Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Family met kindertent  (gelezen 3144 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jmulder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Family met kindertent
« Gepost op: september 18, 2022, 12:00:36 pm »

Hallo,

Wij overwegen de aankoop van een 3 Dog Traildog of Campwerk Family. Nu willen we er graag een tentje aan vastritsen(achterkant) zodat de kinderen hier in kunnen slapen, helaas kent men dit niet! Zijn er mensen welke hiervoor een alternatieve oplossing hebben bedacht? Ik bedoel dan bijvoorbeeld een tentje van een ander merk welke je er ook aan kan ritsen. Mocht er geen oplossing zijn dan hebben we geen andere keuze dan een los tentje buiten plaatsen.....
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Family met kindertent
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2022, 03:44:12 pm »

Dat lijkt me heel lastig een ander merk met precies dezelfde rits maat. Je kan het natuurlijk laten maken, bij Atomatent of Esvo bijvoorbeeld. Maar dan heb je het wel over een kostbaar tentje denk ik.
Gelogd

Mdroog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: Family met kindertent
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2022, 07:45:25 pm »

Hoi, wij hebben een Traildog en 2 kinderen. Wij hebben een bijzettentje erachter en hangen daar de keukenerker overheen zodat ze in de nacht droog naar de vw kunnen om te plassen. De achterdeur is als het warm is ook alleen met de hor dicht. Gaat super!!! (Ze gongen met 4jaar al in eigen tentje)
Ik heb met even in de FB groep gezocht en volgens mij heeft Jan D een achtertentje gemaakt?! Ik probeer een foto bij te voegen!!
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Family met kindertent
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2022, 10:47:16 pm »

Ik ben degene die de uitbouw op de foto van mdroog heeft gemaakt:)3]

Je kan dit ook prima bij een tentenmaker laten maken al gaat dit niet bij Campwerk passen omdat deze geen horizontale rits (voor keukenerker) heeft.

Deze uitbouw bestaat uit 3 stukken aan elkaar vastgezet tentstof; 1: rechthoek 220cmx175cm, 2 en 3: driehoek 220x180x126cm. bovenzijde rechthoek zit met YYK 10 rits aan tent vast, aan onderzijde zitten ogen voor de grondpennen.

Voor gebruik als slaaptent moet er nog een vastkuip onder, dit past direct hieronder. Helaas zitten de vertikale wanden niet met ritsen (mug en wind)dicht aan de basistent vast. Wil je een mugdichte slaapruimte hebben dan zou je een binnentent kunnen.

Als alternatief kan je ook de losse campooz slaaptent achter de basistent opstellen, uitdaging is dan wel weer hoe dit waterdicht te koppelen.

In dit draadje in de door mdroog genoemde fb groep heb ik de aangehechte foto gevonden hoe dit zou kunnen, uitdaging (of onmogelijkheid) is het waterdicht krijgen van de aansluiting. Een luifel erboven is denk ik het meest haalbare oplossing. De door mij gemaakte zeer eenvoudige luifel is hier zeer geschikt voor:-)

Bij ons hebben de kinderen maar weinig in de basistent van de Traildog geslapen. Met een scheidingswand is hier een ruime slaapruimte van te maken. Mocht je dan leefruimte tekort komen dan kan je een voortent overwegen (niet mijn voorkeur vanwege het onhandige opzetten en veelheid aan mee te nemen losse stokken) of de luifel van wanden voorzien. Van het laatste staan ook vele voorbeelden in de fb groep.

Bij ons hadden de kinderen zeer snel voorkeur voor het slapen in een bijzettent. De slaapruimte is dan weer beschikbaar als leefruimte. Indien gewenst zetten wij de ingang van het bijzettent onder en/of richting een luifel op. Dit kan ook prima onder een luifel aan de achterzijde, mijn eigengemaakte luifel (zie foto van mdroog) is hier uitermate geschikt voor. In geval van nood zijn ze dan snel (en droog) bij de ouders in de tent:)3]. Nu slapen wij alleen tijdens trekken, voor een enkele nacht met het hele gezin (5 personen) in de basistent.


« Laatst bewerkt op: september 20, 2022, 10:21:21 am door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Campwerk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Campwerk
Re: Family met kindertent
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2022, 01:40:48 pm »

Onze dochter heeft een aantal jaar in het extra slaapgedeelte van de Family geslapen. Hiervoor was voldoende ruimte. (Zelfs voor 2 kinderen). We hebben hiervoor het extra doek gebruikt dat je er tegenwoordig bij moet kopen, maar er in 2012 standaard bij zat.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal