Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack  (gelezen 10435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #30 Gepost op: augustus 31, 2022, 12:23:04 pm »

Wel het juiste jaar gekozen om er 1 te kopen. Voor 2023 is hij 2k duurder geworden.
Prijsstijging bij de LJ is een stuk minder zie ik.
Gelogd

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #31 Gepost op: september 01, 2022, 07:33:34 pm »

Wel het juiste jaar gekozen om er 1 te kopen. Voor 2023 is hij 2k duurder geworden.
Prijsstijging bij de LJ is een stuk minder zie ik.

Waar kan je de nieuwe prijzen vinden?
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #32 Gepost op: december 27, 2022, 04:06:57 pm »

Leuk dat er gekozen is voor de Red Ruby. Ik vind het een hele mooie wagen en overweeg hem. Maar ben wel benieuwd hoe het in de praktijk zit met opzetten en vooral ook de waterdichtheid. Had begrepen dat het een ander doek is dan de andere Campooz modellen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #33 Gepost op: december 27, 2022, 07:41:02 pm »

Klopt,  het is ten Cate tentdoek  :J
Gelogd

jlgversteeg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Campooz red ruby
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #34 Gepost op: januari 22, 2023, 08:13:12 pm »

Een poosje uit de lucht geweest, maar we zijn er weer.
Hoe is het ons vergaan met onze nieuwe aanwinst?
Kortgezegd, positief maar helaas ook negatief. De vakantie was heerlijk, maar eerlijk is eerlijk dat de Red Ruby toch een beetje tegenviel.
Dat is grotendeels wennen, dat realiseren we ons ook zeker wel. Maar grootste punt waar we tegenaan liepen is dat de tent toch echt anders was dan wat we in de showroom hadden gezien. Hier waren we voor vertrek al achter gekomen tijdens een korte proef-opzet-sessie. Ook al melding van gedaan, maar de tijd was te kort om er nog echt iets mee te doen. Daarbij verzekerde ze ons bij de vouwwagenzaak dat het wel goed zou komen. Helaas was dat (zodra we in Oostenrijk stonden) niet zo. Na onze vakantie is de tent dan ook retour gegaan waarna ze op ons verzoek aanpassen hebben verricht aan de tent. Dit zat hem vooral in het aanbrengen van ringen en aanpassen van de stokken zodat de constructie gelijk was aan hetgeen we in de showroom hadden gezien. Dit is overigens allemaal netjes gedaan. Helaas is de vouwwagen daarna echter de stalling in gegaan en gaan we pas met hemelvaart ervaren of de aanpassingen naar onze wens zijn.

Over het algemeen zijn we positief. Het bed is fantastisch, easyload is heerlijk, de wagen ligt fijn achter de auto, binnenruimte is top, de 2 kinderen slapen heerlijk in hun eigen ruimtes (links en rechts naast de master bedroom) etc. En de service van de vouwwagenzaak is ook top!

Wat minder te spreken zijn we over het ontbreken van duidelijke info wat er per modeljaar verandert maar ook dat er blijkbaar toch te weinig getest wordt voor de aanpassingen doorgevoerd worden.

Wordt vervolgd!
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #35 Gepost op: januari 22, 2023, 08:41:15 pm »

Interessant, ben benieuwd.
We hebben dus bijna een showmodel 2022 gekocht. (Staat nog te koop voor de liefhebbers, in het zuiden voor €10.700 geloof ik).

De verandering van 2021 naar 2022 waren de zwarte spanbanden en de hulpstokken aan de binnenkant tegen het buitenspel aan. Uiteindelijk is hij afgevallen maar wel een heel gave tent.
Gelogd

jlgversteeg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Campooz red ruby
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #36 Gepost op: januari 26, 2023, 10:28:27 am »

Het is ook zeker een hele gave tent! En persoonlijk denk ik dat de eerste keer alles altijd een beetje zoeken en wennen is.
Overigens meerdere zware onweersbuien getrotseerd en geen lekkages o.i.d.. Dus wat dat betreft helemaal goed.
In mei gaat hij weer naar buiten en gaan we ervaren of de aanpassingen positief zijn.

Gelogd

jlgversteeg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Campooz red ruby
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #37 Gepost op: juni 22, 2023, 10:38:46 am »

Weer een update!

Tussen Hemelvaart en Pinksteren weer heerlijk genoten op de camping in Oisterwijk.
De Red Ruby heeft ons inmiddels overtuigd. Het is fantastische tent die met de gedane aanpassingen redelijk snel staat.
Opzetten ging redelijk vlot (de handigheid begint te komen), inklappen is helemaal snel te doen.
Daarnaast blijft de kleurstelling een eye-catcher (wat wij wel leuk vinden).
Het klimaat in de tent is prettig, maar ook de mate van flexibiliteit die de tent biedt (door de mogelijkheid van in- en uithalen van de voor- en zijwanden) is echt handig.

Wij zijn tevreden!   
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #38 Gepost op: juni 22, 2023, 10:48:24 pm »

Fijn dat jullie er inmiddels helemaal blij mee zijn! Het is een prachtige wagen.
Gelogd

Joppe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Aart kok
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #39 Gepost op: maart 17, 2024, 03:57:45 pm »

Misschien wat laat, laatste bericht is van juni 2023, maar ik probeer het toch.  Wij overwegen nu ook de Red Ruby vanwege handige binnenruimte, maar ik heb nog wat vragen waar ik niet goed antwoord op kan vinden.
-Hoeveel gaat de tent in zijn geheel heen en weer in stevige wind? en dan specifiek de lage 'loshangende' gedeeltes die de bedoeïne stijl maken?
- kan je eigenlijk de keuken ook op de laadklep zetten zoals bij alle andere campooz modellen?
- bevalt de vouwwagen nog steeds?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #40 Gepost op: maart 17, 2024, 04:33:15 pm »

Inmiddels is het model weer herzien begreep ik. De mooie blauwe kleur van het dak is vervangen door donkerrood. Helaas.
Wat me wel een positieve verandering lijkt is dat ze heel wat klittenband hebben vervangen voor ritsen.

Volgens mij kan de keuken niet op de laadklep. De laadklep is niet toegankelijk want daar zit zeil. En die kant is de ingang voor het bed.
Gelogd

Joppe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Aart kok
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #41 Gepost op: maart 17, 2024, 04:35:34 pm »

Ik vind die donkerrode kleur wel wat hebben eerlijk gezegd, nou ja ieder zo zijn voorkeur.
Hebben jullie al eens stevige wind doorgemaakt met de RR? Ik vrees dat ie dan heel veel op en neer gaat en dat lijkt me dan niet zo prettig.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #42 Gepost op: maart 17, 2024, 04:57:36 pm »

Ik vind die donkerrode kleur wel wat hebben eerlijk gezegd, nou ja ieder zo zijn voorkeur.
Hebben jullie al eens stevige wind doorgemaakt met de RR? Ik vrees dat ie dan heel veel op en neer gaat en dat lijkt me dan niet zo prettig.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik heb geen Campooz, dus met gebruikerservaring kan ik je helaas niet helpen.
Gelogd

Ernst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: Campooz lazy Jack 2024
Re: Keuzestress: Red Ruby / Lazy Jack
« Reactie #43 Gepost op: maart 17, 2024, 05:30:22 pm »

wij hebben onlangs een LJ gekocht. gaan hem voor het eerst gebruiken tijdens het klapweekend  dus dat wordt wat met al die starende blikken  :#
dus ik kan ook nog niet zoveel vertellen behalve dan dat het easyload en de ruimte van dat ding echt super zijn.
ook wat er nog boven opgelegd kan worden is veel. Maar de echte test dus straks pas. Dan weet ik ook of de tent echt werkt zoals ik denk/hoop dat het gaat :D

wij hebben iig voor een LJ gekozen ivm de extra privacy gedeelte als je uit bed stapt vs zoals bij de red ruby gelijk in je voortent staat. Dat was voor mijn vrouw 1 van de redenen voor een LJ ipv RR.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal