Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Water in Trigano Odyssee  (gelezen 4922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankmulder

  • Gast
Water in Trigano Odyssee
« Gepost op: april 18, 2012, 08:29:28 am »

Afgelopen weekend hebben wij onze tent verkocht en via Marktplaats eindelijk een Trigano Odyssee uit 2004 kunnen kopen.
Nu zit er in de keuken een mooi wasbakje met kraantje, maar heeft iemand een idee hoe ik deze kan gaan gebruiken? De vorige eigenaren wisten zich er geen raad mee.
Zijn er bijvoorbeeld standaard aansluitsetjes of moet ik gaan knutselen....
Bedankt!

Frank
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Water in Trigano Odyssee
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2012, 09:15:59 am »

Zit er wel al een afvoer in of een aanvoerslang aan de kraan?

Je kunt bij iedere kampeerwinkel de spullen kopen.
Wat heb je nodig.
- een afvoerslang, zal een standaard ribbelslang op passen. Meestal is een meter genoeg.
- een slangenklem om de afvoer op het afvoerputje aan te sluiten
- een sifon zoals thuis bij de gootsteen heb je niet nodig omdat de boel (neem ik aan) niet op het riool aangesloten wordt
- een watertank met grote opening zodat de dompelpomp erdoor kan
- een aanvoerslang meestal een meter genoeg, maar dat ligt eraan waar je de jerrycan neerzet
- 2 slangenklemmen (voor op de kraan en dompelpomp)
- dompelpomje

En dan nog stroom uit een omvormer 12 volt of een batterijbox waar 2 grote 6 volt blokbatterijen ingaan.

Ik denk dat je voor 3-4 tientjes klaar moet kunnen zijn, het pompje en de batterijen zijn de duurdere dingen.

Eventueel een gatenboor om de afvoerslang naar buiten te kunnen brengen via de achterwand.
Nooit in de bodem boren want dan komt er ook water binnen als je onderweg bent, de achterwand zit onderweg afgeschermd tegen de wagen.

Ik heb het in de vorige vouwwagen ook willen aansluiten uiteindelijk alleen de afvoer gemaakt, daarna is de klapper verkocht. Dus nu hangt er hier in de garage nog een tasje van de Wit met de hele boel erin  ::), ach wie weet mocht mijn huidige dompelpomp kapot gaan heb ik reserve.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

frankmulder

  • Gast
Water in Trigano Odyssee
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2012, 12:02:56 pm »

Denk dat ik hier een heel eind mee ga komen. Alle aansluitingen en gaten zitten er namelijk al. Ga dit weekend eens kijken bij De Wit...
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Water in Trigano Odyssee
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2012, 12:24:41 pm »

Ik heb net voor onze VW een kraantje met pompje gemaakt,maar dan niet in een keukenblok, die heb ik niet, maar rechtstreeks op een jerrycan. Het aansluiten gaat echter het zelfde, alleen moet jij nog een afvoerslang onder het gootsteentje maken die je in een afvalwatertank laat uitkomen.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8990.msg105408.html#msg105408
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

frankmulder

  • Gast
Water in Trigano Odyssee
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2012, 11:19:47 pm »

Ziet er mooi uit, maar jij het op het kraantje de aan/uit schakelaar voor het dompelpompje zitten? Bij mij zit er in het keukenblok al een kraantje, maar moet nog een apart schakelaartje om aan uit te zetten...
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Water in Trigano Odyssee
« Reactie #5 Gepost op: april 18, 2012, 11:42:29 pm »

Ziet er mooi uit, maar jij het op het kraantje de aan/uit schakelaar voor het dompelpompje zitten? Bij mij zit er in het keukenblok al een kraantje, maar moet nog een apart schakelaartje om aan uit te zetten...
Het kraantje IS de schakelaar  ;)
Kraan open draaien=pompje aan  ....   Kraandicht = pompje uit  ...   as simple as that  ;)
« Laatst bewerkt op: april 18, 2012, 11:44:45 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Water in Trigano Odyssee
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2012, 12:44:24 pm »

Als jouw kraantje slechts een buisje is, wat in de minder recente modellen kan, moet je ook een voetschakelaar kopen. Kosten ong. 2-5 EUR.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bosi

  • Gast
Re: Water in Trigano Odyssee
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2012, 02:05:20 pm »

Als jouw kraantje slechts een buisje is, wat in de minder recente modellen kan, moet je ook een voetschakelaar kopen. Kosten ong. 2-5 EUR.

Hoeft niet perse, ik heb voor ?6,95 (de Wit) zo'n kraantje met micro schakelaar aangeschaft en dat metalen pijpje uit het wasbakje van onze Ocean geschroefd, het gat moet je iets uitvijlen en de nieuwe kraan erin schroeven. Hooguit halfuurtje werk (met name het vijlen), aansluiten stelt niet veel voor.
Gelogd

frankmulder

  • Gast
Water in Trigano Odyssee
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2012, 08:53:14 am »

Bedankt! We gaan vandaag eens kijken... Als het weer het toelaat ...
Wij hebben inderdaad alleen het pijpje, zonder schakelaar..
« Laatst bewerkt op: april 21, 2012, 08:54:45 am door frankmulder »
Gelogd

frankmulder

  • Gast
Water in Trigano Odyssee
« Reactie #9 Gepost op: april 22, 2012, 09:09:46 am »

Gisteren alles gekocht bij Erica in Zeist. Het is een omvormer geworden 230 naar 12v en een voetpedaaltje. Eens kijken of we alles aan de praat krijgen vandaag.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal