Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: disselbak trigano schoonmaken evt. verwijderen van vergeelde kleur?  (gelezen 4635 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
disselbak trigano schoonmaken evt. verwijderen van vergeelde kleur?
« Gepost op: februari 11, 2012, 01:18:06 pm »


Hoi

Vraagje: ik heb een disselbak van een trigano op de kop getikt maar is aan de bovenkant vergeelt.
Maar de rest van de bak is vies. hoe kun je deze weer mooi krijgen, door te poetsen, dat snap ik maar waar mee?
kun je de deksel ook nog schoon krijgen wat vergeelt is?

weten jullie een oplossing?

Gelogd

CenC

  • Gast
Re: disselbak trigano schoonmaken evt. verwijderen van vergeelde kleur?
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2012, 02:48:16 pm »

Ik heb vroeger wel eens een witte disselbak voor de Alpen Kreuzer gehad. Deze had ik toen schoongemaakt met Jif (cif) met bleek erin.
Even in laten trekken...en goed afspoelen.
Maar kijk anders een bij de HG site, das ook ideaal spul...en voor ieders vuiltje hebben ze wat...
Ik denk alleen niet dat het gele weg gaat...anders goed ontvetten en verven??
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: disselbak trigano schoonmaken evt. verwijderen van vergeelde kleur?
« Reactie #2 Gepost op: februari 11, 2012, 02:51:22 pm »

Dit is ook een leuke oplossing;

http://www.premiumvinyls.nl/
en niet duur en makkelijk
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: disselbak trigano schoonmaken evt. verwijderen van vergeelde kleur?
« Reactie #3 Gepost op: februari 11, 2012, 02:51:40 pm »

Vergeelde plastiek is moeilijk weer wit te krijgen. Je kan eens proberen met javel (bleekmiddel) maar ik vermoed dat dit niet zo goed is voor de plastiek.
Reinigen zou ik eerst proberen met een zachte allesreiniger je kan er wat bicarbonaat aan toevoegen.
Een sopje maken met soda en bruine zeep is ook heel doeltreffend zelf effectief bij het afbijten van oude verflagen), wel handschoenen aantrekken want het bijt. Eerst op een klein onzichtbaar stukje proberen om te zien of het niet aantast.
Er zijn voor alles wel middeltjes in de handel waar ze best wel wat geld voor vragen en eigenlijk gewoon middeltjes zijn die onze grootouders ook gebruikte maar die in onbruik zijn geraakt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: disselbak trigano schoonmaken evt. verwijderen van vergeelde kleur?
« Reactie #4 Gepost op: februari 12, 2012, 08:32:37 am »

Denk niet dat er iets te doen is aan het vergelen. Komt volgens mij door de UV. Denk dat je alleen maar meer schade aanricht. Eerst proberen op de achterkant waar het niet opvalt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bosi

  • Gast
Re: disselbak trigano schoonmaken evt. verwijderen van vergeelde kleur?
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2012, 09:40:38 am »

Hoi,

Aan vergeeld kun je inderdaad niets meer doen :N, door UV (zon licht) inwerking veranderd de chemische structuur van het kunststof en naast dat het gelig verkleurd, wordt het ook wat harder en brosser, waardoor het op termijn wat gevoeliger wordt voor breuk of scheuren. (vooral rondom de bewegende delen zoals schanieren etc.).
Gebruik van bleekmiddelen versnelt dit proces alleen maar.
Als de vergeling alleen nog aan de oppervlakte zit (afhankelijk van de leeftijd van het kunststof) kun je het er vaak nog met een schuurmiddel uitpoetsen, je moet dan wel een speciaal middel gebruiken, zoals gebruikt wordt voor boten en caravans.

Veel succes en als ik jullie was ,zou ik er er niet zo sruk overmaken, gewoon zou laten is meestal de beste optie :zw
Gelogd

job

  • Gast
Re: disselbak trigano schoonmaken evt. verwijderen van vergeelde kleur?
« Reactie #6 Gepost op: maart 28, 2012, 12:15:27 pm »

Met Dasty van de Wibra; deze tip kreeg ik vorig jaar van een caravanbezitter. Hiermee krijg je je disselbak en ook de bak van je vw weer als nieuw (alleen de vergeling die blijft).
Gelogd

swapevent

  • Gast
Re: disselbak trigano schoonmaken evt. verwijderen van vergeelde kleur?
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2012, 01:42:58 pm »

even bij een autoschade herstel bedrijf informeren misschien kunnen ze hem wel ff spuiten voor je op zaterdagmiddag ofzo
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal