Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Ecomat 2000  (gelezen 2585 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

H.Tellegen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Expedition
Ervaringen Ecomat 2000
« Gepost op: februari 20, 2018, 12:28:00 pm »

Hallo allen,

Voor de volgende IJsland-reis willen we graag een (elektrisch) kacheltje mee. Ik heb al positieve dingen over de Ecomat 2000 gelezen.
Omdat ruim € 160,00 voor een basis versie best veel geld is, zoek ik nog (de juiste) argumenten om de Ecomat te kopen.

Dus graag alle ervaringen zowel positief als negatief.

Alvast dank.
Harry

Gelogd

H.Tellegen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Expedition
Re: Ervaringen Ecomat 2000
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2018, 08:02:23 pm »

Is er niemand die iets kan vertellen over dit warmtewonder?
Kan het me niet voorstellen.

Dus kom maar op met die reacties.... :)
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Ervaringen Ecomat 2000
« Reactie #2 Gepost op: maart 05, 2018, 10:00:39 pm »

Wij hebben er eentje. Hij is lekker klein, en past ideaal in een van de klepkast-banken.
We gebruiken deze met name voor de wagentent. En voor 's nachts. Hij is lekker stil in de middenstand. Je kunt aanzetten op diverse stroomsterktes, afhankelijk hoeveel ampere je ter beschikking hebt. Hij is niet echt snel met de hele wagentent plus voortent te verwarmen. Maar als deze eenmaal op temperatuur heeft, houdt hij de gewenste temperatuur vast. Heb je veel ampere, dan is het sneller warm dan dat je 1-2 ampere hebt. Als je deze thuis op 220 op zolder 4,5x7 m gebruikt, krijg je het snel erg lekker warm. De amperestand is dus bepalend voor de snelheid waarmee je het warm krijgt.
Voor het vroege voorjaar hebben we er wel een zibro bij voor de voortent snel warm te krijgen. Meestal staat deze een kwartiertje tot halfuurtje aan, waarna de ecomat het overneemt. Wij hebben een redelijk grote voortent, dus duurt het wat langer voor het warm is, met name in april/mei. Qua verbruik is ie zuinig, je krijgt er dus geen mega-stroomrekening mee. Verder is het een veilig ding met val-uit-schakelaar. Er zitten niet veel plekjes waar nieuwschierige kindervingers kunnen komen. Hij is makkelijk schoon te houden. En ja, als koukleum zijnde, vind ik het een handig ding, je hebt geen gevaar dat er verbrandingsgassen 's nachts vrij komen, waardoor je gerust kunt slapen met dit ding op laagste /midden stand, zodat het niet zo kkkkoud is als je je bed uitmoet.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2018, 10:02:29 pm door hoek_tre »
Gelogd

Polyidus

  • Gast
Re: Ervaringen Ecomat 2000
« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2018, 10:25:48 pm »

Dit is gewoon een keramisch kacheltje hoor... warmte is warmte, Ecomat of iets anders, de wetten van fysica herschrijven ze niet - het aantal Watt beschrijft hoeveel warmte vrijkomt. Er kan een ander warmte gevoel zijn bij Infra Rood stralers versus convectie maar de hoeveelheid warmte ligt vast door het amperage die door de machine gaat, en gezien spanning constant is, ligt het aantal Watt ook vast. Koop beter voor een 3de van de prijs een kacheltje die een 500, 1000 en 1500 of 2000 W stand heeft. Ons Keramisch kacheltje van Ewt heeft 40Eur gelost en werkt op 1000W (4,2ampere) of 2000W (8,5A ongeveer), werkt prima. Voor de koude nachten en de voortent hebben we een Zibro laser/petroleum kachel, erg blij mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ervaringen Ecomat 2000
« Reactie #4 Gepost op: maart 05, 2018, 10:39:04 pm »

Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Ervaringen Ecomat 2000
« Reactie #5 Gepost op: maart 06, 2018, 07:05:34 am »

Wij zijn erg tevreden met de Ecomat. Alles wat hoek_tre schreef kunnen wij onderschrijven. Het is een kleine, krachtige kachel die gewoon zijn werk doet en erg veilig is. Je kan hem oppakken, maar je verbrand je vingers niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Ervaringen Ecomat 2000
« Reactie #6 Gepost op: maart 06, 2018, 09:24:20 am »

Wij hebben deze:

https://www.obelink.nl/tristar-halogeen-kachel-ka-5019.html?gclid=CjwKCAiAlfnUBRBQEiwAWpPA6dTryyhAeMBkZdxdUsuKG3W_ImvNNW5D7kGWQOobslNPRXhJyJNiyhoC_NYQAvD_BwE

En die doet het nu al bijna 7 jaar prima, voor de hele voortent hebben we voor het voorjaar een zibro kachel.

Ik zou zelf niet zoveel uitgeven voor een electrische kachel maar dat is iets persoonlijks natuurlijk
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal