Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Stuntelen met luifel Odyssee  (gelezen 1278 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Stuntelen met luifel Odyssee
« Gepost op: augustus 11, 2022, 09:04:43 am »

Wij hebben gisteren weer onze nieuwe Trigano Odyssee opgezet. Ik blijf wat ongelukkig met dat T-stuk dat je voor het uitklappen moet bevestigen. Maar goed: het is wel weer gelukt.

Wel liepen we deze keer tegen een ander probleem aan. We hebben de vouwwagen opgezet met grondzeil. Daarna gingen we de luifel opzetten, maar de boog van de luifel was breder dan de horizontale liggers die we aan de vouwwagen bevestigen. Het staat nu wel, maar we hebben best wel kracht moeten gebruiken om die horizontale liggers naar buiten te doen om ze aan de boog te kunnen maken.
We hebben de luifel twee keer eerder opgezet en toen kostte het lang niet zoveel moeite. Ergens eerder in het proces hebben we dus kennelijk iets fout gedaan. Iemand enig idee wat?

Het enige verschil ten opzichte van de vorige keren, is dat we nu het grondzeil ook hebben gebruikt. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat het verschil maakt.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

broodink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: Stuntelen met luifel Odyssee
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2022, 07:10:53 pm »

Je moet bij de voortent wel de buizen over de breedte op spanning zetten zodat de luifel er precies aan past.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Stuntelen met luifel Odyssee
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2022, 10:57:17 pm »

De palletjes van het T-stuk staan op de breedste stand en ook de easygrip stokken bij de voorwand zijn zo ver uitgeschoven als het doek toelaat.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

broodink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: Stuntelen met luifel Odyssee
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2022, 11:09:50 pm »

Mmmm, bij ons is het ook altijd wel ff passen en meten. Wij doen eerst de 3 stokken aan de hoofdtent en dan de boog ervoor. Dat is voor ons de beste oplossing.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal