Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: zelf bermkeuken maken voor odyssee?  (gelezen 15288 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Gepost op: augustus 28, 2010, 09:06:15 pm »

Hallo,

wij hebben onlangs een tweedehands Trigano Odyssee uit 1998 aangeschaft, en we zijn daar inmiddels ook 3 weken mee naar Frankrijk getrokken. 
Het is een prima wagen die ons zeer bevalt, alleen mis ik een beetje een bermkeuken. 
Deze wagen heeft enkel een keuken die los in de wagen ligt, en die daar dan ook plaats inneemt. 

Mij lijkt het handiger een bermkeuken te hebben die achter aan de wagen hangt, waar dan ook meteen alle keukenspullen in zijn opgeborgen.  Nu moeten we telkens eerst de keuken uithalen en in elkaar steken, en daarna nog eens alle keukenspullen die in curverboxen zitten onder en rond deze keuken plaatsen.

Dus bedacht ik dat ik misschien zelf een bermkeuken zou kunnen maken, waarin ik dan de bestaande keuken zou kunnen inbouwen. 
Heeft iemand een idee of dat wel haalbaar is, want als ik dat doe, dan komt er toch nog een behoorlijk gewicht achteraan de wagen bij. 
Hebben jullie misschien ook enkele detailfoto's van hoe jullie keuken er uit ziet, en ook van hoe die aan de wagen bevestigd wordt?

Alvast bedankt.

Groeten,
Jame
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:36:34 am »

Hallo,

wij hebben onlangs een tweedehands Trigano Odyssee uit 1998 aangeschaft, en we zijn daar inmiddels ook 3 weken mee naar Frankrijk getrokken. 
Het is een prima wagen die ons zeer bevalt, alleen mis ik een beetje een bermkeuken. 
Deze wagen heeft enkel een keuken die los in de wagen ligt, en die daar dan ook plaats inneemt. 

Mij lijkt het handiger een bermkeuken te hebben die achter aan de wagen hangt, waar dan ook meteen alle keukenspullen in zijn opgeborgen.  Nu moeten we telkens eerst de keuken uithalen en in elkaar steken, en daarna nog eens alle keukenspullen die in curverboxen zitten onder en rond deze keuken plaatsen.

Dus bedacht ik dat ik misschien zelf een bermkeuken zou kunnen maken, waarin ik dan de bestaande keuken zou kunnen inbouwen. 
Heeft iemand een idee of dat wel haalbaar is, want als ik dat doe, dan komt er toch nog een behoorlijk gewicht achteraan de wagen bij. 
Hebben jullie misschien ook enkele detailfoto's van hoe jullie keuken er uit ziet, en ook van hoe die aan de wagen bevestigd wordt?

Alvast bedankt.

Groeten,
Jame

Er staat hier ergens een topic over een vendome die total loss is, de maten van de keuken van de vendome en odyssee zijn hetzelfde.
misschien is de keuken nog goed, zou zo moeten passen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:40:35 am »

Dat is DEZE denk ik
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:41:26 am »

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2010, 11:19:19 am »

Wat haal je je op de hals... Je zwaartepunt ligt totaal verkeerd met een keuken, daarnaast is de bevestiging niet aanwezig. Is het niet handiger een iets nieuwere wagen aan te schaffen?

Zeker als je de uren meetelt lijkt mij dat voordeliger.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

wies

  • Gast
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:05:53 pm »

Toch wel grappig 8)

Wij hebben afgelopen winter ook een trigano odyssee gekocht, met een keuken eraan! En wij zouden dolgraag een vouwwagen zonder keuken willen.
zie topic:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5692.msg56264.html#msg56264

Wij zijn in onderhandeling met een holtkamper-eigenaar, dus als je interesse hebt in een odyssee met keuken neem dan gerust contact op!
Gelogd

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 29, 2010, 04:30:28 pm »

Wat haal je je op de hals... Je zwaartepunt ligt totaal verkeerd met een keuken, daarnaast is de bevestiging niet aanwezig. Is het niet handiger een iets nieuwere wagen aan te schaffen?

Zeker als je de uren meetelt lijkt mij dat voordeliger.

Wij hebben deze odyssee zeer goedkoop kunnen kopen en de tent is nog prima in orde.  Dus heb ik geen zin om enkele honderden euro's te betalen enkel om een bermkeuken te hebben.

Zou het probleem van het zwaartepunt echt zo groot zijn?  Zo'n keuken weegt toch niet zo veel dacht ik. 
En ik weet niet hoe zo'n bermkeuken precies bevestigd wordt aan de wagen (dit is onze eerste vw), maar daar moet toch iets voor te bedenken zijn.

Groeten,
Jame
Gelogd

muis

  • Gast
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 29, 2010, 05:24:58 pm »

Bij de meeste vouwwagens zitten aan de achterkant 2 uitschuifijzers waar je de keuken op schuift. Deze zijn meestal vast te zetten met een draaiknop. Daarnaast zitten er klemmen op de wagen waarmee je de keuken tegen de wagen aan "trekt" en vast klemt.

Ik ben bang dat je je verkijkt op het gewicht van een keukenblok.

Van 10 - 12 september zijn we met een klapweekend in Zeewolde, misschien een idee om daar te komen kijken. Er zijn 2 Odyssee's bij. Waarvan 1 zeker met keuken :J Dan kun je ook zien hoe de bevestiging zit
Gelogd

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 29, 2010, 06:07:01 pm »


Van 10 - 12 september zijn we met een klapweekend in Zeewolde, misschien een idee om daar te komen kijken. Er zijn 2 Odyssee's bij. Waarvan 1 zeker met keuken :J Dan kun je ook zien hoe de bevestiging zit

Helaas moet ik dikwijls in de weekends werken en dat weekend dus ook.  Bovendien kom ik uit België (West-Vlaanderen) en is het voor mij een hele afstand om eens te komen kijken...

Groeten,
Jame
Gelogd

muis

  • Gast
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 29, 2010, 07:00:13 pm »

Tja, dat is wel een heel stuk rijden idd. We kunnen er wel foto's van maken (details en dergelijke :J )
Gelogd

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 29, 2010, 08:07:52 pm »

Tja, dat is wel een heel stuk rijden idd. We kunnen er wel foto's van maken (details en dergelijke :J )

dat zou ik nu eens fantastisch vinden   :W :W :W

groeten,
Jame
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 29, 2010, 08:48:30 pm »

Zal proberen om er aan te denken voor je.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 29, 2010, 08:49:43 pm »

dat zou ik nu eens fantastisch vinden   :W :W :W

groeten,
Jame

Daar gaan we voor zorgen dan, als die weer 'staat' tijdens het klapweekend!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

screech

  • Gast
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #13 Gepost op: september 06, 2010, 12:25:00 pm »

Wat haal je je op de hals... Je zwaartepunt ligt totaal verkeerd met een keuken, daarnaast is de bevestiging niet aanwezig.

Mogelijk dat je met een (zelf gemaakte) disselbak aan de voorzijde je zwaartepunt kan compenseren.

Dit document is de opzetinstructie van mijn vouwwagen, maar daarin staat op bladzijde 2 hoe de keuken vast zit aan de wagen (bij ons type wagen).
De klemmen losmaken (bovenste foto), en de dan de hele keuken een stukje omhoog tillen en verplaatsen. De onderzijde steunt namelijk op/over het rubberblok wat je ziet op de onderste foto van de 2e bladzijde.

Hopelijk heb je er wat aan.
Gelogd

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:zelf bermkeuken maken voor odyssee?
« Reactie #14 Gepost op: september 06, 2010, 03:44:04 pm »

Mogelijk dat je met een (zelf gemaakte) disselbak aan de voorzijde je zwaartepunt kan compenseren.

Dit document is de opzetinstructie van mijn vouwwagen, maar daarin staat op bladzijde 2 hoe de keuken vast zit aan de wagen (bij ons type wagen).
De klemmen losmaken (bovenste foto), en de dan de hele keuken een stukje omhoog tillen en verplaatsen. De onderzijde steunt namelijk op/over het rubberblok wat je ziet op de onderste foto van de 2e bladzijde.

Hopelijk heb je er wat aan.

Bedankt dat je wil meedenken!!

Er staat al een disselbak op, waar tijdens onze reis heel wat "rommel" zat (lees : "propvol zat")  :# 
De kogeldruk lag dan ook al behoorlijk hoog (ik schat zo'n 50 kg)  waardoor het aan- en afkoppelen niet zo gemakelijk ging.
Ik had zelf ook al de bedenking gemaakt dat mensen die een fietsrek voor 2 fietsen op de dissel plaatsen toch ook hun zwaartepunt helemaal verleggen.  Of caravans waar achteraan nog een fietdenrek voor 3 of 4 fietsen hangt...

Helaas vind ik je document met de opzetinstructie niet terug  :N

Groeten,
Jame
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal