Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Buizen van Voortent Trigano Cherverny  (gelezen 3421 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jack

  • Gast
Buizen van Voortent Trigano Cherverny
« Gepost op: augustus 16, 2009, 01:45:00 pm »

Kan iemand mij adviseren waar ik mijn tentstokken kan laten schoonmaken en opnieuw kan laten vergulden ?
Mijn tent stokken zijn namelijk gecorrodeerd dit was al zo toen ik hem tweede hands gekocht had. Maar nu zijn ze ook nog eens moeielijk inelkaar te schijven hierdoor.
Of heeft iemand de voortent van de Trigano cherverney uit 1994 te koop.

 
Gelogd

Rinus

  • Gast
Re:Buizen van Voortent Trigano Cherverny
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2009, 08:38:36 pm »

Hm, vergulden wordt een dure grap. Zie je ook niet veel, klapkarren met vergulde buizen.

Als de buizen een goud-achtige kleur hebben met hier en daar een soort regenboog-effect, dan zijn ze thermisch verzinkt.
Er zit dus een laagje zink op de buizen dat ze moet beschermen tegen roest (corrosie).
Als de buizen vochtig worden opgeborgen voor een heel jaar (lees : de wintermaanden), dan kan de zinklaag aangetast worden, met een soort van witte poederachtige struktuur er op.
De buizen van mijn klapkar zijn bijna allemaal min of meer aangetast, maar ik poets ze zo om het jaar even op met wat staalwol No: 00 (dubbel nul).
Dit is een klusje van niks, en één keer heb ik het door mijn dochter laten doen tijdens het opzetten. Kostte op die manier dus helemaal geen tijd.
Plukje staalwol om de buis heen houden en ongeveer twee keer heen en weer bewegen. Eventueel een paar werkhandschoenen er bij aantrekken als je bang bent dat je handen beschadigen.
Let wel: gewóón staalwol, en géén Brillo-sponsjes die je eerst nat moet maken, want we willen die buizen niet nat hebben !!!!

Succes met het schoonmaken van de buizen, en als je ze toch laat vergulden, laat het me even weten. Dan kom ik even kijken, want een vouwwagen met vergulde buizen is best wel een bezienswaardigheid. :H

 
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Buizen van Voortent Trigano Cherverny
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2009, 10:50:40 am »

Ik had hetzelfde bij de voortentstokken van mijn CombiCamp. Ik deed het opschuren aan het einde van het seizoen; daarna licht invetten met siliconenspray en plop......weer winterklaar. (De buizen had ik dan los in de garage liggen).
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

muis

  • Gast
Re:Buizen van Voortent Trigano Cherverny
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2009, 12:18:17 am »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3519.0.html op de laatste pagina van de instructie wordt een tip gegeven, buizen met "witte roest" inwrijven met een autopolish
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal