Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024  (gelezen 2413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Gepost op: november 21, 2023, 11:20:38 am »

Deze dagen in 2024 moet je niet op vakantie
Kijken we naar wat de potentiële zwarte zaterdagen kunnen worden, dan komen we uit op 19 en 26 juli en 2 en 9 augustus. In die periode overlappen niet alleen de schoolvakanties in de verschillende Nederlandse regio’s elkaar. Ook in Spanje, Frankrijk en delen van Duitsland is het in deze periode vakantie. In sommige Duitse deelstaten is vanaf 2 augustus geen vakantie meer. Wellicht zijn 5 en 12 augustus dus minder druk dan 22 en 29 juli.

Het hele artikel staat hier.
https://www.autovisie.nl/nieuws/zwarte-zaterdag-deze-dagen-in-2024-moet-je-niet-op-vakantie/?utm_source=telegraaf.nl&utm_medium=widget&utm_campaign=https://www.telegraaf.nl/

Behalve deze dagen zijn er nog wel wat te bedenken overigens. zeker rondom de bekende feestdagen...
Gelogd
Adventure Awaits

thijsk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2023, 04:13:55 pm »

Dat zijn vrijdagen... (wellicht was er een fout in het artikel), er staat nu: 20 en 27 juli en 3 en 10 augustus

Komend jaar voor het eerst een schoolgaande dochter, dus gaan we in het hoogseizoen en we hebben geboekt voor ... 27 juli  :K :# . Gelijk de file in

We hoeven 'maar' tot de Vogezen, dus dat moet wel goed komen!
Gelogd

Runningr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone GD
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2023, 07:42:43 pm »

Zondag ook geboekt, maak me deze keer niet zo’n zorgen om files… 20 minuutjes rijden tot de boot en dan begint de vakantie (nachtboot richting Engeland). Zin an!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2023, 11:03:59 pm »

Bij ons moet het ook altijd tijdens het hoogseizoen. En vrees dat dit nog lang na mijn pensioen het geval zal zijn.  Heb twee schoolgaande dochters, maar ook een schoolgaande vrouw. 't Is te zeggen mijn vrouw is lerares lager onderwijs. En daar ze 7 jaar jonger is als mezelf, gaat het ook na mijn pensioen nog wel een aantal jaren tijdens het hoog seizoen zijn.


Ik werk nog meestal op vrijdag, zaterdag laden we in en maken we alles klaar, stippel ik uit wat we willen doen voor de reis en zondag vertrekken we, na de filles dus. En als het toch op een drukke zaterdag is (soms tijdens het terug naar huiskomen) nemen we in Frankrijk meestal niet de betaalde autostrades maar de alternatieve wegen. Die rijden quasi altijd vlot. GPS navigeert me ook wel een beetje rond die filles, maar goed. Duurt een twee uur max drie uur langer in de meeste gevallen dan via snelwegen, maar als je daar twee tot drie uur in de fille moet gaan staan, heb je ten minste rustig op je gemak kunnen rijden, meer gezien en je bent even laat daar.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.573
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #4 Gepost op: november 22, 2023, 01:07:33 am »

En je ziet plekken die je anders niet gezien had, dat geldt ook voor de mensen die je langs het alternatieve circuit ontmoet. Wij gaan doorgaans nooit eerder dan zondag, liever nog op maandag.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #5 Gepost op: november 25, 2023, 10:03:01 am »

Wij proberen nooit op zaterdag te rijden. Sommige campings bieden echter enkel za-za aan. Dan kan het niet anders.
Als het een niet te dure camping is, heb ik ook al eens een nachtje dubbel geboekt om toch paar op zo te kunnen rijden.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #6 Gepost op: november 25, 2023, 10:35:09 am »

Wij proberen nooit op zaterdag te rijden. Sommige campings bieden echter enkel za-za aan. Dan kan het niet anders.
Als het een niet te dure camping is, heb ik ook al eens een nachtje dubbel geboekt om toch paar op zo te kunnen rijden.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
Je kunt als je geboekt/betaald hebt toch ook op zondag aankomen?
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #7 Gepost op: november 25, 2023, 11:15:00 am »

Zeker. Dat bedoel ik ook met dubbel boeken.
Als camping 1 flexibel is en we kunnen daar tot zo blijven, en camping 2 doet enkel za-za, blijven we gewoon tot zondag op 1, en rijden dan pas naar 2.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #8 Gepost op: november 25, 2023, 04:39:45 pm »

Hebben wij nog nooit gehad dat we een camping hadden waar je enkel van zaterdag tot zaterdag kan boeken, meer zelf, in 9 op de 10 gevallen reserveren we niet. Die flexibiliteit vindt ik juist leuk en handig aan kamperen.
Toen de kinderen klein waren vond mijn vrouw ze te jong (baby en peuter) om mee te gaan kamperen terwijl ik daar niet direct graten in zag. Toen zijn we een aantal jaren in huisjes geweest en dat was inderdaad altijd van zaterdag tot zaterdag. Je hebt dan vaak vaste uren waar je kan aankomen en dat de eigenaar terug komt om sleutel op te pikken. De drukkere verkeer op zaterdag bleek toen nog behoorlijk mee te vallen op de niet tolwegen in ieder geval. Maar het gaf je ook weinig flexibiliteit als de regio tegen viel eens te zien om elders naar te trekken.
Toen mijn schoonvader erg slecht was wouden we zeker terug die flexibiliteit. Te kunnen vertrekken als we telefoon kregen van hij gaat plots erg achteruit, je komt best naar huis. Hebben we toen ook moeten doen trouwens. Als je dan tot de zaterdag ochtend daarop moet wachten om de sleutel in te leveren of daarvoor nog eens extra over en weer moest rijden...


Wij nemen over het algemeen vrij eenvoudige campings zonder teveel animatie, geen nood aan zwembaden en zo meer. Mogelijk ligt het ook daar aan dat men daar niet enkel van zaterdag tot zaterdag kan en zijn het dus vooral andere type campings dan het soort campings waar wij naar uit kijken.

Gelogd

f2ride2001

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #9 Gepost op: november 25, 2023, 05:36:24 pm »

Zo deden en doen wij het ook al jaren.
Op mijn gemakkie zaterdag en zondag alles klaar maken en dan gingen we maandagochtend eens bellen of er ergens plek was en dan pas rijden.
Heerlijk op het gemakkie er naar toe. Is ook wel eens dindsdag of woensdag geworden.
Het is vakantie he!

De vakantie begint niet als ik op de camping aankomt. Die begint als ik thuiskom van mijn werk  :> Relax  :zw
Gelogd
AlpenKreuzer Prestige 1991

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #10 Gepost op: november 25, 2023, 05:38:24 pm »

Zelf rij ik nooit op zaterdag.  Meestal doen wij dinsdag vertrekken en donderdag terug. Dat heeft er ook mee te maken dat ik eigenlijk een paar dagen nodig heb om het werk van me af.te laten glijden. Vroeger deed ik dat nooit en dan zat ik met alle werkstress in de auto en soms ook de files... dat was een heeel slecht begin van de vakantie.


Tegenwoordig doen we het rustig aan, dat werk voor ons echt veel beter.

Hoewel de donderdag terug naar huis afgelopen jaar echt een drama was.  Met enorm veel afgesloten wegen, ongelukken enz... dat leek haast wel een zwarte  zaterdag. 

Maar meestal gaat het goed.

Mss dat we komend jaar op zondag gaan reizen,  maar dan neem ik wel eerder vrij.  De echte piekweekeinden slaan we sowieso over.
« Laatst bewerkt op: november 25, 2023, 05:40:37 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #11 Gepost op: november 25, 2023, 05:42:25 pm »

Mocht je weten van andere feestdagen of weekeinden waar half europa er op uit trekt zet die dan vooral ook in dt topic. 

Een gewaarschuwd mens...

Dat was eigenlijk een beetje het idee
Gelogd
Adventure Awaits

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #12 Gepost op: november 25, 2023, 06:07:11 pm »

Dat hebben wij ook.
Eerst 2 dagen nodig om het werk van ons af te schudden.
Alles in orde maken en maandag de auto in.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #13 Gepost op: november 26, 2023, 08:00:11 pm »

Ik ben groot fan van op zondag rijden. Vooral in Duitsland is dat heerlijk (geen vrachtverkeer).
Vaak start (en eindig) ik mijn verlof halverwege de werkweek. Dan heb je een nog een paar dagen om ‘af te draaien’ en in te pakken en als je weer aan het werk gaat start je met een halve werkweek.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Op deze dagen moet je niet op vakantie vertrekken (of terugkomen) in 2024
« Reactie #14 Gepost op: november 26, 2023, 10:08:39 pm »

Ik ben groot fan van op zondag rijden. Vooral in Duitsland is dat heerlijk (geen vrachtverkeer).
Vaak start (en eindig) ik mijn verlof halverwege de werkweek. Dan heb je een nog een paar dagen om ‘af te draaien’ en in te pakken en als je weer aan het werk gaat start je met een halve werkweek.

Ik rijd ook het liefst op zondag, en zeker idd door Duitsland.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal