Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voortent Lazy Jack video  (gelezen 3733 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 920
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Voortent Lazy Jack video
« Gepost op: mei 29, 2022, 11:12:31 pm »

Ik ben verschillende wagens aan het vergelijken. De Lazy Jack lijkt me een hele mooie wagen, maar qua opzetgemak/tijd ben ik zeer benieuwd naar het opzetten van de voortent. Heeft iemand daar een video van gevonden? Kom het vreemd genoeg nergens tegen. Heeft iemand praktijkervaring hoe gemakkelijk of moeilijk het is, hoeveel tijd het kost?
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Voortent Lazy Jack video
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2022, 06:58:53 am »

Wij maken er nooit een wedstrijd van, maar het is goed te doen hoor. Ik denk dat wij hem met z'n tweeën binnen een half uurtje de voortent hebben staan. Bij de aflevering zit een duidelijke handleiding en alles wijst vanzelf. Wij zijn net terug van een hemelvaartvakantie. Ik ben toen alleen voorruit gereden en mijn vrouw en kinderen zouden pas s avonds laat komen. Zonder te haasten of te treuzelen heb ik de wagentent en de trekking-luifel in mijn eentje in een uurtje staan. Het inrichten (lampje ophangen, keukenspulletjes uitpakken, bed opmaken, tafel en stoelen neerzetten ed) duurt altijd het meeste tijd. Dat nam bij mij 1,5uur in beslag, maar daarna was ik ook helemaal klaar. De trekking luifel kost helemaal geen tijd. Ik denk dus, wanneer je het een paar keer gedaan hebt, je binnen een uurtje alles hebt staan, en dan kan gaan inrichten. En hoe lang dat duurt hangt af met hoeveel spullen je meeneemt ;-)

Ga eens kijken bij een dealer; wanneer je op voorhand even belt, wil die vast wel even demonsteren hoe je in en uitklapt, en kan je de eenvoudige opbouw van de voortent zien.
Je zou ook in het weekend van 11juni eens op het CampooZ weekend kunnen komen kijken. Dat wordt dit jaar in de buurt van Emmen georganiseerd. Daar staan ruim honderd enthousiasten CampooZ bezitters, met verschillende wagens. Alle types zijn aanwezig. Daar kun je zeker alle informatie vinden die je nog wil hebben. Kijk eens op de website van CampooZ voor meer Informatie.
Succes met het maken van een keuze!
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2022, 07:04:35 am door Stiebe »
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Voortent Lazy Jack video
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2022, 08:02:09 am »

Hoi,

Hier zie je de voortent opzet instructie (03:50): https://youtu.be/HmF-stIIcyI?t=232

Maar same here, wij hebben hem nog maar 1 keer opgezet. Het is wat meer gepuzzel (het oude bouwwagen principe) dan bv een combi camp of een 123 systeem, maar prima te doen. Met wat handigheid leg je de stokken zo neer en klik je alles in elkaar, in je eentje is er wel wat acrobatiek nodig om het frame staande te houden.

De inrichting, maar ook het kijken hoe je hem gaat neerzetten kost ons ook de meeste tijd. De tent opzetten (klappen, vouwen, bouwen en haringen) is altijd snel gedaan.

Zowel het dak van de camping als de trekking luifel kan je laten zitten met inklappen.

Wij gebruiken de camping voortent alleen als het echt koud is en er geen vuur gestookt mag worden, normaal is het de trekking luifel die weer wat makkelijker op te zetten is.

Met hemelvaart een stel met een FF, die waren snel klaar met zen 2-en om het dak+frame (als zijnde luifel) op te zetten.

PS: Iedereen die de trekking luifel ziet, en de camping versie heeft, wil toch ook wel de trekking luifel erbij hebben merk ik ;)

« Laatst bewerkt op: mei 30, 2022, 08:07:41 am door EriLin »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voortent Lazy Jack video
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2022, 08:21:19 am »

Ik heb geholpen met het afbreken van de Lazy Jack,  de voortent viel mij tegen als je kijkt hoe goed er nagedacht is over de wagentent zelf want dan komt het voortentframe er wel wat bekaaid van af.

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Voortent Lazy Jack video
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2022, 09:13:41 am »

Ik heb geholpen met het afbreken van de Lazy Jack,  de voortent viel mij tegen als je kijkt hoe goed er nagedacht is over de wagentent zelf want dan komt het voortentframe er wel wat bekaaid van af.

Zeker, had best in staal gemogen ipv aluminium, voelt een beetje shabby aan, vraag me af of het een goede windvlaag aankan.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 920
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Voortent Lazy Jack video
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2022, 12:52:03 pm »

Dank je voor het filmpje. Ik heb hem in het echt ook bekeken. Over de wagen ben ik heel erg enthousiast maar de voortent (die binnenruimte wil ik zeker wel hebben) is toch wel een flinke afknapper zo te zien.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Voortent Lazy Jack video
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2022, 09:19:01 am »

Op we world CampooZ dag van afgelopen jaar hebben we de RR gezien, leuk concept maar niet voor ons. Dit zijn de punten waarop de LJ voor ons nog steeds de beste keuze is:
- Donkere slaapcabines: hoe donkerder hoe beter voor ons, het blauwe doek van de RR laat veel te veel licht door.
- Goed afgesloten slaapcabine: zowel mijn vrouw als zoontje houden niet van beestjes in de slaapcabine en bij de RR Azië ik niet hoe je die (behalve de centrale cabine) echt dicht krijgt.
- Luifel: als mooi-weer kampeerders leven wij onder de luifel. Daarom hebben wij dan ook de trekking variant, voor als het weer niet zo lekker is als wij willen hebben we 2 zijwanden voor de luifel.

Denk goed na of je wel echt de Camping variant wil kopen, op de Facebook groep heb ik al heel wat berichten voorbij zien komen van mensen die later toch de overstap maken naar de Trekking variant en de Camping voortent op zolder belandt.

En over de stof: Ten Cate doek is natuurlijk super goed. Het rip-stop katoen van de LJ (waar stiekem dus polyester in zit) ademt iets minder dan 100% katoen maar met alle ventilatie van de LJ hebben we daar in de praktijk geen nadeel van ondervonden.

“Wij van wc-eend adviseren wc-een”
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal