Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten  (gelezen 3885 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Gepost op: mei 18, 2017, 09:30:14 am »

Ik ga dit jaar voor het eerst naar zuid Frankrijk met de kinderen.  Tot 6 jaar terug ging ik met hun vader met de caravan die kant op. We kozen dan voor een overnachtingscamping. Pootjes uitdraaien en klaar.  Nu voor het eerst alleen met de kinderen die kant op.
De Odyssee klapt makkelijk uit dus ik denk er over om ipv hotel toch voor de camping te kiezen voor 1 nacht. Ik wil liever niet reserveren zodat ik flexibel ben in stoppen of doorrijden afhankelijk van hoe het gaat.

Mijn vraag;
Is het nodig om voor 1 nacht ook de garderobe stang tussen de bedden en de dak stang in de voortent te gebruiken. 
Dit zijn de stokken die het meeste tijd en kracht kosten om ze te bevestigen.
Van bravo in Ommen heb ik in ieder geval begrepen dat de bedstokken aan de achterkant sowieso niet nodig zijn.  Ook niet bij langer kamperen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2017, 11:48:01 am »

Als wij gingen overnachten dan deed ik de voor deuren er niet eens in en alleen de stang naar de voortent.
Maar het moet dan niet hard waaien (nooit gehad ook).
In de voortent een paar haringen zodat de boel niet terug kan klappen en klaar.
Dit kost echt maar een paar minuten.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2017, 03:56:43 pm »

Bij ons hetzelfde. Bij goed weer alleen een paar haringen in de tent, de garderobestang blijft  er uit. Als er regen wordt voorspelt gaat de garderobestang er wel in, de tent staat dan strakker, waardoor er geen kuilen in het dak ontstaan waar water in blijft staan.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #3 Gepost op: mei 18, 2017, 04:20:48 pm »

Bij onze Odyssée zetten we voor een nacht alles met 7 haringen vast. Achterhoek palen zaten er sowieso niet bij. De 7 haringen zaten op de hoek, halverwege (rand slaapcabines) en 1 bij de deur.

In geval van regen zetten we bij de dissel een haring extra erin, nooit de garderobestang voor kort verblijf.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #4 Gepost op: mei 18, 2017, 05:29:14 pm »

Als er veel regen komt zou ik de dakstang van de voortent er wel inzetten, anders krijg je daar een flinke waterzak. Verder lijkt het me niet nodig.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #5 Gepost op: mei 18, 2017, 05:34:07 pm »

Als er veel regen komt dan zou ik een hotel opzoeken voor 1 nacht.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #6 Gepost op: mei 18, 2017, 10:37:38 pm »

Als er veel regen komt dan zou ik een hotel opzoeken voor 1 nacht.

Ik ook  :J

Bedankt allemaal. Ik hoef er voor 1 nachtje niet zo veel werk van te maken lees ik wel.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2017, 11:33:59 pm »

Als er veel regen komt dan zou ik een hotel opzoeken voor 1 nacht.
Ook in de regen gewoon overnacht in de odyssee.
Geen probleem.

Nu met de kyte doen we dat nog steeds.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Hopmangj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Trigano odyssee safari
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2017, 10:14:13 pm »

Bedoel je met de pootjes bij het grondzeil de kuip? die vouw je om de poten heen nl.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2017, 09:10:42 pm »

Bedoel je met de pootjes bij het grondzeil de kuip? die vouw je om de poten heen nl.

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld. Ik heb geen kuip.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #10 Gepost op: mei 29, 2017, 07:27:29 pm »

Als er veel regen komt dan zou ik een hotel opzoeken voor 1 nacht.
Wij hebben dit jaar sowieso een hotel geboekt voor de overnachting.

Vorig jaar heb ik de Odyssee wel voor 1 nacht opgezet en ik vond het aardig wat werk. Ik heb aardig wat op de vouwwagen liggen wat er op moet, vervolgens moet ik de VW grotendeels alleen opzetten omdat we met jonge kinderen zitten. Dan al het beddengoed nog bij elkaar etc. En de volgende ochtend alles weer inruimen, beide keren doe ik daar meer dan een uur over, en dat heb ik er gewoon niet voor over.

Sent from my XT1092 using Tapatalk

Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #11 Gepost op: mei 29, 2017, 09:44:15 pm »

Wij hebben dit jaar sowieso een hotel geboekt voor de overnachting.

Vorig jaar heb ik de Odyssee wel voor 1 nacht opgezet en ik vond het aardig wat werk. Ik heb aardig wat op de vouwwagen liggen wat er op moet, vervolgens moet ik de VW grotendeels alleen opzetten omdat we met jonge kinderen zitten. Dan al het beddengoed nog bij elkaar etc. En de volgende ochtend alles weer inruimen, beide keren doe ik daar meer dan een uur over, en dat heb ik er gewoon niet voor over.

Sent from my XT1092 using Tapatalk

Afgelopen dagen weer gekampeerd. En toen kwamen hier de twijfels. Het is toch inderdaad even werk. Ik moet ook zo goed als alles alleen doen als alleenstaande met 2 jonge kinderen. Met name de tijd die de slaapzakken oprollen e.d. innemen kosten veel tijd. Ik snap jullie keuze voor het hotel. Mijn jongste heeft tijdens het opzetten en afbreken een paar keer gezegd dat een caravan veel beter was. Dat is geen optie maar ik begrijp hem wel.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #12 Gepost op: mei 29, 2017, 10:48:49 pm »

Hoi Enidan,
Toen wij nog met de Odyssee vakantie vierden, kozen we vaak voor 1 nacht een budgethotel, je kan dan langer doorrijden en 's morgens ook weer sneller op pad.
Het is anders idd toch best wat werk allemaal voor 1 nachtje, dat vonden we het toen vaak niet waard, het is tenslotte vakantie.
Wat wij soms wel deden, is twee overnachtingen op dezelfde camping, dus een extra dagje inbouwen, beetje zwemmen, beetje aankeutelen om alvast in de kampeerstemming te komen, dat heeft ook wel iets.
Wij legden trouwens alle beddengoed op het bed boven de bak, alle kussen achterelkaar aan de linkerkant en daarnaast dekbed en 2 slaapzakken, zodat alles even hoog lag. Slaapzakken oprollen enz kost idd veel tijd. Het lijkt dan in eerste instantie een best pakket, maar dat zakt tijdens het rijden en door alles wat er bovenop ligt, toch weer aardig in.
Waarschijnlijk weet je het al, maar bij booking.com kan je een hotelkamer reserveren met de mogelijkheid van annuleren tot op de dag van aankomst vóór 18.00 uur, dan kan je altijd onderweg nog beslissen wat je doet.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #13 Gepost op: mei 29, 2017, 11:30:59 pm »

De odysee ken ik niet zo goed maar zou me verwonderen dat het daar ook niet bij gaat.

Wij organiseren ons daar een beetje naar van thuis uit. Er liggen wat zaken onder het zeil, maar die kunnen er snel af en meteen daarna onder een bed weggestopt worden. Bedegoed en dergelijken klappen wij samen met de bedden in. Dat bespaard een pak werk. Een paar meubels zetten we dan gewoon voor de tent. We zetten alleen het slaap gedeelte op. Op die wijze kunnen we de klus zowel bij opslagen als opbreken meestal beperken tot een half uurtje. De volledige tent opslaan kost een pak meer tijd.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Odyssee bj98 voor 1 nacht opzetten
« Reactie #14 Gepost op: mei 29, 2017, 11:41:22 pm »

Hoi Enidan,
Toen wij nog met de Odyssee vakantie vierden, kozen we vaak voor 1 nacht een budgethotel, je kan dan langer doorrijden en 's morgens ook weer sneller op pad.
Het is anders idd toch best wat werk allemaal voor 1 nachtje, dat vonden we het toen vaak niet waard, het is tenslotte vakantie.
Wat wij soms wel deden, is twee overnachtingen op dezelfde camping, dus een extra dagje inbouwen, beetje zwemmen, beetje aankeutelen om alvast in de kampeerstemming te komen, dat heeft ook wel iets.
Wij legden trouwens alle beddengoed op het bed boven de bak, alle kussen achterelkaar aan de linkerkant en daarnaast dekbed en 2 slaapzakken, zodat alles even hoog lag. Slaapzakken oprollen enz kost idd veel tijd. Het lijkt dan in eerste instantie een best pakket, maar dat zakt tijdens het rijden en door alles wat er bovenop ligt, toch weer aardig in.
Waarschijnlijk weet je het al, maar bij booking.com kan je een hotelkamer reserveren met de mogelijkheid van annuleren tot op de dag van aankomst vóór 18.00 uur, dan kan je altijd onderweg nog beslissen wat je doet.

Dank je voor je berichtje. Het dekzeil past nu net over de wagen heen. Stoelen, picknicktafel en stokken liggen bovenop en de uitbouw aan de zijkant is ook mee ingeklapt. Zou dan het beddengoed nog passen? Het dekzeil wil ik nog wel laten verlengen om iets meer speling te hebben met het zeil. Zo krap aan vind ik niets. Dank je voor de tip van booking.com. Zeker een goede optie met tot op de dag van aankomst annuleren. ( ik heb geen idee tot hoever ik kan en kom)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal