Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Opera  (gelezen 8483 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Opera
« Reactie #15 Gepost op: september 21, 2019, 12:14:56 pm »

Dus dit topic laten we voor wat het is (wat valt er immers te zeggen wat dan niet off-topic is in deze strikte benadering?) en we openen een nieuw topic en dan is het wel ok..... Correct?
Klopt RDDR, gespot topics worden vrij snel weer verwijderd en dan ben je de discussie ook kwijt. Dat zou jammer zijn vind ik.  Ik kan het, indien gewenst,  splitsen en bij Opera neerzetten.  :J
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Opera
« Reactie #16 Gepost op: september 21, 2019, 03:47:42 pm »

OK, bedankt voor de uitleg en eens dat het zonde is om deze interessant discussies kwijt te raken.

Splitsen zou top zijn.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Opera
« Reactie #17 Gepost op: september 21, 2019, 05:04:36 pm »

Ik kom er net vandaan, voor een onderhoudsbeurtje. Heb het ding gezien, prijs is € 27.500,-. Eerlijk gezegd vind ik het een spuuglelijk lomp ding. Op de vloer goedkoop vinyl met een houtstructuur, badkamer stelt niks voor en een friemelkeukentje. Zal technisch wel een hoogstandje zijn, maar ik zou hem nog niet ruilen voor onze CCC.


Heb je hem wel goed bekeken? Goedkoop vinyl vloertje? Massief hout vloer ligt er in, zoals een dek van een serieus jacht.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Opera
« Reactie #18 Gepost op: september 22, 2019, 05:31:39 pm »

Ik heb hem dan gisteren eens in het echt kunnen bekijken. Wel een mooi ding hoor. Vond het doek echter wel wat vuil en miste een luifel. Maar verder vond ik het een pracht apparaat.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Opera
« Reactie #19 Gepost op: september 22, 2019, 06:36:14 pm »

Absoluut mooi, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat vorm hier wel erg boven functie is gegaan. Leuk, zo'n teak plateau, maar weinig nuttig met zo'n kleine luifel. Badkamertje is aardig, maar wel de bedden ervoor. En qua prijs, oef:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1452651948-opel-insignia-2-0-turbo-sports-tourer-4x4-aut-2009-nap.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/caravans/m1435566059-hobby-460-ufe-de-luxe-mover.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Deze combinatie is 5,5k goedkoper. Dat is een mooie voortent of luifel, twee ebikes op het rek en dan nog budget voor een vakantie...
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Opera
« Reactie #20 Gepost op: september 22, 2019, 08:11:18 pm »

Ik heb 8 jaar geleden een gratis (prima!) caravan met voortent afgewezen die dit voorjaar nog dik 2500 opbracht.... Ik ben alleen echt geen caravan-kampeerder dus nee dankuwel. Dat je dus voor t zelfde bedrag iets heel anders kan kopen, is echt niet altijd een steekhoudend argument. 
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

muis

  • Gast
Re: Opera
« Reactie #21 Gepost op: september 22, 2019, 08:21:58 pm »

Deze combinatie is 5,5k goedkoper. Dat is een mooie voortent of luifel, twee ebikes op het rek en dan nog budget voor een vakantie...
  :ca mijn hobby is het niet :N

De Opera is de winnaar van een design wedstrijd. Mijn ding is het niet.  Ik vind het met die klep net een paardentrailer. Buitenkant vind ik wel mooi maar de binnenkant kan mij niet bekoren  :N
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Opera
« Reactie #22 Gepost op: september 22, 2019, 08:33:44 pm »

  :ca mijn hobby is het niet :N

De Opera is de winnaar van een design wedstrijd. Mijn ding is het niet.  Ik vind het met die klep net een paardentrailer. Buitenkant vind ik wel mooi maar de binnenkant kan mij niet bekoren  :N
Paardentrailer!! :)23]:)23]:)23]:)23]
+1


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Opera
« Reactie #23 Gepost op: september 22, 2019, 08:50:08 pm »

Ik heb 8 jaar geleden een gratis (prima!) caravan met voortent afgewezen die dit voorjaar nog dik 2500 opbracht.... Ik ben alleen echt geen caravan-kampeerder dus nee dankuwel. Dat je dus voor t zelfde bedrag iets heel anders kan kopen, is echt niet altijd een steekhoudend argument.

Het is niet zozeer hetzelfde bedrag. Het is absurd veel meer. Of wordt die opera ook met trekauto en ebikes geleverd? Ik begrijp dat het een andere vorm van kamperen is, maar daar gaat het mij niet om. Om heel eerlijk te zijn zie ik in de opera praktisch gezien de nadelen van zowel een vouwwagen als een caravan gecombineerd terwijl die van geen van beide de voordelen heeft. Maar mooi is hij wel, hoewel ik dat op de camping eerder een groot 'kijk mij nou eens' gehalte vind hebben. Hoort eigenlijk gewoon in een museum of op een beurs thuis.
« Laatst bewerkt op: september 22, 2019, 08:52:55 pm door sanderv »
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Opera
« Reactie #24 Gepost op: september 22, 2019, 11:27:39 pm »


Heb je hem wel goed bekeken? Goedkoop vinyl vloertje? Massief hout vloer ligt er in, zoals een dek van een serieus jacht.
De veranda, ja.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Opera
« Reactie #25 Gepost op: september 23, 2019, 07:11:33 am »

Smaken verschillen gelukkig....ik vind hem wel bijzonder maar zeker niet mooi. En wat voor mij nog veel zwaarder weegt is dat het ding me nog eens bijzonder onpraktisch lijkt. De luifel is veel te klein, binnen koken wil ik niet, en ik zit vooral niet te wachten op een wc aan het hoofdeind van mijn bed :#
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal