Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Camping Koelkast  (gelezen 76451 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.787
  • Merk: kampeermiddel : Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Camping Koelkast
« Reactie #45 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:32:34 pm »

Hé dat vind ik nou 'ns 'n goede tip! Ook weer terug van vakantie zie ik!

Deze ga ik op m'n vakantielijstje zetten, super goed idee!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Camping Koelkast
« Reactie #46 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:36:59 pm »

Yep, gisteren teruggekomen! Verslag volgt vast nog wel! Tip komt trouwens van het De Waard forum. :#
Heb Marcel daar ook gespot uiteraard. ;)
Deze vakantie voor het eerst uitgeprobeerd en idd, geen kartonnen eierdozen die uit elkaar vallen enzo.
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Camping Koelkast
« Reactie #47 Gepost op: augustus 08, 2010, 08:15:00 am »

Waarom zou je eierdozen in de koeling zetten? Bij ons zijn ze met 1 a 2 dagen leeg. Daar gaan we geen kostbare koelruimte aan opofferen.

In onze koeler zit een ribbel-vloer waar het water in gaat staan.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Bral

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #48 Gepost op: augustus 08, 2010, 09:50:54 am »

Ik heb even gekeken op de site van camp-let maar kan daar geen koelkastje vinden, om welk jaar vouwwagen gaat het?

1994....maar volgens mij zien ze er dit moment nog exact zo uit.   
Gelogd

NiBiRo

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #49 Gepost op: augustus 08, 2010, 02:03:30 pm »

Lijkt mij als je water in je koelkastje hebt, dat het koelkastje te koud staat. Waarschijnelijk vriest hij het element. wat overdag weer ontdooit.
Waardoor het water onderin komt.
Gelogd

timbia

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #50 Gepost op: augustus 08, 2010, 11:06:38 pm »

even over water in de koelbox/kast..
ik hoorde deze vakantie dat je water in de koelbox krijgt als die niet waterpas staat.
en ja deze vakantie er op gelet en waterpas gezet en deze vakantie geen water erin gehad..
dus weet niet of het nu toeval is of niet maar goed ik denk dat ik er nu wel rekening mee ga houden.
en even over de koelkast van de  camplet royal.
volgens mij zit er nu geen koelkastje meer in...misschien toch niet goed bevallen??
bij zit er wel 1 in maar doet het niet.
nou heb ik er deze vakantie spullen in gezet die niet zo goed tegen de warmte kunnen en niet echt koud moeten staan en dat werd even goed toch nog wel wat gekoelt dus ja helemaal super zo'n stroomloos kastje die toch iets koelt isoleert.
Gelogd

Bral

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #51 Gepost op: augustus 09, 2010, 02:02:48 pm »

ik heb de mijne een nachtje aangehad op de trafo en de biertjes waren gewoon precies goed, er zit een stickertje op dat zegt dat ie 25 graden onder de buitentemp trekt.......
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #52 Gepost op: augustus 11, 2010, 12:09:58 pm »

Yep, gisteren teruggekomen! Verslag volgt vast nog wel! Tip komt trouwens van het De Waard forum. :#
Heb Marcel daar ook gespot uiteraard. ;)
Deze vakantie voor het eerst uitgeprobeerd en idd, geen kartonnen eierdozen die uit elkaar vallen enzo.

Eieren horen ook helemaal niet in de koeling... Kijk maar eens in de supermarkt. Daar liggen ze ook echt niet gekoeld.  I:

In onze koelbox zat een roostertje (met open sleuven) ter afscheiding van 2 compartimenten. Die ligt bij ons op de bodem om de geplastificeerde-kartonnen-pakken niet week te laten worden.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Camping Koelkast
« Reactie #53 Gepost op: mei 02, 2011, 08:21:11 pm »

http://www.scheerenfoppen.nl/nl/witgoed/koelkasten/koelkasten/barmodel/lg/gc051ss-barmodel-koelkast/p3175?ref=tradetrackernl

Wat vinden jullie van deze koelkast? Hij past qua maat precies in onze disselbak van de jamet Louisiana.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #54 Gepost op: mei 03, 2011, 07:28:29 am »

Heb ik ook al vaak aan gedacht er is echter een maar.....normaal moet zo'n ding 24 uur stilstaan alvorens je hem in het stopcontact mag steken. Iets met de koelvloeistof.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #55 Gepost op: mei 03, 2011, 07:45:21 am »

Nog een nadeel: met zo'n "normaal" model koelkast, i.p.v. koelbox/-kist verlies je wel telkens wanneer je 'm open maakt enorm veel kou. Die komt er zo gezegd gewoon uit vallen (koude lucht is immers zwaarder dan warme lucht).
In een koelbox/-kist waarbij de deksel van bovenaf sluit, blijft de kou dus veel beter in de box.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1999
Re:Camping Koelkast
« Reactie #56 Gepost op: mei 03, 2011, 09:24:27 am »


Wat vinden jullie van deze koelkast? Hij past qua maat precies in onze disselbak van de jamet Louisiana.

Ik heb er zo een, volgens mij zelfs precies dezelfde alleen zonder groentebak onderin. Ding koelt prima, hoe warm het ook is en is stil. Ik zet m altijd aan een uurtje nadat ik aankom, tot nu toe gaat dat goed. Je kunt er ook wat bovenop zetten, dat is in de tent erg handig.  Nadelen: het vriesvakje werkt amper, en daarom had ik het juist gekocht (ik stop er nu mijn biertjes maar in, voor ijsjes is het niet geschikt), je moet het ding redelijk waterpas zetten anders sluit de deur niet goed en de koelkast is tamelijk kwetsbaar: deuken, krassen, de achterkant met koelrooster en compressor.  Ik sla het tenttapijt er om heen, maar dan is het een behoorlijk gewurm voordat ie in de disselbak staat. Het ding is ook vrij klein: is dus toch proppen geblazen na een bezoekje aan de supermarché. Grootste nadeel vind ik zelf dat je onderweg niet kan koelen. Al met al overweeg ik toch de aanschaf van een koelbox.

Dat nadeel van die koude lucht die je kwijt raakt hoor je veel maar is volgens mij nogal overtrokken: het koelen van de lucht in de koelkast kost amper energie als je het vergelijkt met de wanden en inhoud van de koelkast. Zolang die maar koud blijven valt het allemaal wel mee, en dat heeft meer te maken met hoe lang je de deur opendoet en of je moet zoeken. In ieder geval heb ik nooit problemen gehad de spullen koel te houden, ook niet bij 40 graden in de tent.
Gelogd

h.m

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #57 Gepost op: mei 03, 2011, 04:37:59 pm »

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.445
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:Camping Koelkast
« Reactie #58 Gepost op: mei 03, 2011, 04:42:15 pm »

Die gebruiken wij al jaren.
Enigste nadeel hij moet precies waterpas staan anders maakt de ventilator wat geluid.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Camping Koelkast
« Reactie #59 Gepost op: mei 03, 2011, 05:46:00 pm »

Wij hadden eerst een koelbox. Deze vond ik niet handig omdat alles naar beneden zakt. Toen hebben we deze gekocht:
http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/koelen/exquisit-f62g.html?category_params=category_id%3D1220%26page%3D2
Een hele fijne koelkast, op gas, electra en 12 volt. Helaas moet ik nu weer terug naar de koelbox (standaard in de Kyte  :P) zal wel weer wennen zijn. We hebben wel een extra koelbox (18 l) erbij gekocht voor in de auto.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal