Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon  (gelezen 37693 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #30 Gepost op: oktober 06, 2012, 01:34:18 pm »



Maar volgens mij is niet eens het ritsje het probleem maar de combinaite van de rits en het een paar mm lagere bankje. wat zou het effect zijn als je de matras in spiegelbeeld op het bed legt? Dan ligt de rits boven de plank, als je begrijpt wat ik bedoel.
[/quote]

Hebben wij geprobeerd, je ligt dan nog steeds op afschot dus dat werkt ook niet.....
Een opdekmatras is al gauw 4 cm, dat gaat misschien wel passen, maar je wil geen naadje in je opdekmatras dus inklappen gaat dan niet met een matras van 140 breed....
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #31 Gepost op: oktober 06, 2012, 01:54:55 pm »

Wij hebben ook gekozen voor een opdekmatras en deze kunnen we niet meeklappen dus we rollen hem op en hij gaat in het middenpad. De eerste paar keer deden we hem bovenop de wagenbak maar dat is weer niet handig als je nat moet inklappen :N
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #32 Gepost op: oktober 06, 2012, 07:22:39 pm »

Je oplossing voor fietsendrager is erg mooi. Zelf gefabriekt of is dit een 'standaard' oplossing?

Niet zelf gefabriekt, maar wel goed over nagedacht. Het is een hoge standaard voor een (in dit geval) spinder fietsdrager. Ik heb vervolgens lang nagedacht over wat voor disselbak. Veel aluboxen bekeken en kunststof  variaties en overwogen om zelf een bak te maken.  Echter een standaard Gimeg disselbak is relatief goedkoop (te koop bij de Vrijbuiter)en had vooral wat hoogte en diepte betreft de juiste maat. het liefste had ik een iets breder bak gehad, maar ik kon hier niet zelf tegenop klussen. en daarbij de bak heeft een erg laag eigen gewicht. zodoende. Het was gewoon een kwestie van goed weten wat je wilt en dan zoeken!
Het blijft natuurlijk wel een beetje een compromis want in een standaard disselbak heb je wel meer ruimte, maar dit is voor ons genoeg.

Er zijn mensen die zich afvragen of de kogeldruk niet te hoog zal worden, maar ik had na het zorgvuldig beladen daar absoluut geen probleem mee. Moet wel zeggen dat er bij mij twee stepjes en een carbon racefiets opstonden en dat is natuurlijk niet de zwaarste vracht. bij elkaar een kilo of 16. daarentegen wel weer een zware drager, een schaardrager weegt bijna niets en zou ook heel goed kunnen. en... als je de paal iets hoger zou monteren dan zouden de fietsen zelf boven de wagen kunnen staan!
Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #33 Gepost op: november 05, 2013, 11:01:24 pm »

Ben eigenlijk wel benieuwd wat je van de bergruimte vind, en hoe je het probleem met het matras hebt opgelost, idd een opdekmatras en past dat met inklappen?

Aan 1 kant kan je het volledige matras laten liggen. ik was eigenlijk van plan om daar gewoon twee hele nieuwe matrassen neer te leggen. Maar aangezien ik er tegenwoordig alleen op slaap doe ik dat niet meer.  Mijn kids slapen samen in de andere slaapruimte maar die zijn een stuk smaller en hebben geen last van het randje.

En de bergruimte vind ik zelf prima. in de bakken heb ik de tent en luifel liggen + electra +haringen enz. ik gebruik curver vouwkratjes en dan passen er 8 in het gangpad en dan heb je nog wat ruimte over voor wat tassen.  plek zat dus! in de auto heb ik alleen de koelbox, jassen omdat dat handig is en een tas met eten en andere rommel voor onderweg.

Ik heb een vrij kleine disselbak i.v.m. mijn fietsendrager maar als je de triganobak koopt dan heb je helemaal een zee van ruimte!
« Laatst bewerkt op: november 05, 2013, 11:03:53 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #34 Gepost op: augustus 10, 2014, 06:09:31 pm »

Inmiddels al weer een aantal keren op stap geweest met de Galleon sinds ik 'm heb.

Daarom wel aardig om de balans even op te maken.

De wagen bevalt me nog steeds supergoed. Na de eerste vakantie zag ik een breuk in de reservewielbeugel maar dat is toen netjes onder garantie bij de volgende beurt vervangen. En verder.... niks op de wagen aan te merken. niks stuk, gewoon dik tevreden.

Ik ben er alleen mee op vakantie geweest en heb de wagen toen alleen met de luifel opgezet. Dat is toch ook wel fijn dat de luifel direct aan de wagenbak past. zo ben je net wat flexibeler. Je staat dan echt heel erg snel. En wat me toen ook opviel, je bent ook heel snel weer weg. Je zou de luifel er ook aan kunnen laten zitten en dan mee inklappen. Ben je nog sneller.

Zo voor eventjes kort vind ik het prima, maar ik weet dan wel weer waarom ik niet gekozen heb voor een wagen waarbij je standaard onder je luifel staat te koken.

Wat ik ook erg ben gaan waarderen is dat je in de wagen zoveel mogelijkheden hebt om te ventileren.  Je kunt daarbij je slaapcabines dicht houden waardoor ik eigenlijk nooit muggen in de cabine zelf heb. Wel in de wagenbak overigens, maar dat maakt me dan weer niet zo uit.

Ook ben ik nog steeds erg blij dat ik voor een familie wagen heb gekozen. Want natuurlijk hoop je altijd dat je mooi weer hebt op vakantie, maar de realiteit is wel eens anders. Vorig jaar hadden we in Frankrijk een Code rood. Het ging toen echt tekeer. De wagen gaf geen krimp! Ik moet wel zeggen dat ik toen echt alle afspanpunten heb gebruikt die aan de wagen zaten, maar dat is omdat ik liever niets aan het toeval overlaat op zo'n moment. Of het ook echt noodzakelijk was weet ik niet. Maar dat heeft natuurlijk niks te maken met familiewagen of niet.

Waar het wel om gaat is dat je met een familiewagen ook ruimte hebt om op die momenten comfortabel binnen te bivakeren. Bijkomend voordeel is dan ook wel dat de Galleon (zeker in de witte uitvoering) binnen lekker licht is en dat is op een donkere dag best welkom!


Tegenwoordig moet ik de wagen alleen opzetten, Omdat ik altijd de luifel gebruik is de snelle opzetmethode met het touwtje trekken niet echt handig voor mij en gebruik ik zoals al eerder beschreven de klassieke methode van tent op het dak, frame neerzetten en tent er overheen. Wel heb ik dit jaar voor het eerst, als eerste het grondzeil neergelegd en daar gelijk het tenttapijt op. dat scheelt behoorlijk in opzettijd. Ik ga nog eens proberen of het werkt om de tent neer te leggen en ook aan de kuip te ritsen en dan de eerste boog omhoog te zetten. Volgens mij ben je dan nog sneller.

Heb ik nog wensen?  tja.. ik ga het kraantje wat ik gemonteerd heb vervangen voor een wat luxer exemplaar wat beter op het boorgat past. En omdat er tegenwoordig standaard drie fietsen meegaan overweeg ik om de Galleon disselbak te nemen en de fietsen op het dak van de auto te gaan vervoeren. Dus mocht iemand nog dragers hebben liggen voor een Fiat Sedici of Suzuki SX4... :)

Oh ja, behalve (nog steeds) veel complimenten over de wagen krijg ik ook vaak de vraag of dat witte doek niet besmettelijk is. Het antwoord daarop is: ja... maar na een flinke regenbui is de boel gewoon weer wit! 



Het enige echte nadeel blijf ik vinden dat het zo lang duurt voordat het doek droog is. Als je dus in alle vroegte van een camping vertrekt ben je dus wel verplicht om thuis weer even open te klappen om te drogen.
Het tweede minpuntje zijn de poten onder de keuken. Dat zijn namelijk geen uitvalpoten maar klappoten. Dat is in je eentje echt onhandig. Daarbij heb ik nu al een paar keer gehad dat mensen mij onderweg waarschuwden voor een naar beneden hangende poot. Dat komt omdat ik de poot dan net niet goed genoeg in de klem geduwd heb. Dat is toch wel een ontwerpmissertje.

Maar voor de rest... nog steeds dik tevreden dus!

Voor de zomervakantie overwoog ik nog even om over te stappen naar een Camp-let of een Odysee vanwege het makkelijkere uitklappen in je eentje, maar na deze vakantie heb ik die behoefte toch niet meer. 

Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #35 Gepost op: april 20, 2015, 05:33:58 pm »

Afgelopen weekend weer lekker er uit geweest. 1 nachtje maar op een fijne boerencamping.  Voor 1 nachtje natuurlijk de compacte configuratie neergezet. Bevalt me eigenlijk toch wel prima.



Maar omdat het wat fris werd 's avonds vroeg ik mij af of ik mijn campingtafel in de wagenbak zou kunnen zetten. En dat past dus heel goed! Omdat bij mijn tafel de poten ietsje naar binnen staan kan je er net genoeg tussendoor met je benen en je kunt ook nog makkelijk je bed in en uit als het moet. Als het in de meivakantie lekker weer is trek ik er met mijn dochters misschien weer even tussenuit En dan laat ik de tafel gewoon in de bak staan!


...Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb...
Gelogd
Adventure Awaits

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #36 Gepost op: april 20, 2015, 07:13:31 pm »

Bekend plaatje :J........fijn dat hij je zo goed bevalt!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #37 Gepost op: april 20, 2015, 07:42:09 pm »

Mooi verhaal! Leuk om te lezen dat het zo goed bevalt.
Ik begrijp uit het verhaal dat de voortent een soort boogtent is. Misschien kan je dan iets met het opzet filmpje van de Raclet Safari.Wij leggen met deze wagen het grondzeil neer vast geritst aan de wagenbak dan leggen wij de bogen helemaal klaar, dan ritsen we de voortent aan de wagentent dan zetten we de bogen overeind. Als laatste ritsen we het grondzeil vast aan de voortent en dan spannen we de voortent af. Eerst de stokken natuurlijk.
Linkje; http://youtu.be/_-RNUAX64hY
Gelogd

Marcel69

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #38 Gepost op: april 21, 2015, 09:59:48 pm »

Mooi verslag. De luifel is ideaal voor korte kampeertochtjes, deze opstelling gebruiken wij ook met vaste regelmaat.
De scheerlijnen kun je geheel achterwegen laten, deze hebben wij nog nooit gebruikt.

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #39 Gepost op: april 22, 2015, 01:26:26 pm »

Toch met die code rood in Frankrijk.... Gigantisch wat ging het los. voortenten, (en tenten) luifels enz. het was een grote ravage na afloop.  Het kan dus waarom niet.  Better safe than sorry..
Gelogd
Adventure Awaits

kph

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #40 Gepost op: april 22, 2015, 04:39:06 pm »

Mooi licht en ruim hoor!!!! Geniet ervan!
Gelogd

Marcel69

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #41 Gepost op: april 25, 2015, 04:57:58 pm »

Toch met die code rood in Frankrijk.... Gigantisch wat ging het los. voortenten, (en tenten) luifels enz. het was een grote ravage na afloop.  Het kan dus waarom niet.  Better safe than sorry..

Bij storm alleen een stormband op de naad van slaapgedeelte en voortent en een stormband voor over de luifel.
Dan geeft de Galleon geen krimp.
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #42 Gepost op: juni 10, 2015, 04:06:10 pm »

Hoe vind je het s nachts vertoeven in de galleon tijdens de koudere dagen? Aangezien je ook ervaring hebt met een caravan (waar ik een mini-radiator had met thermo). Is dit koud en vochtig of zeker helemaal niet?
Alvast vinnet dit ze super ervaringstopic
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #43 Gepost op: juni 10, 2015, 04:18:03 pm »

Ik had in mijn caravan een gaskachel, maar die gebruikte ik alleen overdag. voor de nacht geruikte ik wel een klein electrisch kacheltje en dat gebruik ik nog steeds. in april en ik ook nog gaan kamperen en toen was het 's nachts echt serieus koud, met eenextra deken prima te doen het kacheltje had ik in de wagenbak staan en liet ik een beetje meeblazen net genoeg om het onbehagelijke er vanaf te halen. Vochtig was het niet trouwens.
Gelogd
Adventure Awaits

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #44 Gepost op: juni 10, 2015, 04:28:16 pm »

Dus das eigelijk ook prima op te lossen en fijn vertoeven.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal