Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Vignet overkopen / overnemen  (gelezen 17249 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #15 Gepost op: september 06, 2017, 09:10:24 am »

Dit is echt de allerslechtste argumentatie die je kunt afsteken ter rechtvaardiging van je eigen verwerpelijk gedrag!
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #16 Gepost op: september 06, 2017, 10:52:04 am »

De kans dat je een boete krijgt wil ik niet lopen namelijk, dus kopen zou ik zeker wel doen als ik zeker weet dat de sticker ongebruikt is en ik hem dus goed kan plakken en er een bon bijzit. Even gekeken en kost nu ongeveer 20 euro op MP.
Het feit dat degene van wie ik hem koop de boete heeft weten te voorkomen en een paar tientjes bespaard en ik dus ook is mooi meegenomen. Verder is het veel geld maar de tol door Frankrijk en Italië is per KM duurder denk ik.....
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #17 Gepost op: september 06, 2017, 11:26:51 am »

Snap de theorie achter de bezwaren wel, maar zeker zo'n land als Zwitserland dat bijna uit elkaar barst van het foute geld dat door criminelen, dictators en ander gespuis daar gestald wordt, dat land dat zonder enig bezwaar en fatsoen als bankier voor alles dat fout is in de wereld fungeert, hetzelfde land dat gastarbeiders harteloos wegjaagt, dat land zou eens een greintje fatsoen en gastvrijheid kunnen tonen door die wegen gratis ter beschikking te stellen.


Kan wel inkomen in dergelijke ethische bezwaren maar denk niet dat frauderen daar het beste en juiste signaal voor is. Kans reëel dat je een grote boete krijgt en dan spijs je de kas van het regime waar je mee akkoord gaat nog meer. Bovendien is die 40 euro nog veel minder dan hoe je de kas spijst door hun economie te laten draaien.


Kortom, als werkelijk dergelijke ethische bezwaren de beweegreden is, is de enige oplossing die je hebt niet hun economie en zo dus ook hun regime ondersteunen en dus uit het land wegblijven.


Als argument om te zeggen ik mag frauderen vindt ik het dus ook waardeloos.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #18 Gepost op: september 09, 2017, 08:28:28 am »

Lekkere discussie hier. Heb er geen mening over, maar doe wat ik zelf goed vind op dat moment. Maar ik zie geen bezwaar om een echt ongebruikt vignet over te kopen. Maar dan moet er later niet worden geklaagd als je wel wordt gesnapt. Tegenwoordig is de electronische registratie best eng goed met camerabeelden en kentekenherkenning.
Kijk ook eens op parkeerplaatsen hoeveel parkeerkaartjes er niet worden over gedragen. Gratis of betaald.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #19 Gepost op: september 09, 2017, 09:11:15 am »

Ja, wat een discussie maakt deze vraag los. Terwijl die Zwitsers (helaas voor ons toeristen) juist van die eenvoudige regels hebben...
-Wil je op de snelweg rijden dan heb je een vignet nodig.
-Ieder voertuig moet een vignet, dus ook een aanhanger.
-Er is maar één type vignet (die een heel jaar geldig is, 14maanden zelfs).
-Vignetten moeten goed bevestigd zijn. Dus niet met een plakbandje of via een ander trucje waarmee het vignet verwijderd kan worden.
-Bij controle moet je ook het aankoopbewijs kunnen tonen
-Gebruikte vignetten mogen niet doorverkocht worden.

Als je een vignet goed bevestigd krijg je 'm er niet meer in zijn geheel af en kun je deze ook niet doorverkopen. Mensen die een gebruikt vignet doorverkopen doen dit dus met 'voorbedachte rade' en het is de vraag of jij een gebruikt vignet er nog goed opgeplakt krijgt.
Een ongebruikt vignet is iets anders. Deze zit op een speciaal velletje, dat kun je makkelijk zelf controleren. En als je het originele aankoopbewijs erbij krijgt zie ik ook geen probleem hiermee. Registratie van de vignetten is niet op kenteken.

Vignetten voor Oostenrijk hebben een datum (10 dagen/maand) waardoor doorverkopen vaak niet zinvol is.

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #20 Gepost op: september 09, 2017, 05:53:28 pm »

Gewoon betalen voor je vignet.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #21 Gepost op: september 09, 2017, 06:09:18 pm »

Gewoon betalen voor je vignet.

Waarom? Als het legaal goedkoper kan? Als ik moet tanken en ik kan kiezen tussen twee stations, neem ik de goedkoopste, vakantie of niet. Ik snap het argument van een aantal hier niet zo dat je 'gewoon maar moet betalen' en 'vakantie kost nou eenmaal geld'. Iedere euro kun je maar één keer uitgeven, of het nou een werk- of een vakantieweek is. Zijn dezelfde euro's. Ik koop nu al m'n reisgidsen voor volgend jaar. Scheelt me zo een paar tientjes, makkelijk bespaard. Ook het argument dat Frankrijk duurder is, is natuurlijk een kul-argument. Tig andere landen zijn goedkoper. Het is bizar dat we in één Europa zo'n lappendeken van niet op elkaar aansluitende systemen hebben. Ik ben ook niet blij met al het tolontwijkende vrachtverkeer in Nederland. Maar ja, als je in Belgie en Dld wel systemen invoert en in NL niet, is het niet zo vreemd dat transporteurs moeite gaan doen om dat te ontwijken. Irritant, maar niet illegaal.

Als ik het lijstje zo zie, zie ik inderdaad niet staan dat doorverkoop per definitie illegaal is. Gebruikte vignetten mogen niet worden doorverkocht. Dat zegt niets over ongebruikte vignetten of de aankoop van gebruikte vignetten. De verkoper kan het risico genomen hebben om een vignet ondeugdelijk bevestigd gebruikt te hebben. Lijkt me zijn risico. Voor hetzelfde geld is het vignet gewoon niet gebruikt. Een correct gebruikt vignet is niet schadevrij te verwijderen, dus ik kan er bij aankoop vanuit gaan dat het vignet ongebruikt is. Kaartjes voor Anouk waren gisteren ook legaal te krijgen voor 5 euro. Kun je mazzel mee hebben.
Gelogd

Richard

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Cabanon of CCC ?
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #22 Gepost op: januari 02, 2019, 12:48:50 pm »

De sticker heeft twee kanten, en de kant die je normaal op je ruit plakt heeft een ander kleur dan de voorkant. M.a.w. ze zien bij controle zo of de sticker met de juiste kant voor zit. De moeilijkheid in hergebruik lijkt mij te zitten in hoe je de juist kan voor zet zonder dat de heren en dames bij de overgang het zien. En toen wij overgingen , werd elke auto bekeken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal