Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: trigano alpha  (gelezen 8843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoefies

  • Gast
trigano alpha
« Gepost op: mei 06, 2012, 11:22:06 pm »

Net nieuw en al een vraag???!! inderdaad.
We waren deze zaterdag bij een trigano dealer waar we kennis maakte met de trigano alpha.
Een mooie klapper met potentie's, want we waren op zoek naar een cccountry.
Qua investering een 2de hands ccc of een nieuwe alpha gaat de naald richting trigano.
Hebben al vele vakanyie's doorgebracht in een trigano vendome met vast deksel.  (komt binnenkort op de markt. interesse??? )
Alleen een punt van aandacht bij de opgezette alpha aldaar stond de keukenklep omhoog en prikte in de zijwand van de voortent........toekomstig lekpuntje denk ik.
Hebben meer klappers daar last van of staat de tent fout gespannen?
Ik hoor graag de ervaringen van alpha klappers.
alvast bedankt. 
Gelogd

muis

  • Gast
Re: trigano alpha
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2012, 11:25:25 pm »

Welkom op het forum, ik denk dat er wel iemand is die een antwoord voor je heeft op je vraag.

Ik zet hem wel even bij Trigano neer, de wagen die je wilt verkopen mag je ook in het te koop gedeelte zetten, je weet maar nooit. Succes met het maken van de keuze :J
Gelogd

rvdm

  • Gast
Re: trigano alpha
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2012, 08:28:46 am »

Wij hebben een Trigano Alpha sinds begin dit jaar. Hij staat momenteel op een seizoenplaats dus er is al behoorlijk wat regen overheen gegaan.  :( Dat van die klep kan ik me niet voor de geest halen maar zal er de volgende keer dat we er zijn eens op letten. Daar lekt het in ieder geval niet. Wel een beetje bij de aansluiting van de voortent op de wagenbak, links naast de keuken. Het drupt zo op het kuipzeil waar vervolgens een plasje ontstaat. Dat kan ook een afspanprobleem van ons zijn hoor. We gaan daar nog naar vragen bij de dealer.

Er ken nog minstens twee andere forum leden met een Alpha.
Gelogd

hoefies

  • Gast
Re: trigano alpha
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2012, 07:31:07 pm »

Inderdaad rvdm, dat viel mij ook op.
Dat er aan het einde van de caravanrail op die hoek een zwak waterdoorloop punt zou kunnen zitten wat jij dus beaamt.
Binnenkort toch even doorspreken met de dealer.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2012, 09:28:08 pm »

Hoi Hoefies,

Welkom op dit forum!

Wij hebben ook een Alpha (sinds mei vorig jaar). Toen wij 'm bij de dealer bekeken was mij ook opgevallen dat de klep van de keuken tegen het tentdoek duwt. Als je 'm echter goed afspant raakt 'ie het doek niet. Lekkage komt daar ook niet voor, hooguit wat RvdM aangeeft. Maar ook dat kan je met goed afspannen voorkomen.

En voor de rest: wij hebben de Combi Camp Country en de Alpha uitgebreid vergeleken. Het prijsverschil was destijds ongeveer 4.000 euro op een nieuwe kar met gelijk uitrustingsniveau, terwijl de verschillen technisch gezien minimaal zijn.

Op een heel aantal punten vind ik de Alpha beter uitgerust. Zo zit er bij de Alpha een standaard 220V/12V installatie in, waar je bij de CC moet bijbetalen. Ook is de disselbak van de Alpha een stuk groter. Daar pak je echt serieus veel in weg. Let wel op dat de standaard groene gasfles (5kg) er net niet past. Wij hebben daarom nu een BP light.

Wat ik destijds wel een echt voordeel vond van de CC: een eventuele gastencabine is aan de zijkant ingeritst en die kan je mee inklappen. Bij de Alpha zit de gastencabine aan de achterkant en heeft een losse binnentent. Die moet je dus apart monteren. Voor ons was dat geen bezwaar omdat we die tent alleen gebruiken als we drie weken weg gaan, anders niet. Maar dat kan een nadeel zijn als je de gastencabine regelmatig/ altijd gebruikt. Ook heeft de Alpha een wat kleinere bagageruimte dan de Country, maar ik raak alles er makkelijk in kwijt (er zwerven ergens foto's van mij op dit forum met een vol gepakte bagageruimte). Wat mij later is opgevallen is dat het bed van de Alpha groter is dan in de folder staat: 215 x 150 ipv 210 x150.

Nog een laatste tip: mocht je voor een nieuwe gaan, zorg dan dat er een 2012 tent op zit. Die is ten opzichte van de 2011 tent verbeterd, voor wat betreft risico's op lekkage. Ook is het mogelijk om een 2011 tent naar 2012 te laten modificeren.

Al met al zijn wij nog steeds tevreden met de keuze, ik zou nu we er mee gekampeerd hebben nog steeds dezelfde keuze hebben gemaakt.

Succes en veel plezier met de zoektocht!
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
trigano alpha
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2012, 09:44:11 pm »

@off

Wel frapant dat er na 1 jaar reeds een verbeterde tent is van de alpha. Dit was ook zo bij mijn olympe.

Zouden er dan nog meer vouwwagen bouwers zijn die de consument gebruiken als testers!!!!!
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2012, 10:08:35 pm »

@off
Wel frapant dat er na 1 jaar reeds een verbeterde tent is van de alpha. Dit was ook zo bij mijn olympe.
Zouden er dan nog meer vouwwagen bouwers zijn die de consument gebruiken als testers!!!!!

 :> Je hebt ontegenzeggelijk humor.... :I Zullen we Hoefies' topic niet vervuilen met de oneindige HK discussie?
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
trigano alpha
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2012, 10:34:24 pm »

Sorry kon het niet laten.
Terug naar het onderwerp
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: trigano alpha
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2012, 11:03:44 pm »

Idd.
Overigens doen automerken niet anders.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

rvdm

  • Gast
Re: trigano alpha
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2012, 07:59:45 am »

Nog een laatste tip: mocht je voor een nieuwe gaan, zorg dan dat er een 2012 tent op zit. Die is ten opzichte van de 2011 tent verbeterd, voor wat betreft risico's op lekkage. Ook is het mogelijk om een 2011 tent naar 2012 te laten modificeren.

Interessant. Weet je daar meer details van? Ik wil er sowieso nog over in conclaaf gaan met de dealer en bereid me graag al vast voor.  :P
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha
« Reactie #10 Gepost op: mei 08, 2012, 09:20:55 am »

In zoverre weet ik er meer van dat ik weet dat van een aantal Alpha's de 2011 tent is vervangen door een 2012 exemplaar of is aangepast naar 2012 uitvoering. Er schijnen er aan paar geweest te zijn die flink lekten (en een hele boel ook niet, waaronder die van ons).

Het betreft dan met name de afdichting rond de deksel (de flap die je over de dekselrand trekt). De stiknaad die parallel aan de dekselrand loopt (aan de rechterzijde) is anders genaaid en extra geimpregneerd.

Aan de wagenzijkant (links) zijn de delen die je over de rand trekt wat ruimer gemaakt en daar zit nu een extra flap om 'm beter af te kunnen spannen. Uit mijn hoofd is die flap ook aan de dekselzijde toegevoegd, maar dat weet ik niet zeker. Meer wijzigingen zijn er volgens mij niet.
Gelogd

hoefies

  • Gast
Re: trigano alpha
« Reactie #11 Gepost op: mei 08, 2012, 11:58:16 pm »

Idd Wijnand, boven de korte ritsen van de buitenhoeken zitten 2 flapjes slikranddoek die over de wagenbak heen gaan als je het tentdoek over die hoeken heen trekt.

Fijn alle antwoorden als je je aan het orienteren bent, mooie club. :nl
groet Ted
Gelogd

hoefies

  • Gast
Re: trigano alpha
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2012, 11:50:48 pm »

Ja hoor, de kogel is door de kerk.
De keuze is gevallen.
We zijn toch voor de ccc met het iq doek gevallen.
De investering is effe wat pittiger, maar na een tweede kennismaking met de trigano alpha vonden wij dat de ccc die ernaast stond kwalitatief meer te bieden had dan de alpha.
Eind juni op de werf en dan op naar de zon.
Bedankt voor het meedenken.
P.S. de trigano vendome prima ingeruild.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.308
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: trigano alpha
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2012, 07:31:47 am »

Ook een goede keuze.
Kun jullie weer jaren mee.
Veel plezier ermee.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: trigano alpha
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2012, 07:33:07 am »

Gefeliciteerd.
Goede keuze hoor ook.
En veel plezier ermee.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal