Wij hebben sowieso de voorkeur voor een camping variant.
Is mijn conclusie juist dat de basistent van de LJ dus wel snel staat, maar de voortent echt wel wat werk is?
Wij hebben de LJ camping een keer gehuurd, de basis is vrij snel, zeker als je wat ervaring hebt. De voortent vond ik een niet prettig, veel stokken, gesleep met wanden, het gaat allemaal niet heel snel. uiteraard is ervaring hier ook een pré, maar echt snel zal het nooit gaan.
Overigens is ook onze ervaring dat de meeste tijd juist op gaat aan inrichten zodra de tent staat. Maar dat is weer een andere discussie.
Het inrichten kost inderdaad veel tijd. Wat wij vooral misten aan die tent was het gemak van een kant en klare keuken, ondanks dat ze een keukenblok verkopen waar je al je spulletjes al in kan doen, moet je deze toch opzetten en dan het fornuis erop installeren.
Heeft het katoen van de RR echt nog voordelen boven het ripstop van de LJ?
Lastig te beoordelen, mijn gevoel zegt dat van Tencate wat beter is (wij hebben nu een vouwwagen met Tencate doek). Tencate heeft volgens mij een goede naam en is al wat jaartjes in de markt actief. Wij hebben wat pech gehad met de gehuurde LJ, dus wij zijn misschien ook wat bevooroordeeld. Lang verhaal kort: wij hadden een flinke scheur in het doek na een storm en wat stinknadelen van het basisframe die los zijn gekomen. Waarschijnlijk gewoon pech, maar alles bij elkaar opgeteld was het een reden om niet voor een LJ te gaan. Echter snap ik wel waarom het een populaire vouwwagen is, en de service is volgens mij prima.