wij onze jametic hebben verkocht zijn wij op zoek naar een andere vouwwagen. Wij komen er niet helemaal uit.
Wij zijn een gezin met 2 kinderen van (bijna) 9, en 6 jaar oud. De oudste sliep afgelopen zomer voor het eerst in een eigen tentje. Dit ging goed. De jongste slaapt nog bij ons in de vouwwagen.
We worden heen en weer geslingerd tussen de trigano odyssee (plus), de combi camp flexi comfort, de combi camp country en de trigano alpha. De laatsten zijn wat duurder dan de eersten, wat ook weer meespeelt uiteraard.
Wat is wijsheid?
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2017, 01:16:10 pm »

Wat wil je er precies mee gaan doen .3 weken per jaar zomervakantie en verder niet of vaker weg ? Hoeveel wil je er voor kwijt ? Opzich is een nieuwe wagen leuk en mooi maar voor 3 weken per jaar zou ik niet zoveel geld uit geven .Een tweede hands (wat oudere ) wagen voldoet ook heel goed en verdiend zich zelf sneller terug en je houd vakantie geld over ook altijd handig . Zijn jullie vast kampeerders of trekkers ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2017, 01:54:00 pm »

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Wilma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jametic (verkocht)
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2017, 02:08:28 pm »

Wij kamperen vooral in de zomer 2a3 weken. Reizen dan vaak met min. 1 overnachting, zowel heen als terug. Snel opzetten is dan dus wel fijn.  Daarnaast evt. In het voorjaar een weekje.
Gelogd

Bernard1

  • Gast
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2017, 02:09:26 pm »

Een aantal terechte vragen. Kies je voor het gemak dan zou ik gaan voor de Combi Camp Country Top Model.

In 2010 hebben wij deze wagen gekocht en hier de afgelopen jaren zowel mee getrokken en een aantal weken op 1 plek gestaan.

Onze kinderen zijn nu 11 en 13 jaar.

Groot voordeel van de Combi Camp is dat je de wagen in je eentje op kan zetten en daar is geen woord van gelogen. Aangekomen op de camping zet je de wagen horizontaal. Vervolgens klap je het vaste deksel open en schuift de 2 vlinderstangen omhoog en dan staat in principe de wagentent al. Wil je alleen de luifel daarnaast opzetten dan schuif je de geïntegreerde stokken uit de wagenbak, zet het frame ervoor en trekt de bovenkant van de voortent eroverheen (kan aan de tent blijven zitten bij klappen). Ook de gastencabine (zijtentje voor de kinderen 140 * 200) kan aan geritst blijven. Met voortent heb je een royale leefruimte.

Groot voordeel daarnaast is de grote opbergruimte onder het bed. In tegenstelling tot het model Valley heb je bij de Country niet alleen het verdiepte gedeelte maar ook een stuk extra ruimte onder het hele bed. Groot voordeel hiervan is dat je de avond voor vertrek alles al op kan ruimen onder het bed en vervolgens hoeft je de dag erop alleen nog maar te klappen.

Nog een paar voordelen: de vaste keuken met koelkastje. Bij onze vorige wagen moest je altijd de keuken weer afkoppelen. Hier laat je alles zitten. Fietsen kunnen op bagagerek bovenop de vouwwagen. Wagens houden goed hun waarde. Kwalitatief goed katoen.

Deze reactie is niet bedoeld als verkooppraatje. Je zult uiteindelijk zelf aan moeten voelen wat het beste bij jullie past. Het is echter wel gebaseerd op onze eigen ervaringen. Wij zijn inmiddels overgegaan tot de aanschaf van een nieuwe Combi Camp Country Top model 2017.

Onze oude wagen staat momenteel te koop. Mocht je belangstelling hebben of heb je andere vragen over de combi camp, bel gerust.

http://link.marktplaats.nl/m1124463283

Bernard




 
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #5 Gepost op: februari 05, 2017, 06:11:50 pm »

De keuze hangt naast het budget inderdaad vooral af van de manier van kamperen. Wil je vaak binnen zitten dan is een grote voortent handig. De ruimte op het deksel van een hard top is dan te klein. Leef je altijd buiten dan is een luifel voldoende en is een hard top een snelle opzetter.
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #6 Gepost op: februari 05, 2017, 08:33:08 pm »

Wij hebben tussen de zelfde zitten twijfelen.  Voor ons was het pack & go systeem een serieuze plus (we kunnen hem niet opzetten bij ons huis en zijn niet heel methodisch van aard  :J).  Daarnaast kinderen die niet in hun eigen tentje wilden :N maar dat speelt bij jullie precies niet.
Zelf had ik eerst ook meer voorkeur voor country of alpha maar flexi comfort bevalt me wel.  Je staat snel met alle ruimte voor het hele gezin en door het ingeritste kuipzeil heb je een heel comfortabel binnengevoel.  Prijs speelde eerlijk gezegd toch ook mee.
Misschien dat we later nog eens overstappen naar het anderen maar met kinderen heeft dit echt zijn voordelen als je snel wilt kunnen opklappen (iedereen zijn bed is er zonder werk).  Misschien leg je je kinderen bij een lang verblijf liever uit je wagen, je kan het voor 1 overnachting wel heel efficiënt regelen.
Tracht jullie eigen prioriteiten helder te krijgen dan volgt de beste keuze van zelf want die is voor iedereen anders
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #7 Gepost op: februari 05, 2017, 08:55:18 pm »

Wij hebben een aantal van die modellen ook overwogen bij onze zoektocht.
Uiteindelijk hebben we (eerst) de keuze gemaakt tussen het model met harde deksel (zoals de alpha en de country) en het 1-2-3 model (zoals de flexi of odyssee).
Harde deksel is fijn met 2 of 3 man die in de klapper moeten slapen, met meer mensen wordt 1-2-3 model interessanter.
Pack and go is daarnaast groot verschil, zeker als je weinig of geen gelegenheid hebt de vouwwagen bij het huis open te klappen.
Andersom geldt inderdaad dat de keuken belangrijk is: bij onze flexi merken we dat de keuken er altijd afgaat: is fijner koken, de steunen moeten er toch onder voor de stabiliteit en als de keuken aan de wagen blijft 'hoor' je toch meer als je omdraait op bed ;-)

Kortom: in aantallen mensen zou de harde deksel kunnen, maar kijk ook vooral naar wat jullie van belang vinden op reis, bij inpakken en op vakantie.

Daarna is het een kwestie van smaak, prijs en (eigen beeld van de) kwaliteit van de verschillende wagens.

Succes en veel plezier met kiezen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #8 Gepost op: februari 05, 2017, 09:40:17 pm »

Wij gingen naar de flexi kijken en het is uiteindelijk de country geworden.  Het modulaire van de country, genoeg slaapplaatsen 5 pers.) niet onder het bed hoeven slapen en de vaste keuken waren naast de looks doorslaggevend.

Er zit wel een behoorlijk prijsverschil tussen zeker als je nieuw koopt.

Wij kunnen met 5 pers slapen in de overnachtingsstand  :# de gastencabine klappen we mee uit. 1 frame en 2 haringen en klaar.

Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2017, 02:40:30 pm »

Als je voor een hele goede kwaliteits wagen gaat voor wat jullie kampeer plannen zijn zou ik begonnen met een alpenkreuzer parade . Kun je later altijd nog meer uit geven en voor wat nieuws gaan . Ik ben zelf erg alpenkreuzer fan dat is natuurlijk wat minder objectief misschien maar zou het eens over wegen .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2017, 08:29:46 pm »

Het blijft een erg open vraag. Wij zijn heel blij met onze CC, voornamelijk vanwege het snelle opzetten. De flexibele voortent, de vaste keuken en de looks van de tent. (De wagen zelf vind ik iets minder fraai op het netvlies liggen); maar het is allemaal erg persoonlijk.


Voor de vervanging van onze Conway stond de ook Malawi lang bovenaan het lijstje, de eerste versie is op zich nog steeds een mooie wagen (de 2.0 mist m.i. de charme van de 1.0), maar de prijs van een Malawi neemt best wel een vogelvlucht als je hem compleet aan gaat kleden. Ik vind de prijs, anders dan de andere modellen van Cabanon, wat uit de pas lopen met wat je er voor krijgt. Maar het zeker een optie voor een snelle opzetter met een slimme plaats voor de extra slaapcabine naast de dissel.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Help! Welke vouwwagen past bij ons?
« Reactie #11 Gepost op: februari 06, 2017, 10:27:40 pm »

Je noemt 2 verschillende types die je voorkeur hebben. 
De Flexi en de Odyssee zijn hetzelfde principe als de Jametic

Ga eens langs bij de dealers en klap de wagens zelf eens open.

Als ik zou moeten kiezen tussen deze 4 zou mijn voorkeur uitgaan naar de Combi Camp. Hier heb je een grote luifel die ook dicht kan als voortent.  Ook qua looks maar dat is heel persoonlijk.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal