Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Itinea als verrassing  (gelezen 7929 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #15 Gepost op: augustus 18, 2021, 06:01:43 pm »

Wij hebben in de Alpha alleen hetgeen liggen dat we gebruiken voor kamperen. In de auto de skottel, kleding (in packing cubes) etc. Sup binden we op het imperiaal.
Als je de vouwwagen opzet gaan de stokken, stoelen, tafel etc uit de bak onder het bed. Dus ontstaat er ruimte voor de kleding.

Vind de ccc ook heel mooi maar met wat opties erbij werd hij qua prijs toch echt te gortig. De Alpha wordt erg compleet geleverd.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Dat is een goed systeem!
Voor ons zou het dan echter geen vooruitgang zijn. We zouden van de odyssee overstappen naar de itinea om sneller te zijn. Onze odyssee staat, afhankelijk van hoe we hem opzetten, in tussen de 40 min tot een uur en 15 min max, met alles in en opgeladen. De itinea is iets sneller, maar als ik dan bij elke camping zowel bij het opzetten als afbreken (doen altijd een camping of 5), de bagage uit de auto moet laden, en een paar dagen later weer erin, ben ik even veel tijd kwijt, daar moet ik geen nieuwe vouwwagen voor kopen. Buiten dat lijkt de alpha/itinea me wel helemaal ideaal. Toch nog eens nadenken.
Bv de kleren in de bak laden en het kampeergerief (zijwanden etc) in de auto, lijkt me dan nog handiger. Dan kunnen de kleren de hele maand blijven zitten, en is de auto elke keer leeg als we ergens staan.
Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #16 Gepost op: augustus 19, 2021, 08:31:17 am »


Wij zoeken voor binnen 2 jaar een nieuwe hele snelle wagen. De ccc of de Alpha / itinea kwamen na veel lezen eruit als 2 enige overblijvers. Het enige wat me tegen leek te vallen, leek de diepte onder het bed.
Als ik jouw beschrijving lees, bevestigt dat m'n angst :) wij hebben in onze Odyssee (en eisen dat dus ook van de volgende wagen) alles wat jij zegt PLUS alle kleren/handdoeken voor 4 personen voor 5 weken + inflatable sup onder het bed.

Het leuke aan een VW is net dat ik de kleren nooit uit de auto hoef te halen. Met een Alpha wil ik echt rondtrekken. Ik wil ook niet met een volle auto (kleren) elke dag naar het strand als ik er ben

Waar leg jij je kleren tijdens de reis, en tijdens het verblijf? Hoe doen jullie dat?

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Ik snap wat je bedoelt, maar ik bekijk diezelfde logica van een andere kant.

Net zoals Marcel hieronder aangeeft zit in onze Alpha alles wat we nodig hebben voor het kamperen. Wij hebben ook nog een oven, grote Cadac Skottel, etc, etc in de vouwwagen (ja, je leest het goed: IN de vouwwagen). Wij gebruiken de imperiaal momenteel niet voor bagage, wij kunnen dus meteen klappen, zelfs tijdens tussenstops onderweg, om bijvoorbeeld even de tent te drogen terwijl we lunchen. Kar is dan gewoon nog aangekoppeld aan de auto ;-)

Eenmaal op locatie  (je neemt je vouwwagen tenslotte ook niet mee naar het strand...) kun je met gemak je kleding, etc in de vouwwagen kwijt. (want veel meer dan dat heb ik dan eigenlijk niet meer in de auto)

De Alpha heeft een super grote imperiaal. Mocht je grote dingen mee willen nemen, zoals fietsen, kano's sup-boards, extra tenten, etc, etc, dan kan je je natuurlijk uitleven op de imperiaal.... Maar:

Zelf zijn wij van "travel light" en ik heb dus een hekel aan volledig bepakt en bezakt rondrijden. Keep it simple dus.
Zoals jij omschrijft, wil je dus alles, maar dan ook alles in de vouwwagen... wordt je vouwwagen dan niet veel te zwaar? (iets wat ik vaak zag deze zomer onderweg) en je trekauto te licht?
Een combinatie waarbij de auto "leeg" is en de vouwwagen helemaal vol, lijkt me niet fijn rijden...

Een ander voordeel van alleen je kampeerspullen in de vouwwagen hebben is dat hij dus onderweg niet open hoeft als je iets anders dan kampeerspullen nodig hebt, zoals een handdoek of een korte broek...

En weet je wat zo fijn is aan alles voor het kamperen in de vouwwagen hebben?  Na de vakantie rijd je zo hoppa alles in 1x naar de stalling en heb je de rest van het jaar die spullen niet in je huis/schuur/garage  :)

Uiteindelijk lees ik dat je de ruimte in de auto weer gebruikt/wilt gebruiken voor zijwanden, etc... dus "leeg" is hij dan ook niet.
Ruimtegebruik is zowel in de auto als in de vouwwagen een persoonlijke keuze. Je kampeerspullen in de auto en je kleding in de kar, of andersom, alles kan, als je maar lekker geniet.

Ja, de Alpha en Itinea zijn géén bagagewagens, maar wij krijgen alles wat we nodig hebben er gewoon in, 4 stoelen, grote tafel, volledig ingerichte keuken (o.a. 4 pannen) , waterkoker, oven, skottel, 2 gasflessen, grote vuilwatertank, you name it!

Ik vraag me dus wel eens af of het aan mij ligt, maar neemt men niet teveel mee? (of koopt men de spullen voor kamperen niet veel te log/groot?)

Wij ervaren de Alpha alleen écht snel, als we de dag ervoor alles hebben ingepakt en alleen de wagenbak-tent gebruiken voor de laatste nacht. Als je dat doet, dan ben je écht in 10 minuten weg.

Dichtklappen, poten indraaien, stroom eraf en aankoppelen.


« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2021, 08:47:02 am door Bert1980 »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #17 Gepost op: augustus 19, 2021, 08:38:05 am »

Ik snap wat je bedoelt, maar ik bekijk diezelfde logica van een andere kant.

Net zoals Marcel hieronder aangeeft zit in onze Alpha alles wat we nodig hebben voor het kamperen. (Wij hebben ook nog een oven, grote Cadac Skottel, etc, etc in de vouwwagen)

Eenmaal op locatie  (je neemt je vouwwagen tenslotte ook niet mee naar het strand...) kun je met gemak je kleding, etc in de vouwwagen kwijt.

De Alpha heeft een super grote imperiaal. Mocht je grote dingen mee willen nemen, zoals fietsen, kano's sup-boards, extra tenten, etc, etc, dan kan je je natuurlijk uitleven op de imperiaal.

Zelf zijn wij van "travel light" en ik heb dus een hekel aan volledig bepakt en bezakt rondrijden. Keep it simple dus.
Zoals jij omschrijft, wil je dus alles, maar dan ook alles in de vouwwagen... wordt je vouwwagen dan niet veel te zwaar (iets wat ik vaak zag deze zomer onderweg) en je trekauto te licht?
Een combinatie waarbij de auto "leeg" is en de vouwwagen helemaal vol, lijkt me niet fijn rijden...

En weet je wat zo fijn is aan alles voor het kamperen in de vouwwagen hebben?  Na de vakantie rijd je zo hoppa alles in 1x naar de stalling en heb je de rest van het jaar die spullen niet in je huis/schuur/garage  :)
Als ik dat zo lees, ben je op die wijze een snelle wagen, terug een trage wagen aan het maken door al die extra dingen die je dient te doen en dan vraag ik me af wat nog het voordeel is van een snelle wagen als je daarna telkens al die tijd daar terug moet insteken om de dingen van hier naar daar te verhuizen, op te binden, .... Dat komt dan het trekken niet ten goede. Als het dan toch de bedoeling is langer op de plaatst te blijven zou ik dan kiezen voor een ruimere wagen waar ik meer werk heb om op te bouwen maar de dingen er wel in kan hebben.

Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #18 Gepost op: augustus 19, 2021, 08:56:37 am »

Als ik dat zo lees, ben je op die wijze een snelle wagen, terug een trage wagen aan het maken door al die extra dingen die je dient te doen en dan vraag ik me af wat nog het voordeel is van een snelle wagen als je daarna telkens al die tijd daar terug moet insteken om de dingen van hier naar daar te verhuizen, op te binden, .... Dat komt dan het trekken niet ten goede. Als het dan toch de bedoeling is langer op de plaatst te blijven zou ik dan kiezen voor een ruimere wagen waar ik meer werk heb om op te bouwen maar de dingen er wel in kan hebben.

Hoi FriedelP,

Weet niet zeker of je opmerking voor ons bedoeld was, maar wij verhuizen dus niets en binden niets op.

Al onze kampeerspullen zitten gewoon IN de Alpha en het enige wat ik doe is voor 4 personen 4 tassen kleding in/uit de auto pakken. bij aankomst of vertrek.
Wij hebben niets op de Imperiaal. Is voor ons niet nodig.

Wat misschien goed is om te beseffen: dit type vouwwagen is bedoeld voor 2 personen en rondreizen. Ga je er met 4 man in/mee weg, dan ga je direct consessies doen qua ruimte, spullen, een extra tent of aanbouw-deel, 2 extra stoelen, etc, etc...

Ons gaat het prima af met 4 personen waarvan 2 in een bijzet tent. Maar écht snel wordt een snelklapper pas, als je met z'n 2en gaat, dus hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is.

Desondanks krijgen wij op elke camping waar we komen van de mensen om ons heen te horen: "wat staan jullie snel!" zohee, jullie zijn snel klaar!, etc, etc.... :J

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #19 Gepost op: augustus 19, 2021, 09:09:43 am »

Hoi FriedelP,

Weet niet zeker of je opmerking voor ons bedoeld was, maar wij verhuizen dus niets en binden niets op.

Al onze kampeerspullen zitten gewoon IN de Alpha en het enige wat ik doe is voor 4 personen 4 tassen kleding in/uit de auto pakken. bij aankomst of vertrek.
Wij hebben niets op de Imperiaal. Is voor ons niet nodig.

Wat misschien goed is om te beseffen: dit type vouwwagen is bedoeld voor 2 personen en rondreizen. Ga je er met 4 man in/mee weg, dan ga je direct consessies doen qua ruimte, spullen, een extra tent of aanbouw-deel, 2 extra stoelen, etc, etc...

Ons gaat het prima af met 4 personen waarvan 2 in een bijzet tent. Maar écht snel wordt een snelklapper pas, als je met z'n 2en gaat, dus hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is.

Desondanks krijgen wij op elke camping waar we komen van de mensen om ons heen te horen: "wat staan jullie snel!" zohee, jullie zijn snel klaar!, etc, etc.... :J
Het was zeker niet bedoeld als een opmerking naar iemand specifiek. Enkel een bedenking dat als je veel spullen van het een naar het ander moet verhuizen en dingen er af en op moet zetten, je dan niet moet gaan nadenken of het nog de juiste wagen is.
Ik ben er van overtuigd dat de Alpha een snelle wagen is voor twee personen en zeker in bepaalde situaties. Als wij nog maar met twee gaan kamperen, staat die zeker hoog op de lijst om naar te kijken.
Aan de andere kant moet je hem inderdaad gebruiken voor wat hij bedoeld is, en als je dan in een situatie komt dat je teveel extra taken na zetten en zo moet gaan doen met het materiaal dat je mee neemt of je met meer zijn, .... Dan moet je deze vraag denk ik wel gaan stellen of het wel de juiste wagen is voor jouw situatie.

Gelogd

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #20 Gepost op: augustus 19, 2021, 09:28:26 am »

Ik begrijp al die extra dingen niet zo. Enige wat ik extra moet doen is kleding uit de auto halen en sup van imperiaal. Ben met twee kleine kinderen en idd daar is de wagen niet initieel voor ontwikkeld. maar de flexibiliteit die hij heeft maakt dat we voor deze hebben gekozen.. als we een weekend gaan is het openklappen en luifel. Gaan we bijv. Inde mei vakantie en is het in de ochtend nog heel koud dan bouwen we hem helemaal dicht en zijn we wat langer bezig.
Wel of geen zijwanden erin of 1 voorwand. Het is met hoe we staan, wat het weer doet etc. Vind het ideaal. En alsnog is het een stuk sneller dan onze vorige 123 systeem.


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

RR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Campinhg met Trekking
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #21 Gepost op: juni 29, 2022, 08:15:18 pm »

Ten einde van de zoektocht toch nog maar een berichtje in dit topic.
Het is een Campooz Lazy Jack Camping geworden met nog de trekking luifel erbij.

Voornaamste redenen hiervoor zijn:
- Snelle opzetten
- Mega laadbak voor de spullen
- Service die bij Campooz geweldig schijnt te zijn in geval van een defect of probleem
- Verschillende opties van opzetten voortent met bv 1 of twee zijwanden, met de trekking luifel er nog bij kunnen we een mega luifel zo creeeren als de staplaats groot genoeg is.

Waarom niet CCC of Itinea.... eigenlijk vooral dat het lijkt alsof de voortent maar ook de zijtent voor de kinderen veel tijd zou kosten. En de hogere prijs van die vouwwagens. En ook nog de laadruimte die toch wel wat beperkt lijkt.
Waarom niet de Campooz Red Ruby..... omdat moeders de vrouw het van binnen donker vond ogen en Campooz geen opzetfilmpje beschikbaar had ten tijde van bestellen waardoor ik toch wat zorgen had over het opzetgemak. Daarbij lijkt de luifel van de red ruby erg laag en onpraktisch om echt lekker onder te zitten.

Morgen gaan we een paar dagen de Lazy Jack testen of het ook echt zo is als we bedacht hebben.
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2022, 08:17:37 pm door RR »
Gelogd

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #22 Gepost op: juni 29, 2022, 08:49:02 pm »

Leuk gefeliciteerd. Wij twijfelde ook tussen de campooz en Alpha of combicamp. Uiteindelijk de Alpha geworden maar de looks van de campooz zijn erg fraai

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #23 Gepost op: juni 29, 2022, 11:16:53 pm »

Dus van de ene verrassing naar de andere! Gefeliciteerd met jullie aankoop. 
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #24 Gepost op: juni 30, 2022, 05:05:21 am »

Gefeliciteerd met jullie aankoop

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #25 Gepost op: maart 24, 2024, 12:04:02 pm »

Ik begrijp al die extra dingen niet zo. Enige wat ik extra moet doen is kleding uit de auto halen en sup van imperiaal. Ben met twee kleine kinderen en idd daar is de wagen niet initieel voor ontwikkeld. maar de flexibiliteit die hij heeft maakt dat we voor deze hebben gekozen.. als we een weekend gaan is het openklappen en luifel. Gaan we bijv. Inde mei vakantie en is het in de ochtend nog heel koud dan bouwen we hem helemaal dicht en zijn we wat langer bezig.
Wel of geen zijwanden erin of 1 voorwand. Het is met hoe we staan, wat het weer doet etc. Vind het ideaal. En alsnog is het een stuk sneller dan onze vorige 123 systeem.


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
Leuk om terug te lezen nu de vakantie dichterbij komt en ik nog serieus na moet gaan denken hoe ik de vouwwagen wil inpakken. Voordeel is dat dit jaar beide keren de sup niet mee hoeft ivm gebrek open water om het te gebruiken.

Ben benieuwd wat ik allemaal in de bak/keuken/disselbak krijg. De disselbak is zeer ruim dus dat is zeer gunstig. Had ook al gelezen dat mensen de extra bak voor de as gebruiken voor tentdelen. Misschien past de gastencabine er wel in. Aan de andere kant heb ik die wel redelijk snel nodig bij op opbouwen.
Had er eigenlijk al rekening mee gehouden dat de twee tafels en 2 lompe stoelen en 2 vlinderstoelen op de imperiaal moeten. Maar wellicht past er toch nog wat in de bakken. Heb 3 curver kratjes voor in de bak waar los spul in kan. En verder wil ik beddengoed en kleding in de auto leggen.

Al met al zulke we alles wel makkelijk meekrijgen, maar het is even de vraag hoe het het makkelijkst is zodat we niet alles drie keer in handen hebben.

Wat ik het voordeel vind van de laadruimte ten opzichte van andere modellering dat die tijdens kamperen zeer goed benaderbaar is. Bij de vorige gebruikte we die ruimte te weinig omdat je bij de achterste helft gewoon niet makkelijk bij kon. Zo ook de ruimte (slaapplek) die we onder een bed hadden. Tijdens het kamperen zal de ruimte onder het bed gebruikt worden als kledingkast.
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 180
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #26 Gepost op: maart 25, 2024, 04:03:05 pm »

Ik ben toch wel benieuwd hoe jullie dat doen met stoelen in de Alpha.
Bij mij liggen de gastencabine, dak, voor- en zijwanden, tenttapijt, tafel, alle stokken en dit jaar ook de luifel in vouwwagen.
Ik zie niet hoe ik daar nog stoelen bij moet krijgen...
De stoelen liggen bij mij op de imperiaal en de gastencabine blijft dit jaar thuis omdat de oudste in een tentje gaat slapen, maar daar komt de luifel voor in de plaats.
Ik heb alles al uit de zakken gehaald en opgevouwen om plaats te creëren, maar 4 stoelen gaan echt niet passen.
Wij zijn maar met zijn drieën, mijn 2 jongens en ik, dus de alle bagage past in de auto en anders heb ik nog een dakkoffer.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Trigano Itinea als verrassing
« Reactie #27 Gepost op: maart 25, 2024, 04:19:02 pm »

Ik ben toch wel benieuwd hoe jullie dat doen met stoelen in de Alpha.
Bij mij liggen de gastencabine, dak, voor- en zijwanden, tenttapijt, tafel, alle stokken en dit jaar ook de luifel in vouwwagen.
Ik zie niet hoe ik daar nog stoelen bij moet krijgen...
De stoelen liggen bij mij op de imperiaal en de gastencabine blijft dit jaar thuis omdat de oudste in een tentje gaat slapen, maar daar komt de luifel voor in de plaats.
Ik heb alles al uit de zakken gehaald en opgevouwen om plaats te creëren, maar 4 stoelen gaan echt niet passen.
Wij zijn maar met zijn drieën, mijn 2 jongens en ik, dus de alle bagage past in de auto en anders heb ik nog een dakkoffer.
Ik ben ook zeer benieuwd. Maar wellicht heb ik ook gewoon te lompe stoelen.
Maar ben benieuwd of er mooie tips langskomen, eventueel ondersteund met foto's.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal