Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Itinea als verrassing  (gelezen 7593 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Campinhg met Trekking
Trigano Itinea als verrassing
« Gepost op: mei 02, 2021, 02:25:21 pm »

Afgelopen week in Echt wezen kijken naar de Odysee als serieuse optie om aan te schaffen en de Alpha/Itinea om die eens in het echt te zien.
Wat overigens een verrassing was die helemaal niet eens in de overweging zat.... de Raclet Safari...wat een ruimte heeft die door de brede opzet en zeker met luifel. Heeft zelfde principe als onze huidige oude Conway maar dan ook als nadeel de beperkte opslag ruimte in de bak als tent en luivel e.d. erin zou liggen.

De Odysee valt voor ons af door de smalle opzet van de tent en het tentdoek wat niet heel strak leek te staan. Voordeel is wel een flinke bak om de spullen in te kunnen laden.
De Itinea stond er ook en die beviel eens zeer positief ook al is die wel een heel stuk duurder. Grote voordelen lijken ons de mogelijkheid om 4 fietsen erop mee te nemen en het snelle klappen.
Wat we ons afvragen is:
1. of het te doen is om de kids (nu ze nog niet in een apart tentje slapen) op de klep te laten slapen? Iemand daar ervaring mee of is het lastig met het zelf in bed stappen als de kids slapen. Een gastcabine is ook een optie maar die lijkt volgens een filmpje wat ik zag toch best veel tijd om op te zetten en behoorlijk prijzig.
2. de laadruimte lijkt niet heel diep. Als de voortent en kuipzeil in de bak ligt....is er dan nog genoeg ruimte over? Of kunnen voortent e.d. ook bovenop de bedden en kan de klep dan nog dicht?
3. de luifel die erbij kan is niet echt heel mooi. Wat voor alternatieven zijn daarvoor die ook passen?

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2021, 03:04:33 pm »

De safari heeft inderdaad veel ruimte.


Wij leggen meestal de tent (luifel hebben we niet maar kan daar nog wel bij) en grondzeil bovenop de bedden en de stoelen die daar ook liggen, onder het afdekzeil van de wagen dus. Daardoor heb je in de bak toch echt wel veel ruimte. Restulaat is dat ik nog steeds tegen iedereen hier moet zeggen dat ze minder moeten mee nemen of we hebben overgewicht.

Gelogd

RR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Campinhg met Trekking
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2021, 04:01:43 pm »

Dank....klopt....bij onze conway leggen we ook best wat op de tent zoals de stoelen e.d. Maar de Itinea heeft een harde kap ipv een soft cover. Vandaar dat ik graag wil weten wat er aan ruimte is om evt iets erop te leggen tussen bed en kap.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2021, 07:48:52 pm »

De nieuwe itinea ligt kortaan bij onze vouwwagen.
Raclet villanova tune.
Van camping zorro.
Voortent is knal hetzelfde systeem.
Alleen dat het dan een symetrische klapper is
Eigenlijk een verkorte safari, minder stokken.
Voortent kan aangeritst blijven.
1m minder diep maar staat veel sneller.
Gelogd

RR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Campinhg met Trekking
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2021, 05:34:18 pm »

heeft iemand al ervaring met de Itinea? erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen uit de eerste post ;-)
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2021, 10:50:30 am »

Geen ervaring met de Itinea of Alpha maar we hebben een Safari gehad en hebben nu een Odyssee.
De Safari is heerlijk ruim en staat redelijk snel voor zo'n grote vouwwagen maar de Odyssee is sneller en met pack&go wel veel makkelijker in en uit te laden. Ook is een plek vinden met een kleinere wagen makkelijker. Alhoewel de Odyssee met gastencabine ook al aardig groot is  :P
Bedenk goed wat je wil de komende jaren.
Kinderen in de wagen of in een tent bij ons geen aparte tentjes dus was de keus snel gemaakt. Wel of geen keuken veel trekken of veelal op 1 plek blijven. etc. etc. Over de Odyssee is al veel geschreven en is redelijk snel op te zetten en uit te breiden dat kan ook een afweging zijn en dan later de cabine verkopen......
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2021, 05:21:39 pm »

Wij hebben een CCC, waar de Alpha van is nagemaakt. Bij ons heeft er 1 kind in een muggen-pop-up-tent  op de klep geslapen. Dat werkte prima. Twee zou ook nog wel passen, maar dat wordt volgens mij wel wat knus.

Laadruimte was voor ons destijds de reden om niet voor een Alpha te gaan.

Over de luifel van de Alpha kan ik niets zinnigs zeggen :)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Familie van Hoof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #7 Gepost op: juli 25, 2021, 09:40:25 pm »

Wellicht is het voor u niet actueel meer maar misschien hebben andere er nog wat aan.

Wij hebben de Trigano Itinea sinds mei 2021 en 2 kinderen (7 en 4)

Wat we ons afvragen is:
1. of het te doen is om de kids (nu ze nog niet in een apart tentje slapen) op de klep te laten slapen? Iemand daar ervaring mee of is het lastig met het zelf in bed stappen als de kids slapen. Een gastcabine is ook een optie maar die lijkt volgens een filmpje wat ik zag toch best veel tijd om op te zetten en behoorlijk prijzig.

- we hebben ze een nacht op de klep laten slapen. dat ging prima voor een nacht, voor onderweg bijvoorbeeld maar voor een langere vakantie vind ik het niks. Het punt is dat ze ookal zijn ze nog niet zo lang wel een een matje slapen van zo'n 1,90 m  slapen. Dat maakt dat er weinig ruimte over blijft om je voorzichtig langs ze te bewegen en om er nog bagage bij te laten staan.
Uiteraard kun je s ochtends meteen hun matjes op het grote bed leggen en is de ruimte weer te gebruiken voor andere dingen.
Het gaat maar niet echt handig.
Wij hebben meteen de gasten cabine er bij besteld en dat werkt perfect. Wij vonden het niet veel tijd kosten om op te zetten. wand er uit, tent eraan, 1 boog stok, haringen en dan de binnentent erin hangen en die vast zetten op de grond.
Een klein punt om wel even in gedachten te houden is dat die tent dus dezelfde afstap heeft als de voortent en het is er heel donker... Onze jongste had daar de eerste keer geen rekening mee gehouden en ze ging flink op haar snuffert.... We gebruiken van die opblaasbare kampeerveldbedden van Decathlon met matjes erop voor de kids (hadden we al van het tent kamperen) En die geven echt de perfecte hoogte dus ze kruipen nu vanaf de deksel op hun bed zeg maar.

2. de laadruimte lijkt niet heel diep. Als de voortent en kuipzeil in de bak ligt....is er dan nog genoeg ruimte over? Of kunnen voortent e.d. ook bovenop de bedden en kan de klep dan nog dicht?

- De laadruimte is zeker niet diep en ik zal heel eerlijk bekennen dat ik echt schrok toen we de vouwwagen gingen ophalen en bij de uitleg het bed de eerste keer ophoog ging...
want met voortent, kuipzeil, stokken, gastencabine en het dekseltappijt ligt het best wel vol. Je hebt nog wel ruimte om eigen bagage er bij te stoppen hoor, beetje tetres spelen en dan kan er nog van alles bij. Maar reken je niet rijk, de auto zal ook vol liggen!
Wij hebben de voortent niet op het bed gelegd, dat zou misschien wel kunnen maar vind ik niet zo fris en je hebt niet veel ruimte om veel op het bed te leggen. Je dekbed of slaapzakken kunnen wel bijven liggen en wellicht de matjes van de kinderen ook als je het ventiel los draait maar de wagentent heeft ook z'n ruimte nodig.

3. de luifel die erbij kan is niet echt heel mooi. Wat voor alternatieven zijn daarvoor die ook passen?

- Wij hebben hem niet gekocht omdat we graag een shelter/partytent gebruiken want die kunnen we verplaatsen naar waar je schaduw wilt. Wel hebben we al gemerkt dat het bij regen wel handig zou zijn. Maar wij zijn opzoek naar een luifel oplossing die ook aan de wagentent vast kan zodat we bij een nachtje camperen snel een luifel kunnen spannen en dat kan met dit luifel niet want die kan alleen aan de voortent en niet aan de wagentent.

Ik hoop dat dit verhaal helpt.
Wij zijn heel tevreden met onze Itinea, eindelijk lekker donder slapen op de camping en als we weer verder weg kunnen gewoon ergens een nachtje kunnen staan en weer verder! ;-)
Gelogd

RR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Campinhg met Trekking
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2021, 07:31:21 pm »

dank....dat helpt zeker. We gaan dit jaar nog met de oude Conway op stap. Voor volgend jaar willen we dan een nieuwe bestellen. De Itinea, CCC of Campooz Red Ruby zijn nu zo'n beetje de gegadigden daarvoor. Prijzen zijn echter ook nog wel een dingetje want die lijken per half jaar flink te stijgen.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2021, 10:41:17 pm »

Is de bak eigenlijk diep genoeg voor een krat/Curverbox?

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2021, 10:41:28 pm »

Is de bak eigenlijk diep genoeg voor een krat/Curverbox?

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2021, 09:49:40 am »

Nee die passen niet

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2021, 02:25:45 pm »

Nou, wellicht helpt het als ik ook nog iets schrijf.... :O

Wij zijn in heb bezit van een Trigano Alpha van 2016

Met z'n 4en slapen gaat prima, het is zoals hierboven ook al omschreven prima als je de dag voor vertrek zo slaapt, of bij een tussenstop.
Als we langer staan, dan slapen onze kids gewoon in hun eigen tentje, die én goedkoper is dan de uitbouw-tent, én ook nog eens op een handiger plek (schaduw) gezet kan worden, los van hoe de wagenbak staat. Dan wil je die ruimte op de klep echt wel voor jezelf en de tassen, etc.

De Itinea heeft (voor zover mijn informatie gaat) vrijwel alles ongeveer hetzelfde als de Alpha, maar er zijn verschillen (keuken-klep, voortent-vorm). Eén van die verschillen is ook een verdiept gedeelte van de wagenbak, een soort kuil in de bodem, voor meer opbergruimte (+96L). In die kuil heb je weliswaar voldoende hoogte voor een vouwkrat, maar qua vorm en strategisch gezien is een tent-deel daarin leggen slimmer en ook beter voor je zwaartepunt met rijden.
Zonder die "kuil" doen wij het dus met onze Alpha en daar hebben wij in:

4 volwassen standen stoelen (wel plat opvouwbare)
1 grote tafel, met 1 groot vast blad en inklapbare poten
1 compacte oven
Voortent met grondzeil en tenttapijt (en natuurlijk de stokkenzak)
krukje
tapijt voor op de wagendeksel
afdekhoes vouwwagen (hoef je niet mee te nemen natuurlijk)
campingkast (brede versie)
verlichting, kabels, etc, etc...  Best veel dus, maar wel rekening houdend met dat het liefst zo plat mogelijk is.

Dekbed hebben we wel eens op het bed laten liggen bij een tussenrit, maar je merkt al snel dat je iets "dikker" inklapt. (wij doen het niet meer)
Opblaasbedjes (self-inflate) van kids op het grote bed leggen bij inklappen zou ik persoonlijk dus zéker niet doen, dan komt er misschien toch teveel druk op het afsluiten daarvan.
Tip: ga ook bij testen eens goed op het matras liggen, ook op je zij, om te zien of het dan ook dik genoeg is voor je

Wij rijden met niets op de kar. Een fietsendrager pas op de imperiaal, en kan na verwijderen fiets blijven zitten bij het uitklappen. (thule)
Dit gaan we in de komende jaren vast en zeker doen, maar tot op heden nog niet gedaan.

De voortent zetten wij vrijwel nooit op, we gebruiken het dak daarvan als luifel en zitten daar dus onder. dan kook en eet je altijd droog én zit je dus wel altijd "buiten"
We hebben wel altijd de zijwanden en kuipzeil bij ons, voor als het opeens en langdurig slecht weer zou worden. (1x gebruikt)

Of dat zitten onder het dak van de voortent ook kan met de itinea weet ik niet (denk het wel) , maar wij hebben het de afgelopen jaren dus zo gedaan.

De Alpha ligt overigens als een huis achter de auto. Rijdt fantastisch en is mooi te zien in de normale autospiegels. Topding.  :J
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #13 Gepost op: augustus 18, 2021, 02:57:45 pm »



Nou, wellicht helpt het als ik ook nog iets schrijf.... :O

Wij zijn in heb bezit van een Trigano Alpha van 2016

Met z'n 4en slapen gaat prima, het is zoals hierboven ook al omschreven prima als je de dag voor vertrek zo slaapt, of bij een tussenstop.
Als we langer staan, dan slapen onze kids gewoon in hun eigen tentje, die én goedkoper is dan de uitbouw-tent, én ook nog eens op een handiger plek (schaduw) gezet kan worden, los van hoe de wagenbak staat. Dan wil je die ruimte op de klep echt wel voor jezelf en de tassen, etc.

De Itinea heeft (voor zover mijn informatie gaat) vrijwel alles ongeveer hetzelfde als de Alpha, maar er zijn verschillen (keuken-klep, voortent-vorm). Eén van die verschillen is ook een verdiept gedeelte van de wagenbak, een soort kuil in de bodem, voor meer opbergruimte (+96L). In die kuil heb je weliswaar voldoende hoogte voor een vouwkrat, maar qua vorm en strategisch gezien is een tent-deel daarin leggen slimmer en ook beter voor je zwaartepunt met rijden.
Zonder die "kuil" doen wij het dus met onze Alpha en daar hebben wij in:

4 volwassen standen stoelen (wel plat opvouwbare)
1 grote tafel, met 1 groot vast blad en inklapbare poten
1 compacte oven
Voortent met grondzeil en tenttapijt (en natuurlijk de stokkenzak)
krukje
tapijt voor op de wagendeksel
afdekhoes vouwwagen (hoef je niet mee te nemen natuurlijk)
campingkast (brede versie)
verlichting, kabels, etc, etc...  Best veel dus, maar wel rekening houdend met dat het liefst zo plat mogelijk is.



Wij zoeken voor binnen 2 jaar een nieuwe hele snelle wagen. De ccc of de Alpha / itinea kwamen na veel lezen eruit als 2 enige overblijvers. Het enige wat me tegen leek te vallen, leek de diepte onder het bed.
Als ik jouw beschrijving lees, bevestigt dat m'n angst :) wij hebben in onze Odyssee (en eisen dat dus ook van de volgende wagen) alles wat jij zegt PLUS alle kleren/handdoeken voor 4 personen voor 5 weken + inflatable sup onder het bed.

Het leuke aan een VW is net dat ik de kleren nooit uit de auto hoef te halen. Met een Alpha wil ik echt rondtrekken. Ik wil ook niet met een volle auto (kleren) elke dag naar het strand als ik er ben

Waar leg jij je kleren tijdens de reis, en tijdens het verblijf? Hoe doen jullie dat?

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #14 Gepost op: augustus 18, 2021, 03:01:55 pm »

Wij hebben in de Alpha alleen hetgeen liggen dat we gebruiken voor kamperen. In de auto de skottel, kleding (in packing cubes) etc. Sup binden we op het imperiaal.
Als je de vouwwagen opzet gaan de stokken, stoelen, tafel etc uit de bak onder het bed. Dus ontstaat er ruimte voor de kleding.

Vind de ccc ook heel mooi maar met wat opties erbij werd hij qua prijs toch echt te gortig. De Alpha wordt erg compleet geleverd.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal