Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Harde klap  (gelezen 1319 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bobastic

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Harde klap
« Gepost op: juli 20, 2022, 07:32:47 pm »

Net de vouwwagen aangekoppeld om voor 2 weken naar de stalling te brengen  bij de eerste drempel harde klap. Gelukkig werkte de breekkabel perfect en stond de odyssee direct stil. Dat was even schrikken. Behalve de kabel lijkt er niks beschadigd. Of is er nog iets wat ik na moet kijken na zo'n klap. Ik reed nog geen 15 kmh.
Gelogd
Wat er ook gebeurt, altijd blijven klappen..... 🏕

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Harde klap
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2022, 08:05:00 pm »

Niet goed op de trekhaak gezet?  Manier om te controleren: na het vastkoppelen met het neuswiel de wagen omhoog draaien. Als de auto mee komt zit de kogel goed vast.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Berichten: 802
Re: Harde klap
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2022, 08:13:03 pm »

Dat is schrikken. Hebben wij ook eens gehad. We vertrokken op een camping en dit gebeurde. Voor hetzelfde geld was hij de helling af gegaan, dwars door de caravan heen die daar stond. Schrikken X 100. Vanaf toen controleren we alles 5x en hebben we een reserve breekkabel mee.

Heb je hem van de rem afgekregen? Die zat bij ons behoorlijk vast toen.
Ook een Odyssee trouwens :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Bobastic

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Harde klap
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2022, 08:33:55 pm »

Niet goed op de trekhaak gezet?  Manier om te controleren: na het vastkoppelen met het neuswiel de wagen omhoog draaien. Als de auto mee komt zit de kogel goed vast.

Ik til hem altijd aan de dissel op en dan komt de auto ook mee. Blijkbaar ben ik dat deze keer vergeten.....

Dat is schrikken. Hebben wij ook eens gehad. We vertrokken op een camping en dit gebeurde. Voor hetzelfde geld was hij de helling af gegaan, dwars door de caravan heen die daar stond. Schrikken X 100. Vanaf toen controleren we alles 5x en hebben we een reserve breekkabel mee.

Heb je hem van de rem afgekregen? Die zat bij ons behoorlijk vast toen.
Ook een Odyssee trouwens :)


Rem los krijgen was nog net te doen maar niet makkelijk idd. Schrikken  was her zeker. Daarna rijden was ook wel ff een ding qua spanning.

Tip van extra breekkabel is wel een goede. Ga ik ook doen.
Gelogd
Wat er ook gebeurt, altijd blijven klappen..... 🏕

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Harde klap
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2022, 12:41:59 am »

Ik til de auto altijd op met het neuswiel ter controle. Desalniettemin is mijn aanhanger ooit twee keer los gekomen tijdens het rijden. In beide gevallen leeg, in beide gevallen bleef hij aan de remkabel hangen (en ging dus niet op de rem). De eerste keer dacht ik dat ik vergeten was te controleren. De tweede keer heb ik per direct de koppeling vervangen. Die vertrouwde ik niet meer. Sindsdien nooit meer los gekomen. Kortom, ik zou voor de zekerheid de koppeling zelf ook maar heel goed controleren. Normaal gesproken valt een moderne koppeling eigenlijk altijd goed op de haak. Niet zoals vroeger dat je hem echt handmatig moest koppelen en vergrendelen.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2022, 12:44:41 am door sanderv »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Harde klap
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2022, 12:43:56 am »

En als je een nieuwe breekkabel koopt: koop een originele. Er is veel namaaktroep in omloop die niet of niet goed werkt. Het breken van kabel of breekoog komt heel nauw.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal