Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse  (gelezen 1796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duendes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Gepost op: juli 09, 2022, 08:42:59 pm »

Beste mensen,
Graag jullie advies over de juiste montage van de garderobestang op een Odyssee 2012/2013.
Tijdens het proef opzetten van de VW viel het ons op dat de verticale stang (onderdeel nr. 500555EA40) van de garderobestang constructie de grond niet aanraakt, na verschillende posities van het kruisstuk te hebben geprobeerd lijkt het erop dat deze verticale stang (gemarkeerd met rode pijlen) nooit de grond aan zal raken..  ::) waarschijnlijk doe ik iets fout.. maar wat?
Volgens de tekening zijn alle onderdelen van de garderobestang compleet maar echter is de onderste stang (400mm รก 22mm) te kort lijkt mij..
Heeft misschien iemand een foto van een goed geplaatste garderobe stang?
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2022, 08:57:11 pm door Duendes »
Gelogd

Harmen82

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Rondo XL
Re: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2022, 09:48:04 pm »

Deze stang komt ook niet op de grond te staan. Waarschijnlijk zit er in het bed frame een gat waar de punt van deze stang in valt.
Wij hebben ook altijd ruzie met deze gaderobestangen maar na het afspannen van de tent zit het wel altijd op z'n plek.
Succes met het opzetten.
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2022, 09:51:23 pm »

Ik heb een Odyssee uit 2014 maar de constructie is vermoedelijk hetzelfde: er hoort nog een stang onder de verticale stang. Staat niet op de tekening vreemd genoeg. De stang die mist heeft de vorm van een T-stuk die steunt op beide bedranden, en uit mijn hoofd iets van 20 cm hoog is.
Gelogd

Duendes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Re: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2022, 10:15:03 pm »

@Harmen82, de onderste verticale stang (40 cm) heeft een idd een pen onderin, het gat op het bed frame hebben we nog niet kunnen vinden..
ik denk dat we een extra 22mm stang meenemen (@ 1mtr.) met een pen onderin, mochten we het gat op het bed frame niet vinden dan kan ik het alsnog op de grond bevestigen.

@klapkei, dit zou kunnen verklaren waarom we het gat (bevestigingspunt) van de onderste verticale stang niet kunnen vinden.. ik zal even kijken of we alsnog aan de T-stuk kunnen komen..

Bedankt!
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Gelogd

Duendes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Re: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2022, 10:50:33 pm »

Het T-stuk ziet er zo uit:
https://www.tenttrailercenter.nl/product/garderobestok-onderstuk-odyssee-m-pl18507-zn

Ah top.. m.b.v. de onderdeelnummer van de T-stuk heb ik onderstaande tekening gevonden,  zo te zien denk ik dat beide onderdelen, de stang (nr.270) en de T-stuk (nr.269) zijn afgeleverd met Odyssee's  vanaf 2014, maar ergens las ik dat sommige nieuwe onderdelen ook te gebruiken zijn op een oudere model, toch een belletje plegen naar de distributeur..
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2022, 07:34:22 am door Duendes »
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2023, 09:53:15 pm »

Grappig, ik zie hier dat ik die stang dus altijd precies verkeerd om monteer... Weer wat geleerd.
Gelogd

Snoekie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.0
Re: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2023, 10:18:14 am »

Weet iemand of dit ook geldt voor de Odyssee 2.0? Wij hebben precies hetzelfde probleem. De verticale garderobestok bungelt maar wat boven de grond en de achterkant van de vouwwagen hangt veel te laag (de horizontale buizen van de slaapcabine aan de achterkant hangen heel laag).
Gelogd

SENG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2023, 08:33:27 pm »

Weet iemand of dit ook geldt voor de Odyssee 2.0? Wij hebben precies hetzelfde probleem. De verticale garderobestok bungelt maar wat boven de grond en de achterkant van de vouwwagen hangt veel te laag (de horizontale buizen van de slaapcabine aan de achterkant hangen heel laag).

Bij de 2.0 komt er een stok onder die op grond rust, bij oudere versie komt deze tussen de bedden volgens mij.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2023, 09:09:05 pm »

Bij onze Odyssee 2016/17 zit r aan de verticale garderobe stang een soort trap steun die je op de bedden laat rusten. Neem aan dat de nieuwere modellen dat ook hebben ipv een stang tot de grond? @Snoekie geen idee waarom de achterkant te laag hangt. Heb je de voortent wel volledig uitgetrokken? Of loopt de plaats waar jenstaat erg af?
Gelogd

SENG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2023, 09:07:18 pm »

Heb de instructie voor Odyssee vanaf 2020 bijgevoegd, wel in het frans.....
Plaatje op pagina 6 stap 12 is echter wel duidelijk, zit een grondstok bij als het goed is
Gelogd

Snoekie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.0
Re: Juiste montage van de garderobestang in een Odysse
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2023, 12:13:23 am »

Bedankt SENG! Het lijkt erop dat we het niet juist in elkaar hebben gezet, de grondstof moet idd verlengd worden. We gaan het snel uitproberen!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal