Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?  (gelezen 1928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marie

  • Gast
Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Gepost op: februari 16, 2017, 12:34:33 pm »

Vorig jaar wisten we het zeker..we kopen een vouwwagen. We zaten er dichtbij..maar toen kwam er een nieuw huis op ons pad en dus moest de vouwwagen wachten.
Omdat we toch graag willen ervaren hoe het kamperen met een vouwwagen is denken we er aan om er eentje te huren voor komende zomer (eind juni).
Bij de bedrijven is huren vrij prijzig. Ik lees ook her en der dat men een goedkope vouwwagen voor een paar 100 euro koopt via marktplaats?
Wij hebben een kleintje van 2 jaar en dus ik vind het belangrijk dat de wagen wel nog veilig rijdt en dat de tent niet lekt etc.
Wat is jullie advies hier in? Kan je als je een beetje goed zoekt een goedkope vouwwagen voor een paar 100 euro  (max 700) kopen welke nog best goed is voor een vakantie of toch maar beter huren evt particulier?
En is het een beetje te doen, zo'n oude vouwwagen? En vanaf welk jaar is dan het beste om eentje te kopen?

Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2017, 02:47:51 pm »

Volgens mij moet je veel geluk hebben om een goede, veilige, waterdichte vouwwagen te vinden voor een paar honderd euro.
Als je huurt heb je vaak een veel nieuwere wagen dan je ooit voor een paar honderd euro kan kopen.
Ik zag vanmorgen toevallig deze verhuuradvertenties http://link.marktplaats.nl/m1135204201 en http://link.marktplaats.nl/m1132782128 , ik vond de huurprijzen heel schappelijk .
en 2ehandsvouwwagens.nl verhuurt ook, ik schat in dat die ook niet heel duur zijn.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2017, 02:53:21 pm »

Goedkoop kan best wel, mits je handig genoeg bent om de problemen op te lossen die je geheid zult ontdekken. En je moet natuurlijk ook mazzel hebben bij zo'n aankoop. Maar hier op het forum zijn meerdere die het op deze manier hebben gedaan. En mazzel hadden.
Als iemand een oude wagen weg doet voor weinig is de kans klein bijvoorbeeld de de banden net "nieuw" zijn. Je hebt gewoon kennis en ervaring nodig om een "goeie" te vinden en dan in te calculeren wat er nog aan moet gebeuren en de kosten zullen zijn. Maar evengoed zijn er goede oude wagens voor weinig te vinden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2017, 03:18:34 pm »

Als je doel is te ervaren hoe het is om met een goede moderne vw te kamperen, maar je wilt deze nog niet aan te schaffen, zou ik die huren. Dat is idd duurder dan een oude slechte vw aanschaffen. Maar, in dat laatste geval, dan zou je goedkoop uit kunnen zijn, geen goede ervaring hebben denk ik.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #4 Gepost op: februari 16, 2017, 03:38:10 pm »

Meestal bij de firmas die vw verkopen is er dikwijls een regel van niet tevreden geld terug (een stuk laten vallen van de gebruikte tijd)
En op vele firmas kan je dikwijls een kleine lening aangaan.
Bv wij hadden onze eerste vw 2de hands gekocht bij zorro.
1500€, hier kon zelfs een kleine lening voor aangegaan worden.
Wij hebben deze na een jaar trug binne geleverd en 0€ moeten toegeven.
Wel een nieuwe gekocht natuurlijk.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #5 Gepost op: februari 16, 2017, 05:29:38 pm »

Wij hebben tweede hands een vouwwagen gekocht voor een goede 350 euro. Wel een hele tijd naar moeten zoeken. Doel was onder de 500 te blijven. Hadden er nog wat kosten aan (andere banden en dekzeil) en samen met die kosten kwam het op ongeveer een 500 euro uit.


Daar zijn we een aantal jaren mee weg geweest en het beviel ons uitstekend! Als gevolg daarvan hebben we vorig jaar een nieuwe gekocht. Voor de oude hebben we bij camping Zoro nog 350 euro gekregen bij de aanschaf van een nieuwe. Heb gezien dat ze deze later hebben doorverkocht, dus was blijkbaar nog in redelijke staat.


In Nederland blijkt huren mogelijk te zijn, in België is dat niet het geval. Er voor naar Nederland moeten om ze op te halen en terug te brengen was voor ons zo wie zo te veel van het goede. Bovendien vond ik de prijzen niet echt goedkoop. Was wel niet particulier.


We hebben er geen seconde spijt van gehad om een goedkope te komen. Als je ze niet te lang houd, verlies je ook niet echt op die investering. Uiteraard weet je dat een boel dingen bij een nieuwe veel beter zullen zijn dan dan reeds het geval is, maar dat geeft reden om daar naar uit te kijken hé.

Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #6 Gepost op: februari 16, 2017, 06:52:41 pm »

Wij hebben tweede hands een vouwwagen gekocht voor een goede 350 euro. Wel een hele tijd naar moeten zoeken. Doel was onder de 500 te blijven. Hadden er nog wat kosten aan (andere banden en dekzeil) en samen met die kosten kwam het op ongeveer een 500 euro uit.


Daar zijn we een aantal jaren mee weg geweest en het beviel ons uitstekend! Als gevolg daarvan hebben we vorig jaar een nieuwe gekocht. Voor de oude hebben we bij camping Zoro nog 350 euro gekregen bij de aanschaf van een nieuwe. Heb gezien dat ze deze later hebben doorverkocht, dus was blijkbaar nog in redelijke staat.


In Nederland blijkt huren mogelijk te zijn, in België is dat niet het geval. Er voor naar Nederland moeten om ze op te halen en terug te brengen was voor ons zo wie zo te veel van het goede. Bovendien vond ik de prijzen niet echt goedkoop. Was wel niet particulier.


We hebben er geen seconde spijt van gehad om een goedkope te komen. Als je ze niet te lang houd, verlies je ook niet echt op die investering. Uiteraard weet je dat een boel dingen bij een nieuwe veel beter zullen zijn dan dan reeds het geval is, maar dat geeft reden om daar naar uit te kijken hé.

Hier exact het zelfde verhaal.
Oudje gekocht na jaren zonder vw voor 450€ en na een jaar een nieuwe besteld bij zorro en 900€ terug gekregen voor de oude die ook verder verkocht is nadien.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #7 Gepost op: februari 16, 2017, 08:00:50 pm »

ik zou huren. een oudje kan tegenvallen in tijd van opzetten en kwaliteit van bed en doek etcetc, zo kan je na mijn idee een totaal verkeerd beeld krijgen van het kamperen met een vouwwagen. Of je moet echt een mazzeltje hebben en een goeie kwaliteit op de kop weten te tikken. maar persoonlijk zou ik dat risico niet nemen
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #8 Gepost op: februari 17, 2017, 09:45:01 am »

Je moet het ook zien als een avontuur, wat kamperen eigenlijk ook is. Althans in mijn beleving. en met een oud ding kan je lekker aanklooien. Als je maar in je achterhoofd houdt dat een jonge wagen meer comfort en luxe biedt tov oude wagentjes.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2017, 07:06:47 pm »

En vergeet niet dat alle kampeerspullen ook nog het nodige kosten. Ik weet niet hoe groot jullie kampeerinboedel is?
Gelogd

aartnely

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #10 Gepost op: februari 17, 2017, 09:39:57 pm »

hallo marie,
wij verhuren een holtkamper flyer met whitebox keuken
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #11 Gepost op: februari 18, 2017, 10:59:37 am »

Oké erg bedankt allemaal. Ik denk dat we toch maar voor huren gaan. Het opzet gemak weegt ook wel zwaar mee.
@aartnely ik stuur even een pb!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #12 Gepost op: februari 18, 2017, 01:53:45 pm »

Juist dat opzetten vond ik een voordeel aan kopen. Dan heb je de tent al enige tijd op voorhand en kan je dus ook heel wat keren oefenen. Dan weet je te minsten hoe je ze moet opzetten en kan je ook al wat routineren en zien wat het beste werkt.
Dat heb je niet met een tent huren. Je krijgt mogelijk één keer uitleg en daarmee moet je dan ginder ter plekke het doen. Ik ben in ieder geval blij dat we op voorhand al wat konden zoeken thuis voor dat we op de camping waren.

Wat die kampeerspullen betreft, dat is zeker het geval. Wij konden het eerste jaar hier en daar nog wat lenen, tegen het tweede jaar hadden we alles gekocht.
Maar daar heb ik niet direct een beeld van bij huren. Huur je het daar met al de kampeerspullen? Of moet je die dan ook nog aanschaffen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #13 Gepost op: februari 18, 2017, 06:41:06 pm »

Wat kampeerspullen betreft, ken ik iemand die een Cocoon verhuurt met complete inventaris. Dus aanhaken en vertrekken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Vouwwagen huren of goedkoop kopen?
« Reactie #14 Gepost op: april 28, 2017, 04:45:00 pm »

't Was van te voren niet de opzet, maar hoe het bij ons ging:

voorjaar 2015 een Trigano Odyssee gekocht voor iets van 1400 euro met gloednieuwe banden erop. Wel een onderstelbeurt laten doen. Twee x Pinksteren en twee x zomer mee gekampeerd. Deze winter na zitten denken over een andere, door die vakanties met de Odyssee wisten we een beetje wat we willen, wat de plussen en minnen zijn. Dus de Odyssee verkocht en een andere vw gekocht. Voor 100 minder de vouwwagen weer verkocht. :-)

O ja, destijds zaten er ook nog kantelbeugels bij. Die hebben we toen via mp verkocht. Dus die twee jaar vw hebben ons niet veel gekost. ;-)

Natuurlijk ook nog wat voor de stalling, maar dat viel mee en had als groot voordeel dat we de hele kampeeruitrusting niet meer op zolder hadden (nauwelijks plek daar).

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal