Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Deksel van Trigano Marly gaat zwaar, weet iemand oplossing  (gelezen 2788 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dian

  • Gast
Deksel van Trigano Marly gaat zwaar, weet iemand oplossing
« Gepost op: november 05, 2011, 12:06:23 pm »

Hallo

Wij hebben een trigano Marly,
Dit is een snel opzetter, voorloper van de Trigano Alpha, die nu te koop is in de winkels.

Bij het 'testen voor  de koop' ging het opklappen,
en met name het dicht maken niet heel erg zwaar

De vouwwagen is voor aflevering grondig schoongemaakt door de dealer.

Toen we op vakantie waren bleek de deksel met name bij het inklappen behoorlijk zwaar te gaan
Alle stangen hebben we wel op de juiste manier ingeschoven, daar zit het probleem niet

Nu weet ik dat het deksel speciale 'torsieveren' heeft die met name het inklappen makkelijk moeten maken.
We vermoeden dat het deksel er bij het schoonmaken af geweest is, en er niet meer op de juiste manier op gezet.
Of dat er iets ontbreekt, cq een veer defect is.

Dit is echter niet meer dan een vermoeden. De dealer ziet ons aankomen,
En ik kan ook niet helemaal hard maken of de deksel uit zichzelf toch al niet zwaar inklapt (alle scharnieren zelf lopen licht)
en het toch niet normaal is.

Wel is het zo dat we met z'n tweeen echt veel kracht moeten zetten om het deksel op te klappen  en hem over een dood punt heen te helpen.

De jamet liberty heeft hetzelfde deksel.

Weet iemand een oplossing,
Of kunnen jullie plaatje sturen hoe de veer constructie er uit moet zien,
cq gemonteerd moet zijn?

 
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Deksel van Trigano Marly gaat zwaar, weet iemand oplossing
« Reactie #1 Gepost op: november 05, 2011, 05:50:11 pm »

Ik heb werkelijk geen idee. Het lijkt er op dat dit een echt andere constructie is dan bij de Alpha. Daar wordt het deksel geholpen door het bagagerek als contragewicht, en draait het deksel rond 4 scharnieren. Torsieveren zitten er in elk geval niet aan. Of bedoel je dat je het deksel niet helemaal dicht krijgt en dus niet af kunt sluiten? Dat gebeurde bij ons de eerste keer. Wij hebben toen ontdekt dat het matras echt op zijn plek moet liggen, want als deze te dicht op de zijkant van de kar ligt, heeft het stangenstelsel te weinig ruimte en krijg je'm niet dicht.

Maar wat is er op tegen om je vraag bij de dealer neer te leggen zonder 'm ergens van te beschuldigen? Als het deksel inderdaad te zwaar gaat, zal hij dat zelf ook constateren en een eventuele fout kunnen bepalen.


 :off Ik heb bij het hele aankoopproces van onze Alpha op internet wel het nodige gelezen over de Marly, maar er nog nooit foto's van kunnen achterhalen. Heb je toevallig wat foto's van de Marly die je met ons wilt delen?
Gelogd

avr

  • Gast
Re:Deksel van Trigano Marly gaat zwaar, weet iemand oplossing
« Reactie #2 Gepost op: november 05, 2011, 09:38:22 pm »

Deze heb ik van internet geplukt, is het er zo een? heb hem echter nog nooit in het wild gezien.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2011, 09:41:32 pm door avr »
Gelogd

dian

  • Gast
Re:Deksel van Trigano Marly gaat zwaar, weet iemand oplossing
« Reactie #3 Gepost op: november 06, 2011, 12:56:48 pm »

Klopt Dit is het model
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal