Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon  (gelezen 37696 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CarrieHB

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #45 Gepost op: juni 10, 2015, 06:11:15 pm »

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Ben in aanraking gekomen met dit forum via google toen ik informatie zocht over de Trigano Galleon. Wij overwegen om vanaf volgend jaar met eigen materiaal te gaan kamperen (huren nu jaarlijks een compleet ingerichte tent). We zijn ons nog aan het oriĆ«nteren maar zeer waarschijnlijk schaffen we een vouwwagen aan. De GROTE vraag is nog welke maar mijn voorkeur gaat al wel uit naar een Trigano Galleon  vanwege prijs/kwaliteit verhouding. Mijn enig echte twijfel zit in het lichte tentdoek en dan vooral boven de slaapcabines. Ben bang dat het toch korte nachten voor de kinderen (en dus ook voor ons  :#) gaat opleveren. Zijn er hier ook mensen die net als wij jonge kinderen hebben en in het bezit zijn van een Trigano Galleon en iets kunnen vertellen over wel/geen last van het lichte doek? En ook andere voor- en of nadelen horen we graag. Alvast bedankt!
Groeten, Carrie
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #46 Gepost op: juni 11, 2015, 09:05:56 am »

Ik ben net zoals jij op zoek naar een vouwwagen. Ik las voorheen dat het lichte doek inderdaad bij het minste zonlicht helder is. Wat dan weer een voordeel is bij donkere regenachtige daken. Mijn zoontje is elke dag wakker tussen 06:30-07:30 ook al is zijn kamertje is vrij licht (ik heb enkel een rolgordijntje). Ook al maak ik het donker met een dekentje erover is hij nog steeds wakker om ditzelfde uur. Als je kids gevoeliger zijn aan licht en dan wakker worden dan denk ik dat je beter afbent met de cabanon (manga/mercury) welke gezellige donker slaapcabines heeft. Ook heeft de nieuwe jamet dakota ook donkere hemels. Moet je zeker eens naar gaan kijken bij de Wit.
Gelogd

CarrieHB

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #47 Gepost op: juni 11, 2015, 09:20:15 am »

Dank Veek! Ik heb de Manga ook gezien en vanwege de donkere cabines is die inderdaad het meest ideaal voor ons. Echter: hangt ook weer hoger prijskaartje aan.. Zal de andere die je noemde ook eens bekijken. Jullie dus ook nog zoekende. Gaat voorkeur ook uit naar een Galleon? Groeten, Carrie
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #48 Gepost op: juni 11, 2015, 09:53:29 am »

En safari de twijfel ligt tussen deze 2 omdat de lichte kamers niet zon belang hebben bij onze zoon.
De dakota was ik ook best fan van maar wij zijn mensen die van het katoen houden. En deze heeft een all season dak.
Natuurlijk als er ergens een superoccassie staat of een koop dan durven we we wissen tussen deze top 4.
Gaan vandaag (heb dagje vrij) eens naar camping zorro kijken.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #49 Gepost op: juni 11, 2015, 12:01:05 pm »

Mijn ervaring is dat het leven op de camping toch wat anders loopt dan thuis.


De kinderen zijn thuis ook altijd vroeg wakker. op de camping loopt het leven ook voor de kids wat langer door.
ik merk dan wel dat ze niet de eerste nacht maar daarna wel 's morgens ook wat minder haast hebben.
Je slaaptent is wel licht, het doek ook, maar er zitten aan de zijkant wel donkerblauwe accenten waardoor je ook weer niet het gevoel hebt om helemaal in de zon te liggen. bijkomend voordeel is ook dat het nooit snikheet is. Niet snikheet en op donkere dagen niet somber.

Toch.. pas stond ik op een camping en daar stond een hoge lantarenpaal recht naast mijn tent. Die merkte ik pas 's nachts op toen ik dacht.. mag dat licht uit? Ik heb de wagen sinds 2012 mijn jongste dochter was toen net 7. weet niet of dat ook de leeftijd is waar jij rekening mee houdt.
Wat er bij mij nu vaak gebeurd is dat ik de meiden 's morgens rustig een (doe)boekje hoor pakken en daar hebben ze precies genoeg licht voor. 

Ieder kind is anders en als je echt een slechte slaper hebt... de ondertentjes... daar komt heel weinig licht en altijd lekker koel. Nu gebruik ik ze meestal om de boodschappen weg te zetten, maar ze hebben een grote aantrekkingskracht op de meiden, dus grote kans dat ze deze zomer beiden  in hun eigen ondertentje liggen.

succes met je keuze.
Gelogd
Adventure Awaits

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #50 Gepost op: juni 11, 2015, 12:05:40 pm »

Zie hiervoor zittek dus op het forum. :) welke verkoper gaat mij daar nu op wijzen;)
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #51 Gepost op: juni 11, 2015, 12:26:16 pm »

Donkere stof helpt wel, maar het blijft dun, dus licht komt er zeker doorheen.
Voor een all season dak tov katoen: dat is een verademing voor het schoonhouden. Bij ons zijn de wanden wel van ademend katoen, dus het beste van beide.
Gelogd

CarrieHB

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #52 Gepost op: juni 11, 2015, 12:50:36 pm »

Mensen: bedankt voor de reacties. Ik concludeer dat het dus eigenlijk geen struikelblok hoeft te zijn dat de cabines licht zijn. Overigens; ik ben van huis uit een echte kampeerder (mijn man niet) en ik kan mij niet herinneren dat ik vroeger nou zo'n last had van onze lichte tent in de ochtend. Wie weet geldt dat voor onze kids (nu 4 en 2) ook.
Gelogd

CarrieHB

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #53 Gepost op: juni 23, 2015, 07:14:11 pm »

Jeeej!!! De kogel is door de kerk: wij kopen een gloedjenieuwe Trigano Galleon! Vandaag de bestelling geplaatst en hij komt in juli al!! We zijn er zo blij mee :> :> :K Op deze plaats bedankt voor al jullie tips and trics. Nu op naar de eerstvolgende vakantie met onze eigen vouwwagen!!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #54 Gepost op: juni 23, 2015, 09:02:09 pm »

Leuk gefeliciteerd!

Enne...  Bedankt natuurlijk maar graag gedaan!
Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #55 Gepost op: augustus 14, 2015, 12:29:52 pm »

Ik heb er weer 3 weken vakantievieren opzitten met de Galleon.  Hoog tijd om de balans weer eens een beetje op te maken. Immers.. Ik heb de wagen nu 3 alweer 3 jaar. (tijd vliegt) en ik gebruik 'm best intensief.

Dit keer in open veld neer moeten zetten met windkracht 6-7 ehm... ik zal maar gelijk eerlijk zijn. dat valt nog niet mee. eigenlijk was ik van plan de wagen overeind te trekken en een dag later de luifel er aan te zetten, maar omdat ik dat eigenlijk 3 jaar geleden voor het laatste gedaan had en de wind er voor zorgde dat mijn campingspullen zelfstandig begonnen met het verkennen van de camping toch maar snel de luifel aan de voortent geritist, de tent op het dak, grondzeil op zijn plek met haringen op de punten zodat dat nergens meer heen kon. Omdat de wind vol op de zijkant van de tent stond viel het uiteindelijke afspannen nog niet mee.  maar alles is toch nog goed gekomen.

Wel ga ik afscheid nemen van de keggen om de vouwwagen mee horizontaal te zetten. Dat werkt voor mij gewoon niet. Ik zit me af te vragen of er van die kriksteunen zoals op een caravan zitten onder kunnen. (de huidige pootjes zijn enkel voor de stabiliteit)



Ik ben echt supercontent met de grote disselbak die ik er dit jaar voor het eerst op heb zitten. Staat mooi (bijzaak maar toch) en lekker ruim. ik heb er op de bodem van de eierdozen isolatiematriaal (geluidsisolatie) neergelegd en dat zorgt er voor dat alles lekker op zijn plek blijft staan. verder past er echt een hoop spul in. waar ik vroeger slaapzakken en kussens op de keuken had liggen (mits bedden nog niet opgemaakt waren) lag dat nu lekker in de disselbak, samen met de paardrijduitrusting van mijn dochters gaf dat een hoop pakgemak. Ik had nu echt alleen de kratjes in de wagenbak staan. Ideaal!

Waar mijn meiden altijd een handje van hadden was bij het uit de wagen stappen zich vasthouden aan de deur van de tent. dat iriteerde me een beetje. bij de Galleon zit een hulpstok en die had ik aan het einde vaak onder de luifel staan (moest 'm toch ergens kwijt) maar die heb ik nu in de wagenbak gezet. De deur werd niet meer gebruik als uitstaphulp. Tip dus!




Verder nog bijzonderheden... eigenlijk niet. Hoewel.. Bij het dichtritsen van de voortent voelde ik wel weerstand maar dacht.. ach ff doorzetten. niet slim want ik trok de naad stuk. Dus met een vakantienaaisetje aan de slag en het zit weer...






kortom..


Op naar de volgende vakantie!


mss volgend weekend of in het najaar...

en binnenkort maar weer eens een beurtje
Gelogd
Adventure Awaits

CarrieHB

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #56 Gepost op: augustus 31, 2015, 09:48:25 pm »

Hallo allemaal,
Leuk verhaal Poldertoerist! Ook wij hebben onze allereerste ervaring met de vouwwagen (Trigano Galleon) erop zitten en het was een geweldige!
We hebben voor het kamperen geen gelegenheid gehad om hem proef op te zetten dus ik vond het wel spannend om hem op de camping gelijk voor het eerst op te moeten zetten. We hadden wel het filmpje bekeken maar eenmaal bezig hebben we het toch anders gedaan. Ging ook prima en onze relatie heeft het opzetten ook overleefd :H
Ook de luifel hebben we aangerits en wat heb je dan alles bij elkaar ontzettend veel ruimte: echt heerlijk. Wel waren we super blij dat we al op dit forum hadden gelezen over de matige kwaliteit van de matrassen dus hebben we voor ons bed een topmatras bij de Ikea gekocht en dus ook gebruikt. Voor de kinderen (2 en 5) was dit niet nodig omdat ze gering gewicht hebben maar als een van ons even bij hen lag was het verschil heel snel te merken. Waar we ook tegenaan liepen is dat het onder de matrassen na een nacht slapen vochtig is dus moet je dat goed laten drogen om schimmel te voorkomen. Op zich niet heel erg maar hier merk je dus het verschil in comfort (en dus prijs) met andere wagens: die hebben meestal lattenbodems. Maar wat ons betreft heb je daarmee ook gelijk het enige nadeel vd Galleon te pakken. Voor de rest vinden wij het een super fijne wagen. Waar ik bang voor was qua licht in de slaapcabine (kids vroeg wakker en laat slapen) viel ook mee: ze waren zo moe na de hele dag buiten dat ze uitgeput in slaap vielen en geen last meer hadden van het licht. En wat is het fijn om overdag zelfs op regenachtige dagen genoeg licht in de tent te hebben door het lichte doek!
Overigens nog een ontwerp dingetje vinden wij het afdekzeil van de wagen: die is krap bemeten. Zo krap dat het voor ons lastig (maar niet onmogelijk!) was om het geheel op te klappen met ook het dekmatras bovenop de kratten. Wat mij betreft had Trigano best (desnoods tegen meerprijs) een ruimer zeil mogen leveren. Nu gaan we zelf maar op zoek naar een ruimer zeil. Zalig trouwens dat er zoveel bagage in de wagen kan. Onze achterbak vd auto zat natuurlijk alsnog vol maar niet zo vol als tijdens eerdere vakanties.
Al met al kijken we enorm uit naar onze volgende trip met de vouwwagen!
Groeten!
p.s. Lukt me nu niet om foto toe te voegen dus die houden jullie nog tegoed
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #57 Gepost op: september 01, 2015, 05:41:06 pm »

Leuk dat je ook je ervaring deelt. En fijn dat het geod bevallen is.

Ik zat me af te vragen. jullie hebben een topmatras, had je nou juist onder die matrassen vocht? want ik ben er juist erg alert op geweest afgelopen vakantie (hoge luchtvochtigheid) maar had er geen last.

Enne wat hebben jullie allemaal onder het dekzeil liggen?

ben benieuwd naar de foto
Gelogd
Adventure Awaits

CarrieHB

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #58 Gepost op: september 01, 2015, 07:41:43 pm »

Ha!
Vocht zat 's ochtends onder de gewone originele matrassen. Op de planken zeg maar. Had niets met de topper te maken want bij de kids zat het ook en die hebben geen topper.
Wij hebben niets bijzonders onder het afdekzeil: bovenop de AH kratjes in het gangpad hadden we ons dekmatras  (7cm) neergelegd wat maakte dat de klapdelen iets verhoogd raakten bij het invouwen. Daardoor zat het afdekzeil al strak. Viel ons tegen bij hoe weinig extra het afdekzeil al krap was.Maar het was wel te doen hoor. Geen schade aan de bewegende delen of het zeil. En blij dat we zijn met de topper!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #59 Gepost op: oktober 08, 2015, 09:51:30 am »

Vouwwagen heeft onlangs een beurtje gehad bij strukman. Alleen een opmerking over het dunner wordende elastiek van het dekzeil en wat veel remstof in de trommels. Verder geen bijzonderheden en dat had ik ook niet verwacht. Het Elastiek Was me achteraf eigenlijk zelf ook opgevallen. Van mij hadden ze het gelijk mogen vervangen maar dat is niet gebeurd. Volgend jaar maar doen dan.

Ik kreeg nog wel een tip van ze om het beschermfolie van de deksel van de Disselbak af te halen. Had ik er op laten zitten omdat ik dacht als dat lelijk is trek ik het er vanaf en heb ik weer een mooie deksel. Nou hadden ze een wagen staan waar iemand hetzelfde gedacht had. Maar het beschermplastick droogt na verloop van tijd uit en dan krijg je het er nooit meer van af. 

 Afgelopen weekend is de wagen de stalling weer in gegaan ik heb 'm lekker veel gebruikt dit jaar. In oktober ga ik niet meer met de vouwwagen weg dus hij mag in winterslaap tot het voorjaar.... Nu al zin in.
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal