Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe Odyssee te laden?  (gelezen 10708 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariap

  • Gast
Hoe Odyssee te laden?
« Gepost op: augustus 29, 2011, 10:16:31 am »

Misschien een beetje een stomme vraag, maar ik heb (nog) geen ervaring met vouwwagens....
Ik lees overal dat bij de odyssee zoveel boodschappenkratjes (12?) in de wagen passen. Maar hoe moet je die inladen dan? Moet je thuis voordat je weggaat eerst de hele kar uitklappen en dan je kratjes erin zetten? Of is er een handigere manier? Hoe doen jullie dat?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2011, 11:07:31 am »

Klopt zo moet het.
Maar het uitklappen kan natuurlijk los.
En hierdoor duurt het maar 2 min.
Maar je moet wel plaats hebben natuurlijk.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mariap

  • Gast
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2011, 12:58:20 pm »

Dank Alex!
Wel lastig dan, lijkt mij. Je moet plek hebben om de wagen open te klappen en het moet dan ook niet regenen, anders begin je al met een natte tent...
Weet je (of iemand anders) of dit bij alle vouwwagens zo is? Ik vind dit wel een punt van overweging bij de aanschaf...
Ik weet dat de nieuwste Holtkampers een pack and go systeem hebben, waarbij uitklappen niet hoeft, maar die is duidelijk boven budget.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2011, 01:03:09 pm »

eigenlijk hebben alleen wagens in de duurdere segment een pak en ga systeem.

aart kok.
Holtkamper.
Combi-camp
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2011, 04:13:07 pm »

Onze Tago Settler Crossing hoeft ook niet opgezet te worden om te laden.
Dekzeil er een klein stukje af, koelbox weghalen ( staat dan meestal toch al in huis aan de electriciteit),dan kan je door de open ruimte van de koelbox een aantal kratjes in de wagen zetten. Koelbox op zijn plaats, dekzeil erover, instappen en wegwezen in 10 minuten.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2011, 04:15:28 pm door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2011, 04:22:17 pm »

Ik zou zeggen geen, of hoogstens een paar kratjes gebruiken.
Deze ondingen beperken je enorm in je flexibiliteit mbt het laden en kijk alleen maar eens wat die kratjes zelf voor een ruimte innemen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 29, 2011, 04:26:41 pm »

Als ik de kratjes erin schuif haal ik alleen de keuken eraf.
Overigens passen de 12 kratjes alleen als je geen verdere losse spullen in de vw meeneemt.
Ik heb de stokken en earotex e.d. er ook in liggen.
Bij ons gaan er dan nog altijd een 6 ? 7 kratjes in.
We klappen echter wel altijd de wagen even open om de bedden vast op te maken.
Deze kan je namelijk gewoon opgemaakt mee inklappen (niet de kussens erbij dan).
die van ons staat hier op de site te koop en daar zie je ook een foto van wat er ongeveer overblijft qua ruimte.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

wies

  • Gast
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 29, 2011, 04:28:41 pm »

Onze Odyssee uit 2000 hoef je ook niet open te klappen.

Als je het dekzeil aan de achterkant omhoog klapt en de keuken eraf haalt, dan kan je de bakken er zo inschuiven. Bij de eerste bakken kruipt ons zoontje (7 jaar) er in om de bakken aan te duwen. Als hij klaar is trekken wij hem er aan zijn benen weer uit. Hij heeft dan altijd de grootste lol. Op die manier kan je (redelijk) droog inpakken zonder de tent op te zetten. Wij hebben dan wel geen kratjes, maar afsluitbare bakken (Merk weet ik even niet) met wieltjes van de blokker, deze passen ook precies.
Gelogd

Mariap

  • Gast
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 29, 2011, 04:37:58 pm »

Dank voor de tips!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 29, 2011, 07:12:46 pm »

eigenlijk hebben alleen wagens in de duurdere segment een pak en ga systeem.

aart kok.
Holtkamper.
Combi-camp

De Cabanon Malawi kan ook ingepakt worden zonder uit te klappen (uiteraard wel het zeil er af en dan het bed omhoog zetten)
Gelogd

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 29, 2011, 08:42:23 pm »

Toevallig heb ik afgelopen weken een fotootje gemaakt, ter lering ende vermaak voor volgend jaar  ;).

Wij hebben in onze Odyssee aan de kant van de disselbak in het midden de luifel, zijtent en grondzeil, en aan weerszijden is dan nog ruimte voor kratjes (1 links, en 1 rechts)
Daarvoor staan drie kratjes links en 3 rechts in de lengte. Hierdoor blijft er in het midden nog genoeg ruimte over voor de tentstokken en in ons geval een verschoningskussen en citronella kaarsen.
 
Dus ruimte voor 8 kratjes, en ik moet zeggen dat dit ideaal is, van te voren een indeling gemaakt met wat er in welk kratje komt, de kratjes her en der in huis geplaatst om te vullen, en op de ochtend van vertrek de wagen 10 minuten open geklapt gehad om de kratjes erin te zetten.

Bij het leeghalen ben ik in de wagen gekropen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 29, 2011, 08:49:47 pm »

Toevallig heb ik afgelopen weken een fotootje gemaakt, ter lering ende vermaak voor volgend jaar  ;).

Wij hebben in onze Odyssee aan de kant van de disselbak in het midden de luifel, zijtent en grondzeil, en aan weerszijden is dan nog ruimte voor kratjes (1 links, en 1 rechts)
Daarvoor staan drie kratjes links en 3 rechts in de lengte. Hierdoor blijft er in het midden nog genoeg ruimte over voor de tentstokken en in ons geval een verschoningskussen en citronella kaarsen.
 
Dus ruimte voor 8 kratjes, en ik moet zeggen dat dit ideaal is, van te voren een indeling gemaakt met wat er in welk kratje komt, de kratjes her en der in huis geplaatst om te vullen, en op de ochtend van vertrek de wagen 10 minuten open geklapt gehad om de kratjes erin te zetten.

Bij het leeghalen ben ik in de wagen gekropen.
Zie dat jullie ook alles bij De Wit halen :H :H :H :H :O

ps jullie hebben denk ik een nieuwe odyssee?
die van mij heeft geen bakken aan de zijkant
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2011, 08:51:41 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 29, 2011, 10:26:25 pm »

Tja, vanuit Rosmalen is de wit "om de hoek" zullen we maar zeggen.
Inderdaad, we hebben de Odyssee vorig jaar september gekocht, een hele lange winter moeten wachten, maar deze zomer eindelijk ermee op pad!

Gelogd

Mariap

  • Gast
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 30, 2011, 08:39:33 am »

Jamaly, dat ziet er goed uit! En klinkt ook erg handig! Wat voor/ hoeveel bagage hebben jullie dan nog in de auto liggen? Of zit hier nu bijna alles in?
Gelogd

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re:Hoe Odyssee te laden?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 30, 2011, 08:58:43 am »

In de auto liggen de "moeilijke" spullen. Kinderwagen, draagrugzak, electrische koelbox, extra matras voor kinderbed, kinderbed, en wat losse dingetjes die ik niet in de VW wil. In de disselbak liggen dan weer de opvouwbare kinderstoel, mickey-mouse kinder tuinstoel, anti worteldoek voor onder het geheel, haringen e.d. en het onhandige, niet-opvouwbare opstapje wat bijgeleverd wordt.

Doe er je voordeel mee!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal